Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

#4995
Cumva boierul a chemat iobagul sa-si ia palma (de pamant). Eu cam asa o vad...
- Parlamentarii puterii hop-top companiile sunt de vina ca nu semnaleaza ca SF-urile sunt proaste si alte alea, de parca se duc ele sa scrie caietul de sarcini si documentatia pentru licitatie. Ala cu ITS-ul pe Ogra-Ungheni a fost maxim de penibil (Radulescu e... atat poate). Hai ca la Bodea nu am pretentii, da sa nu o serveasca cutter la fileu cu licitatiile de pe A7 care au acusi 15 luni de cand sunt amanate ca ...
- "Cine nu-si face treaba, contractul va fi reziliat"... dar cand nu-si face treaba CN*** pe el cine ma-sa pe gheata il reziliaza, ca e mai ceva ca Hydra?
- Aoleu... avem claim-uri foarte mari ca suma... pai bine mai nene... astia castiga claim-urile in instante, nu la masa de poker. Faptul ca le castiga in instanta, si atat de multe, tu ca stat nu te uiti nitel la ai tai si sa vezi care-i baiul acolo?!?
- Ministrul... poate la urmatoarea comisie se indura careva si ii pune in pahar HELAS in loc de apa, sa-i mai taie greata...
- Un simulacru de comisie din care concluzia e destul de simpla: ii dam inainte, ca inainte era mai bine! Si pentru ca putem!
- Constructorii... fiecare a cantat dupa instrumentul pe care a a fost desemnat sa il asculte.

Concluzie... N-avem! (concluzie) sau ma rog... "pentru ca nu am indeplinit conditiunile legale, trebuie sa tacem toti - malc si in pozitie de drepti".


TibiV

Iar nesimtitul de Sova face mishtouri si cu presa, care l-a luat la intrebari "dupa"...
Cateva exemple:

"Q: Cand vom putea circula pe centura sud la doua benzi?
A: Cand va fi gata."

"Q: Intre DN7 si A1 a fost data in exploatare si, totusi, acum este inca santier. Cum ne explicati?
A: Daca este santier, inseamna ca se lucreaza..."

"Q: Pe ce autostrazi vom circula anula asta?
A: Vom circula pe autostrazile care vor fi receptionate"
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dumbravaandrei

am suficiente cuvinte despre Sova dar imi da ban Ionut pe vecie.... mai arogant ca Nastase si scolit de Hrebe... Nici Maduro nu era in stare de un discurs si o asa persistenta in acoperirea incompetentei si a limitarilor ... de tot felul...

adiarc

nu inteleg...la ce v-ati fii asteptat?ca respectand aceasi reteta a servilismului si pupincurismului  politic pe care il pot face doar oamenii fara principii si cu zero pregatire(in domeniu),sa avem alt rezultat?...nici vb...aceleasi ingrediente vor da mereu acelasi rezultat

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Ionut

Pozitie API din seara asta - sharing is caring

Astăzi Asociația Pro Infrastructură a participat, în cadrul Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților, la o dezbatere pe tema principalelor probleme în construcția de autostrăzi din România. La întâlnire au fost prezenți Ministrul Transporturilor Lucian Șova, membrii Comisiei pentru Transporturi și Infrastructură, conducerea CNAIR, constructorii și proiectanții care au contracte de autostrăzi în derulare, precum și cei care au realizat studiile de fezabilitate pentru aceste proiecte.

Din păcate, poziția MT și CNAIR a fost una care a definit politica autorităților din ultimul an, caracterizată prin amatorism, lipsă de viziune și fugă de răspundere.

În timp ce majoritatea celor prezenți au făcut apel la dialog, militând pentru abordarea proceselor complexe din perspectiva colaborării între beneficiar (CNAIR) și antreprenori (mediul privat), guvernanții prezenți au prezentat doar imagini cu defecte locale de pe șantierele în construcție, insinuând faptul că principalele probleme în România sunt date de imperfecțiuni ale betonului pe structuri, alunecări de teren sau cedări locale ale terasamentului.

Pentru corecta informare a opiniei publice, defectele prezentate în imagini sunt unele inerente, care apar pe orice șantier în perioada de execuție, fiind aproape în totalitate rezolvate până în prezent.

Pe de altă parte, constructorii au punctat coerent și clar principalele blocaje în construcția de autostrăzi. Așa cum am spus și noi de nenumărate ori, acestea sunt: pregătirea deficitară a proiectelor, lipsa exproprierilor, utilitățile nerelocate la timp, durata extrem de lungă în obținerea acordurilor de mediu, avizelor, autorizațiilor, lipsa asumării și tergiversarea unor decizii contractuale de către CNAIR, documentațiile de licitație de o calitate îndoielnică, lipsa de colaborare onestă între CNAIR și constructori.

Toate acestea au dus în ultimii ani la un ritm scăzut de execuție în teren și, mai mult, la rezilieri și la revendicări financiare enorme câștigate de companiile private în instanță.

Ne bucurăm că au fost aduse la lumină aceste situații nedorite care blochează principalele investiții rutiere. Ne exprimăm speranța că decidenții vor conștientiza, într-un final, că DOAR prin profesionalizarea CNAIR și a administrației publice în general, prin pregătirea temeinică a proiectelor, prin decizii luate la timp și acțiuni corecte, vom reuși să ieșim din acest cerc vicios al rezultatelor dezastruoase.

#Autostrăzi #InfrastructuraRutieră #FărăResponsabilitate

rekul

Incredibil cata prostie si ipocrizie din partea deputatilor, MT si CNAIR. Asa ceva mi-e rar sa vad. Ai asteptari ca si cetatean de la cei care conduc acest stat si aiba putina minte si logica. Puneau intrebari de 2 lei, despre subcontractori, ca is firme straine si de ce nu e gata DN73  sau mai stiu eu ce. Toti din partea antreprenorilor vorbeau de cauze, incepand cu normative, legea achizitiilor, proiecte pregatite prost, fara autorizatii de mediu, fara proiecte de relocari utilitati etc., iar astialalati nu intelegeau nimic, abosult nimic. Incredibil. Ma asteptam la o sedinta ca asta sa se discute despre viitor si desopre lucruri ce trebuie indreptate. Constructorii am avut impresia ca au venit sa dea raportul. Nici nu o sa mai vina, sunt convins de asta la astfel de glume proaste cu deputati care iau peste picior si ii iau la rost pe antreprenorii care vor sa construiasca in Romania.  In afara de Catalin, toti parca erau veniti din Sri Lanka. Nu mai sper nimic de la acest stat, absolut nimic. Nimic bun nu se poate intampla. Domnul de la Geiger de exemplu e venit din alta lume.....fata de astia. 

rekul

Defapt abia acuma m-am prins. Nu avem autostrazi in Romania de 28 de ani din cauza antreprenorilor. Vina este a lor. Tarile din jurul nostru sigur sigur au avut NOROC de niste constructori seriosi si atunci au reusit. Noi din pacate suntem lumninati, facem totul perfect dar ne-am ales cu niste constructori neseriosi si atunci e normal ca nu avem autostrazi. FMM. Sorry nu ma pot abtine.

horatiu.cosma

^^
Mda, e trista situatia. Speram la vremuri mai bune dupa 2020, daca indivizii astia vor fi trimisi acasa.

nicolaem

din pacate aici e si mai usor sa manipuleze lumea. Am prins aseara 1 minut pe A3. Era ceva invitat oficial MT care explica despre siguranta in trafic mai presus de orice receptie. Evident aprobat de toti cei din platou. Cu contraexemplul deja clasic de la Aciliu. Am ramas cu impresia ca e un raboi de gherila intre constructorii mari si "Programul de guvernare" din cauza caruia nu vom circula prea devreme pe ST3 si 4.

Ionut, dincolo de toate minciunile lor de la conferinta, totusi care e motivul din spatele piedicilor evidente pe care le pun construtorilor in ultimul an. Nu au bani la buget? Parandarat? Si in anii trecuti la fel de incompetenti erau cei din CNADNR dar parca nu sabotau pe fata proiectele in desfasurare.

Ionut

^ Motivele reale? Incompetenta, prostie, amatorism, razbunare, lene, fuga de raspundere, incapacitate de intelegere si lipsa de viziune si, nu in ultimul rand, supunerea 100% fata de jupanul suprem si comenzile si interesele lui si cele de partid (de unde provine sub-finantarea autostrazilor in 2018 si dezastrul cu OMT 600, ca sa numesc doar doua efecte).

Sorinus

Totusi nu inteleg ce problema are jupanul suprem cu infrastructura. Nici coruptia nu vad ce problema ar avea, in Italia coruptia a impulsionat constructiile, fiecare luandu-si partea.

Raman prostia si incompetenta la nivel de MT si CNADNR.

cristi5

^ pai infrastructura costa bani, care trebuie dati la spaga ridicata la nivel de politica de stat, pt a distrage atentia de la justitie. Ionita este foarte bun, cheltuie putin. Trebuie tinut aproape. Vezi cat s-a alocat pt infra pe 2018. Zice un nene la comisie (Aktor parca) ca li s-a transmis verbal ca se va rezolva. Si statul fiind partener serios, iti dai seama cat pret pune.

Promitem autostrazi, ne facem ca crestem salarii si pensii dar de fapt mutam contributii, si cu mana cealalta operam. Simplu ca buna ziua.

Apropo de promisiuni, de-a dreptul impertinenta Dancila la investitura, e clar ca e un pion de sacrificiu, orice politician serios, indiferent cat de rau intentionat, nu ar fi spus "km autostrada fara numar" decat in campania electorala. Ulterior au revizuit cifra pe 2018. Adica dati-ne votul de investitura acum, si maine cand ajungem la bucate, venim cu alte cifre.

Granata06

Coruptia implusioneaza constructiile...esti de la timesnewroman sau doar te faci?

cristi5

^ Am auzit si eu ca italienii au facut autostrazi si mai ales noduri super complicate pentru ca constructorii, care erau mana in mana cu mafia, sa scoata cat mai multi bani de la EU si sa-i bage in buzunarele mafiei. Deci da, constructia si coruptia pot merge mana in mana.

cristi5

#5009
Quote from: Ionut on February 13, 2018, 02:58:06 PM
Sova este slab. Foarte slab. Teribil de slab. Habar nu are despre ce vorbeste. Pe lângă subiect, vede jumătăți de adevăr, deja gata l-au infectat cei din CNAIR.

M-am uitat pe inregistrare, si vreau sa fac niste nuantari.

Omul are ceea ce as numi un limbaj de lemn remobilat. Adica nu baga cu tovarasii si cu productia la hectar, ci cu "manifestare" si "concordanta", "responsabilitate", cuvinte pe care le abuzeaza din toate pozitiile.

Dar dincolo de acest zid comunicational se mijeste un soi de program. Daca ne uitam la predica lui finala de la 1:46 (-22), si ignoram bla-bla-ul gasim multe aspecte care nu sunt anti-constructori in stilul deputatilor de la putere.

- colective de proiect interministeriale (-22, repetat la -12)
- nu-si propune sa vorbeasca despre claim-uri deja castigate (-21 aprox)
- reevaluare a capabilitatilor tehnice si profesionale ale capacitatilor celor care administreaza AM si AC in CNAIR (-14)
- Anunta masuri (-13)
- memo, comitet interministerial activ :), (AM, AC), operationalizat in martie  are sustinere politica pt demers (-12)
- reglementari pt supracontractare, 190-200% din valoarea bugetata, mai multe proiecte lansate, fianntate in functie de viteza cu care evolueaza (-11). Proiecte care nu pot fi "scoase" din motive de bugetare initiala
- sa nu se mai deschida nicio procedura de achizitie publica fara a fi indeplinite toate conditionalitatile (?) legale (-10). Deschidem santiere pe care nu le mai putem receptiona.( Ionita, PiSi, A0, iti suna cunoscut? Proiecte pornite cu SF slab si fara AM...)
- consultanti (in ultima vreme directiile regionale) care aproba lucrari, decontate, observa la sfarsitul lucrarilor ca sunt neconformitati (-10). Tratat cu maxima responsabilitate in primul rand la adresa celor care au permis decontarea (-9)

Cu constructorii
- pretul e competitiv nu va asteptati sa fie forta de munca romaneasca mai ieftina (-19)
- autostrazi care urmeaza sa se prabuseasca, nu contati pe presiunea politica de a inaugura (-18)
- mobilizarea e excelenta la toti. Ironic. La fel de ironic cum a fost cu presa dupa aceea.
- politica de contestatii moral corecta :) (-15)
- din cele 4 parti care participa la intalnire, cel putin doua sunt usor ipocrite (care doua? constructori si CNAIR? ) (-7)

O teza foarte interesanta (-14, repetata si la -8) . Daca considerati ca pregatirea proiectelor e proasta, de ce va prezentati la licitatie?? Vrea sa vada prima licitatie la care nu se prezinta nimeni.

Pai domnu ministru, e o tara libera, oamenii au dreptul sa spere ca statul se va eficientiza si urmatorul proiect va fi gestionat cum trebuie...

In ce priveste parlamentarii puterii, nu inteleg la ce va asteptati? Ce sa spuna, ca agentiile care sunt in subordinea lor directa mustesc de incompetenta si delasare? Normal ca dau vina pe constructori, iar deputatul cunoscut ca "mitraliera" zice ca subcontractorii romani nu sunt platititi de marii rechini si se va schimba legislatia pt protejarea lor.

Credeam ca seful comisiei e de la putere si inainte sa le dea cuvantul la constructori (-1:34) era sa cad de pe scaun, zici ca citea de pe forum (act aditional la Holdea etc). Dar daca ar ajunge acest demintar la putere, oare cum ar vorbi?