Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 6 Guests are viewing this topic.

iachi_da

^ Daca o sa fie inainte de 1 Decembrie ac., sigur nu o sa faca circ

TibiV

Singura autostrada circulabila care s-ar putea deschide inainte de 1 decembrie este A3 - adica aia 3 km la intrarea in Bucuresti...
(Loturile Strabag si Geiger de pe A3 NU vor fi circulabile.)
Hai sa fim seriosi, daca toti sefii MT/CNAIR ar lua polonicele lui Obelix tot nu ar putea sa goleasca galeata de rahat (desert turcesc foarte apreciat ;) ) din care mananca de ani de zile...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vladb

#5312

Indicativul e bun, zona istorica... nu. :) A3 de la Gilau la Nadasel va fi prima...

TibiV

A3 de la Gilau la Nadaselu este o certitudine.
Gilau-Nadaselu este deja receptionat de anul trecut. (Desi un "alergator de cursa lunga" ne-a aratat recent, in "singuratatea" lui, ca au aparut deja probleme, chiar si fara trafic...)
Vor receptiona fo' 0,7 km (podul) si vor anunta ca au deschis "aprope 10 km de autostrada".
"Mama ce buni suntem !..."

Atentie, discutia a plecat de la:
Quote from: danutzu_1069 on August 02, 2018, 10:34:33 PM
Pun pariu ca urmatoarea recepție (de pe orice santier de autostrada) o sa fie fara circul care a fost pe lot3 /A10...

In afara de podul de la Gilau si A3 Petricani nu mai au ce alte "receptii circulabile" sa faca anul asta...
Si asta doar daca Aktor accepta sa termina gratis cei 2 din cei 3 kilometri dinspre Petricani.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

laszlo.robert

Acum de la Gilău la Aiud pe autostradă avem 67 km ,iar cînd vor finaliza podul peste Someș vom avea 76 Aiud-Nadaselu.Interesant că ruta Aiud>Gilău este cu ~ 1km mai lungă  decât Gilău>Aiud datorită diferenței de lungime a bretelelor de conexiune a nodului A3/10.

voicul

Se pare ca MT a primit bani in plus la rectificare.
Sa vedem ce proiecte mai incep sau continua (A3 in B!!!)

runner

Ce este de retinut din tot acest interviu e faptul ca CNAIR nu are voie sa faca lucrari in regie proprie (antrepriza proprie) mai mari de 100 mil. lei. Afirmatie care il contrazice pe fostul director CNAIR Ionita care zicea ca se apuca el sa faca parti din autostrazi sau portiuni. Mai mult decat atat, daca se bazau ca banii de pe garantia de buna executie, ii pot folosi pentru a continua ei lucrari la autostrazi, fara a mai initia licitatii , s-au lins pe bot. Cel putin asa vad eu lucrurile.   8)

AkaManah

Sariturile de la imbinarile podurile tin de nepricepere sau de neglijenta in executie?  Prin alte locuri  din Europa nu se simt.

vancouver

Se simt peste tot in Europa. Dar:

- in Europa cele mai multe autostrazi sunt f. vechi (20 ani ++) si tasarile s-au consumat deja.
- daca apar trambuline se iau masuri destul de repede
- la zonele noi de autostrada se da drumul initial cu 80km/h, deseori in regim de santier (adica numai pe 1/2 de autostrada) si nu sunt asa deranjante, apoi le mai repara o data, abia apoi se da drumul cu 100-120-nelimitat.
- in multe locuri exista si acum trambuline (de ex. in jurul Frankfurtului sunt cateva destul de urate pe A66 si nici A3 langa Frankfurt nu e in stare grozava), dar deseori NU LE OBSERVAM pentru ca traficul este foarte puternic si suntem concentrati la trafic.

In Romania autostrazile sunt de regula goale si stam si analizam fiecare "purice". Mai sunt si relativ noi si avem pretentia sa fie in stare perfecta. Ori la trambuline, culmea, acestea se rezolva in timp.


Ce se poate face? In general problema este inevitabila, pentru discutam de trecerea de la un element elastic (terasamentul, care se lasa in timp) la un element rigid, podul din beton, fundat prin piloti la mare adancime, direct in stanca. Problema poate fi redusa printr-o foarte buna compactare chiar langa culee. DAR: asta e aprope imposibil. Fix langa culeea podului nu se mai poate intra cu utilaje mari. ci doar cu compactoare mici. Si e nevoie de muca f. multa pentru o compactare riguroasa. Cum la noi controlul este un cuvant rau (asimilat cu securitatea etc...) noi nu vrem sa fim controlati si lucram dupa ureche. Ceea ce agraveaza inca o data problema deja existenta.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

Skynick

Dar o abordare constructiva in care umpli putin mai mult acolo (5 m inainte de rostul ala), ca tot se taseaza, s-a incercat, s-a implementat pe undeva? Functioneaza?

gruiarew

Sau pus altceva ce nu se compactează aşa de uşor, gen piatră sau altă combinaţie de materiale mai rezistente...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vancouver

Solutia este o placa de beton armat, sprijinita pe o parte pe structura rigida si la celalat capat pe structura elastica. Lungimea placii este de ca. 3-10 metri. Cu cat la lunga cu atat mai costisitoare, dar saltul este mai lin. In Ro din ce am vazut placa asta are cam 5m lungime, ochiometric. Vazut la UMB. Nu stiu la altii.

Dar oricat si orice s-ar face, structura elastica este elastica si in timp se lasa, mai ales urmare a vibratiilor de la camioane. Fata de structura rigida apare o denivelare. Ca-i mai lina, ca-i mai abrupta, apare. DECI TREBUIE URMARITA SI INTRETINUTA, adica trebuie umplut cu inca un strat de asfalt, nivelat. Ceea ce de altfel si vedem.

Daca se umple neuniform, adica se pune piatra de dimensiune mare chiar langa culee, atunci exista riscul sa apara un al doilea salt, o a doua denivelare, acolo unde se trece de la piatra la structura clasica. Dar o denivelare greu de estimat si de luat in calcul, posibil una INEGALA, adica mai pronuntata stanga / dreapta. Ori trambulinele actuale macar sunt perfect perpendiculare pe axul drumului si nu arunca masinile mai la dreapta sau mai la stanga, ci doar in sus. Nu poti crea intentionat fenomene incontrolabile, e de preferat un comportament PREVIZIBIL al corpului drumului.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

tividan

Doamne fereste!!! am fost in weekend sa ma plimb pe A10 Doamne fereste!!!. Intradevar asfaltul este valurit, au capocit cat au putut dar valurile se simt. Si daca tot au facut muteniile de legatura cu A3 de ce nu au facut intersectie de autostrazi? ma refer cand vii de pe A10 si vrei sa intri pe A3 catre cluj in special. Ma asteptam sa fie 4 benzi in paralel. Dar nu e facuta exact ca o iesire de pe autostrada si FOARTE PROST MARCATA doar o placa pentru selectarea benzilor, a doua e deja pusa dupa intersectie cand deja nu mai ai ce face.  Pe langa urarile "de bine" catre CNAIR si Puie MSD sa termin intr-o nota optimista, Pe timp de noapte te simti ca pe pista de avioane. o multime de obiecte reflectorizanta, luminile din intersectii sunt aprinse (momentan) si macajele sunt reflectorizante.

yossarian

(Prima mea postare...vă urmăresc de mult timp)

Mie nu mi s-a părut ondulată autostrada nouă, mai ales că am venit de pe A3 pe A10 (Gilău - Aiud). Poate am eu amortizoare mai bune la mașină. Ba chiar, la anumite îmbinări pe vechea A3 simt că se desrpind roțile de pe asfalt.

În altă ordine de idei, am observat că uneori Waze dă timpi mai bun pe ruta Gilău - Aiud A3, A10 88KM versus DN1-A10 via Turda 69KM. În concluzie, dacă sunteți clujeni, merită să ocoliți prin Gilău dacă evitați orele de vărf din Florești (8-10 și 17-18). Personal găsesc această rută inifinit mai relaxantă și sigură, mai ales dacă sunt cu copilul în spate – merită un litru de benzină în plus.

Sunt de acord cu marcajele...mai ales la trecerea de pe A3 pe A10, parcă se pune prea mult accent pe intrarea pe DN1, breteaua de transfer pe A10 fiind cumva evidențiată inferior. Chiar am văzut ieri câțiva români veniți de prin Italia/Spania luând-o pe națională. După mii de KM de condus și oboseală extremă, cred că le era mult mai ușor dacă continuau pe A10...bieții de ei.

StefanCelMare

Foarte bine că se vede bine noaptea. Toamna deseori este o ceață teribilă pe zona Turda - valea Mureșului. Este o necesitate să ai toate elementele de siguranță oe acolo.
PS... nu pot să cred că a întrebat iar cineva de Bechtel :D S-a mai spus acum vreo două pagini, ei nu au câștigat licitație... Deci, fără limita sumei de la licitație... da. A ieșit ceva diferit față de ce avem în România.