DN2S/DN22J Brăila-Jijila/Smârdan și pod suspendat peste Dunăre

Started by yetiman, April 18, 2017, 12:23:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

subway

Quote from: kitsune on March 13, 2020, 05:39:09 AM
45 litri pe secundă nu e ceva impresionant. Înseamnă 162 metri cubi pe oră. Un "pif-paf" de santină de la vechile nave ale Navromului (construite la Brăila) avea 125 mc/h, nu mai vorbesc de pompele de balast moderne care duc 2500 mc/h, 5000 când merg în paralel.
Lucrarea în sine este impresionantă, da, dar hai să nu ne jucăm cu cuvintele de parcă am inventat acum roata și am văzut tren pentru prima dată în viață. Ce urmează, ȘOCANT cu majuscule? Saligny folosea tehnici asemănătoare acum un secol și ceva.
Exista un gradient critic al extragerii apei din teren ce nu poate fi depasit fara consecinte grave, trebuie scoasa doar apa fara particule solide fine, epuisment nu inseamna dragaj. Daca lucrul asta nu se respecta primul lucru e ca prin afanare slabesti terenul de fundare, iar daca insisti cu prostia obtii niste surpari de amploare deosebit de spectaculoase ce compromit cu totul lucrarea!
Hai sa nu ne dam cu parerea aiurea despre lucruri de care nu avem habar...
:(

AlexxC

Depinde cate segmente sunt necesare si ce capacitate de productie exista.
Cred ca e mai eficient sa produci segmentele 14 luni pe o singura linie decat 7 luni pe doua linii. Sigur sunt ceva utilaje costisitoare pe acolo ce nu merita dublate. Exemplu: de ce nu deschide UMB inca o locatie de fabricat grinzi la podul peste Olt + inca o mega macara? ...pentru ca e mai ieftin sa le mute pe cele de la Bacau cand termina acolo.

subway

Problema ruginei e o falsa problema...ce conteaza e doar o buna planificare si ritmicitate a productiei.
In alta ordine de idei vrabiutele ciripesc ca s-ar fi depus o <jalba> pe caz de forta majora pandemica...

jaston

De vazut in cat timp executa cele 86 de tronsoane.

In alta ordine de idei, stie cineva ceva despre relocarea conductelor de gaze?

kitsune

@subway nu îmi dau cu părerea cu privire la tehnica folosită. Ci contest abordarea de genul "impresionant", "șocant", etc. care caracterizează articolele media din ultimii ani. Goana după senzațional. De aceea am spus că nu trebuie să ne minunăm de normalitate. Cum am spus, aceeași tehnică se folosește de la Saligny încoace, nu am reinventat roata. Ce vrei, să ne comportăm ca tribul ăla de boșimani din Botswana care au găsit o sticlă de Coca-Cola căzută din avion și o venerau?
Am convingerea că scriu destul de corect românește pentru a nu fi interpretat greșit. Dar se pare că mă înșel.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence



horatiu.cosma


subway

@kitsune
Podul de la Braila este o lucrare in premiera absoluta, unicat in Tara Romaneasca ce trebuie privita ca atare.
Metoda utilizata de Saligny pentru fundatiile celebrului sau pod dunarean a fost lucru in chesoane cu aer comprimat, nicio asemanare cu ceea ce se intampla acum la Braila.
Am putea eventual face ceva comparatii cu podurile hobanate (care si astea sunt extrem de putine la noi) dar trebuie sa retinem ca hobanatele sunt poduri cu deschideri medii spre deosebire de podurile suspendate cu deschideri mari, astfel ca intre cele doua categorii e diferenta de un ordin de magnitudine.
Din punctul de vedere al suprastructurii intre podurile pe cabluri si o structura grinzi cu zabrele orice comparatie e deplasata.
In concluzie te-as ruga sa te abti in a mai propaga opinii habarniste si fake pe un forum ce se doreste a fi serios.

jaston

Baieti, nu va mai certati. Ideea e ca podul se face. Asta e cel mai important.

Skynick

Intrebare de nespecialist: blocul de ancoraj va fi mult mai adanc decat blocul de sustinere al pilonilor?
Asta pentru ca mi se pare ca fata de inaltimea turnurilor, fundatia e relativ putin adanca.

elphax

se vede acum doar partea superioara, pentru ca deja au turnat beton si sub reteaua de fier beton care e "in progress" exista forajele si stalpi de beton din care ies acele capete de fier care se vad peste tot.
sunt poze pe paginile anterioare

asta e blocul de ancoraj care nu cred ca mai are coloane forate


si aici se vad mai bine forajele de la stalpi - peste astea cred ca picioarele vor fi la baza cat gaura, adica sute de metri cubi de beton armat



subway

Exact asta voiam sa-ti confirm, asteapta sa vezi cand or fi ditamai gropanele pline cu beton!
:)

elphax

asa estimez si eu, stalpii incep de acolo si vor fi cilindri care  vor umple posibil complet cele 2 gauri si apoi se vor subtia in sus.
adica sunt stalpii forati de vreo 10metri, cel putin un metru placa deja turnata si mai vreo 10-12 metri acesti cilindri care se construiesc acum si care vor fi destul de grei ca sa sustina tot

subway

Ca idee vezi pe MU cum a fost construit pilonul de la Basarab, e oarecum similar si e acelas constructor si acelas sef de santier.