News:

.

Main Menu

La cheu

Started by Ionut, May 23, 2019, 12:16:13 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Echivalentul naval pentru discuțiile din parcare (rutier), ca-n gara (feroviar) si lounge (aviatie). Discutați va rog chestiuni care nu pot fi incadrate in celelalte thread-uri navale.

kitsune

Quote from: dan tm on May 23, 2019, 12:09:14 PM
hai boss nu te supara, doar tu ai adus sentimentalimul in discutie.

Am precizat ca nu vreau sa fiu nostalgic dar ideea era ca acuma degeaba avem santiere navale ca nu avem industrie orizontala si in santierele navale doar asamblam ceva din import.

Pai inainte aveam industrie orizontala.Care dadea piese proaste.

Asta inseamna ca degeaba aveam atunci industrie orizontala pentru domeniul naval.
Adica si atunci tot ca azi in santierele navale doar asamblam componente din import, ca cele din orizonturile romanesti dadeau rateuri.

cum ar veni,  ar trebui in prezent sa lasam sentimentalismele de genu

Quote from: yk17fox on May 22, 2019, 05:04:53 PM
Ce nu am înțeles este faptul că, dacă la auto, venirea celor doi mari producători a însemnat și o dezvoltare a industriei pe orizontală, a furnizorilor de piese (care a depășit că valoare profitul din vânzarea mașinilor), pe naval, cu toate că avem câte, 5-6 șantiere?, industria orizontală nu e dezvoltată. La navele făcute de Daewoo la Mangalia, totul cam venea din afară. Un șantier coreean sau chinezesc mare cam face totul, motoare principale, auxiliare, motoare electrice, pompe, tot ce ține de armarea navei. Se câștigă din producția vaporului propriu-zis dar și mai mult din after-sales... Iar în România, nu știu, om face ceva din ce se pune pe un vapor sau se importă totul?

la feroviar este un topic pentru discutiile astea,, ca in gara" nu stiu cum ar trebui sa sune la vapoare? ,,ca pe cheuri"? :)

Chiar nu sunt sentimental (nici nu mă supăr  :D). Încercam să îmi explic diferența dintre auto și naval pe partea de producție orizontală. Cred că una din explicații ar fi că "auto" merge pe principiul just in time, au volume mari de producție, e și normal să aduci fabricile de componente aproape. În timp ce pe "naval" nu e producție de masă, fiecare navă construită e un proiect de lungă durată, echiparea (armarea) necesitând relativ puține echipamente, dar mari și scumpe/specializate (navalizate).
Dar sincer, pe navele făcute de Daewoo, multe echipamente erau aduse din Coreea, cu toate că avem în țară capacitatea de a le produce. Bine, asta era și o modalitate de a externaliza profitul, nu am date, dar bănuiesc.

Referitor la industria de "dinainte" și aia de azi, nu există termen de comparație. E ca și cum ai compara Întreprinderea Mecanică Codlea, care făcea tobe de Dacia din tablă galvanizată și Dräxlmaier Codlea care face bordurile pentru Maserati și Jaguar. Oamenii sunt aceiași, tehnologia este alta.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#2
Marinar ameninţat cu moartea şi incendierea locuinţei de hoţii pe care îi prinsese în flagrant 

Hoţii au urcat pe pontonul de acostare aferent celui mai mare spărgător de gheaţă aflat în dotarea flotei României cu intenţia de a fura mai multe bunuri. La scurt timp după comiterea faptei, poliţiştii i-au identificat pe cei doi suspecţi, unul fiind arestat preventiv, în timp ce al doilea a fost plasat sub control judiciar.

Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Galaţi i-au trimis în judecată zilele trecute pe Boboacă Marian şi Cortel Petrică pentru tâlhărie şi furt calificat.

Cei doi au ajuns în atenţia poliţiştilor după ce, pe 11 februarie 2019, au urcat la bordul pontonului de acostare aferent navei Perseus, aparţinând  Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos din Galaţi, situată în Portul Galaţi – Dana 9, pătrunzând în interior prin forţarea uşii din termopan pentru a sustrage mai multe bunuri.

Hoţii au fost surprinşi în flagrant de către un marinar, S.D., iar pentru a-şi asigura scăparea, Boboacă Marian a început să îl ameninţe cu moartea şi incendierea locuinţei dacă le va spune poliţiştilor ce a văzut.

"Prin forţarea uşii din termopan au pătruns în interior pentru a sustrage un televizor marca Samsung, opt sticle de băuturi alcoolice, şi un bidon conţinând 20 litri de soluţie dezinfectantă. În aceste împrejurări, fiind surprinşi în flagrant delict de martorul S.D., inculpatul Boboacă Marian pentru a-şi asigura scăparea, i-a adresat ameninţări cu moartea şi incendierea locuinţei dacă dezvăluie organelor de poliţie cele văzute", a precizat procurorul de caz în rechizitoriu.

Bărbatul a anunţat Poliţia imediat după plecarea infractorilor, iar Boboacă Marian a fost arestat preventiv, în timp ce Cortel Petrică  a fost plasat sub control judiciar.

sursa

Trecând peste "ușa de termopan" de la ghereta aia sau ce o fi și peste faptul că hoții vroiau să plece cu 20 l de dezinfectant (???), ce mă miră pe mine este prezența celor 8 (opt) sticle de alcool. Să fie parte din inventar sau erau lichidul de la sfera girocompasului? Apropo, știe cineva, Perseus tot Kurs 4 are giro (mai bine zis KYPC 4)?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Harry

nu ma pot abtine :)))


TibiV

:lol:
Bine-venit topicul asta nou-nout.... ;(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dan tm

Se poarta termopanele la vapoare. Sa le vezi pe alea din Timisoara.

http://www.ratt.ro/forum/index.php?showtopic=2338&st=880

nici nu stiu daca sint vapoare.

TibiV

Ei, na, vapoare...
Termopane plutitoare.  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

kitsune

Din păcate un "termopan" dinăsta s-a dus la fund la Budapesta.
Șoferi de barcă, nu pot să le spun altfel, că nu se califică la titulatura de marinari.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

dan tm

Vaaaai aceste cuvinte ne doare.

Dupa atita tevatura sa fie aduse, bagate pe apa, scoase si duse la depoul de troleibuze, aduse iar pe apa. Acuma sint decit termopane?

au si clima,(de apartament zic unii) s-a infiintat si autoritatea canalului Bega sau cum ii zice , ca sa poata naviga, s-au scolit oamenii la Drobeta Turnu Severin acuma sint capitani si... mateloti.

Inca nu am ,,calatorit" cu ele din cauza programului, iar acuma li s-a scurtat traseul ca se ,,lucreaza" la doua poduri.



kitsune

Pentru comparație (pescaj 18 m față de 0,65 m la "bateau mouche" de pe Bega






Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

Și pentru că tot suntem pe un forum de infrastructură, o poză cu naval, aerian și terestru combinate. Tokyo Bay (Japonia), în spate se vede podul de la Tokyo Bay Aqua-Line și intrarea în tunel





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

#11
^ ce rol au cele 2 "urechi" in forma de consola de o parte si de alta a cabinei de comanda? (scuze pentru lipsa termenilor tehnici)

kitsune

"Aripi" (în română).
"Bridge wings" (în engleză).
Au un rol simplu, dau posibilitatea pilotului și comandantului (Captain :captain:) să vadă lateralul navei atunci când acostează. Altfel ar fi greu să facă manevra respectivă, fără vizibilitate. Trebuie să îți imaginezi mărimea navei acestea, are 45 m dintr-o latură în alta, iar puntea de comandă poate fi la mai mult de 20 m înălțime față de cheu, e ca și cum ai sta pe bloc undeva la mijloc și vrei să îl parchezi lateral lângă bordură :lol:
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

kitsune

#13
Uite o poză făcută chiar din extremitatea aripii din tribord, la o manevră de abordare. Nava din dreapta are pe aripă un post de comandă a navei, comandantul poate manevra de acolo motorul, cârma, thruster-ele, etc., nefiind nevoit să comande prin radio celor dinăuntru cum e la noi.





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

^ Merci pentru explicatie! :)

Dar nu se pot monta camere video in extremitatile aripilor pentru a nu mai fi nevoie de prezenta fizica acolo a capitanului/pilotului? Sau nu perimit regulile de navigatie?