Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

germanul2012

@rio tinto, probabil ai citit mai demult discutiile legate de aceasta aberatie de conexiune intre doua autostrazi realizata in anul de gratie 2021.
    Din nefericire, au fost unii si probabil mai sunt, care sustin ca este o lucrare realizata foarte bine si chiar este recomandata gatuirea aceasta. De ce? Pai dragul meu, aceasta conexiune se va numi ,,capcana bizonilor care conduc cazane diesel BMW cu motoare de 3000+" si care circula doar pe banda de viteza. Aici nu vor mai putea depasii lejer TIR-urile si vor plonja direct in santurile betonate dintre autostrazi. Ceilalti conducatori vor rula lejer cu 80 km/h iar cand vor ajunge la gatuire, vor da blana camioanelor si turismelor de 65-80 CP (precum avioanele de pe un portavion) de vor atinge 130 km/h in 100 m.
      Probabil asa s-au gandit marii proictanti ai legaturii acestea. Si cand te gandesti ca peste cativa ani A10 va fi principala legatura dintre A3 care o sa aduca traficul din NV spre A1 care va ajunge in capitala tarii si mai departe spre litoral, Bulgaria, Turcia, SE Europei, etc.
      Pardon! Astea sunt vise erotice, probabil. Poate noi nu vom avea niciodata asemenea infrastructura cum construiesc altii, pe care noi, din aroganta, ii consideram cu mult inferiori noua, geniile Carpatilor. O:-)

mihaihedes

#25966
Fără supărare dar cei pe care îi deranjează așa de tare banda aceea îngustată pot merge pe national că va fi gol!
Noi ne-am saturat de el și nu o să îl mai folosim.
S-a explicat de zeci de ori de ce banda este îngustată .
Una peste alta avem probleme mult mai grave decât o amărâtă de conexiune A10 cu A1 care nu va avea probleme de trafic nici în 30 de ani, probleme cum ar fi A3-Tureni, Holdea - Margina, legăturile peste Carpați A1 și A3.
Înca nici nu s-a dat in trafic și deja se blochează tirurile în ea.

Fred

Atacul la persoana nu isi are locul intr-o discutie rezonabila despre noduri pe autostrada.

survola

Dar când pleacă TIR-urile din benzinărie, cum este? Tot așa, au nevoie de 2 benzi la încadrarea pe autostradă? Măcar aici pleacă de la 80-90 km/h, nu de la 0.

rio tinto

My bad, putem incheia subiectul "banda ingustata". Am citit threadul si gasit conversatia cu privire la subiect in Mai 2021. Ramane cum am stabilit, au marcat, gata, nu se mai face nimic deocamdata. Drumuri bune va doresc. @fred ai punctat bine acolo, acum 2 luni.
Asta este, e o legatura intre A-A cam de toata jena, evident se putea face mai mult

ovicor

#25970
@ Mihaihedes, ar fi de acceptat acea intrare in A1-> Sibiu din A10, daca:
1. Acea banda de accelerare ar avea latimea si lungimea corespunzatoare.
2. Daca inainte de acea gatuire, suprimata ar fi banda 2, nu banda 1.
Cred ca aceasta discutie revine pentru ca e suparatoare solutia aleasa. Iar problema accidentelor in acea zona nu este DACA, ci CAND SI CU CE FRECVENTA vor avea loc!

RaduG

#25971
Mulțam AlinC pentru filmare, este edificatoare pentru cum a ,,fușărit" Pizzarotti banda de accelerare pe breteaua de intrare spre Sibiu, celebra bretea îngustată.

Se ia captura de ecran din filmare:



Se aplică zoom, se măsoară lățimile benzii de accelerare, este 2,5m, pentru că este fosta bandă de urgență a A1. Am notat locul unde s-a oprit Pizzarotti cu lucrarea:





Captură din normativ, care prevede foarte clar și explicit lățimea benzii de accelerare





Rezultat: În opinia mea, lucrarea este neconformă, ea nu respectă normativele în vigoare, deci nu se poate recepționa.

Atenție: Nu aduc în discuție vestitul subiect cu breteaua îngustată, ci lungimea și mai ales lățimea benzii de accelerare, acum că s-a executat marcajul rutier și se pot trage concluzii. Dacă cineva are chef să facă și calculul matematic de lungime, am postat mai sus formula de calcul.

Problema pe care o văd acolo va fi următoarea: Vehiculele (în special cele de marfă) vor ieși de pe bretea într-un unghi nefast, în care cele care circulă pe A1 vor fi în unghiul mort al oglinzilor laterale (pentru că fizic vor fi în spatele lor), iar banda de accelerare de doar 2,5 va lăsa foarte puțin spațiu de manevră/eroare celor de pe banda 1 care vor fi nevoiți să ferească pe cei care intră de pe A10 fiind convinși că nu e nimeni acolo.

Sfatul meu: va trebui să te uiți de 7 ori în oglindă când intri de pe A10 pe A1 înspre Sibiu.

Acum am remarcat că s-au oprit și cu iluminatul tot acolo, nu mi-e clar dacă e lucrarea în desfășurare sau e chiar ultimul stâlp. Logic ar fi să acopere cu iluminatul exact secțiunea cea mai sensibilă, cea de intrare în flux. De urmărit și acest aspect.

lighthotspot

Quote from: RaduG on July 26, 2021, 09:49:01 AM

Rezultat: În opinia mea, lucrarea este neconformă, ea nu respectă normativele în vigoare, deci nu se poate recepționa.



Si eu cred ca asta vrea Pizza, sa mai amane inaugurarea benzilor spre si dinspre Sibiu

RaduG

Mă îndoiesc că au un scop malefic.
De obicei la aceste contracte proiectare+execuție, antreprenorul general studiază multiple soluții tehnice pentru un segment/obiect, apoi alege întotdeauna, fără excepție, soluția cea mai ieftină. Pentru că el a licitat deja o sumă pentru construcția acelui lot de autostradă, și va merge tot timpul la limita normativelor în vigoare, ca să iasă pe profit.
Și, de multe ori se aleg soluții tehnice de proastă calitate, care cedează imediat după ieșirea din garanție, sau chiar greșite - cazul de față. Probabil cineva n-a citit cum trebuie normativul, sau n-a înțeles bine limba română.

Soluția este una singură la problema identificată de mine - Pizzarotti trebuie pus să rectifice banda conform normativului, chiar dacă momentan se dă în trafic așa, în procesele verbale care se vor face trebuie specificate lucrările suplimentare care se impun: lățirea benzii de acces la 3,5m, iluminat pe toată lungimea ei.

voicul

Nu prea vad cum s-ar putea lucra fara inchiderea benzii sper Sibiu. Oricum asta e de viitor (incert). Momentan eu zic ca o sa se faca receptia ... fix cum e.

Ce puteau sa faca/inca se poate face e ca banda 2 sa intre in banda 1.
Implica doar schimbarea unui semn, pentru ca marcajul nu este inca facut!

danutzu_1069

#25975
Receptia se va face pe baza proiectului (in speranta ca executia corespunde cu proiectul). Proiectul asa cum este, a fost aprobat de beneficiar (îmi este neclar cum a fost aprobat fara sa se respecte normativele... si poate ii este la fel de neclar si lui @cutter, poate incepe sa puna niste intrebari... interne)

LE: avand in vedere cei 80km/h io zic ca se putea face astfel ca breteau sa se "lipească" de A1 mai inainte de punctul actual, astfel incat sa poata fi făcută intrarea cu doua benzi....

florinalba

#25976
de acord cu ce zice @voicu ca banda 2 ar trebui sa intre in banda 1. Reiau inca odata exemplul : La conexiunea M0 cu M1 si M1 cu M0 de la Budapesta vest asa se intampla. Si acolo e trafic, nu "gluma" de la Sebes .

https://www.google.com/maps/@47.4595358,18.8780551,81a,35y,145.8h,69.94t/data=!3m1!1e3
https://www.google.com/maps/@47.4650081,18.8754213,112a,35y,284.17h,61.13t/data=!3m1!1e3

Se pare ca , la ce trafic au acolo, se "traieste bine" si "doar" cu gatuire la  o banda. Mai mult decat atat , ei au avut acolo doua benzi si au modificat.
Parerea mea este  ca "nu e prosti", pentru ca la ei curge apa calda mai de demult decat curge la noi.

raulbogdan23

^

alte exemple M3 -> M31, M31 -> M3, M0 -> M31, M31 -> M0 tot din Ungaria si cred ca lista poate sa fie mult mult mai lunga.

Daca la ei nu sunt probleme de trafic, la noi cel putin 10-15 ani putem sta linistiti

SUHOI


Salutare tuturor! Urmaresc acest site aproape de la aparitia 'pe piata' a API! La multele mii de comentarii cititi-e si "vizionate' pana acuma de multe ori m-am cam suparat la ce se debita alteori m-au delectat prezentarile (in special cele tehnice)! Desi sunt si specialisti pe aici care au  opinii si prezentari cam "ciudate" referitor la o solutie sau problema tehnica care se discuta pe forum! Referitor strict la nodul A1/A10 interchange ; desi s-a discutat mult pe aici ca sunt conforme sau nu bretelele (de accelerarecare/decelerare)  care asigura conexiunea A1/A10 eu cred ca nu este de joaca (este chiar horror-de obicei am gura spurcata)   cu ce a realizat PIZZA boy's aici -bataie de joc la proiectare, inconstienta la beneficiar-recte CNAIR, etc.-nu mai conteaza! Avand in vedere ca in Romanica -daca nu ma insel- la ora actuala avem  executate 4 noduri intre autostrazi si anume ; A2/A4, A3/A10, A1/A10 si A1/A11 (aceasta din urma realizata la Arad si va asigura conexiunea intre A1 Arad-Nadlac si A11 Arad-Oradea) eu cred ca avem de unde ne inspira! Si m-as referi strict (pentru ca sunt din zona) la cum a fost realizat nodul A1/A11 ;perfect safty. Doua benzi pe bretea (atat la cea de accelerare cat si la cea de decelerare) care se aliniaza cu cele doua benzi ale autostrazii de pe care descarca/incarca traficul, deci avem 4 benzi care merg in paralel (conform calculelor aratate de RaduG-perfect de acord cu RaduG la argumentare cat si ce va fi cu exploatarea nodului de la Sebes) , 4 benzi care devin 3 (prin reducerea bandei 1 a bretelei si nu a celei de a doua banda de rulare care este de viteza) si apoi tot asa din 3 benzi se "contopesc" in 2 benzi in perfecta siguranta! Ori ce vedem la Sebes.... Si sa nu-mi spuneti ca A10/A11 (atunci cand va fi gata A11-se ocupa Bolojan de asta) are trafic triplu fata de A1/A10!!!! Eu zic ca este invers! Avem un ministru al transporturilor care are multe de indreptat, corectat, pus la treaba (pe teren) armata de birocrati din CNAIR si il rog sa studieze si aceasta problema mai cu atentie. Imi pare rau ca nu pot posta niste imagini aeriene cu nodul A1/A11. Ar fi relevante vis-a-vis de mizeria de la A1/A10! Pentru conformitate si lamurire daca are cineva niste imagini aeriene de la A1/A11 l-as ruga sa posteze! Si este cu atat mai rusinos ce este aici la Sebes in anul 2021 cu cat la Arad s-a dat in functiune nodul (odata cu autostrada Arad-Nasdlac) prin 2012! Deci un e :xemplu de bune practici avea CNAIR chiar in ograda sa de 10 ani! Oricum este de urmarit ce va fi pe acest nod si nu este nici o bucurie daca RaduG , eu sau altii de aceeasi opinie vom avea dreptate!   :lol:

Kamov

#25979
Mie stilul asta din Olanda mi se pare mai periculos, banda 2 dispare practic. Te poti trezi in situatia neplacuta cu masini pe stanga si pe dreapta iar tu nu mai ai unde sa mergi.
https://www.google.com/maps/@52.0553198,5.1366206,154a,35y,252.06h,39.52t/data=!3m1!1e3



In cazul A10 eu as fi facut banda de accelerare mai lunga, fiind si in curba.