News:

.

Main Menu

TAROM

Started by bogdymol, September 02, 2013, 05:01:17 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Noi promisiuni de la WW in oficios. Imi place totusi ca e cat de cat sincer. "Bani nu avem". Dar vrem. :lol:




Wolff, Tarom: Există o variantă să lansăm zborurile spre SUA în mai, iar spre China în octombrie 2019

"Din punct de vedere politic se doreste reconectarea cu SUA şi Asia după mai mult de zece ani. În următoarele zile voi avea o ieşire pentru a vedea aeronavele de lung curier, iar dacă inchidem acum oferta pe care eu o văd cea mai realistă, o să înlocuim 13 aeronave şi o să mai vină două avioane de lung curier. Dar asta e încă în negociere, pentru că am făcut cerere de ofertă, bani nu avem, dar trebuie să găsim o soluţie. Există o variantă pe care o speculăm pentru mai pentru SUA, vorbim şi de negocieri de a primi sloturi de zbor, iar pe partea de Asia aş vedea varianta cea mai bună pe 1 sau 5 octombrie, la 70 de ani de când România a recunoscut China ca şi stat", a declarat într-un interviu pentru DC News, Werner Wolff, directorul general al companiei.

Oficialul Tarom a mai anunţat reluarea zborurilor pe ruta Bucureşti-Tîrgu Mureş în orarul de iarnă, dar şi că este singurul lucru pe care compania îl poate face în anul Centenarului - cel de a uni oraşele cu zboruri directe.

"După patru luni am intrat pentru prima oară cu un plus uşor. Acum aştept să vedem care sunt rezultatele pe luna septembrie, pentru că neavând sistemul informatic pus la punct, şi acesta este un alt proiect în derulare, sperăm să fim gata în februarie, martie şi o să vedem la zi care au fost rezultate, cum ne-am încărcat aeronavele şi care este preţul la care se tranzactionează transportul. De fapt, toate informaţiile care lipsesc", a mai declarat directorul general al Tarom. Întrebat dacă Tarom va încheia 2018 pe plus, Wolff spune că "există un proeict de recapitalizare, unde suntem în curs şi evaluăm situaţia, iar pe de alta parte avem proiectul pentru înlocuirea celor 9 ATR-uri şi patru Boeing 737-300. Dacă acestea se închid, este deja foarte bine şi sunt primele două proiecte care clar arată ieşirea în acest an pe plus".

Economica.net

Ionut

WW la DCNews, pentru cine are timp si rabdare sa urmareasca.


tom_sawyer

#872
TAROM nu va mai vinde bilete în clasa business pe zborurile interne din 1 octombrie

În decursul zilei de vineri, 28 septembrie, operatorul național TAROM a transmis o informare agențiilor de turism partenere prin care le aduce la cunoștință faptul că de la 1 octombrie toate zborurile interne vor fi operate exclusiv în clasă economy.

Odată cu eliminarea cabinei business, care pe avioanele ATR și A318 este separată de cea economy printr-o "perdeluță" care îi permitea companiei să redimensioneze clasa business în funcție de cerere, TAROM va avea la dispoziție 120 de scaune pe avioanele A318, în prezent 14 în business class și 99 în economy, 48 de scaune pe ATR42 și 68 de scaune pe ATR72.

Citește articolul pe https://boardingpass.ro/tarom-nu-va-mai-vinde-bilete-in-clasa-business-pe-zborurile-interne-din-1-octombrie/


TAROM a lansat aplicația pentru dispozitivele mobile

Compania TAROM anunță lansarea primei aplicații mobile din istoria companiei. Începând cu data de 27 septembrie a.c. aplicația poate fi descărcată gratuit de pe platforma Google Play.

Citește articolul pe https://boardingpass.ro/tarom-a-lansat-aplicatia-pentru-dispozitivele-mobile/

TAROM a pus în vânzare biletele pentru zborurile București – Baku și București – Erevan

Citește articolul pe https://boardingpass.ro/tarom-a-pus-in-vanzare-biletele-pentru-zborurile-bucuresti-baku-si-bucuresti-erevan/


Sorinus

Aplicatia TAROM emite si QR code la check-in? Daca da, unde il gasesc ca...nu-l gasesc.

Ionut

Consiliul de Administrație al TAROM, respins definitiv de Registrul Comerțului

Componența noului Consiliu de Administrație al TAROM a fost respinsă de Registrul Comerțului, după ce s-au constatat mai multe ilegalități, printre care nominalizarea unei persoane cu cazier fiscal. Conform legislației în vigoare, CA al TAROM trebuie aprobat de Registrul Comerțului, acesta a blocat însă numirea noii conduceri a companiei aeriene de stat după ce a identificat mai multe ilegalități în componența sa. Conducerea TAROM mai are o singură cale de atac, depunerea unei plângeri, în termen de 15 zile, la Tribunalul Ilfov. Pe tema constituirii noului CA al TAROM a fost depusă și o plângere la Direcția Națională Anticorupție.

Romania Libera


pasa_andrei

#876
Doi oficiali TAROM au fost in SUA sa vada doua Boeing-uri 787 Dreamliner

Potrivit unor surse apropiate TAROM, Florin Susanu, Directorul Operatiuni de Zbor, si Bogdan Marin s-au deplasat in SUA saptamana trecuta pentru a vedea doua Boeing-uri 787-8.

Din informatiile obtinute de Aeronews.ro, este vorba despre exemplarele cu numerele de productie 17 (N947BA) si 19 (VP-CSC), exemplare care fac parte din lotul "Terrible Teens" – printre primele 20 de Dreamlinere produse. Se pare ca TAROM a primit o oferta extrem de atragatoare pentru inchirierea acestor doua 787. Ambele Dreamlinere vazute de oficialii TAROM sunt propulsate de motoare General Electric GEnx-1B. Asa cum v-am mai informat pana acum, numeroase 787-uri echipate cu Rolls-Royce Trent 1000 au probleme cu motoarele (C package) si sunt consemnate la sol pana la remedierea acestora.

Link: http://aeronews.ro/doi-oficiali-tarom-au-fost-in-sua-sa-vada-doua-boeing-uri-787-dreamliner/

Cateva detalii despre acest lot : " Terrible Teens" : http://uk.businessinsider.com/boeing-787-dreamliner-terrible-teens-2016-7?r=US&IR=T

pasa_andrei

Din 3 decembrie, TAROM va zbura la Cairo

Zborurile Bucuresti-Cairo si retur vor fi operate cu Boeing-uri 737 de doua ori / saptamana, in fiecare miercuri si duminica.

La momentul publicarii acestui articol, zborurile nu au fost incarcate si pe site-ul ROT.

RO101 Bucuresti – Cairo 00:30 – 03:15 / miercuri, duminica
RO102 Cairo – Bucuresti 04:00 – 06:15 / miercuri, duminica

Gendan


Ionut

Tarom şi-a crescut traficul la 2,2 milioane de pasageri la nouă luni, plus 21%

Compania aeriană de stat Tarom a finalizat primele nouă luni din acest an cu venituri totale de un miliard de lei, în creştere cu 23% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor furnizate pentru ZF de oficialii companiei. Transportatorul a reuşit să îşi crească traficul la aproape 2,2 milioane de pasageri, faţă de 1,8 milioane de persoane anul trecut şi a operat la un grad de ocupare în creştere, respectiv 75%, faţă de 71% în perioada similară a anului anterior. 

În flota companiei de stat au intrat două noi aeronave în iunie, de la începutul anului până în prezent compania a deschis 15 rute noi. ,,Am redeschis drumul spre Est cu Odessa, Tbilisi, Erevan şi Baku. Din luna decembrie va reîncepe operarea în Cairo, după o absenţă de un deceniu de pe această piaţă. Târgu-Mureş este ultima dintre cele şase destinaţii interne deschise de Tarom în 2018."

Werner-Wilhelm Wolff, CEO al Tarom, a mai afirmat că transportatorul de stat a avut cinci luni consecutive cu rezultat financiar pozitiv, fără să ofere cifre exacte. Anul trecut, compania finaliza cu pierderi de 172 de  milioane de lei, faţă de pierderi de 46 de milioane de lei în anul anterior, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

ZF

Xenos

Se simte o ușoară revenire, am zburat la Cluj cu un 737-800 arhiplin, atmosfera totuși plăcută, modernă, nu se compară cu matusalemicele ATR-uri care trebuie neapărat înlocuite.
În locul lor, aș prioritiza înlocuirea ATR-urilor și a Boeing-urilor vechi (737-300) înainte de a alerga după Dreamliner - mi-e teamă că e doar un vis pentru stadiul actual al lucrurilor la Tarom.

Ionut

Factura de combustibil a TAROM, peste 90 mil. dolari anual. Printre cei care vor alimenta avioanele companiei: Petrom, dar şi o firmă suceveană cunoscută pentru contracte cu statul

Aproape un sfert din cheltuielile totale ale TAROM, compania aeriană de stat, sunt reprezentate de achiziţiile de combustibil (kerosen), aceasta fiind cea mai importantă categorie de cost din ,,economia" transportatorului aerian. TAROM a semnat luna aceasta contracte de achiziţie de combustibil cu trei firme, Petrom, Air BP şi Eurospeed (Suceava), acestea devenind cei mai mari furnizori de combustibil pentru companie pe următorii doi ani.

,,Combustibilii de aviaţie reprezintă cea mai mare cheltuială a companiei, ponderată la total cheltuieli, 24%. Următoarele două categorii sunt cheltuielile de handling, landing şi sur­vol, 20%, şi cheltuielile de personal, 14% din total", au precizat re­prezentanţii TAROM. Ţinând cont de faptul că în primele nouă luni ale anului barilul de petrol s-a scumpit cu circa 40% faţă de perioada similară a anului trecut, ponderea cheltuielilor cu combustibilul în total a crescut pentru TAROM de la 20% la 24% în perioada analizată, spune compania.

ZF

Ionut

CEO-ul TAROM despre zboruri lung-curier, Airbus A220, o fuziune cu Blue Air si SkyTeam

Intr-un interviu acordat Airways Magazine in septembrie, dar publicat abia astazi, Werner Wolf, CEO-ul TAROM, a facut cateva declaratii interesante despre reinceperea zborurilor lung-curier, venirea unor aeronave widebody in flota, schimbarea A318 cu Airbus A220, o posibila fuziune cu Blue Air si rolul TAROM in alianta SkyTeam.

"TAROM este si va ramane o companie romaneasca", a declarat Werner Wolf. Referindu-se la zvonurile care dau ca posibila o fuziune TAROM – Blue Air, CEO-ul nu exclude acest lucru, precizand doar ca "Blue Air nu ne va cumpara pe noi, dar asta nu este un subiect de discutie acum." Momentan, CEO-ul TAROM este ocupat cu revitalizarea companiei pe toate planurile. "Trebuie sa reorganizam intregul nostru sistem de zbor, reteaua de rute si baza din Bucuresti, iar pe langa asta trebuie sa consolidam si alte baze din tara."

Flota. "Mai intai trebuie sa scapam de 9 ATR-uri 42/72 si cele 4 Boeing-uri 737-300. Foarte probabil, jet-uri regionale vor intra in flota pana la sfarsitul anului, Bombardier sau Embraer, pe care le vom inchiria de la Airbus sau Boeing." CEO-ului TAROM i-ar placea sa inlocuiasca cele 4 Airbus-uri A318, despre care Aeronews v-a spus ca vor iesi din flota, cu A220. "Daca Airbus ne face o oferta buna, A318 vor pleca." Varianta inchirierii unor Boeing-uri 717 de la Volotea a picat si, potrivit unor surse apropiate companiei, se doreste trecerea direct la Embraer.

Zboruri lung-curier. Statele Unite, Canada si China sunt piete prioritare pentru reluarea zborurilor lung-curier pana in toamna lui 2019, lucru despre care am mai vorbit pe Aeronews.ro. "Anul trecut, 60.000 de chinezi au primit viza pentru Romania, respectiv 20.000 de romani au primit viza pentru China. Potrivit unor surse, TAROM ar vrea sa inchirieze 2-3 Boeing-uri 787 Dreamliner cu care sa reinceapa cursele lung-curier. "Exista un proiect cu China si investitori chinezi pe care vreau sa-l fac", a declarat Wolff, fara a oferi alte detalii despre acest proiect. CEO-ul TAROM a continuat: "Vom avea zboruri lung-curier, cu sau fara China".

SkyTeam. "Toate aliantele au nevoie de destinatii in Est, iar eu cred ca TAROM si Romania vor deveni si mai interesante din acest punct de vedere. TAROM este un partener strategic in Europa de Est." Aparent, acest lucru nu este apreciat pe deplin in SkyTeam, alianta la care operatorul roman a aderat in 2010. "Purtam discutii cu SkyTeam pentru a vedea daca ramanem in alianta sau nu", a adaugat Wolff. "Cel mai mare castigator al faptului ca TAROM face parte din SkyTeam este altcineva, nu noi. Cred ca aderarea la SkyTeam a fost o greseala, sustinerea ROT venind atunci din partea Air France-KLM", a concluzionat CEO-ul.

Aeronews

istvan78

Am mari dubii ca vor obtine A220-uri pe termen scurt sau mediu. Productia inca nu a ajuns la cotele asteptate si clienti mari isi asteapta avioanele (e.g. Delta)
La Embraer au sanse mai bune. Se pot gasi o mana de E190/E195-uri in piata. Ar fi clar o optiune buna in locul A318-urilor, operational. Doar ca nu prea stiu ce valoare mai pot recupera de pe ele in piata...

Eu inca nu-s convins ca e o idee buna renuntarea la ATR-uri. Sunt amortizate, sunt perfecte pentru zboruri interne (la orasele mai mici) si sunt imbatabile la costul de operare (intre alternative de aceeasi capacitate). Nu stiu cum stau cu reviziile majore, dar altfel nici intretinerea n-ar trebui sa fie scumpa.

Pe lung curier ar putea gasi relativ usor niste A330-200, si sa lase visele cu aeronave noi, ca nu le pot ei utiliaza cat sa-si scoata banii...

Ionut

TAROM vrea să ,,atace" segmentul de business din România prin achiziţionarea unei aeronave destinate unui segment exclusivist

,,TAROM se află într-un moment de prospecţie şi de construcţie a unui plan de business în jurul unei aeronave care poate fi destinată unui segment exclusivist din piaţă, un segment de business (n.red. - respectiv căruia să îi fie închiriată). Este prematur să discutăm despre momentul în care această aeronavă ar putea intra în flota companiei. În momentul de faţă, subliniem, TAROM nu are deschisă o procedură de achiziţie în acest sens", au declarat, vineri, reprezentanţii acestei companii.

Flota TAROM cuprinde 25 de aeronave, dintre care cea mai mică are 48 de locuri şi cea mai mare are 189 de locuri, iar una medie este de 100-120 de locuri. Spre deosebire de acestea, o aeronavă de lux are aproximativ 20-30 de locuri şi dotări precum tapiţerie specială şi servicii personalizate. Compania naţională operează peste 60 de destinaţii proprii şi destinaţii deservite de partenerii code share.

ZF