Spațiile de servicii pe drumurile din România

Started by Ionut, October 20, 2016, 07:17:39 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mishu77

Quote from: dr4qul4 on June 11, 2018, 05:40:45 PM
Ce rost are sa le faca in regie proprie cand oricum nu pot fi folosite? Mai bine le vor scoate la licitatie impreuna cu sectiunea E1 (sau cu sectiunea E daca va fi o singura licitatie). Mai important era proiectul tehnic decat aceste parcari.

Cum sa nu poata fi folosite ... Sunt fix pe sectiunea D inainte de iesirea (si dupa intrarea) de la Margina, portiunea pe care se circula. Ar fi chiar binevenite (cu conditia sa fie si functionale sa aibe apa etc etc) mai ales ca pana la Dobra nu mai este nici o benzinarie, iar cea de la Dobra este foarte mica si tot timpul e inghesuiala acolo.

Vine sezonul de vacante si o sa fie plin de turisti oameni care nu au unde sa isi faca nevoile in mod civilizat si sa ia o pauza.

Quest

Mishu doar ptr rigurozitatea reperelor: SS de pe LD2 este in sector C. Sector D este intre pasajul peste CF212 (inainte de Nod Margina) si tine pina la Zorani, unde se opreste LD2 la ora actuala.
Common sense will get you far !

mishu77

#137
Am inteles, nu am stiut chiar exact, am crezut ca fiind mai la capat e vorba de sectorul D. In opinia mea este un spatiu de servicii important (cum am zis pana la Dobra nu mai e nimic) care ar ajuta mult daca ar fi deschis si functional. De ce zic functional, ca cel dinainte de nodul Traian Vuia desi e deschis, la o oprire acolo cel care pazea toaleta zice "e inchis ca nu avem apa desi afara ploua" ... Si ca ala mai multe sunt in aceiasi situatie din pacate. Daca ai o urgenta singura rezolvare e in boscheti sau daca stii sa iesi la Traian Vuia si apoi la Faget la Petrom.

pasadia

#138
QuoteDupă ce în luna aprilie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a atribuit contracutl în vederea întreținerii și igienizării spațiilor de pe tronsonul II al ocolitoarei Brașovului, recent, a fost atribuit și contractul pentru paza acestora. Licitația a fost lansată încă din luna octombrie, iar pentru acest contract, valabil pe o perioadă de 12 luni și estimat la suma de 278.748,45 lei, s-au înscris 5 firme. În conformitate cu anunțul de atribuire postat pe SEAP, oferta declarată câștigătoare a fost cea a firmei brașovene Protector Agency, a fostului consilier local de Brașov (PSD), Liviu Lupu.

SURSA

Mai e nevoie sa spun ca DRDP Brasov este condusa de un fost sef al TSD-ului local? Sau ca acele parcari oricum nu sunt inca deschise.
ps: sunt 2, de o parte si de alta. De ce ar costa atat de mult (doar paza) imi e greu sa inteleg. Din banii aia platesti cam 5 oameni care sa faca permanenta cu randul in zona respectiva. Hai, fie, 4 oameni plus un Logan jerpelit ca sa se deplaseze. Dar vorbim de permanenta, 24 din 24, si nu cred ca intr-un contract de paza se cere asa ceva!

JohannDB

Hai, fie, 4 oameni plus un Logan jerpelit ca sa se deplaseze.   "Pasadia", faci referire prin similitudine, la acei "paznici mobili" de pe autostradă, pe care când ți-i lumea mai dragă și situația mai inoportună, în găsești mergând "la pas" pe banda de urgență ? Numai că pe VO1K Brașov "nema" bandă de urgență și sper să nu se fi gândit cineva la "patrulare"; ar fi cam neinspirată și periculoasă treaba....
   Iar toată lălăiala cu cele "numai" două parcări, că nu-i una, nu-i alta, nu merge pe regie proprie, mai simplu și mai direct ? Dar, na, niște bani trebuie cheltuiți!

pasadia

Stiu ca intrebase cineva - cu surpriza spun ca spatiile de servicii de pe LD2 sunt functionale (terminate, cu acces deschis, iluminate).

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


horyatm


adiarc

La un moment dat,imbecilli astia vor trebuii sa dea drumul la L4 si L3 din A10....cum facem cu nevoile biologice?incurajam alti imbecili sa stea pe banda de urgenta?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

JohannDB

Spațiile de servicii....
   Miercuri 27.06.2018, ora 05:10, am avut nenorocul să fiu pe A1 și să intenționez a intra în parcarea de la Km 340, ultima înainte de ieșirea de la Șoimuș/DN76, când am crezut că visez și că sunt în.....Germania, pe una din autostrăzile de acolo. Parcarea plină ochi de tir-uri ce ocupau și breteaua de intrare, atât pe dreapta cât și pe stânga, de un camion abia mai trecea (cu oglinzile rabatate printre ele) și la fel și o latură a bretelei de ieșire în A1.... Deh, locul nepotrivit, ora nepotrivită....

voicul

WOW! Adica o sa ne pisam in buda si nu pe langa sau pe ea?!

Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutere, a anunţat ce se va întâmpla cu spaţiile de servicii aflate pe autostrăzi, tronsoane în lungime totală de circa 757 km.

Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică un proiect de Ordonanţă de urgenţă pentru completarea art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România – SA prin reorganizarea Regiei Autonome ,,Administraţia Naţională a Drumurilor din România". Odată cu noile modificări, oficialii CNAIR vor putea încheia, în condiţiile legii, contracte de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii pe terenurile proprietate publică a statului român destinate spaţiilor de servicii situate de-a lungul autostrăzilor şi drumurilor expres, în scopul asigurării de servicii necesare desfăşurării traficului rutier, precum şi a altor activităţi economice.

În prezent, standardele de proiectare ale autostrăzilor din România au fost aliniate la standardele europene, în principal la ,,TEM Standards and Recommended Practice - 2002" care recomandă, printre facilităţile pe care trebuie să le prezinte o autostradă, şi construirea spaţiilor de odihna (parcari) şi a spaţiilor de servicii.

,,Dotările şi combinaţiile de servicii necesare care trebuie asigurate în spaţiile de servicii aflate pe tronsoanele de autostradă construite în România sunt specificate în (i) Normativul Tehnic PD 162-2002, aprobat prin Ordinul Ministrului transporturilor construcţiilor şi turismului nr.622/23.10.2003 şi întocmit în conformitate cu prevederile Legii nr.82/1998 de aprobare a Ordonanţei Guvernului nr.43/1997, republicată, privind regimul drumurilor, (ii) în Normele tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor aprobate prin Ordinul Ministrului transporturilor nr. 1296/2017 şi Acordul European asupra marilor drumuri de circulaţie internaţională.Cu excepţia spaţiilor de servicii de pe ruta Bucureşti-Cernavodă (A2), unde au fost concesionate lucrările şi seriviciile la nivelul anilor 2008-2009, în prezent, spaţiile de servicii finalizate situate pe autostrada Nadlac – Sibiu (A1) şi pe autostrada Cernavodă – Constanţa (A2) oferă utilizatorilor un nivel minim de servicii (staţii mobile de distribuţie carburanţi şi comercializarea de produse alimentare şi non alimentare).

Prin urmare trebuiesc luate măsurile necesare prin care aceste spaţii de servicii să funcţioneze conform destinaţiei lor şi să îndeplinească cerinţele din standardele europene în privinţa dotărilor şi serviciilor oferite, în scopul asigurării confortului participanţilor la trafic şi creşterii siguranţei circulaţiei rutiere", conform notei de fundamentare a proiectului de ordonanţă.

http://www.capital.ro/anunt-de-ultima-ora-despre-toate-autostrazile-din-romania-1.html

elphax

probabil ca s-a mai discutat , dar mi se pare aiurea ca nu se fac mai atractive aceste spatii. adica la ce pret total are o autostrada, cat ar costa in plus sa amenajeze peisajul putin - niste  pomi, tufe, bancute. spatiile de servicii din Franta de ex sunt incomparabil mai faine. chiar si cele fara restaurante iti ofera conditii excelente ca sa faci o pauza de 15 minute, sa te relaxezi putin

adiarc

daca cineva ar putea impune ca potentialele venituri sa NU mearga la bugetul general ci sa aiba destinatie stricta DOAR pt intretinere sau investitii in infrastructura ar fii de vis...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

tom_sawyer

Pe siteul MT:

Proiectul de Ordonanța de Urgență pentru completarea art. 6 din Ordonanţa de urgenţă Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome "Administraţia Naţională a Drumurilor din România"

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 16.07.2018

1. La art. 6 după alin. (1) se introduce un nou alineat, respectiv, alin. (11), cu următorul cuprins:

   "(11) C.N.A.I.R. - S.A. poate încheia, în condițiile legii, contracte de concesiune de lucrări și concesiune de servicii pe terenurile proprietate publică a statului român destinate spaţiilor de servicii situate de-a lungul autostrăzilor şi drumurilor expres, în scopul asigurării de servicii necesare desfăşurării traficului rutier, precum şi a altor activităţi economice."

JohannDB

#148
Spațiile de servicii..... :lol:
   Data stelară, mijloc de iulie al anului de grație 2018  :notworthy: ...... O poartă de intrare din Bulgaria în România, Vama Giurgiu Pod cu două parcări, una pe ieșire, una pe intrare...
O placă turnantă de mare interes și intensivă utilizare al cărei rol a fost cu brio demonstrat cu ocazia reparațiilor la "Podul Prieteniei" de la Giurgiu-Russe..... Apropo, oare cum și când s-ar mai putea face unul așa de repede ca acesta ce datează din anii 50 și ceva ai trecutului secol și mileniu ?
   Vrând-nevrând intrii în RO și după cântar ai o parcare pentru scurtă/lungă durată (de la o jumate de oră pentru un AST de tranzit cel puțin la unul mai de doamne ajută dacă ești mai "gras/greu-lung-înalt-lat" sau pentru că pur și simplu s-o gătat programul și-i musai a face o pauză de 9 sau 11 ore.
  Și ce să vezi, parcarea gândită pe "alte vremuri" se pare (aș vrea să stiu când a rămas acest PTF cu forma de azi), este destul de încăpătoare și dotată cu trei construcții ce trebuie să găzduiască niște toalete (adică "bude", spuse neaoș), pentru niște necesități normale , mai "mult" sau mai "puțin" urgente.
Partea frumoasă vine la momentul la care "te calcă nevoile", deoarece nu ai unde a te duce "omenește" ci trebuie să-ți iei lumea-n cap căutând ceva tufe înalte (ce nu se găsesc) după care să te ascunzi și unde să "fii fericit".........
  Din cele trei "grupuri sociale" (ce frumos sună) unul este încuiat pentru cei de la "cântarul" de pe intrare (este normal să aibă și ei un loc "de taină", că sincer, nu au o viață ușoară în turele lor de 8 ore la un trafic de "valoare/volum" european), iar celelalte două rămase sunt în........"paragină".... :puke:
  Noaptea, mai merge cum mai merge, pentru că iarba mai "înghite" destule, dar cum la vremea asta ziua se face pe la 4-5 dimineața, pentru "complicații" ai de mers pe jos (dacă nu poți mișca mașina) vreo 300-400 demetrii pâna la stațiile "Petrom" cele mai apropiate și la care să le poluezi spațiul de toaletă.....
Este inuman, incorect, indecent, total necivilizat.....Reclamă proastă și o pată pe obrazul țării !!

[/URL]






















    Poate se observă în prima poză și cât de înaltă a crescut vegetația/iarba/buruienile.... Și apropo e buruieni...sunt niște spini/cactuși...descurajanți !!


Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

JohannDB

Privind realitatea de aici stau și mă întreb, cum nimeni nu ia niște măsuri pentru igiena ambientală (cel puțin) deoarece "vectori" umani pot genera niște probleme de sănătate colectivă, generate de "reziduuri" lăsate la voia întâmplării cu împrăștiere de agenți patogeni...!!
   Să spunem că avem "noroc" cu precipitațiile deluviene din ultima perioadă ce ne spală "fața" ??

[/URL]

















Powered by API/PUM imgur uploader[/img]

   În imaginea de jos (ultima) este toaleta "de sub cheie".... Nu contest necesitatea ei pentru personalul de serviciu la A.C.I.  .....