Infrastructura navala in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Ionut, June 28, 2018, 10:24:46 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ultrasbz

"Acesta este punctul de trecere cu bacul peste Dunăre între Isaccea și Orlovka/ Cartal - Ucraina. Informația zilei este ca va fi dat în folosință imediat după încetarea carantinei în Ucraina. Adică 22 mai. Asa sa fie!"



sursa

rota

Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

kitsune

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

ultrasbz

Azi la 8:00 s-a deschis trecerea cu bacul Isaccea (RO) - Orlivka (UA), momentan doar pentru camioane.

sursa

elphax

presa din Romania ignora complet subiectul

CNAIR / DRDP au modernizat drumul de acces ?

pasadia

Totusi cred ca e in primul rand treaba celor de la AFDJ / CJ Tulcea, primaria Isaceea -  caci cred ca te refeci la DC53, cel care leaga DN22 de port Isaceea pret de 1km.
Si mno, cum sunt obisnuit cu Romania, as pune pariu ca raspunsul e negativ.

Oneinthecrowd

Punctul de trecere a Dunării cu bacul între oraşul Isaccea, judeţul Tulcea, şi localitatea Orlovka, regiunea Odessa, Ucraina, a fost deschis, miercuri dimineaţa, traficului de marfă, iar comisionarii vamali dau asigurări că acesta va fi tranzitat în perioada imediat următoare.

https://www.agerpres.ro/economic-intern/2020/08/12/tulcea-traficul-de-marfuri-pe-dunare-intre-isaccea-romania-si-orlovka-ucraina-a-fost-deschis--554890

"Acolo va trebui să finalizăm şi lucrările la cei şapte kilometri de drum care leagă punctul de trecere a frontierei de localitate, dar primul pas este hotărârea de guvern", a menţionat ministrul Transporturilor.

https://www.agerpres.ro/politica/2020/07/10/orban-la-sedinta-cnsu-voi-propune-si-redeschiderea-punctului-de-frontiera-isaccea-orlovka-daca-e-pregatita--538588

tom_sawyer

^ (din articolul de mai sus)

Trecerea Dunării va fi asigurată de un singur bac care va circula în funcţie de cererile transportatorilor.

Transportul pe fluviu este permis doar pentru produse, nu şi pentru persoane fizice, în contextul pandemiei cu noul coronavirus.

Poze de la problele de anul trecut (septembrie):





Bacul e Oltisoru 3, care facea curse la Galati:


Sursa: bessarabiainform.com

TibiV

Intuitia lui pasadia despre DC53 s-a divedit a fi "surprinzator de corecta"...
:lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

The throughput capacity of the checkpoint per day is 350 cars, 150 trucks, 50 buses and up to one thousand people.

sursa

The line is served by only one ferry (Romanian), with the announced frequency of running once an hour (in fact, these indicators are expected to reach only by September, when all bilateral processes at the crossing will be thoroughly adjusted). The second similar vessel (Ukrainian) should start working in the spring of next year, which will increase the frequency of ferry transport running up to twice an hour.

On the territory of the ferry complex, a multifunctional, two-level berth has been built for staging river ferries with side loading. The ferry has a capacity of up to 30 cars and 6 trucks at a time. The estimated capacity of the ferry is 500 units of transport per day, 40% of which will be freight transport.

Ferry fares depend on the type of vehicle. Large-sized TIR trucks pay UAH 1650 (50 euros) for a crossing, a truck or van up to 10 tons - 825 UAH (or 25 euros), a truck or van over 10 tons - 1155 UAH (35 euros). The fare for each passenger is 33 UAH (1 euro). The price list for the ferry has not yet indicated the fare for passenger cars, but we managed to find out that in the future, after the lifting of quarantine restrictions, crossing the Danube in a passenger car through the Orlovka-Isakcea crossing will cost 15 euros (including the driver). For each passenger you will have to pay extra one euro. Bicycles, motorcycles and mopeds will be transported for 2 euros.



bessarabiainform.com

Dominik

Noul punct de trecere a frontierei cu bacul dintre România și Ucraina a devenit operațional.

https://www.facebook.com/cnadnr/videos/869746550099485/
You're in Steelers Country

pasadia

Dar eu nu înțeleg de unde au scos ei 7km în declarația aia? Fac centura pentru Isaceea?

tom_sawyer

Bacul Oltișoru 3 se pare că l-au folosit doar pentru probe și inaugurare. Acum folosesc un împingător și un fel de barjă (cred că termenul corect e altul). Bănuiesc că o să aducă din nou bacul când se va da drumul și la traficul de pasageri.







sursa: facebook Ferry complex Orlivka LTD

DC53 care duce la portul Isaccea a fost modernizat în 2015 (imaginile Google Maps sunt din 2012):
https://ziaruldetulcea.ro/proiecte-de-succes-prin-flag-delta-soseaua-portului-din-isaccea-a-fost-modernizata-cu-fonduri-europene/

Si un bonus:

Satul românesc Cartal din sudul Basarabiei a revenit la denumirea istorică

Satul Cartal, cu populație majoritară românească din sudul Basarabiei istorice nu mai vrea să se numească în maniera ucrainizată Orlivka (impusă cu varianta rusească Orlovka, imediat după sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial), informează Agenția BucPress din Cernăuți.

Potrivit președintelui Asociației ,,Basarabia" a românilor din regiunea Odesa, Anatol Popescu, în ședința ordinară din 25 august 2020, Consiliul Sătesc a hotărât revenirea la denumirea istorică a localității străvechi de pe malul basarabean al fluviului Dunărea, situată vis-a-vis de orașul Isaccea, din Dobrogea.

bucpress.eu

Harry


tom_sawyer

De fapt e în limba tătară. Dar locuitorii își spun între ei "cărtăleni", deci țin la denumirea asta.