Infrastructura navala in Romania: discutii diverse si proiecte

Started by Ionut, June 28, 2018, 10:24:46 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Un thread generic despre sectorul naval. Discutam aici tot ce tine de naval si NU are thread dedicat SAU sunt discutii complexe care tin de mai multe domenii navale/componente de infrastructura navala.

Ionut

Extras din prezentarea oficiala OIT (Organism Intermediar Transport, parte din Ministerul Transporturilor) la SCS Transport (in cadrul CM POIM), ieri, 27.06.2018
Infrastructura navala




















ultrasbz

In cadrul bilantului activitatii pe 2018, guvernatorul regiunii Odesa, Maxim Stepanov a promis ca ferry-boat-ul Orlivka - Isaccea isi va incepe activitatea in primavara 2019. A sustinut ca toate lucrarile pe partea ucrainiana sunt gata, dar mai sunt niste probleme pe partea romaneasca care vor fi complet eliminate in al doilea sfert al anului astfel incat ferry-ul va incepe in sfarsit sa functioneze.

Se asteapta ca punctul de frontiera sa fie deschis 24 din 24. Vor fi 2 operatori, unul roman si unul ucrainian. In aprilie 2018 s-a anuntat ca costul unei treceri pentru masina mica at putea fi intre 10-12 euro, iar pentru pasageri 1 euro. Pe partea ucrainiana constructia terminalului de ferry a inceput in toamna 2015. Administratia Regionala a concesionat 2 parcele de teren din raionul Reni catre firma OOO Orlovka Ferry Complex pentru 49 de ani. Distanta dintre cele doua maluri va fi de aproximativ 900 metri. Costul proiectului: 12 milioane euro.





sursa

Ionut

Stadiul pregatirii proiectelor POIM din sectorul naval, prezentare ce va fi facuta la CM POIM 29-30.01.2019 de catre OIT (Organismul Intermediar Transport din subordinea Ministerului Transporturilor).








kitsune

^^ Din știrea de aici am găsit că linia de feribot Isaccea - Orlivka s-ar deschide prin vară. Noroc cu chinezii (agenții de știri) că se mai publică câte o știre.

QuoteKIEV, Feb. 18 (Xinhua) -- Ukraine will launch ferry services along the border with Romania to strengthen regional connectivity, local media reported on Monday.

The ferry services on the Danube River will be opened this summer at a new border crossing checkpoint linking Ukraine's Orlivka village and Romania's town of Isaccea, the Ukrainian Sea Ports Authority (USPA) was quoted as saying.

The opening of the ferry services will reduce the travel distance between Ukraine and Romania by 100 km and will allow crossing the border between the countries without traveling through the territory of Moldova, the USPA said.

Besides, the ferry services with a capacity of up to 1,000 trucks and 250 passenger cars per day will create a new transport junction in Eastern Europe, attract investment and create new jobs in the region, it said.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


tom_sawyer

Aici aveti toata documentatia privitorare la punctul de trecere a frontierei Isaccea - Cartal/Orlovka:

http://navrombac.ro/licitatie-publica-isaccea/

tom_sawyer

Navrom Bac amenajeaza trecerea cu bacul de la Isaccea

Societatea Navrom Bac Galaţi a semnat cu firma Frigomatic SRL Tulcea contractul de execuţie pentru reabilitarea punctului de trecere cu bacul dintre localităţile Isaccea şi Orlovka (Ucraina), zonă în care urmează să se deschidă o linie de feribot între cele două ţări. Contractul are o valoare de 5,2 milioane lei fără TVA şi o durată de execuţie de şapte luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.

Obiectivul de investiţii ,,Amenajarea punctului international de trecere a frontierei de stat româno–ucrainiene pentru pasageri şi marfă în regim de trecere bac între localităţile Isaccea (România) şi Orlovka (Ucraina)" a devenit posibil în urma Hotărârii de Guvern nr.184 din 2018 şi a acordului semnat de guvernele român şi ucrainean. Finanţarea lucrărilor va fi asigurată de Navrom Bac prin fonduri europene nerambursabile, în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare, Axa Prioritară 2.

viata-libera.ro


Ionut

SCS Transport si CM POIM, 17-18 iulie 2019, Timisoara
Prezentare oficiala Organismul Intermediar Transport (OIT)
Ghidul, schema de ajutor de stat, apeluri pentru proiectele din domeniul naval din Romania

















Ionut

SCS Transport si CM POIM, 17-18 iulie 2019, Timisoara
Prezentare oficiala Organismul Intermediar Transport (OIT)
Stadiul proiectelor POIM din domeniul naval din Romania


Va rog sa discutam despre fiecare proiect pe thread-urile dedicate.






tom_sawyer

În sectorul naval a fost semnat contractul de finanțare aferent proiectului "Amenajarea punctului internațional de trecere a frontierei de stat româno-ucrainene în regim de bac între localitățile Isaccea-Orlovka (RO-UK)" cu o valoare totală de 6.889.997 RON și o finanțare UE de 4.649.837 RON.

MT

ghrt

Când vine momentul să îi dea drumul, poate îşi schimbă şi ucrainienii procedurile de intrate-ieşire pe maritim.
Cont (aproape) inactiv.

tom_sawyer

Navrom Bac este pe ultima sută de metri în realizarea proiectului privind amenajarea punctului de trecere a frontierei, în regim de trecere bac, între localităţile Isaccea şi Orlovka (Ucraina).

Proiectul este unul mai complex decât ar putea părea la prima vedere, dat fiind faptul că nu este vorba doar de o ,,simplă trecere bac", ci de toată infrastructura unui punct de trecere a frontiere. Astfel, proiectul cuprinde realizarea de clădiri administrative, birouri pentru Vamă, Poliţia de Frontieră, fluxuri de intrare-ieşire pentru maşinile de marfă şi pasageri, sală de aşteptare, rampă de verificare a autovehiculelor etc.

,,În prezent, TIR-urile cu marfă trebuie să treacă prin trei vămi - Ucraina, Republica Moldova, România. Astfel, un TIR cu marfă face cel puţin trei zile, uneori şi o săptămână, pentru a trece prin aceste locaţii. Prin urmare, e un drum foarte sinuos şi greu de parcurs, iar unii transportatori ajungeau în situaţia de a căuta alte rute. Acest punct de frontieră, cu trecere bac, elimină toate aceste probleme. Practic, traversarea cu bacul şi formalităţile vamale sunt reduse la câteva zeci de minute în cazul TIR-urilor. În cazul pasagerilor, lucrurile sunt chiar mai simple, s-ar sta în vamă cel mult 10 minute", ne-a explicat Ion Lungeanu, managerul proiectului derulat de Navrom Bac. Potrivit estimărilor, prin punctul Isaccea-Orlovka s-ar putea ajunge la un trafic de un milion de tone marfă/an, la care s-ar adăuga şi traficul de călători.

Una peste alta, recepţia lucrărilor de către Navrom Bac la punctul de trecere frontieră în regim de trecere bac de la Isaccea - Orlovka ar urma să se realizeze la mijlocul lunii martie. Ulterior, după ce vor fi obţinute avizele finale specifice autorităţilor statului implicate în funcţionarea efectivă a acestui punct de trecere frontieră, el va putea fi operaţionalizat şi dat în mod oficial în folosinţă.

viata-libera.ro

rota

"Românii care proiectează nave maritime la Galați după ce au revenit în țară

Oportunitatea românească
Potrivit acestora, business-ul din România a fost deschis după ce au identificat o serie de oportunități în industria maritimă de la noi. "Sunt avantaje diferite în ceea ce privește cele două entități comerciale cu privire la forța de muncă specializată, proiecte, tipul de servicii oferite", declară tinerii.

Din punctul lor de vedere, unul dintre cele mai dificile proiecte la care au lucrat a fost pentru șantierul VARD Tulcea (care este și cel mai mare client al lor în acest moment). Și nu doar prin prisma faptului că nu aveau infrastructura necesară la început – proiectul a fost dus la bun sfârșit cu 3 ingineri în decurs de 6 luni, un proiect similar putând fi realizat de GLO Marine acum în doar 8 săptămâni -, ci și datorită încrederii pe care au trebuit să o capete din partea oamenilor din industria navală din România."
Sursa

astfel de stiri ar avea nevoie de promovare, mai ales acum in pandemie.
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

kitsune

Chiar m-ar interesa o întâlnire cu proiectanții. Din poziția mea de end user mă lovesc de multe ori de cazuri când proiectantul nu a prevăzut o situație, pentru că nu are experiența necesară a muncii și traiului pe mare.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence