Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NGC

^^^ Desi au schimbat data documentului, procentele nu au fost actualizate, dar nu e prima data cand se intampla asa.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

Pana apar noile date privind evolutia lucrarilor pe coridorul IV,  s-a semnat contractul pentru "centralizare electronica Videle", in jur de 23 mil lei +TVA, Thales Systems Romania furnizor.

Vad ca s-a publicat pe semnalizare, scuze NGC20.  :)

tom_sawyer


florin74

Se inchide finantarea pe Brasov-Sighisoara. Restul este finanatat in cadrul apelului 1. (brasov-apata si cata-sighisoara)

Un alt proiect finantat pe CF este "TAF implementation in Romania" - "The implementation of telematics applications for railway
undertakings (RUs) is of utmost importance to allow them to interoperate in a standard way with the national Railway infrastructure manager. The proposed Action is part of a Global project to implement TAF TSI in Romania. It entails developing a telematics solution able to implement the whole set of messages defined in the TAF TSI Regulation, as set out in Directive 2008/57/EC. It will build on the experience of applications already in use in Romania and deliver a fully compliant TAF TSI platform.
Once completed, the Action will facilitate access to and exchange of information between all RUs interested in the Romanian market and the national infrastructure manager" - 1.026.000 euro finantare.

florin74

Quote from: alecu26 on May 16, 2016, 08:06:53 PM
Quote from: alecu26 on May 09, 2016, 03:23:49 PM

Astaldi a contestat in ultimul moment decizia CNSC si CFR de descalificare.

http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000336135&id_inst=2

Ia contestat si pe Pizzarotti cu un drum, care erau inaintea lor. Pizzarotti aparent nu a contestat si a si trecut termenul limita.


Se pare ca nu era chiar ultimul moment. A contestat si Pizzarotti.

http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000336287&id_inst=2

S-au conexat, procesul de urmarit este
http://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000336135&id_inst=2

ioandorin

...astia deja isi bat joc ! De ce EU, BENEFICIAR, trebuie sa asist la " meciurile" astea in instante si NU POT sa imi aleg costructorul "x" din oferta ,chiar daca oferta este cu  "10 lei " mai mare,avand referinte internationale in domeniu,in defavoarea unei firme (asocieri)-" y" sau "z"?  Nu este la LATITUDINEA BENEFICIARULUI  in a-si alege constructorul,altfel riscand pierderea de finantari externe (uneori CHIAR din vina beneficiarului)?    P.S.: lucrez la "miscare",implicat direct in "lucrari" pe tronsonul km 614-Simeria ,nefiind familiarizat cu licitatiile,contestatiile si alte prostii de astea!

vancouver

Raspunsul este: categoric NU. Motivul: alegerea pe spranceana inseamna aproape sigur mita. Daca un functionar al statului are in mana o decizie, el aproape sigur va acorda contractul celui care-i ofera lui personal cea mai mare spaga. Iar justificari va gasi destule sa-i descalifice pe cei cu pret mai mic, si daca nimic nu se mai poate contesta alegerea lui este finala.

Prin spaga SIGUR NU SE VA ALEGE firma cea mai serioasa, ci cea mai dispusa sa dea spaga, posibil cea mai penala si mai neserioasa de fapt. In plus la un pret muuult mai mare. La licitatiile mai mici asta se si intampla in România si nu este nimic de mirare (acolo competitorii nu prea fac contestatii, din motive diverse, care nu are rost sa le expunem aici).

Sistemul licitatiilor este singurul care asigura cat de cat evitarea sau macar limitarea coruptiei in alegerea unei firme. In primul rand la momentul organizarii licitatiei, inainte de a se depune vreo oferta, se stabilesc CRITERIILE dupa care se va face ulterior alegerea. Acele criterii devin lege si sunt egale pentru toti. Daca cineva crede ca a fost nedreptatit in evaluarea criteriilor TREBUIE sa poate sa conteste. Asta face ca orice incercare de excrocare sa se loveasca de competitori, care pot contesta. Uneori au, alteori nu au dreptate. Unele criterii sunt interpretabile si de aceea argumente suplimentare pot inclina altfel balanta.

Evident, UE ne da bani daca si numai daca licitatiile sunt ok, daca pretul obtinut este minim si sunt descalificati doar cei care nu indeplinesc criteriile stabilite anterior. Contribuabilii din alte tari ale UE nu sunt dispusi sa plateasca un pret mai mare, care evident s-ar obtine daca beneficiarul ar avea alegere libera.


AR FI O MARE NENOROCIRE DACA BENEFICIARUL AR ALEGE DUPA BUNUL PLAC CONSTRUCTORII.

PS. Daca dorim sa construim mai repede in Romania, trebuie sa intelegem ca acesti timpi pentru contestatii sunt obligatorii. Trebuie demarate proiectele cu mult timp mai devreme. Noi trebuie sa ne facem acum un plan si sa stim la ce vrem sa lucram peste 5-10 ani. Sa bagam eventual si proiecte de rezerva. In nici un caz ca acum, cand ne trezim in 2016, la 2 ani dupa inceperea POIM 2014-2020, sa organizam primele licitatii pentru proiectare sau SF, si apoi vrem pana in 2022 sa si terminam executia.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

Se poate parțial ce vrea colegul....prin reimplementarea sistemului de precalificarea.  Habar nu am de ce sa renunțat la el. Așa cu 1-2 ani înainte selectezi cine poate face lucrarea....și după aia aplici simplu criteriul prețului cel mai mic.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

District EA

Pentru a lamuri si pe cei nelamuriti, cei ce stiti cum merg licitatiile pe domeniul feroviar in alte tari: Anglia, Franta, Germania, etc veniti cu exemple sa putem avea un termen de comparatie.

vancouver

Eu nu stiu cum merg licitatiile in Germania pe feroviar, dar pe rutier sunt exact aceleasi situatii ca la noi. Adica, in ciuda seriozitatii germane (comparativ cu neseriozitatea noastra ei sunt seriosi, dar oricum am lua-o la stat se lucreaza ca la stat oriunde in lume), exista contestatii in justitie. Care dureaza 1-2-3 ani pentru a fi rezolvate. Ca atare apar situatii de tronsoane la care se lucreaza si altele la care nu se lucreaza. Numai ca rareori discutam de autostrazi noi in Germania, ci de upgrade-uri sau tronsoane noi pe autostrazi secundare sau centuri la diverse localitati la nivel de 1+1 sau cate o denivelare locala. De aceea nu se "vede" asta clar, adica reteaua de baza exista deja.

Sunt si situatii cu proteste ale ecologistilor sau actiuni speciale in instanta care merg pana la curtea lor suprema, care au dus de exemplu la intarzierea cu 20-30 de ani a constructiei centurii München sud pe autostrada, respectiv in final s-a facut numai partial si acest partial cu costuri fabuloase, in tunel, desi se putea si la suprafata.

Esentiale sunt urmatoarele aspecte:
- nimic si niciodata fara licitatie publica (singura exceptie: cazuri de interventii urgente, cum a fost podul peste Rin de pe A643 de langa Wiesbaden, unde a cedat un reazem si reparatia provizorie - cat sa se poata relua circulatia - s-a facut apoi in ca. 3 luni, incl. toate procedurile si studiile).
- orice decizie administrativa trebuie sa poata fi contestata in instanta, altfel ajungem la discretia functionarimii de stat, unii mai destepti, altii mai idioti (sau, in Romania, mai grav, la discretia unor functionari numiti politic, ceea ce inseamna aproape sigur veniti special sa fure)

Acestea duc evident la durate de timp mari pentru proiecte, de aceea trebuie initiate proiectele din timp si mai ales proiecte care sa depaseasca impreuna cu mult suma disponibila (de 2-3 ori).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alecu26

Momentan în Europa, dar ce e drept în tarile nordice inițial,  se merge pe un alt tip de abordare a licitațiilor.  Ce e drept....momentan clienții sunt privați. ...dar în Anglia, pe acel proiect de CF de care v-am mai spus se vrea o asemenea abordare: https://en.m.wikipedia.org/wiki/High_Speed_2
Pe scurt...un fel de dialog competitiv cu unul dintre consorții în care se discuta si optimizează proiectul. Ulterior acea firma va depune o oferta. Dacă beneficiarului nu ii convine prețul,  relația se poate rupe în acel punct, aceasta faza de proiectare și dialog fiind plătită.  Ce e drept...practic în acest proiect...sistemul de precalificarea și calificare e în așa fel gândit încât fiecare mare consorțiu va câștiga un pachet....așa ca în final sunt șanse sa nu fie contestații grave.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

vancouver

Bun si daca fiecare participant primeste o felie, cum excludem firmele neserioase? Ce presiune mai exista pe pret, daca fiecare stie sigur ca primeste ceva? Toti vor veni cu preturi mari, f. apropiate de cele estimate de autoritati. In articolul din wiki scrie de diverse nemultuliri ale UE legate de proiect (partea cu mediul deocamdata). De ce sa fie UE de acord la partea cu licitatiile? Nu mai vorbim la noi, unde UE da o parte insemnata din bani, ceea ce in Marea Britanie nu este cazul. Oricum si acolo se discuta de vreo 8 ani si inca nimic concret... Ce ar mai conta 1-2 ani pentru eventuale contestatii?

Discutam de parca n-am fi in Romania, unde 99,5% dintre functionarii publici si angajatii companiilor de stat fac tot posibilul sa fure, iar cei care dau in vileag sunt considerati tradatori (adica un neam de hoti, fara gluma. Cauzele sunt adanc inradacinate in mentalitatea noastra venita din comunism, unde cel care raspundea sincer intrebarilor autoritatilor chiar era un tradator, deci inclusiv cei care au luptat pentru indepartarea comunismului nu pot sa-i conceapa sa toarne pe cei care comit fapte de coruptie, chiar daca stiu despre aceste fapte si stiu ca nu sunt legale - sunt generatia celor care acum au 50-70 de ani, care l-au indepartat pe Ceausescu atunci cand ei erau mai tineri, dar care acum voteaza primari condamnati sau cercetati - ei nu concep ideea de denunt si nu sunt de acord ca oameni din sistem sa fie condamnati "daca au luat ceva si pentru ei").

Asadar, se fura si se va fura inca o vreme la stat, la noi, cu orice mijloace. Sistemul de licitatii trebuie sa limiteze fenomenul. Dreptul la contestatie este esential, pentru ca atunci chiar celelalte firme vegheaza la corectitudinea licitatiei.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Este de vineri, dar nu s-a mai postat...

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2016/2993-17-iunie-2016-cfr-sa-continua-exproprierile-in-judetele-sibiu-si-alba
Quote
COMUNICAT DE PRESĂ

CFR SA continuă exproprierile în judeţele Sibiu şi Alba
Bucureşti, 17 iunie 2016

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că în şedinţa de guvern de joi, 16 iunie 2016 a fost aprobată HOTĂRÂREA pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 558/2014 privind declanşarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul lucrării de utilitate publică, de interes naţional, Reabilitarea liniei c.f. Braşov - Simeria, componentă a Coridorului IV paneuropean, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, secţiunile Sighişoara - Coşlariu şi Coşlariu - Simeria", pentru unităţile administrativ - teritoriale Laslea, Hoghilag, Aţel, Alma, Brateiu, Mediaş, Târnava, Copşa Mică, Axente Sever - judeţul Sibiu, Blaj, Crăciunelu de Jos, Teiuş, Alba Iulia, Sebeş, Vinţu de Jos - judeţul Alba.

Guvernul a alocat suma de 1,337 milioane lei, fonduri suplimentare necesare pentru plata despăgubirii imobilelor situate pe amplasamentul suplimentar al acestui proiect de infrastructură de utilitate publică, respectiv pentru 226 imobile (aproximativ 34.800 mp de teren, 1001 mp construcții și 188 metri lineari împrejmuri). Imobilele sunt situate pe raza localităților Alba Iulia și Vințu de Jos, județul Alba. Suma necesară despăgubirilor a rezultat din raportul întocmit de către un evaluator autorizat ANEVAR.

Procedurile de expropriere și de despăgubire a proprietarilor imobilelor situate pe amplasamentul suplimentar al proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov-Simeria, secțiunile Coșlariu-Sighișoara și Coșlariu-Simeria, vor putea fi finalizate în perioada următoare, ceea ce va permite continuarea executării lucrărilor acestui proiect. Suprafețele necesare pentru realizarea proiectului de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov-Simeria, secțiunile Coșlariu-Sighișoara și Coșlariu-Simeria, sunt suprafețe în plus care se alipesc la coridorul de expropriere stabilit inițial prin HG 558/2014, iar suma necesară despăgubirii celor 226 imobile suplimentează suma de 8,838 milioane lei alocată prin actul normativ adoptat în urmă cu doi ani.

Realizarea lucrărilor de reabilitare a liniei de cale ferată Braşov-Simeria, componentă a ramurii nordice a Coridorului IV paneuropean, va conduce la creșterea vitezei trenurilor de călători și de marfă, precum și la confortul și siguranța călătorilor. Până în prezent, cea mai mare parte a lucrărilor au fost executate pe terenurile proprietate private a statului, aflate în administrarea Ministerului Transporturilor și concesionate CNCF "CFR" – S.A., care funcționează sub autoritatea acestui minister.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)