2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

O banda de accelerare / decelerare nu ar ști să facă, nu?

vancouver

oooo, o banda in plus, oho, imposibil. Doar au explicat aici toti cat de imposibil e sa adaugi 2 metri de drum dreapta stanga ca sa faci 2+2. Exproprieri, proiect, etc... Lucruri imposibile in Romania. Si ar mai dura si cativa ani, mai complicat de facut decat largirea centurii Ploiesti de la 1+1 la 2+2...

Asa ca sa-ti iasa din cap ca se pot face benzi de accelerare, care inseamna nu doar 2m in plus de latime de drum, ci aprox. 4 metri in plus. TOTAL EXCLUS. UITA.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Ionutcatalin

Am testat si eu in vara portiunea de drum de pe DN2 cu 2+1 alternativ, plecand din Bucuresti sambata pe la ora 2 dimineata am iesit repede si practic nu a fost nici o problema, la intoarcere m-a prins duminica, pe seara (ora 17:00) pe portiunea de drum cu pricina si cred ca am facut vreo 45 de minute pana am reusit sa trec, una peste alta, cred ca este un compromis corect tinand cont ca largirea DN2 la 2+2 ar dura o viata de om.

ovideatza

Daca o viata de om e 4-5 ani...

Ar dura 1 an pregatire pe rapid + 2 ani constructie. Plus intarzieri.

yetiman

 :lol: Poate in Serbia sau Bulgaria, ca sa dau exemplu doar din vecini.

La noi ar dura vreo 10 ani.... (cel putin)
- 2-3 ani pregatire
- 2-3 ani licitatie
- 4-5 ani executie
- 1 an de la finalizare la darea in trafic....

Nu ai destule exemple?
A3 - termen de finalizare completa 2012 (dupa 8 ani de intarziere nu suntem nici macar in constructie cu 1/2 din lungime)
A10 - termen de finalizare 2016 (dupa 4 ani de intarziere nu stim cand va fi gata 1/2 din ea)
A1 - tunelurile de la Holdea nu sunt nici macar licitate
Ca sa nu mai vorbim de PiSi si CoBra care sunt in discutie de (cred) cel putin 10 ani fara nici un progres notabil

Sau alte DN-uri care sunt "in aer"...

De ce crezi ca astea ar merge mai repede?
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ovideatza

A face ca inainte nu e un exemplu.

Cu oamenii de acum, 2+1 cum trebuie, asa cum a fost dezbatut pe forum, nu se va implementa. Doar prostia actuala de standard care nu se poate implementa cu separator fizic.

Asa ca oricum nu putem vorbi de a face ceva cu actualii oameni din CNAIR.

Apropo, cred ca ar fi in stare mai repede sa produca proiect decent de  2+2, pt ca nu ar gandi, decat proiect corect de 2+1 fara sa creeze alte probleme de siguranta.

frunzaverde

O extindere la 2+2 cu o singura platforma are cum sa dureze 2 ani nicaieri in lume - indiferent daca vorbim de China sau Franta, exista exact aceiasi problema care exista pe feroviar la CIV. Constrangerea maxima, drumul critic, e ca lucrarea trebuie facuta sub trafic.

Asta inseamna ca nu ai loc sa desfasori utilaje sau echipamente. Protectia muncitorilor este dificila, mai ales in prezenta traficului extrem de mare. Aprovizionarea cu materiale este greoaie. Nu poti face decat loturi foarte, foarte scurte, pentru ca limita de acceptanta a traficului pentru semafoare si blocaje este incredibil de mica. Din experienta de la DN5, DN1 Bucuresti - Otopeni (extensie 2+2 la 3+3 cu pasaje si viaducte) si Centura Ploiesti, DN6 Bucuresti - Tartasesti, si din experienta anterioara a extinderii DN2, vorbim de in jur de 3-4 ani pe lot, mai ales ca trebuie extinse podete si poduri, sparte deblee, construite ramblee etc. etc.

Din aceiasi experienta, un lot de extindere de 25 km duce la o intarziere de 30 de minute - 1h30 pe lot. Unde sunt lucrari de extindere a platformei, viteza maxima va trebui sa scada la 30 km/h, cu ingustare la 1+1, pentru protectia muncitorilor. Nu, nu se pot folosi solutiile de pe autostrazile germane, pentru ca nu e spatiu. Cu cozile de rigoare. Si DN5 si DN1, cand s-au extins, erau iad - tin minte cand Piata Presei - Otopeni luau >2 ore la ora de varf cand se lucra la pasaje. Centura Ploiesti lua 1h tranzitatul in 2007-8. De asta s-a si renuntat la extinderi "in place" - proiectul a fost considerat un esec; costa prea mult, dureaza o eternitate, si rezultatele sunt modeste. S-a trecut direct la autostrazi.

Daca nu vrei ca DN2 sa fie complet inchis sau sa poata fi tranzitat in timpul lucrarilor in 20+ ore, va fi nevoie de macar 10 ani pentru finalizarea DN2 extins 2+2 pe toata lungimea cu mentinerea unei cat-de-cat modeste fluente (adica, o intarziere de maximum 1h pentru parcurgerea) in timpul lucrarilor. Atat a durat si extinderea de la 1+1 la 1.5+1.5, cu proiectul finantat 100% in avans.

Exista o solutie pentru accelerarea lucrarilor, care e folosita in toata lumea - calea 2 - din Egipt pana in Germania, din Malaezia in Franta asta a fost solutia. Problema e ca DN2 trece prin toate localitatile, deci trebuie amplasament nou pentru ea. Caz in care e mai rapid sa se faca direct A7, ca deja exista planuri pentru ea.

Nu inteleg de unde naibii imbatatul asta cu apa rece - ca sunt exproprierile facute (fals), ca toate podetele si podurile sunt la latime (fals), ca ia 1 an pregatirea (nici macar exproprierile pe sute de kilometri nu au cum sa ia un an), ca ia 2 ani constructia (doar daca inchizi drumul tot...)...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ovideatza

#1012
Stii care e problema de fapt?

Pt ca dupa un post din asta de al tau, toata lumea cade pe spate si il ia pe Nu In brate.

Cand noi ca si comunitate ar trebui sa punem presiune pe a se face.

Vorbim de ceva ani. Din ai 10 ai tai au trecut cativa, in care se puteau extinde cateva segmente care dor tare. Daca aveam Iasi-Tg Frumos si Urziceni-Afumati azi era o treaba.

Dar asa stam si asteptam mareata A7, care in urmatorii 5-7 ani nu va fi.

E un proiect care poate fi implementat etapizat, in ouncte cheie, la iesirile marilor orase spre ex de DRDP-uri prin licitatii de mai mica amploare sau segmente majore precum Iasi-Tg Frumos unde e nevoie de o abordare completa, care nu va fi dublat de A7/A8 in urmatorii 10 ani (apropo, azi iar accident).

In loc sa demonstram ca nu se pot largi 400km in 3 ani hai se demonstram ca in 3 ani se pot largi 50 si sa facem presiune sa se intample. Nu o fi mai constructiv? Ca DN2 oricum trece prin programe periodice de reabilitare pe segmente.

Ca 2+1 in momentul de fata inseamna fie o fundatura fie acceptarea lipsei separatorului median.

frunzaverde

#1013
1. Primul lucru pe care noi ca comunitate trebuie sa il facem este sa ne profesionalizam. Adica sa intelegem cum functioneaza cu adevarat lucrurile, nu sa cadem in capcane amatoricesti, nu sa cadem in wishful thinking, nu sa cadem in populisme, nu sa cadem in propaganda. Nu este cu nimic constructiv sa punem presiune pe chestiuni care nu au cum sa se intample din N motive, pentru simplul motiv ca e degeaba, e timp, bani, nervi investiti in nimic, degeaba.

Si extinderea DN2 la 2+2 este wishful thinking, si am explicat de multiple ori de ce. Proiectul anterior de extindere a DN-urilor pe platforma simpla si pe amplasament curent a fost un esec rasunator. Costurile au fost mari (comparabile cu ale unei autostrazi), duratele de implementare foarte mari (similare cu constructia unei autostrazi), ingustarile au cauzat probleme imense in trafic, si rezultatele au fost proaste sau foarte proaste (siguranta de DN, conditii de circulatie primitive).

Stim asta din anii '70 cand s-a extins primul segment din DN1. Stim asta din 2003-2008, cand s-a desfasurat programul de dublare in zona Bucuresti - Ploiesti. Un alt esec rasunator. De ce sa-l reinviem? Durata de implementare nu difera cu nimic de durata de implementare a unei autostrazi de campie. Faptul ca se lucreaza exclusiv cu utilaje mici, doar cateva ore pe zi, compenseaza cu varf si indesat pentru amploarea mai mica a lucrarilor. Vedeti viteza extrema de lucru la A7 Centura Bacau?. La o ipotetica extindere a DN2 nu s-ar putea lucra asa decat cu inchidere TOTALA a drumului.

Si nu e nici o garantie ca o sa dureze putin. Uitati-va la DN5, care trebuie extins de la 2+2 ingust la 2+2 extins. Lucrarile pe 12 km intre Soseaua Giurgiului si Adunatii Copaceni au inceput in 2012 si or sa mai dureze mult si bine... Uitati-va la lucrarile la Brad - Oradea... Se lucreaza la soseaua aia de cand lumea. Chiar si unde a mers totul bine, a durat cel putin 4 ani pe segmente scurte, cu deranjuri imense, de la primul excavator la ultimul excavator.

Mai mult, pentru ipotetica extindere e nevoie de 1. resurse, si 2. planificare. Resursele nu exista - bani UE pentru asemenea carpeli nu se mai dau de cand s-a terminat programul multi-etapizat de DN-uri inceput in anii '90 si incheiat odata cu epuizarea ISPA-PHARE. Ar trebui finantat EXCLUSIV de la bugetul de stat - spre deosebire de A7, care are finantare. Pentru 2. nu exista nimic; mai mult nivelul de trafic este la un nivel la care planificarea trebuie sa fie extraordinar de complexa, pentru ca sa reduci capacitatea unui drum exploatat la 130% din capacitate cu vreo 50% este o activitate criminala. Costurile nu sunt mici, pentru ca trebuie facut sub trafic, cu muncitori mobilizati cu taraita si lucrari lente.

Si rezultatele vor fi proaste, cu impact modest, la costuri imense. Si nu, nu o sa fie gata mai repede de A7, care macar are SF-uri si PT-uri in lucru; DN2 nu are NIMIC. Nu mai bine punem naibii banii aia si presiunea aia pentru ceva mai modern (gen A7, A8 etc.?) care au sanse mai rapide la implementare? Pentru ca deja acolo procesul de implementare a inceput (sontac-sontac ca toate in Romania)?
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

ovideatza

#1014
Aici putem fi de acord ca avem pareri diferite

Resursa financiara pt Iasi-Tg Frumos, sa zicem 40 mil euro?, eu zic ca ar trebui sa existe in 2 ani fiscali. De obicei la transporturi la rectificare se taie, nu se da, an de an. Eu cred ca aprox 200 mil lei se gasesc la buget pe 2 ani. In jud Neamt se baga 300si ceva pe un drum pe o negociere fara publicare pe motive de "calamitate", ma insel tare? Fara UE.

E vorba de a prioritiza o investitie care sa scada nr de morti in urmatorii 3-3,5 ani, nu peste 10 ani in cel mai fericit caz.

Dn24 Iasi-Vaslui-lim Galati, UMB, in 2 ani a fost gata integral. Poduri si podete noi. Ras din temelii. Reabilitare ca la carte. Exemplu recent. Km multi. 
La DN2 lucrezi pe acostament, nu refaci din temelii tot drumul. Comparabil ca volum de lucrari, pt ca si DN24 a fost extins, latit.
Din nou repet, DRDP-urile refac periodic uzura pe DN2, in loc de aceste proiecte de asfaltare se poate merge punctual pe reabilitare si extindere.

Tot noi ca si comunitate avem datoria sa militam pt siguranta. Pe Iasi-Tg Frumos se moare aproape saptamanal. Fara separator fizic mortile vor continua. Avem alte solutii rapide la asta? 2+1 in forma CNAIR-ului e frate cu lipsa de viziune. A8 peste 10+ ani?

Latit, 2+2, separator median, limtari de vitrza in localitati, insule pt pietoni, treceti iluminate si poate chiar cu ingustari in zona lor, pe 40km, e o naivitate sa militam pt asta sa se faca rapid? 2 ani de executie ar fi suficient chiar si pt Ro cu un constructor serios sa se faca asta+perioada de pregatire.

SF+PT la asa ceva nu dureaza 2 ani, ca nu inventezi traseu, 4-6 luni ar fi suficient. Interesele nu sunt asa mari, sumele implicate nu sunt de ordinul sutelor de mil euro. Licitatiile cu vointa in CNAIR de Sf+PT apoi executie pot merge decent, cate 6-7 luni/ etapa.

v46is

Complet inutila largirea la 2x2 acum . In curand iese SF cu PT pt A7. Scoase la licitatie pe loturi si in 3 ani se fac. UMB poate sa castige mai multe tronsoane ca e in zona si le face partial poate mai repede.
Ce e acum la Bacau imi pare gata in toamna 2020 lejer.

voicul

Daca s-ar misca repede nu ar fi total inutila extinderea pe B - Urziceni (unde e trafic de A acum). Si dupa ce se face A7 acest tronson ar fi bun 2+2.
Restul intradevar nu stiu cat merita extins la 2+2.
Noroc ca nu se misca repede CNAIR.

ovideatza

^^A7 nu trece pe la Iasi-Tg Frumos.

cristi5

#1018
saptamanile 44-50.

Am verificat doar duminicile (poate are altcineva timp de mai multe analize). Foarte interesant ca in saptamanile 47, 48, 49 sunt ambuteiaje mai mici duminica. Vedem cum va fi de sarbatori (dar s-ar putea ca "filmarile" sa fie afectate de mutarea serverului)

Intregul playlist aici: https://www.youtube.com/playlist?list=PL2ayAcA0Sj1QB28TJJzuIQVcA4y_qZqkN

44:


45:


46:


47:


48:


49:


50:

voicul

Si acum ce mai asteapta CNAIR ca sa faca mai multe sectiuni 2+1?

Mai multe din astea?
Accident grav: Trei morți şi patru răniți, după o coliziune frontală între două autoturisme pe DN2. Plan roșu activat

https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/accident-grav-trei-moti-si-patru-raniti-dupa-o-coliziune-frontala-intre-doua-autoturisme-pe-dn2-1236845