[BH] Inel Rutier Metropolitan Oradea

Started by razvan96, December 17, 2021, 11:43:10 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

trex

@marinul wow! In ce punct pe centura este constructia asta?

marinul

credeam ca au gps pozele :lol: in zona intersectiei/nodului cu centura Sanmartin, intre DN1 si DN76.

lucianluci96

#92
Exclusiv: Inelul Rutier Metropolitan Oradea nu se mai face. A fost blocat de instanță

https://oradea24.ro/2023/12/15/exclusiv-inelul-rutier-metropolitan-oradea-nu-se-mai-face-a-fost-blocat-de-instanta/

Inelul Rutier Metropolitan Oradea nu se mai face. Cel puțin deocamdată ori nu sub forma preconizată inițial. Asta după ce, Curtea de Apel Cluj a anulat hotărârile Consiliului Județean Bihor cu privire la indicatorii tehnico-enonomici, studiul de fezabilitate și declanșarea procedurii de expropriere.

Sentința:

"Anulează Hotărârea Consiliului Judeţean Bihor nr. 139/10.06.2022 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului: ,,Inel Rutier Metropolitan Oradea". Anulează Hotărârea Consiliului Județean Bihor nr. 203/18.08.2022 privind aprobarea studiului de fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici actualizati și a devizului general actualizat pentru obiectivul de investirii ,,Inel Rutier Metropolitan Oradea", aprobat pentru finanțare prin Programul naţional de investiţii ,,Anghel Saligny", precum și a sumei reprezentând categoriile de cheltuieli finanţate de la bugetul local pentru realizarea obiectivului. Anulează Hotărârea Consiliului Județean Bihor nr. 248/22.09.2022 privind aprobarea declanșării procedurii de expropriere și însușirea raportului de evaluare pentru lucrarea de utilitate publică ,,Inel rutier metropolitan Oradea".

Decizia nr. 1404/15.12.2023 a Curții de Apel Cluj este definitivă și executorie.

Inelul rutier metropolitan urma să aibă o lungime de 17 kilometri, prevăzut fiind cu o bandă pe fiecare sens de circulație. Execuția lucrărilor trebuia realizată pe două loturi. Primul tronson are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care va fi construit peste DN76, la ieșirea din Băile Felix. Cel de-al doilea sector de drum, de 8 kilometri, pornește de la acest viaduct și ajunge în Oșorhei, ocolind localitățile Băile 1 Mai și Cheriu.

"Dumnezeu și Justiția au fost de partea noastră", a declarat Lucian Chisăliță, avocatul care a reprezentat mai mulți localnici din Cheriu, pe parcursul procesului.


Ce se intampla mai departe ? Trebuie schimbat traseul in zona cu probleme ?

marinul

Am filmat stadiul lucrărilor lotul 1 si 2 la 2 zile dupa sentinta. Primul minut jumate e dedicat centurii Oșorhei


PaulS

Centura Osorhei Decembrie 2023 - filmata de: ID.1O

chicago

Sursa Ilie Bolojan Facebook
QuoteAM REÎNCEPUT LUCRĂRILE LA INELUL METROPOLITAN (Oșorhei - Băile Felix)
Săptămâna trecută au reînceput lucrările de construcție la Inelul Metropolitan al municipiului Oradea.
Inelul, în lungime de 17 km, are două tronsoane: Oșorhei - Băile Felix, 8 km, și Băile Felix - Nojorid, 9 km.
După 3 luni de la începerea efectivă a lucrărilor, la începutul anului stadiul lucrărilor pe tronsonul Oșorhei - Băile Felix a ajuns la 20%. În această perioadă se pot face lucrări doar la viaductul de 395 de metri, cu 12 deschideri,  din zona Betfia.
Sunt forați și turnați toți piloții pe care se vor ridica elevațiile ce vor susține grinzile.
4 elevații, așa cum se vede din imagini, sunt realizate. Constructorii lucrează la realizarea armăturilor, la cofraje și la turnarea betoanelor. Înălțimea maximă a acestui viaduct va fi de 10 metri.
În paralel, vor începe lucrările și la podețele ce trebuie realizate pe ceilalți 7,6 km.
Pe toată lungimea acestui tronson s-a realizat decopertarea stratului de teren vegetal și s-a stabilizat stratul de pământ pe o grosime de 30 cm. Pe o lungime de peste 2 km s-a așternut și stratul de balast.
Imediat ce vremea se va îmbunătăți, lucrările se vor extinde pe toată lungimea, cu excepția unei porțiuni de 1 km în zona satului Cheriu. În acestă zonă am convenit să oprim lucrările până la motivarea sentinței judecătorești legate de proiect. Deoarece nu am primit motivarea acesteia, juriștii Consiliului Județean Bihor au solicitat săptămâna trecută instanței urgentarea motivării sentinței. După, vom lua deciziile care se impun.
Proiectul Inelului Metropolitan este rezultatul unui parteneriat între Consiliul Județean Bihor și Primăria Oradea. Din primăvara anului viitor, după finalizarea lucrărilor, inelul va prelua o parte din traficul de pe centura Oradea și va contribui la fluidizarea circulației rutiere în zona metropolitană. De-a lungul acestuia se va crea și un culoar de dezvoltare.






Powered by API/PUM imgur uploader

lucianluci96

S-a lansat licitația pentru construirea a două noi pasaje

https://www.cjbihor.ro/s-a-lansat-licitatia-pentru-construirea-a-doua-noi-pasaje/

Astăzi, 17 ianuarie, Consiliul Județean Bihor a lansat licitația pentru proiectarea și execuția a două noi pasaje care vor fluidiza traficul rutier în Oradea și pe DN1, la ieșirea din localitatea Oșorhei.

Procedura de atribuire prevede o licitație pe două loturi. Primul lot se referă la realizarea pasajului suprateran la ieșirea din localitatea Oșorhei, spre Cluj. Acesta va avea o lungime totală de 402 metri și va fi construit peste girația existentă, la intersecția cu drumul spre localitatea Fughiu, Centura Oșorhei și DN 1. Sunt prevăzute 3 luni pentru proiectare și 10 luni pentru execuție.

Cel de-al doilea lot se referă la construirea unui pasaj subteran în Oradea, la intersecția străzilor Oneștilor și Tudor Vladimirescu. Acesta ar urma să aibă o lungime de 191 metri. Termenul pentru proiectare este de 2 luni, o lună pentru obținerea avizelor, iar pentru execuția lucrărilor, 12 luni.

Valoarea totală estimată a celor două pasaje este cuprinsă între 86,3 și 95 de milioane de lei. Termenul pentru depunerea ofertelor a fost stabilit la 29 februarie 2024, ora 15:00.

Finanțarea proiectului va fi asigurată cu fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027. În următoarea perioadă se va semna contractul de finanțare.


lucianluci96

LUCRĂRILE PROGRESEAZĂ ȘI LA TRONSONUL BĂILE FELIX - NOJORID
Lucrările la Inelul metropolitan progresează și pe tronsonul dintre Băile Felix şi Nojorid. Acest tronson are o lungime de 9 km, din cei 17 km cât este lungimea inelului metropolitan.
Lucrările sunt concentrate în zona viaductului de la intrarea în Băile Felix, dinspre Beiuș. Se lucrează la elevațiile celor 7 piloni care vor susține grinzile. Se realizează armăturile, se montează cofrajele și se toarnă betonul.
Viaductul va avea 8 deschideri și o lungime de 332 de metri. Va traversa perpendicular drumul național 76 la o înălțime de 12 m, așa cum se vede din imagine. Înălțimea maxima va fi de 17 metri, în zona din mijlocul viaductului, față de fundul lacului de lângă Cordău. Cei mai înalți piloni sunt în curs de realizare, așa cum se vede din imaginile alăturate.
La sfârșitul lunii ianuarie lucrările vor ajunge la un stadiu de 25%.
Până în primăvară constructorii vor lucra la viaduct și la podețele dintre Băile Felix și Nojorid. După îmbunătățirea vremii lucrările se vor extinde pe toată lungimea.












Sursa: https://www.facebook.com/ilie.bolojan

lucianluci96

#98
Motivarea Curții de Apel Cluj: Consiliul Județean Bihor n-a justificat traseul Inelului Rutier Metropolitan și nici n-a făcut un studiu de trafic (DOCUMENT)

https://www.ebihoreanul.ro/stiri/motivarea-curtii-de-apel-cluj-consiliul-judetean-bihor-n-a-justificat-traseul-inelului-rutier-metropolitan-si-nici-n-a-facut-un-studiu-de-trafic-184091.html

ijwtsh

#99
QuoteInstanța arată că CJ Bihor prezintă lucrarea în mod eronat ca fiind un drum de legătură între drumuri județene, și nu o variantă ocolitoare, pentru construcția căreia trebuie respectate alte reguli.

Astfel, cum șoseaua are caracteristicile unei variante ocolitoare, judecătorii Curții de Apel Cluj arată că trebuiau respectate dispozițiille art. 37 din O.G. nr 43/1997, inclusiv realizarea unui studiu de trafic, care lipsea din documentația CJ Bihor, precum și să justifice traseul ales.

Poate cineva sa ne spuna care sunt caracteristicile unei variante ocolitoare? Altfel spus: in cazul de fata pe cine e vina CJ Bihor sau nu?

marinul

Imagini de săptămâna trecută

Centura Sânmartin


Centura Oșorhei


raulbogdan23

Ce bine se misca proietele la Oradea.

Au 1 an de cand au inceput lucrarile la aceste centuri?

marinul

Osorhei nu are inca un an de zile.
La Sanmartin au inceput lucrarile in octombrie 2022

chicago

Sursa:Ilie Bolojan Facebook

QuotePROIECT REVIZUIT LA INELUL METROPOLITAN

S-a publicat azi în consultare publică documentația tehnică revizuită a inelului metropolitan, după ce, printr-o decizie judecătorească, s-a impus acest lucru.

Inelul metropolitan a fost reproiectat. Inițial, acesta a fost proiectat într-o clasă de drum județean. După revizuire, proiectul se va executa ca un drum național. Asta înseamnă că se va lărgi carosabilul de la 3,25 metri pe bandă de mers, la 3,50 metri, iar platforma drumului se va extinde de la 8 la 9 metri.

Noua propunere păstrează traseul inițial. Practic, suprafețele de teren afectate se vor lărgi cu aproximativ 2 m, pe toată lungimea noului drum.

Inițial se propunea exproprierea a 340.000 mp de teren. După lărgire, cu toate modificările care au ținut seama de datele din teren, suprafața va crește cu 14%, ajungând la 387.000 mp.

Viaductele nu au trebuit reproiectate, lucrările de construcție a acestora continuând de anul trecut.

Lărgirea inelului metropolitan va crește și valoarea investiției. Astfel, față de valoarea inițială a studiului de fezabilitate de 288 milioane lei, valoarea revizuită crește la peste 300 milioane lei.

După derularea procedurii de consultare publică, la sfârșitul lunii martie consilierii județeni vor trebui să aprobe noii indicatori tehnico-economici ai proiectului și exproprierea terenurilor afectate.

Din luna aprilie, după ce proiectanții vor definitiva toate detaliile tehnice ale variantei lărgite, vom relua lucrările pe toată lungimea inelului metropolitan.

Cu rezolvarea acestor aspecte administrative, nu ar mai trebui să existe piedici în derularea lucrărilor la acest proiect important pentru zona metropolitană a Municipiului Oradea. 

PS. Asa cum se vede din imaginile alăturate, azi s-au montat grinzile peste drumul comunal spre Betfia, la viaductul aflat în construcție. Montarea acestora sub liniile electrice a impus întreruperea alimentării cu energie pe un tronson al liniilor. Mulțumesc echipelor de electricieni și constructori pentru colaborare și sprijin!



Powered by API/PUM imgur uploader

marinul

Bolojan parcă se răzbună pe cei care au dat in judecată CJB. Pe lângă ca nu se modifică traseul drumului, o sa le ia si mai mult din terenuri. Probabil va urma o nouă rundă de procese

Am uitat sa pun aici ultima filmare cu cele 2 loturi si centura Nojorid. E de la începutul lunii, dupa au început montarea grinzilor