Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

yetiman

Pentru cine cunoaste franceza, un foarte proaspat test cu Dacia Spring.



Si concluzia, si comentariile de pe YouTube sunt foarte pozitive.  :)

PS: Nu uitati ca e vorba de raportul pret/calitate.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

voicul

Pentru cine nu stie franceza apasati pe cc - si dupa pe settings si setati limba romana.  :)

georgec

Cred ca o sa aiba succes Dacia Spring. Raportul pret/calitate este bun si iti ofera minimun necesar de la o masina electrica dar la un pret bun.

Mamutu

VW a anunțat 6 noi Gigafabrici, iar Tesla intre timp...





rota

totusi, sa ramanem in curtea noastra 8), lasam chinezismele:
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

bogdymol

#2286
1500 de comenzi pentru Dacia Spring in primele 4 ore in Romania

Nu e rau deloc. Si un prieten si-a comandat-o, ca masina de oras pentru sotie (a 2-a masina a familiei). M-am inscris deja la drive-test, pe cand o sa vina  :D

edit: cica in 2020 au fost vandute 2837 de masini electrice in toata Romania. Dacia Spring a reusit cu precomenzile sa ajunga la jumatate din acel numar in doar 4 ore.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

adiarc

la radio spuneau ca s-a si blocat site-ul Dacia de la atatea precomenzi. cred si eu...la 8500 euro
( jum din pretul de plecare de 17000 )

PS - cei de la radio spuneau de 7000 si ceva de euro...dar nu se acorda 10.000 ci maxim jumatate din pret...ceea ce e oricum arhisuficient
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vladb

^ E 45 000 (rabla Plus) + 6500 (rabla Classic) = 51500. La cursul de 4.9 Euro e vorba de app. 10.500 EURO. Modelul respectiv ajunge la 7700 de euro de la 18.100. E si pe dacia.ro calculul asta.

O comandam in secunda doi daca nu era conditia inmatricularii in tara de 8 ani a unei rable...E excelenta pentru oras. Cred ca pana in 10.000 - 12.000 iti iei masina + statie de incarcare - ceea ce ar fi extraordinar...

voicul

Pui si un link cu calculul asta la Dacia pe site?
Sunt curios cum au facut cu partea aia "dar nu mai mult de 50% din valoarea masinii".

Nu primesti Rabla Plus si fara masina la casat (deci cei 45.000 ron)?

mircea

#2290
E matematică de clasa a doua, serios.

La 18.100€ preț, primești maxim 9.050€. Luăm 1€=5 lei pentru a simplifica treaba, deci 45.000lei = 9.000€ rabla plus. Mai pune un rabla clasic 6.500 lei, adică 1.300€. Deci 18.100-9.000-1.300=7.800€
Având în cedere că am rotunjit € în sus, prețul real e chiar mai jos de 7.800€.

voicul

Interesant
Deci la 18.100 de euro primesti maxim 9050 euro
si la final
18.100 - 7800 = primesti 10300.

Eu ce gresesc?

mircea

Am editat să fie mai vizibil de unde vine diferența aia de 1.300 de €.

voicul

Deci legislatia e facuta la misto si chit ca cumulat trecem de regulile clare de la o rabla ... pana la urma cui ii pasa, important este ca ne-am luat salar!

Pe mine nu ma deranjeaza, doar eram curios daca asa de bine e "fakuta" legislatia incat punctul "b" il contrazica pe "a" si asta nu pare sa fie o problema.
Atata timp cat "a" nu il contrazice pe "a" ...  :o

Chiar nu m-as fi gandit la aspectul de mai sus, dar partea buna e ca sunt mai multi bani pentru cei care vor sa isi cumpere electrica mai ieftina.


mircea

Păi nu se contrazic. Ecobonusul ( termen mai corect pentru Rabla plus) nu poate depăși jumătate din valoarea mașinii. Asta pentru că îl primești fără să duci mașină la casat. Dacă duci una la casat, automat primești și un Rabla clasic. Că astea două împreună pot depăși jumătate din valoarea mașinii e o situație care nu exista când s-au făcut regulile.