[B] Splaiul Independentei-Ciurel-Autostrada A1

Started by Ionut, January 12, 2012, 04:07:08 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

misiekwas

#1980
În contextul actual, străpungerea are puțin rost decât dacă s-ar găsi soluția pentru conectarea podului cu Uverturii. Însă, as spune ca întregul proiect a fost prost gândit de la început și păcat ca s-au risipit banii pentru el. Din punctul de vedere al urbanisticii proiectul a fost un dezastru și sincer nu prea vad utilitatea de a mai baga banii într-un proiectul viciat în esență sa.

TVlad

Teribilul primar de la sect. 6 ar putea macar sa aduca la un nivel civilizat str. Amilcar Sandulescu. Sparge si rascoleste microzone si strazi in stare perfecta pentru a le reasfalta insa acolo unde chiar e nevoie, evident, nu se face nimic.

VladyF

Asta ar fi situatia str. Amilcar Sandulescu:

naivu

^^^subscriu la ideea că descărcarea pasajului în Bdul Uverturii e mai importantă decât prelungirea până la DNCB. Traficul de tranzit prin Militari ar rămâne pe Maniu dar jumătate din traficul de Militari ar migra de pe Maniu pe Uverturii!

oc7avian

#1984
Terminați cu gândirea egoistă. Nimeni sănătos la cap nu ar vărsa un bulevard de 3 benzi pe străduțele dintre blocuri (adică unde se termină Amilcar Săndulescu). Nu are ce să caute fluxul ăsta de mașini prin mijlocul comunităților. Traficul local e trafic local (și iei măsuri pentru asta), iar cel de tranzit e trafic de tranzit.

Ba o cu "soluție" de genul ne împușcăm cu brio în picior, pentru că fiecare străduță va deveni un afluent al Virtuții ori Uverturii, ceea ce va crește congestia și mai mult. Dar mna, se pare că mai băgăm o bandă/intersecție e o falsă soluție extrem de populară.

Dacă ipotetic mergem pe ceva de genul (vărsare în Uverturii), atunci trebuie să resistematizăm în mod general. Pentru că altfel fluxurile de trafic o să fie un bol de spaghete, deci congestie și mai mare. Nu recomand deloc și nu intru în exproprieri, dar dacă insistăm, atunci:
- transformat Dreptății și Cetatea de Baltă în sensuri unice fiecare, cu elemente de calmat traficul. Ele devin direcția principală de mers cu Uverturii
- Uverturii sens unic între Virtuții și străzile de mai sus
- Uverturii permite doar viraj la dreapta la intersecție cu Virtuții. Așa optimizăm o intersecție și forțăm fluxul de trafic să urmeze ruta nou creată pe pasaj, nu orice rută posibilă. Așa ajutăm și transportul public
- din Virtuții în drumurile de mai sus să nu poți ajunge ușor pe secundare. Adică descurajare de a șunta prin comunități. Asta din nou forțează respectarea fluxurilor de trafic cu minim conflict

O schiță extrem de rapidă care arată fluxurile cât de cât forțate spre a fi respectate:
- roșu = tranzit
- albastru = zona de trafic local pe care încercăm s-o protejăm. Trafic mic acolo => șanse mici de conflict cu zonele de tranzit. Nu am stat să fac SF pe fluxuri, deci nu înseamnă că am ales direcția perfectă
- portocaliu = Uverturii spre sud, dar nu prin Pasaj Lujerului, tocmai pentru a reduce un conflict de trafic. Spre nord nu e permis. Prin pasaj nu e permis. Pentru ultimele 2 direcții se va folosi Pasaj Ciurel, aka ruta roșie de tranzit.

De o intersecție denivelată se profită în toată zona, nu punctual. Dar soluția corectă e un bulevard continuat cu funcțiuni axate pe transport public. Ce am scris mai sus e un pansament nasol. Nu facem stroad-uri în mijlocul cartierului





Powered by API/PUM imgur uploader

misiekwas

#1985
Quote from: oc7avian on July 07, 2023, 11:41:55 AMNimeni sănătos la cap nu ar vărsa un bulevard de 3 benzi pe sens.

Powered by API/PUM imgur uploader

De acord cu aceasta. De aia consider în sine Ciurel o risipă de bani pentru ca ne-am ales cu un pod de autostrada supradimensionat și greu de modificat. Total de acord cu prioritizarea transportului public dar întrebare cât de mult se poate face aceasta în zona. De fapt ar fi de folos dacă toată aceasta zona (Crangasi-Lujerului pe Virtuții) ar fi fost regândita și reorganizata dpdv traficului). În general, impresia mea este ca ar fi mai bine ca autorității sa se axeze asupra rezolvării de conflicte de circulație și soluțiilor de a crea alternative la dusul cu mașina. Însă, podul în sine constituie o problema, de exemplu nu prea vad cum ai putea să pui acolo de exemplu pista pentru biciclete, iar numărul de benzi încurajează viteza mare.

naivu

^Îmi place propunerea lui @oc7avian , cu 2 bretele de 100m și câteva sensuri unice pe infrastructura existenta, se poate face ca un pasaj de sute de milioane să nu se mai termine nicăieri!
M-am uitat în Satelite mode, breteaua spre Cetatea de Baltă va sacrifica jumătate dintr-o parcare, breteaua dinspre Dreptății fie va face un zig-zag pe Intrarea Punții fie va dărâma vreo două case.

TVlad

#1987
Nu vad ce e egoist in propunerea de a aduce o strada de la 2,5m la dimensiunile standard. Nimeni nu "varsa" bulevardul de 3 benzi in ea pentru simplul motiv ca e pe sensul opus; de pe ea se poate "varsa" un mare trafic de o banda (sens unic) in 3 benzi.

Actualmente sint sensuri unice pe str. Dezrobirii si Cetatea de Balta pe tronsoanele dintre Uverturii si str. Dimbovita. Racordarea lor la pasaj se poate face fara demolari:





Powered by API/PUM imgur uploader


oc7avian

Să generezi o bandă paralelă cu Virtuții pe care mulți o vor folosi este egoism, că transformi un drum local în drum de tranzit. Schița mea de mai sus este tot egoism, pentru că dacă ne uităm pe Street View acea zonă este prea îngustă. Și nu ne uităm doar la drum, ci și la locuințe, grădini, trotuare. Nu a fost gândit cartierul pe acel interval pentru o astfel de mobilitate rutieră. Pentru că în momentul în care vrei să rezolvi nevoile multora trebuie să ai și empatie față de cei afectați direct. Nu e un upgrade gen Fabrica de Glucoză unde aveai spațiu să treci de la 1+1 la bulevard. De fapt totul se reduce la urbanism. Și nu, nu e normal să îți treacă mașini în viteză la 4m de geamul casei.

Iar egoismul vine de la a dori să facem mai mult cu pasajul ăla cu orice preț, al calității vieții ori financiar (discuțiile eterne cu viaduct peste lac ori drum expres printre case). Că ne roade că a rămas așa, o intersecție denivelată "suprainginerită". Însă uneori e ok să fie o pauză de reflecție. Acum nu suntem pregătiți pentru schița mea. Că nu suntem în stare să punem niște radare automate (un exemplu pentru care zic că acei oameni sunt afectați direct). Așa lipit de blocuri și case nu poți lăsa 50km/h, ci 30km/h. Care trebuie enforced. Altfel vor apărea accidente. Se va da talpă, cum deja se dă pe pod când nu e trafic.

Și e evident că nu suntem în stare ca administrație să avem o imagine de ansamblu. Am arătat mai sus posibile optimizări. Și mai sunt în zonă. Dar deja vedem direcția: nu schimbăm nimic existent, doar adăugăm rute noi. Iar asta e dovedit și iar dovedit că doar crește congestia, nu o scade. Nu degeaba am pornit concentrându-mă pe altceva: eliminarea punctelor de conflict. Că un drum mai lung, cu mers fluent, e întotdeauna mai rapid decât cel în care ai n opțiuni de rute scurte, care se intersectează cu acele n opțiuni de drumuri scurte ale altor șoferi.

misiekwas

^Total de acord. Eu am plecat în discuția asta din faptul ca Ciurel exista și nu o sa fie dat jos - atunci ce e posibil sa facem cu el? Impresia mea în general este ca una dintre principale probleme este ca asemenea proiecte sunt făcute de către ingineri caruia misiunea este preponderent "fluidizarea traficului" în loc de a privi problema de urbanism. Știu ca nu prea e opinia populara dar cu excepție de câteva locuri punctuale (Prelungirea Ghencea, de exemplu), în oraș n-ar trebui sa mai fie proiecte care au țintă principala creșterea de numărul de benzii, mai degrabă opusul și prioritizarea transportului public și velo. De aia de exemplu, ma dezamăgește deocamdată lipsa de discuție privind reorganizarea de Piața Unirii după consolidarea.

irirat

Probabil o sa va supărați pe mine, dar vreau sa va întreb câți dintre voi chiar circulați in mod frecvent in zona respectiva, întreb pentru ca porniti de la premise greșite, respectiv:
1. Strada Dezrobirii nu a fost niciodată cu sens unic, iar pe segmentul dintre Str. Apeductului și Str. Dâmboviței traficul e gâtuit de mașinile parcate pe ambele sensuri.
2. De când s-a deschis pasajul, Str. Dâmbovița e plină de mașini, de la Dezrobirii pana la Amilcar Săndulescu de masinile care vor sa traverseze Virturii folosind pasajul.

In plus:
- Virajul stânga la Uverturii x Virtuții a fost singura alternativa a unei jumătăți de cartier sa ajungă in zona de nord/nord est a orașului, varianta sa inlocuim un bulevard (Uverturii) cu un traseu printre blocuri (pe str. Dreptății) e puțin cam supraevaluată.
- In situația actuala nu mai ai ce sa protejezi, traficul pe străduțele din zona e foarte aglomerat, toți le utilizează pentru a ajunge mai repede fie la Apusului, fie a se urca pe pod pe Amilcar Săndulescu.

Nu cred ca se poate îmbunătăți situația doar prin reconfigurarea infrastructurii rutiere, străzile sunt înguste, vizibilitatea e redusă in multe intersecții, locuri de parcare in general pe strada, șamd.

Realist e mai bine sa așteptăm bunăvoința unui PGMB ca sa aloce bani pentru exproprieri, sa facă o infrastructura noua care sa unească măcar pasajul de Uverturii, după Apusului așa cum era planul inițial.

PS: Dacă credeți ca bat campii ma ofer sa va scot o filmare de pe dashcam, dar ar fi relevant a dupa 11 sept si la orele de vârf.

naivu

^^^
Quotelipit de blocuri și case nu poți lăsa 50km/h, ci 30km/h. Care trebuie enforced.
Stau pe str Ionescu Gheorghe din zona Apărătorii Patriei (București) și, dat fiind sensurile unice, sunt f multe mașini care ocolesc pe acolo semaforul de la Iriceanu cu Șos Berceni. Pe stradă este limitare la 30km/h dar, în  cei 700m ai străzii, sunt și două săltărețe, la Bacalbașa și  Șoldanului; nimeni nu sare de 30-40! Din străduțele de lângă pasaj, ca să nu schimb sensurile unice, aș alege DealulȚugulea+AmilcarSăndulescu pt urcare pe pasaj și 50m_legătură+IntrPunții+Dreptății pt coborâre și aș pune săltărețe la intersecțiile cu str Orșova și str Dâmbovița.
O legătură a pasajului de Uverturii după Apusului (la nivel de stradă 1+1, nu 2+2) ar fi o rezolvare mai elegantă, dar ar costa ceva primăria!

naivu

#1992
Există un canal Youtube interesant despre planificare urbană și circulație, NotJustBikes. Ca idee generală,  nu remodelarea orașelor ca să fie cât mai car-friendly este calea spre fericire, ci satisfacerea cât mai mult a nevoii de deplasare cu transportul în comun și bicicleta. Pt cine nu a vizionat deja, merită!

misiekwas

Quote from: irirat on July 08, 2023, 10:36:31 AMRealist e mai bine sa așteptăm bunăvoința unui PGMB ca sa aloce bani pentru exproprieri, sa facă o infrastructura noua care sa unească măcar pasajul de Uverturii, după Apusului așa cum era planul inițial.

^ Îmi se pare ca discuția a evoluat un pic către o abordare mai generală, pe care demonstrează bine Ciurel, anume lipsa de masterplan de mobilitate urbana, care ar prioritiza transport alternativ și ar avea privire de ansamblu. Majoritatea de proiecte (Ciurel dar și Doamna Ghica) sunt menite sa rezolve problema în punctul anume prin infrastructura noua, dar în mare parte mișc blocaje în alte partii orașului și atrag și mai multe mașini. Dar în București majoritatea de probleme nu pot sa fie rezolvate prin adăugarea de benzii sau străpungeri.

Siciltir