Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 31 Guests are viewing this topic.

alecu26

Exact. Oricum am impresia ca nici garantia Antreprenorului principal nu e acoperita si de o garantie financiara....asa ca dupa 10...15 ani prinde orbul...scoatei ochii.

Ceva de genul asta a fost si la o licitatie la care se cerea nu stiu ce garantie si durata de viata la asphalt si se dadeau puncte suplimentare. La intrebarea CNSC cum face CNAIR cu evaluarea...raspunsul a fost ca "citim metoda de lucru elaborata si declarata de antreprenor si daca e buna dam punctaj manxim...daca nu ne place nu dam punctaj maxim). Practic acolo s-a acceptat declaratia antreprenorului "Sa moara mama, sefu, ca asfaltul tine zece ani."
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

rocklee

Întrebare. Cei care cunosc lotul Asaldi ...Ce se intampla daca nodul chetani nu este gata ...lotul Asaldi va fi ..
Muzeu.  :o

ciprebbe

Exact. Va fi un Nadasel - Gilau reloaded.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

Eu sper să nu fim chiar așa de ghinioniști. Dar dacă crapă Straco și nu mai face nodul, nu prea există vreo variantă legală care să pună rapid în valoare lotul Astaldi. Va trebui făcută o expertiză pentru lucrările deja executate de Straco și apoi relicitate lucrările, deci minim 2 ani până avem nodul.

pentium10

in cazul in care crapa,
"la nod ramane putin", oare nu se poate suplimenta contractul Astaldi, ar incape acolo ca suma/valoare in limita lucrariilor?

sau daca "valoarea e mica" ar merge si o achizitie directa? sau incredintare directa.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

horatiu.cosma

Nu se poate da la Astaldi în niciun caz, nu permite legislația pe achiziții. O achiziție directă e cam fishy, e interzis expres în lege să spargi un obiectiv unitar în bucățele pentru a putea face achiziții directe. Chiar și așa, tot trebuie expertiză.

Kimi

Legat de continuarea A3, am trimis eu intrebari la MT in decembrie dar am primit un raspuns standard de la cnair. Socant.

Din ce inteleg, o parte din Ungheni - Acatari apartine de A8, care este in (actualizare de) studiu de fezabilitate si nu se poate face nimic decat daca se da drumul la A8, cel putin la capete (dupa toate procedurile interminabile).

O solutie pe care o vad eu ar fi scoaterea acelui ciot de pe A8 si "transferul" lui pe A3, urmand ca A8 sa inceapa abia dupa Acatari spre est (cum e si normal).

Pentru cei cunoscatori: ce ar presupune asta?


horatiu.cosma

^
Păi tu cum ai vedea situația? Cum adică să transferi o bucată din A8 la A3? Și apoi ce? Dacă lipești un sector nepregătit de unul pregătit brusc cel nepregătit se transformă în ceva bun, cu avize, cu autorizații, cu acord de mediu, cu exproprieri, cu constructor etc? Nu merge. Plus că sectorul respectiv e contractat pentru revizuire SF în prezent, nu se poate pur și simplu scoate din contractul acela. Singura discuție ar fi despre o spargere a acordului de mediu, dar asta poate fi discutat la ANPM și făcut în cadrul contractului existent de la Tg.Mureș la Tg. Neamț, pentru a se obține mai repede pe sectorul Ungheni-Sovata spre exemplu.

Kimi

Scoti un lot important (pentru MS, care nu are centura) dintr-un proces birocratic complex si interminabil de ani de zile (A8) astfel incat constructia lui sa fie mai plauzibila decat este in prezent. Sau de data asta studiul de fezabilitate va fi un succes? Ma indoiesc.

Sau sa se contracteze separat lotul respectiv pe baza SFului care se face acum pe A8.
Daca se vrea se poate. Intrebarea mea era ce ar trebui facut si de catre cine, ca idee.

GDPR

Am si eu o intrebarica: lotul Ungheni-Targu Mures e parte din A3 sau e considerat autostrada de sine statatoare?

pentium10

este o parte A3 pana la marcajul rosu din stanga,
si de acolo drum de legatura pana la zona Metro/Auchan
Nu este nici o parte din A8 pe acest tronson.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

voicul

Ar fi lux sa se faca A pana la Acatari. Dupa sa ii zica cum vor: A3, A8, A ce tare!

Dar sa fim realisti cu CNAIR la conducere never ever (minim 5 ani).

vancouver

Nu e nevoie sa se modifice numele autostrazii. Si bineinteles ca se poate face A pana la Acatari. Si bineinteles ca se poate chiar si la CNAIR. S-a facut exact asta cu ciotul A6 din A1 pana la Lugoj si cu cei 2 km din A11 langa Arad.

Trebuie doar considerata acea prima bucata din A8 ca fiind un drum de legatura la A3. Nici vorba sa se fie obligatoriu sa se astepte sa fie gata SF complet pe A8 etc... Numai cineva trebuie sa se ocupe la modul serios si sa refaca documentatia, sa liciteze separat Leordeni - Acatari.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

naivu

#22558
Este o mica diferenta: ciotul A6 de langa Lugoj a fost licitat la pachet cu lotul de pe A1 (Lugoj-Deva 1), iar cei 2km din A11 la pachet cu Arad bypass. In cazul de fata, ar fi trebuit pusa si ciotul A8 Leordeni-Acatari in pachet cu lotul Ungheni-Tg.Mures. Tinand cont ca sunt mari sanse sa se anuleze licitatia, nu este exclus sa fie reluata la anul la pachet cu ciotul A8.
Normal ar trebui ca CNAIR-ul sa fi stabilit de mult unde si ce configuratie sa aiba nodurile de autostrada si, de fiecare data cand da in licitatie un lot de A/DX cu nod, sa dea la pachet in licitatie si ciotul de langa.

nenea_hartia

^ Și chiar și așa, CNADNR a eliminat nodul deja proiectat al A6 cu centura Lugoj și lărgirea pe câteva sute de metri a acesteia la 4 benzi și a tăiat jumătate din nodul A11 cu DN7, ceea ce spune multe despre capacitatea lor de planificare pe termen lung, așa că nu dau nici o șansă licitării separate a Ungheni - Acățari, deși ar fi un lucru extrem de util.