DN71 Bâldana-Târgoviște-Sinaia

Started by NGC, February 06, 2019, 06:12:59 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

theodor1998

Dar acest proiect nu putea fi facut si in regim propriu?

naivu

^Un proiect de 1 miliard RON nu se poate lucra in regim propriu, trebuie musai cu licitatie!

TibiV

Ba se poate, daca beneficiarul este SC Nea Gogu SRL...

Daca beneficiarul este statul roman (sau institutiile sale), atunci evident NU se poate.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hefaistos

Se poate în regie proprie, dar nu pe bani europeni.
Dar și asa, cum nu ai resurse sa faci totul în casa, tot la licitații ajungi, doar ca în loc sa ai una ai 10. Și te mai lovești și de curtea de conturi care zice ca n-ai voie sa împărți o lucrare mare pe lucrări mai mici. Explica-le lor ca ai făcut tu terasamentele și asfaltarea dar ai contractat podurile pentru ca nu ai capabilități interne. Plus ca nu știu dacă CNAIR are posibilitatea sa pună în opera de exemplu 2 milioane de MC balast în 2 ani.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Probiu

Quote from: Probiu on October 12, 2021, 08:53:28 AM
Dupa ce am citit documentatia am un feeling ca iar n-o sa vina nimeni la licitatia asta. Documentatia e extrem de slaba, multe utilitati, iar bomboana de pe coliva e faptul ca avizele de la CU sunt expirate si cad in sarcina antreprenorului obtinerea noilor avize. Concluzia pe care am tras-o e ca, in conditiile date, termenele sunt extrem de mici, atat pentru proiectare, cat si pentru executie. Parerea mea e ca 58 de km sunt prea multi pentru un singur antreprenor, cred ca acest sector ar trebui lotizat in 3 bucati, in primul rand, si imbunatatita documentatia, in al doilea rand...
Deci am avut dreptate!

NGC

Cu ce ai avut dreptate? Licitatia este suspendata pentru ca trebuie raspuns la solicitarile de clarificari.

Probiu

Clarificarile sunt solicitate pentru ca documentatia e slaba sau ma rog, nu e suficient de clara. Nici nu stiu cum sa mai scriu sa nu deranjez...

TibiV

Pai scrie clar la ce te referi...

De exemplu postarea ta ar fi trebuit sa arate asa:

Quote from: Probiu on November 24, 2021, 08:16:28 AM
Quote from: Probiu on October 12, 2021, 08:53:28 AM
... Documentatia e extrem de slaba, multe utilitati, iar bomboana de pe coliva e faptul ca avizele de la CU sunt expirate si cad in sarcina antreprenorului obtinerea noilor avize...
Deci am avut dreptate!

Caz in care da, se poate spune ca ai avut dreptate...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

razvan96

Grindeanu a anuntat azi la CJ Dambovita ca CNAIR va reincepe o licitatie pentru dublarea Baldana-Targoviste.

paullie


RaduG

https://mainnews.ro/grindeanu-scoate-de-la-sertar-la-solutia-de-secol-xx-pentru-bucuresti

QuoteGrindeanu scoate de la sertar soluția de secol XX pentru București – Târgoviște
By Vîrban Robert , In Politic Stirile Zilei , At 27 Decembrie 2021
În loc să se axeze pe construirea unor drumuri moderne prin afara localităților, Guvernul vrea să revină la ideea lărgirii actualelor șosele. Prezent luni, 27 decembrie, într-o vizită în județul Dâmbovița ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat lansarea unei noi licitații pentru extinderea la două benzi a drumului DN 71 Bâldana – Târgoviște, în lungime de 44 km.

,,În data de 7.1.2022 se transmite către ANAP spre validare proiectarea plus execuția pentru Bâldana Târgoviște. Credem că vom comunica rezultatul procedurii de atribuire în august 2022", a anunțat Sorin Grindeanu, în cadrul unei conferințe de presă susținute la sediul Consiliului Județean Dâmbovița.

În prezent, legătură între București și Târgoviște se face prin DN7, un drum cu două benzi pe sens, și de la Bâldana prin DN71, un drum cu o sigură bandă pe sens ce străbate mai multe localități.

Imediat după ce fostul ministru al transporturilor Cătălin Drulă și-a preluat mandatul, CNAIR a abandonat ideea lărgirii la două benzi a DN71 Bâldana – Târgoviște, în acest sens fiind reziliat contractul încheiat cu firma Aqua Parc, controlată de Gheorghe Vlăsie, un apropiat de-ai lui Ionel Arsene, președintele Consiliului Județean Neamț.

Soluție de domeniul trecutului la costuri exorbitante
Cu 85 decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori, în anul 2020, România ocupa prima poziție în statistica europeană privind rata deceselor înregistrate pe șosele. Tocmai de aceea creșterea siguranței rutiere ar trebui să fie unul dintre obiectivele marilor proiecte de infrastructură. Proiectul susținut de Grindeanu, la presiunea politicienilor PSD din Dâmbovița, este însă departe de așa ceva. Actualul drum, cel care ar urma să fie lărgit, trece prin centrul mai multor localități, prin dreptul unor școli iar pe parcurs sunt zeci de intersecții la nivel și treceri de pietoni. Nici viteza de deplasare nu ar trebui să crească foarte mult pentru că, aceasta este limitată la 50 km/h în interiorul localităților.

O altă problemă o reprezintă costurile, deloc neglijabile. Contractul care a fost reziliat fusese încheiat pentru 587 milioane lei fără TVA, ceea ce înseamnă un cost mediu pe km de 14,31 milioane lei fără TVA, iar asta până la explozia prețurilor materialelor de construcții. Suma este practic comparabilă cu cea pentru un drum expres. Pe lângă viteza de proiectare de până la 120 km/h, marele avantaj al drumului expres este că nu traversează intravilanul localităților și nici nu cuprinde intersecții la nivel.

Contract pentru proiectarea unui drum expres, aflat în vigoare
Deși Sorin Grindeanu nu a scos un cuvânt pe această temă, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are în derulare un contract pentru realizarea unui studiu de fezabilitate necesar construirii unui drum expres între București și Târgoviște. Înțelegerea, în valoare de 11,5  milioane lei fără TVA, a fost încheiată pe 25 noiembrie, cu firma TPF Inginerie iar documentația ar trebui predată în termen de 20 luni.

ionescu63

Se face în paralel și DX București- Târgoviște și lărgirea la 4 benzi a DN.ului?

alin2pas

Adică vrea să lărgească drumurile prin localități pentru a crește capacitatea de transport, cu tot ce înseamnă asta: mai multă poluare în localitățile de pe traseu, risc crescut de accidente, mai multe puncte unde să poată sta poliția la ,,ciupeală", fără să crească viteza medie de deplasare. Bun. Dacă atât l-a dus capul, asta e, de unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere.
Acum câtva timp am făcut un drum Constanța - Nisipurile de Aur. În România am mers cu 55-60 km/h prin localități și cu 100-110 km/h extraurban, iar în Bulgaria am mers cu 40-50 în localități și cu 85-90 km/h extraurban. Viteza medie a fost cam cu 10% mai mare în Bulgaria decât în România, pentru că distanța parcursă prin localități a fost simțitor mai mică în Bulgaria decât în România. Cu toate acestea, la noi se încăpățânează să bage traficul tot prin sate și orașe în loc să-l scoată pe cât posibil din localități; creează condiții pentru ca prin aceste localități să se circule cu viteze reale de 70-100 km/h în lipsa poliției (indiferent de amplasarea trecerilor de pietoni). Nu e suficient că suntem pe primul loc în UE la numărul de victime din accidente rutiere, trebuie să ocupăm poziția aceasta detașat.
Nu cred că se va mai face DX dacă lărgesc drumul la 4 benzi.

ionescu63

În topicul dedicat DX.ului scrie ca s-a atribuit studiul de fezabilitate. Recent.
Nu îmi vine sa cred ca merg în paralel ambele proiecte.
Cred că ne scapă ceva.

RaduG

#194
E toată conferința de presă a lui Grindeanu la CJ Dâmbovița aici: https://fb.watch/a9HBrTlYky/

- DN71 sector 1, 07.01.2022 se transmite către ANAP licitația proiectare + execuție, depuneri oferte până pe 21 Martie, evaluarea ofertelor până în 21 Iunie, comunicare rezultate August 2022.
- Sector 2 Târgoviște-Sinaia, depunere oferte 15 Ian 2022, comunicare jumătatea lui Martie, tot proiectare + execuție
- săptămâna trecută s-a semnat proiectare + execuție Bâldana-Titu

PS: cu DX-ul a evitat un răspuns concret, a zis doar că e o licitație în curs, și că i se pare prea lung termenul pentru SF de 2 ani.