Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: pasadia on June 20, 2015, 03:31:36 PM
... bucata Iasi - Targu Frumos e o bucata care aduna mortii an dupa an.
Da, acesta chiar este un argument valabil... :(
Dar, pe de alta parte, sa ne gandim care este rostul A8: sa uneasca Moldova cu Transilvania si de aici mai departe spre Europa.
Daca faci intai Iasi-Tg.Frumos vei imputina mortii, dar tot nu legi Moldova de Ardeal...

Tu spui ca pe DN13B + DN15 + DN15B "o a treia banda in zonele de urcare ar duce la o viteza medie decenta pentru orice tip de trafic". Da, la traficul actual. Dar A8 isi va genera singura traficul si inca destul de rapid. Moldova este cea mai subdezvoltata regiune a Romaniei, dar cu o forta de munca numeroasa si sub-utilizata. Si a ramas asa de 25 de ani pentru ca in Moldova au facut cei mai putini investitori care au facut cele mai mici investitiil. Si asta pentru ca este absurd sa faci o fabrica acolo daca iti ia 3 zile sa ajungi cu marfa in Germania de exemplu. Daca ai A8, ai rezolvat aceasta problema. Asta ar fi argumentul macro, economic si social.
Si daca ce gandim ca UE a presat tot timpul pe A8 ca prioritate (mereu a fost core) inseamna ca si ei gandesc cam la fel...

Pe de alta parte, si mortii de pe Iasi-Targu Frumos sunt un argument la fel se serios. Asta ar fi argumentul micro-social.

Concluzii:
- pacat ca traimn intr-o tara saraca
- bine ca nu sunt ministrul Tranporturilor si sa fiu nevoit sa iau o decizia sau / sau - desi probabil ca as alege argumentul macro...
- sa-i ia naiba pe aia care sunt raspunzatori de banii pe care ii vom pierde de la UE pe 2007-2013 si cu care am fi putut face o multime de km de autostrada... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

TibiV

Quote from: TibiV on June 20, 2015, 01:19:03 PM
Deci suntem deja 4 care avem aceeasi parere...  :thumbsup:

Horatiu, am ramas doar 3 - dar numai daca dra4qul4 ramane in tabara noastra... :)
Ce zici  dra4qul4 ?...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

pe acelasi principiu dar il adaug si pe cel care spune ca avem nevoie si de trafic pentru a face o autostrada.
Sunt impotriva inceperii cu segmentele montane de pe A8. Avem destule DN-uri goale care pot prelua traficul.
Eu am fost in Decembrie pana la Iasi. Si cred ca pt Moldova prioritare sunt:
- Bacau-Iasi - ce include centuri la Roman si TgFrumos, dar mai ales rezolva problema acelor curbe extrem de periculoase, care te pot pacali. Acel drum cu 1,5 benzi pe sens este extrem de aglomerat, uitati-va pe Cestrin.... si indeamna la depasiri riscante.Iar Iarna, se aluneca grav pe acolo, totul este alb si sticleste in soare.....
- Centura Focsani
- Ploiesti-Buzau-Rm Sarat (care desi nu e in Moldova, il putem incadra tot acolo)

Asadar eu merg pe varianta lui Pasadia.... Segmente montane cu trafic si aglomerari urbane

intrati pe traficutube si cautati DN2...sunt destule filmulete cu accidente petrecute doar din cauza aglomeratiei.
Eu urasc DN2 .....
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

pasadia

Tibi, A8 a devenit "core" doar in primavara lui 2012, in scurtul mandat al lui Alexandru Nazare. Pana in acel moment UE nu avea pe plansele de core nici o legatura Ardeal - Moldova. Dimpotriva, erau mai sus puse legaturile Bucuresti - Moldova (vechiul coridor IX), legaturi pe care actualul MPGT le-a redus la statul de DX (iar la Tisita - Albita a renuntat complet).

Horatiu, din pacate, sau din fericire, chiar am facut, si nu o singura data, intregul traseu A8 - pe bucati, fie pentru ca aveam drum in Secuime, fie pentru ca mergeam in Ceahlau, fie pentru ca aveam treaba la Iasi. Chiar cunosc si acele drumuri, nu vorbesc din auzite sau din imagini Google Maps. Nu impartasesc optimismul asta, al autostrazii care salveaza Romania sau al autostrazii care isi genereaza trafic, dar il accept. Dar daca vrei schimbari in Moldova mai degraba ar trebui sa iti pui sperante in DNA. Si in copierea anumitor decizii administrative de catre CJ-urile si Primariile din zona (adica preluarea modelelor de buna practica din Ardeal cu privire la incurajarea ISD-urilor). 

M-Power

Quote from: TibiV on June 20, 2015, 03:59:41 PM
Quote from: pasadia on June 20, 2015, 03:31:36 PM
... bucata Iasi - Targu Frumos e o bucata care aduna mortii an dupa an.
Concluzii:
- pacat ca traimn intr-o tara saraca
- bine ca nu sunt ministrul Tranporturilor si sa fiu nevoit sa iau o decizia sau / sau - desi probabil ca as alege argumentul macro...
- sa-i ia naiba pe aia care sunt raspunzatori de banii pe care ii vom pierde de la UE pe 2007-2013 si cu care am fi putut face o multime de km de autostrada... :(
Tocmai asta-i problema... de banii pierduti in 2016 ar fi fost deja finalizat tronsonul Iasi-Tg.Neamt (care avea SF valabil in 2012), iar acum discutam de continuarea peste munti... Nu s-a dorit acest lucru cu consecintele de rigoare... Moldova nu e saraca pentru ca lipseste vreo autostrada Pascani-Bacau-Ploiesti ci pentru ca lipseste legatura peste munti.

dr4qul4

#2300
si eu am fost 1 data la Poiana Largului (acum 4 ani) si nu cred ca am depasit ceva..... mai liber ca drumurile turistice...
Am un coleg care din Roman ajunge la Tg Mures mult mai usor decat ajung eu din Bucuresti (si el are MCV). Il deranjeaza mai mult drumul spre Bacau pe care il face zilnic, decat segmentul montan din viitoarea A8...
Mult mai aglomerat drumul din cheile bicazului, dar nici ala nu e de speriat. In schimb am inteles ca cel din C-Lung- Vatra Dornei e cam la limita

Bacau-roman-Suceava/Iasi sunt de speriat.


le. asta e un mit. A8 nu va aduce explozia economica a Moldovei. Cel putin nu fara a fi continuata pana la bacau si iasi.
Moldova e saraca pt ca are 0 km de autostrada si TOATA infrastructura se reduce la DN2.........
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

@dr4qul4, tu vorbesti de DN2, unde sunt de acord cu tine ca e cam greu acolo fara autostrada. E mai simplu sa facem autostrada decat sa incercam latirea carosabilului, intersectii denivelate si alte solutii de genul asta pe un DN2 extrem de aglomerat(plus ca la ce trafic e, ar fi inuman sa fie lucrari care sa il ingreuneze si mai mult).

@pasadia, te cred cand spui ca sti acele drumuri, fiindca si eu am fost de la Toplita la Tg.Neamt anul trecut si se merge relativ bine. Si totusi, care e problema atunci, de ce e relativ liber pe cele 4-5 rute Moldova-Ardeal si e full pe DN2, spre Bucuresti. De ce nu se uita moldovenii spre Brasov, Tg.Mures, Sibiu, Cluj si se uita spre Bucuresti? Eu zic ca Moldova va iesi din saracie cand se va indrepta masiv spre Ardeal si nu spre Muntenia. Si autostrada montana va fi un impuls destul de puternic.

dr4qul4

@horatiu, Bucurestiul reprezinta principala piata de desfacere pentru Moldova, dupa cea locala.
Eu am zis Bacau-Iasi, adica principalele 2 orase ale regiunii.

Arata-mi o singura tara in care capitala sa nu fie legata prin autostrazi de fiecare regiune, dar acestea sa fie legate intre ele sau de europa!
Oare de ce bulgarii au inceput 2 autostrazi Sofia-est in loc sa o termine pe cea spre UE sau pe cea spre grecia?

nu rezolvam nimic sa avem autostrada pana la Tg Neamt si de acolo nimic pana la Iasi si Bacau si Suceava. In schimb rezolvam multe daca avem intai iasi-Bacau si mai apoi trecem si muntii.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dr4qul4

va propun un mic exercitiu.
Calculati timpii necesari intre Tg Mures si principalele orase din moldova: Iasi - Bacau si Suceava..
luati 1 camion
cu A8 si fara A8 Ditrau- Tg Neamt. Probabil castigul pt Iasi va fi de 45 de minute iar pt Bacau mai mic, pb 35 min (deoarece au si variante mai scurte). Pt Suceava nu vad nici un castig.

Sa spunem ca acest segment va avea MZA de 10.000. Puneti 5000 pe centura Roman si 5000 in Tg Frumos si cred le-am blocat complet, 15 minute in plus doar pt ele, plus cate 3 minute pt fiecare localitate de pe traseu si 5 pt Motca si 5 pt pascani.

Ceva imi spune ca, cele 10000 de vehicule aduse de A8 vor anula castigul de timp adus de A8


Bacau-Iasi va aduce un castig de 1,5 ore sau de 1 ora de la Iasi la Tg Neamt.

Avem 4 DN-uri care leaga Tg Mures de Suceava/Roman/Bacau si doar 1 care leaga Tg Neamt de Iasi, si 2 care il leaga de Bacau.

Si tot 1 care le leaga de Bucuresti....
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nicolaem

#2304
asta e discutie veche cu pareri bine inradacinate de fiecare parte. nu cred ca se va ajunge la vreo noua concluzie.

Bucurestiul e principala piata de desfacere din cauza infrastructurii.

O mica observatie fac legat de relatia economica Bucuresti Moldova. Din pacate Bucurestiul nu reuseste sa traga dupa el nici un oras din SE ca si dezvoltare. Doar zona Ilfov. Cine se dezvolta o face pe cont propriu (Ploiesti, Pitesti Iasi Constanta etc) nicidecum datorita unei relatii de orice fel cu capitala. Nu imi imaginez ca A7 va face ca Bucurestenii sa manance sensibil mai multe legume din Moldova cu atat mai putin sa absoarba productie industriala din zona.
Daca comparati cu vestul Ardealului veti observa ca sunt judete intregi "trase" puternic de legatura cu vestul. Si ma refer la orasele din linia 2, nu la cele mari care din nou se pot descurca si singure. Vedeti pe statistici de somaj. Sau urmariti cazul Sebes unde Mercedes nu mai are de unde sa angajeze oameni.

Avand in vedere ca nu sunt bani destui, ca politician tre sa iei decizii dure de genul reduci somajul in Moldova sau reduci nr de morti pe DN2. Greu de ales

LE dr4kul4 :  Mercedes a ales sa deschida fabrica la Sebes si nu sa se extinda la Cugir unde aveau deja 900 de angajati, cum se asteptau toti din zona doar pt a fi in nodul de autostrada, si cu 25 de minute mai aproape de aeroportul din Sibiu. nu contrazic logica ta cu camionul, dar se pare ca cei din Germania o fac si acum duc forta de munca cu autocarul din Cugir in Sebes.

TibiV

#2305
nicolaem, "Avand in vedere ca nu sunt bani destui, ca politician tre sa iei decizii dure de genul reduci somajul in Moldova sau reduci nr de morti pe DN2. Greu de ales."
Exact asta e problema. Banii. Ce bine era daca am fi avut bani sa ne apucam de tot Tg.Mures-Iasi si sa terminam in 3 ani.
De aia ziceam mai devreme ca ma bucur ca nu sunt ministrul Transporturilor...

dr4qul4, legat de DN2: sunt de acord cu tine, e o mare problema ca DN 2 este (aproape)TOATA infrastructura...
Categoric trebuie facut si A7 (de fapt ar fi trebuit sa fie deja facut sau macar de mult inceput, dar asta e alta discutie...)
Dar eu nu am pus problema de a alege intre A7 si A8, ci doar care portiune din A8 o facem prima.

Tu zici ca "asta e un mit. A8 nu va aduce explozia economica a Moldovei", alti colegi spun ca da, si eu sunt de aceeasi parere. Din pacate, nu exista modele economice si econometrice prin care sa verificam adevarul. Pentru ca decizia de a investi sau nu undeva ii apartine direct investitorului, iar exemplu lui nicolaem despre Cugir si Sebes poate nu vi se pare concludent.
Asa ca doar timpul ne va lamuri.

Concluzia: este clar ca suntem doua tabere ireconciliabile in problema asta. Cel putin in cazul A8. Poate la A6 o sa fie altfel... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

@nicolaem,
Din exemplul tau...rezulta ca A8 pana la Tg Neamt nu va dezvolta Moldova ci va dezvolta doar TgNeamt sau maxim jud Neamt.
Nu va face nimeni fabrica in Iasi, Suceava, Botosani, Bacau si Vaslui si le vor aglomera pe toate langa capatul autostrazii. Sau le pun in Ditrau. Sau la Mures, Salaj, Bihor.....

Si atunci ce rezolvam? Sau chiar credeti ca vor veni sute de fabrici si vom incepe sa exportam masiv?

In ceea ce priveste Capitala si sudul, ramane totusi o piata de desfacere de vreo 5 mil de locuitori.
Pb Pitesti, Ploiesti, Titu, Gaesti si chiar VP s-au dezvoltat doar prin forte proprii. Bucurestiul nu a contribuit cu nimic la dezvoltarea lor. Nici gaze\petrol nu a consumat, nici Dacii, si nici frigidere nu a cumparat.

Cred ca ai fi uimit daca ai verifica datele statistice referitoare la tranzactiile economice intre Cluj si Bucuresti si intre Cluj si UE.

In ceea ce priveste legaturile economice intre Capitala si Moldova, cred ca traficul de pe DN2 arata realitatea.
Iasi-ul, chiar si asa izolat este totusi un oras dezvoltat si o parte din economie este bazata si pe export-import catre-dinspre est.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

horatiu.cosma

@dr4qul4, tu crezi ca noi vrem Ditrau-Tg.Neamt si nimic altceva in Moldova? Departe de mine gandul asta. Eu vreau A7 si A8 complete, si nu numai. Dar sunt constient ca nu se poate sa le avem finalizate in acelasi timp, si pot fi diferente si de 10 ani intre deschiderea primei si ultimei sectiuni. Exemplul cu Sebesul e extrem. Acolo nu sunt oameni cate locuri de munca disponibile. Hai sa ne uitam la Ardeal in general, considerand si punctele la 100-200 de km de cea mai apropiata autostrada. Nu vad saracie generalizata sau somaj ingrijorator in nicio zona. Probabil ca sunt cateva orase care se pot sustine singure, dar nu pot sustine tot Ardealul fara ajutor extern. In Moldova e Iasi, Bacau si Suceava, in rest nu e prea roza situatia. Dar avand Tg.Neamt legat de Europa pe o autostrada, va fi un punct de pornire important, care se va propaga spre Iasi, Suceava, Bacau etc. Nu trebuie sa uitam in niciun moment ca la noi e mana de lucru foarte ieftina fata de vest, interesul companiilor mari de acolo e sa vina la noi, dar sunt cateva piedici, printre care si infrastructura rutiera. Oradea o duce foarte bine, si nu cred ca datorita Bucurestiului, in schimb Calarasi, Alexandria, Targoviste...

TibiV

Horatiu, discutia asta parca ar fi un sondaj de opinie...:)
Si este interesanta chiar si pentru cei care la un moment dat vor trebui sa decida. E clar va vor alege km mai multi, nu km mai dificili, pentru ca se pare ca asta vrea majoritatea.
Iar ca in orice societate democratica, noua nu ne ramane decat sa acceptam decizia, chiar daca ne vom spune parerea in continuare...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Eu sunt constient ca si daca am ajunge la un consens pe forum, tot cei de sus vor decide. Dar, cine stie, deja am vazut ca PUM si API au inceput sa aiba un cuvant de spus la nivel mai inalt. Punem o anumita presiune, si se iau decizii benefice si datorita insistentelor noastre.