Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

carutasul, cicotan, cred că voi nu ați prea văzut drumuri și intersecții decât pe hârtie. Cum adică nu are utilitate o bretea de 2 benzi fiindcă la un moment dat se îngustează la o bandă? Păi pe aceeași "idee" haideți să demolăm drumurile cu 2/3/4/5/6 benzi care la un moment dat pe traseul lor se îngustează cu o bandă. Repet, îngustarea aia e perfect normală, fiindcă pentru a ajunge de la 4 benzi la 2 benzi trebuie să treci lin și pe o distanță suficientă prin etapele intermediare 4-3-2. Geometria e perfectă acolo nu pentru 100 la oră, ci pentru 140 la oră.

voicul

@cicotan Poate nu ai vazut la noi, dar in afara sunt multe cazuri. E un link mai sus si mai dau si unul de la intersectie M43 cu M5

Totul e in regula acolo.

Discutia seamana cu gravele probleme de trafic de la Margina si frecventele accidente de pe DN1 cauzate de aparitia A10.

marco_ms

Mai sunt si pe la altii astfel de ingustari la intrare de pe o autostrada pe alta. De exemplu in Ungaria la intrarea de pe M15 pe M1 e la fel:
https://www.google.com/maps/@47.8880421,17.1839041,3a,75y,111.03h,86.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1s4_NElnjvsnAcG-ZFqxO29A!2e0!7i16384!8i8192

ddfab

^ exista mai multe ingustari( colegii au pus multe link-uri) prin alte parti. ce am observat pe acolo, ingustarea se face din marcaj, structura rutiera fiind tot larga. aici, pare ca vor ingusta si structura rutiera. se pare ca au facut o mica economie  la cateva masini de BSC si asfalt.

gruiarew

Exact ddfab. Cred că ăsta e punctul pe i. Dacă e de îngustare se poate face din marcaj. Ăla se poate oricând retrasa sau trece peste el (se strica unul fix acolo). Dar nah, pentru 2 bascule de asfalt...
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

cicotan

da, o dată e îngustarea dată de economia de asfalt, dar e şi lungimea benzii de acomodare, mult prea mică; dacă e ok această variantă, atunci de ce 3 kilometri mai încolo e cu totul altă geometrie?


Powered by API/PUM imgur uploader

nu mă înţelegeţi greşit, nu am vreo plăcere sau intenţie să fiu gică contra, încerc doar să înţeleg

raulbogdan23

#23586
^

@cicotan pe A1 banda de urgenta se va transforma in banda de accelerare.

In final va fi 2 benzi bretea A10->A1, care apoi se tranforma in 1 banda A10->A1, care apoi intra in banda de urgenta actuala/banda de accelerare pe A1, dupa care aceasta intra in fluxul normal A1.

Va fi la fel ca si ce ai prezentat tu mai sus, doar sa te gandesti ca prima ingustare incepe mai devreme


LE: am desenat cum o sa fie intrarea pe A1 doar in capatul celalalt ca sa iti dai seama cum ar fi





Powered by API/PUM imgur uploader

ciprebbe

Ca sa termin ideea cu ingustarea, pentru a intra cu 2 benzi din A10 in A1 e OBLIGATORIU largirea A1 spre Sibiu cu aprox 1 km. Cum la A1 nu se face acum largirea solutia e ingustarea si intrarea cu o banda in A1 si modificarea benzii de urgenta in banda de circulatie pe 750m ( minim asa ar trebui).
Nu uitati ca certurile intre Pizza si Cnair au fost pe bretelele de la nod Sebes unde unii au zis ca au licitat o banda si ceilalti au cerut doua. Clar pe proiectul asta nu facea Pizza si largirea A1. Eu miros ca si spre Deva situatia va fi aceeasi.
Vor trece ani muuuuulti pana vom avea probleme de capacitate acolo si se va putea largi rapid. Pana atunci prin metoda asta si bizonii vor folosi frana inainte de a intra pe banda de accelerare in A1.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Hercule

Ma mir de rabdarea si perseverenta moderatorilor si a lui Ionut care rezista cu stoicism la fiecare discutie ca cea mai de sus.  :)

Si ca sa fiu ontopic, cicotan zic ca are dreptate si capturile din video-uri exemplifica bine ce vrea sa zica. Problema e ca pe breteaua Alba -> Sibiu, cele doua benzi se transforma intr-una inainte de a se intepa in A1 (practic se inteapa o singura banda) iar pe sensul Sibiu -> Alba se conecteaza cu doua benzi (si pe lungime mai mare).
Exemplele din Ungaria sunt irelevante in discutie. In Ungaria se trece la o banda din marcaj, asfaltul avand aceeasi latime. In schimb aici asfaltul se ingusteaza inainte de intepare.
Ca nu se va bloca niciodata e alta discutie. Intrebarea e daca a luat aici CNAIR teapa punctual de la Pizarotti dupa discutiile pentru una/doua benzi in nod.
Deșteaptă-te române!

alin2pas

Practic se putea lărgi până la podețul peste Secaș pentru a avea o bandă de accelerare adevărată de circa 500m lungime și nu una deosebit de îngustă, deoarece lățimea benzii de urgență e mult mai mică. Pentru a face o bandă de accelerare mai lungă ar fi trebuit modificat podețul peste Secaș. Din punctul meu de vedere, geometria din poza de mai sus e mai înșelătoare. Vehiculele grele de pe banda 1 a bretelei Sebeș - Turda vor trece pe banda 2 la sfârșitul benzii 1 și în mai puțin de 200m vor trebui să schimbe iar banda, deoarece și această bandă care e și bandă de accelerare se termină. Pe o distanță de circa 600m autostrada trece practic de la un profil cu 4 benzi pe sens la unul cu două benzi pe sens. La banda Turda - Sibiu lungimea benzii de accelerare poate avea circa 500m pentru a trece de la 3 benzi la două, doar că banda de accelerare e foarte îngustă.

Fred

Quote from: horatiu.cosma on December 16, 2020, 11:31:53 AM
carutasul, cicotan, cred că voi nu ați prea văzut drumuri și intersecții decât pe hârtie.
Daca asta nu e atac la persoana, ci argument normal intr-o discutie, atunci eu sunt un motan incaltat, indiferent cine are dreptate.

carutasul

Dacă eu nu m-am supărat nu are rost să te superi tu :) Privim lucrurile din perspective diferite, atâta tot. Eu consider că dacă s-a insistat să avem legătura pe două benzi ideea era să nu încetinești nici un momnt și din cauza asta legătura trebuie să fie de viteză ( cum am văzut eu din căruță între A2 și A4 de exemplu) . În practică nu va fi nici o diferență, așa că și Horațiu are dreptate... Evident că dacă la un moment dat din 4 benzi faci două trebuie să treci mai întâi prin trei, dar pe o lungime mult mai mare. În fine, eu n-am mai zis nimic pentru că e un flame inutil :)

Fred

Indiferent cine are dreptate, "s-a deschis sezonul la aberatii" si alte asemenea argumente nu au ce cauta intr-o discutie civilizata.

cicotan

discuţia asta s-a întins prea mult şi nejustificat, aşa că asta e ultima mea intervenţie pe subiect:
racordul A1-A10 Sebeş - Alba Iulia l-am trimis mai sus, e pe 2 benzi, pun aici şi racordul Turda - Deva:


Powered by API/PUM imgur uploader

la fel, 2 benzi, lungime suficientă pe A1;
nu spun că e bine sau că e rău, chiar mă lasă rece toată povestea; e o simplă constatare că racordul la care se făcea referire este pur şi simplu altfel

salutări şi gânduri de bine

naivu

^^Înțelege-l și tu, are o muncă de Sisif, câteodată îi ajunge și lui!