Forum PeUndeMerg.ro

România => Nivel național => Rutier => Topic started by: rota on March 10, 2021, 01:28:35 PM

Title: Discuții cu și despre CNIR
Post by: rota on March 10, 2021, 01:28:35 PM
LEGEA NOII COMPANII DE INVESTIȚII RUTIERE A FOST ADOPTATĂ ASTĂZI DE PARLAMENT

Au trecut cinci ani de la adoptarea unei Ordonanțe de Urgență, care prevedea înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere. Din păcate, în tot acest amar de vreme, compania - deși existentă pe hârtie - nu a fost operaționalizată.
Dar astăzi anunț cu mare bucurie că această companie, vitală pentru capacitatea administrativă de a derula proiecte de investiții în autostrăzi și drumuri expres noi, se naște cu adevărat.
Operaționalizarea CNIR este unul dintre punctele prevăzute expres în programul de guvernare al coaliției PNL-USRPLUS-UDMR și iată că, la doar 3 luni de la preluarea mandatului, putem anunța acest succes către opinia publică.
Am spus că anul 2021 reprezintă debutul deceniului infrastructurii în România. Bugetul alocat este unul record la toate capitolele.  Sursa (https://www.facebook.com/catalindrulausr/)
Iar noua companie va veni să consolideze resursa umană din sistem: oamenii profesionişti, experţii, managerii de proiect, inginerii și proiectanţii care să gestioneze aceste proiecte şi să se asigure că se livrează la timp.
Nu înființăm o nouă companie care să consume bani publici din bugetul de stat în plus. Sursa de finanțare a CNIR va fi o cotă parte din veniturile realizate prin rovinietă.
Și am ajuns la momentul în care fac un apel către toți profesioniștii din sistemul public și din cel privat să se alăture echipei noastre.
Căutăm prin acest apel public persoane care să se implice imediat în administrarea și conducerea companiei CNIR (membri în consiliul de administrație/director general/director financiar).
Subliniez că acest call de CV-uri pentru managementul inițial (termenul legal este ,,provizoriu", conform OUG 109) nu este necesar, în mod normal alegerea fiind la latitudinea conducătorului autorității tutelare. Dar ne dorim să avem o bază de selecție cât mai largă și garantăm profesionalism în acest proces.
Ce ne dorim:
✔️ experiență în guvernanța / managementul corporativ,
✔️ înțelegerea domeniului de investiții rutiere,
✔️ abilitate de planificare strategică, organizare eficientă a structurii,
✔️ orientare către rezultate, având în vedere caracterul multianual al proiectelor mari de investiții,
✔️ mentalitate de ,,startup".
Viitorul management va trebui, în primă fază, să construiască echipa, să structureze compania și să creioneze viziunea de dezvoltare a acesteia pentru a livra proiectele din Master Planul de Transport al României.
Așteptăm înscrierile (CV/scrisoare de intenție) la următoarea adresă: cnir@mt.ro
Odată cu operaționalizarea companiei începe ceea ce mie îmi place să numesc ,,o nouă aventură frumoasă".
Și îmi doresc ca, peste două sau trei decenii, când ne uităm înapoi la perioada 2020-2030, să ajungem să o numim colocvial ,,anii ăia în care s-au făcut autostrăzile".
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: elphax on March 10, 2021, 01:30:57 PM
azi, in CNAIR sunt mai multe departamente care raman fara obiectul activitatii. se inchid si se muta in CNIR sau se inchid si dincolo se ia de la zero, adica trebuie sa treaca prin interviuri, selectie etc ?
cat timp va dura pana CNIR devine operationala ?
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: rota on March 10, 2021, 01:32:43 PM
sa speram ca se curata CNAIR si aduc doar oameni profesionisti in CNIR. Oricum fraza "mentalitate de ,,startup"- e deja o schimbare de perspectiva  8)
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: dargauda on March 10, 2021, 01:45:59 PM
sa speram ca cu aceasta operationalizare o sa avem numai de castigat,si sa nu fie numai o adunatura in plus de semnaturi pe un proiect,sa fie birocratia si mai mare din partea incopetentilor  :)
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: rota on March 10, 2021, 01:49:48 PM
well sper sa introduca si kpi in CNIR  :lol:
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: danpandrea on March 10, 2021, 02:02:15 PM
Eu unul sper să aibă un departament de comunicare ce știe să răspundă direct prin text în mail, nu prin foaie redactată, printată, ștampilată de 3 directori, scanată și atașată într-un reply fără alt text.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: adiarc on March 10, 2021, 06:03:34 PM
super...sper ca pe undeva exista o prevedere clara care sa interzica orice transfer de personal din cnair cel putin...sau alte companii de stat...stim toti cat sunt de profesionisti si bineintentionati
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: Xenos on March 10, 2021, 06:10:42 PM
Celebrati infiintarea unei noi institutii de stat....va admir naivitatea. Poate va fi ca voi si totul va fi bine, ar fi excelent pentru toata tara.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: nenea_hartia on March 10, 2021, 10:16:46 PM
@Xenos: +1  :)
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: Xenos on March 11, 2021, 12:41:38 AM
@nenea hartia: multumesc :) o data infiintata va fi greu de desfiintat, deci sa speram ca va merge treaba....si ca nu vor exista suprapuneri si conflicte de competenta - acestea vor fi negative, nu pozitive, exact ca in justitie (adica toata lumea zice ca nu ea e competenta, ci altul).  De vazut ce va prelua exact CNIR cand va functiona - proiectele scoase la licitatie in viitor?
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: thefrenzybudgeter on March 11, 2021, 12:44:27 AM
Excelent bravo bobita. CNAIR nu putea sa stea cum este, avem nevoie de inca o intitutie care sa arda bani de functionare. Ba am tampit cu totii...
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: pest1969 on March 11, 2021, 08:17:35 AM
Sper ca organigrama CNAIR http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/pagini-statice/Organigrama%20CNAIR%20S.A%20CENTRAL%2012.03.2020_0.pdf sa se reduca corespunzator.
Mai ales ca si asa era prea stufoasa - doar daca ne uitam pe la asa zisul departament de comunicare si relatii cu publicul.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: alin2pas on March 11, 2021, 08:57:44 AM
Ar trebui să se reducă masiv. Partea bună e că e posibil ca în noua companie posturile să fie ocupate pe merit și nu pe bază de pcr, iar anumite persoane care aveau singurul "rol" de a bloca toate documentele care le treceau prin mâini să dispară din activitate. Trebuie să fim optimiști, cu toate că se spune că un pesimist este un optimist trecut prin viață.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: Earthchild on March 11, 2021, 01:16:08 PM
Profesionistii sunt atrasi in primul rand de nivelul veniturilor oferite. Altfel, pot fi angajati si tineri entuziasti cu mentalitate de start-up.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: Attreyu on March 12, 2021, 11:37:44 AM
@rota - Trimis email cu CV si scrisoare de intentie.

Un pas bun initial pentru aceasta "mentalitate de startup" ar fi un email automat de raspuns, pentru confirmare, daca cineva cu experienta in HR la nivel privat nu face fata/nu exista  :p

Si da, KPI-urile sunt un must, la fel si SLA-urile, pentru viitoarea arhitectura de suport, presupunand ca va exista una.

Si un CRM competent, si, si, si...

In alta ordine de idei, care sunt garantiile ca acest sistem nu va schimbat sau anulat cu totul peste 4 ani sau la schimbarea guvernarii politice, asa cum s-a intamplat cu GovITHub ?
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: Xenos on March 12, 2021, 12:25:03 PM
@attreyu: nu exista si nici nu poate exista vreo asemenea garantie. De aceea este foarte bine ca toti cei de aici si, daca se poate, toti cetatenii sa inteleaga ca trebuie sa mearga la vot. Parlamentul chiar conteaza, sunt cele mai importante alegeri, partidele care castiga alegerile au legitimitatea de a forma Guvernul si de a schimba, iata, si functionarea, compunerea etc. a acestor autoritati. Asadar, votul va fi in 2024 cel putin la fel de important ca in 2020.

Si ca sa fie mai clar ce vreau sa spun, multi s-au iluzionat prin 2015-2016 ca justitia poate tine loc de proces democratic, unii s-au bucurat cand a fost arestat Oprescu, dar au fost alegeri si a iesit Firea pentru ca lumea nu a votat si pentru ca sistemul electoral votat de Parlament - tot acolo ne intoarcem - favoriza un anumit tip de candidat.
Iar dupa 2017 Parlamentul a modificat regulile de functionare ale justitiei insesi, efectele se vad (ba chiar mai multe nu se vad) si sunt foarte greu de reparat.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: Attreyu on March 12, 2021, 12:51:26 PM
@xenos, stiu ce zici, am fost si eu membru de partid acum cativa ani. Ai si dreptate.

Exista insa o singura observatie, mai pragmatica, si anume ca daca te astepti sa atragi resursele cele mai competente/profesioniste din mediul privat, respectivii isi risca in general parcursul profesional existent/carierele, ca sa "puna umarul", de cele mai multe ori pe bani mai putini.

Ori daca faci mare PR pe chestii de genul "noul CNIR", "GovITHub", iti vin niste oameni buni si foarte buni la interviuri, ii angajezi si peste 6 luni vine nu stiu cine de la PNL/PSD si ii da afara, sau desfiinteaza cu totul institutia, nu e ok, ca sa nu folosesc niste termeni mai plastici.

Pe scurt, cand pretinzi profesionalism, parerea mea e ca ar trebui sa il si oferi, nu doar sloganuri.

Evident, nu ma adresez personal nimanui, doar "sed si cuget".

In alta ordine de idei, e de salutat oferta, dar e si un simptom al faptului ca in partide in general, si in USR+ in particular, lipseste "calitatea cadrelor", in special cei din inginerie/IT/avocatura/medici, si ca sunt prea multi oengisti si frecatori de menta pe la Bruxelles in urma cu cativa ani si care acum alimenteaza toate functiile de varf din institutii si administratie doar datorita carnetului de partid.

Asta poate si un efect tocmai al politicilor de care vorbesc, care nu asigura continuitate si predictibilitate.

Ar fi bine si frumos sa ajungem sa spunem ca exista posibilitatea unei cariere stralucite ca "bugetar"...
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: hvm on March 12, 2021, 01:19:05 PM
^
cand o sa avem KPI si SLA la companiile de stat, o sa fim in alta epoca. Nu cred ca asa ceva se poate. Pentru sistemul bugetar aceasta e ca si cand toti hotii/criminalii/evazionistii se autodenunta ca le e rusine sa mai traiasca cu vina.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: Attreyu on April 13, 2021, 12:01:11 PM
Doar un alt exercitiu de PR ?
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: tom_sawyer on April 29, 2021, 02:37:22 PM
Proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea Statutului Companiei Naționale de Investiții Rutiere – S.A.

Data publicării: 29.04.2021

Data limită pentru primirea de propuneri/observaţii: 10.05.2021

Scurta descriere a reglementării:

Prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2016 privind reorganizarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. şi înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere - S.A., precum şi modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 50/2021, a fost înființată Compania Naţională de Investiţii Rutiere - S.A. (C.N.I.R.) ca persoană juridică română, cu capital social iniţial integral de stat deţinut prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, având forma juridică de societate pe acţiuni.

C.N.I.R. este dezvoltatorul de infrastructură de transport rutier de interes public, de natura autostrăzilor, drumurilor expres, drumurilor naţionale, variantelor ocolitoare, precum şi a altor elemente de infrastructură rutieră definite conform legii, care fac parte din strategiile naţionale sau din documentele strategice aprobate în acest sens, şi are drepturile, obligaţiile şi răspunderile ce îi revin în această calitate, potrivit reglementărilor interne şi actelor juridice internaţionale la care România este parte.

Potrivit art. 62 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 55/2016, cu modificările și completările ulterioare, prin Hotărâre a Guvernului se aprobă Statutul Companiei Naționale de Investiții Rutiere – S.A..

Astfel, pentru asigurarea funcționării C.N.I.R. – S.A. este necesar a se aproba statutul societății, care este prevăzut în anexa la proiectul de hotărâre.

Documente supuse consultării:

Instrument de motivare (http://mt.ro/web14/documente/acte-normative/2021/04_24/NF%2022.04.2021.doc)

Text proiect (http://mt.ro/web14/documente/acte-normative/2021/04_24/HG%20refacut%20DA%2020.04.2021.docx)

Anexa (http://mt.ro/web14/documente/acte-normative/2021/04_24/STATUT%20CNIR%2022.04.2021%20VAR%204.doc)


MT (http://mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/3377-hg29042021dpsmpppp)

Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: tom_sawyer on April 30, 2021, 11:50:46 PM
"După ce Legea nr. 50/2021 a intrat în vigoare am început să scriem cadrul normativ care este necesar pentru funcționarea Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere - S.A. Sunt etape care trebuie parcurse, iar în această fază toți cei interesați pot veni cu propuneri sau observații. De astăzi avem în consultare publică proiectul de  Hotărâre a Guvernului privind aprobarea Statutului Companiei Naționale de Investiții Rutiere – S.A și așteptăm contribuția fiecăruia dintre dumneavoastră, ce poate fi transmisă prin una dintre modalitățile precizate în anunțul publicat pe site-ul MTI", a declarat ministrul Cătălin Drulă.

Informațiile referitoare la proiectul de act normativ precum și modalitățile prin care cei interesați pot participa la procesul decizional sunt publicate pe site-ul MTI la adresa http://bit.ly/cnir_statut

MT (http://mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/3379-29042021)
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: elphax on July 28, 2021, 09:29:06 AM
cu CNIR cum ramane ?
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: hvm on July 31, 2021, 06:46:53 AM
^
Asa cum s-a stabilit. Adică nimic.....
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: cristi5 on August 02, 2021, 02:55:39 AM
Am si eu o propunere.

Dat fiind ca
- problemele la constructiile civile de A si CF sunt foarte asemanatoare (de la AM, exproproprieri, fond forestier, AC, finantare,...)
- expertiza pe aceste probleme, mai ales pe FIDIC galben, e mult mai buna la CNAIR

Propunerea mea este ca organismiul care gestioneaza cele doua tipuri de investitii (rutier si CF) sa fie *comun*. Deci nu CNIR ci CNIR-CF gen.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: frunzaverde on August 03, 2021, 07:14:59 PM
Conceptul de CNIR e o prostie de la bun inceput, API (si eu personal) am iesit cu scepticism la adresa conceptului acum 5 ani cand s-a inventat conceptul. Pe reabilitari/reconstructii de CF, CNIR ar fi doar un nou ARF, nimic mai mult, inca si mai rau decat ideea de la drumuri (care nu functioneaza, as expected, nici astazi).

Practic, tot ce ai face ar fi sa ai doua companii diferite avand o disputa constanta asupra managementului liniei si santierului:

- CNCFR (Infrastructura, "parastatalul" existent), care are linia in gestiune din perspectiva traficului de pe ea (care continua pe toata durata implementarii proiectului.
- CNIR-CF, care are linia in gestiune din perspectiva lucrarilor ingineresti.

Cele doua obiective sunt in conflict => cele doua companii vor fi in conflict => blocaj institutional total.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: adiarc on August 03, 2021, 08:39:08 PM
^ nu si daca desfiintezi integral cnair....fara sa preiei nimic,nimic
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: frunzaverde on August 03, 2021, 08:51:13 PM
Si daca desfiintezi complet CNAIR tot dracul ala e. Si daca inlocuiesti CNAIR cu o agentie noua, cu japonezi, nemti si austrieci si elvetieni in ea, tot se va bloca. E o problema sistemica, nu una de oameni, indiferent ce oameni ai tot prostie e.

Hai sa explicam:

- CNIR are ca mandat construirea.
- O alta companie (s-ai zicem CADR : compania de autostrazi si drumuri) are ca mandat exploatarea in trafic (intretinerea, administrarea etc.).

Poti separa CNIR de CADR? Adica trage o linie clara intre cand CNIR preda propreitatea la CADR? Raspuns: NU. De ce? Pentru ca:

1. Chiar si dupa punerea in trafic, exista conceptul de garantie asupra drumului. O reparatie cauzata de garantie va trebui administrata de CNIR, o alta va trebui administrata de CADR. Nu doar vom avea o disputa CNIR-constructor pe cine-ce-repara, ci si una CNIR-CADR.
2. Dar si punerea in trafic e un proces fluid. Ce se intampla daca vrei sa dai in trafic inainte de receptia finala? Adica inainte de "tipla-tiplelor", si daca CNIR are dispute (sau liste de neconformitati) cu constructorul? CADR n-are nici un fel de putere aici, si contractul nu include CADR, asa ca ori cumva transferi contractul la CADR ca sa poti da drumul la trafic, ori tii autostrada inchisa la CNIR pana totul e gata (repetand, de data asta birocratic inevitabil, LD3 si ST3 si alte "muzee in tipla"), ori fortezi birocrati sa ia decizii ad-hoc asupra proprietatii companiei (ceva ce birocratii din toata lumea nu vor face vreodata, ca sunt risk averse).

De asta nu exista asa ceva nicaieri in lume.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: hvm on August 04, 2021, 01:55:54 PM
^
Total deacord. Nici eu nu inteleg de ce ai imparti o agentie in doua avand in vedere bucuria cu care ne dorim deschideri partiale. Fiindca acum e simplu intelegere intre CNAIR (atat beneficiar al constructie, cat si responsabil cu exploatarea) si constructorul. In schimb pe urma o sa fie Beneficiar CNAIR, care trebuie sa o predea CNIR pentru exploatare, doar ca ce preda ca n-avem un bun finalizat/n-avem receptia (va amintiti hartiuta aia de care e nevoie sa dam in trafic la Bacau?).

E ca si cand eu cumpar o casa de la X iar X are contract cu Y sa o constuiasca, dar eu n-am voie sa am contract de constructie cu Y. Ce fac? preiau casa de la X pe baza promisiunii ca Y o sa o termine, ca are contract cu X, care la randul lui are contract cu mine, dar eu ca sa iau casa trebuie sa ma inteleg cu X ca am primit bunul cum l-am cerut? si e asa cum il voiam, doar ca numai pe baza promisiunii, ca de fapt abia peste nush cat timp o sa am si certitudinea (daca o mai am..).
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: TibiV on August 04, 2021, 03:00:25 PM
"In schimb pe urma o sa fie Beneficiar CNAIR, care trebuie sa o predea CNIR pentru exploatare"

Viceversa, viceversa...  ;)
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: tom_sawyer on August 10, 2021, 06:59:15 PM
INFORMAŢIE DE PRESĂ privind agenda ședinței Guvernului României din 11 august 2021

20. PROIECT DE HOTĂRÂRE privind aprobarea Statutului Companiei Naționale de Investiții Rutiere – S.A.
Proiectul poate fi consultat la adresa: https://sgg.gov.ro/1/wp-content/uploads/2021/08/HG-20.pdf

gov.ro (https://gov.ro/ro/guvernul/sedinte-guvern/informatie-de-presa-privind-agenda-edintei-guvernului-romaniei-din-11-august-2021)

S-a adoptat.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: Duta C on August 11, 2021, 09:51:33 PM
O cladesc pe fundatia CNAIR=munca in zadar!(vor fi mai multe posibilitati de ciordeala)
Legislatia,ce fac cu ea?...o lasa in continuare asa?
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: tom_sawyer on August 25, 2021, 11:30:58 PM
În Monitorul Oficial de astăzi s-a publicat statutul CNIR:

https://www.monitoruloficial.ro/Monitorul-Oficial--PI--815--2021.html
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: RaduG on September 06, 2021, 06:08:44 PM
Ministrul transporturilor a numit noul director general al CNIR, noua și promisa Companie Națională de Investiții Rutiere, care va prelua de la CNAIR marile proiecte de infrastructură.

FB Cătălin Drulă:

QuoteUN PROFESIONIST VA CONDUCE COMPANIA NAȚIONALĂ DE INVESTIȚII RUTIERE
L-am numit pe Marin Griguță în funcția de director general al CNIR, companie ale cărei baze s-au pus încă din 2016, dar care a ajuns să fie operaționalizată abia anul acesta.
Atingem astfel un obiectiv inclus în programul de guvernare și bifăm una dintre reformele prevăzute în PNRR. Compania Națională de Investiții Rutiere va livra marile proiecte de infrastructură ale României - autostrăzi și drumuri expres. Va avea obiective clare și măsurabile și va lucra pentru accelerarea acestora.
Marin Griguță este un expert în domeniul său - inginer, are o experiență de peste trei decenii în managementul lucrărilor de infrastructură feroviară, rutieră și aeroportuară.
A lucrat pentru companii mari de profil din Germania și Qatar, iar acum revine în România, fiind unul dintre primii specialiști care au spus ,,da" acestei provocări, pe care am numit-o ,,o nouă aventură frumoasă".
Am cerut public profesioniștilor din domeniu să ni se alăture. Am primit sute de CV-uri, am derulat zeci de interviuri pentru a selecta experți, manageri de proiect, ingineri și proiectanți, care să se asigure că marile proiecte de infrastructură ale țării se desfășoară în bune condiții și la timp.
Prima misiune a directorului general este să formeze în jurul său o echipă de oameni competenți, să structureze noua companie și să o dezvolte pentru a livra mai rapid și mai eficient decât până acum proiectele din Master Planul de Transport al României.
Profesionalismul trebuie să devină regula, nu excepția, iar CNIR este una dintre garanțiile că reformăm sistemul din temelii.
O spun din nou: CNIR nu este o companie care să consume bani publici din bugetul de stat în plus, ci va avea ca sursă de finanțare o cotă-parte din veniturile realizate prin rovinietă.


(https://i.imgur.com/YCOeLQ6.jpg)


(https://i.imgur.com/CyXBWdn.jpg)


(https://i.imgur.com/OCxK55m.jpg)


(https://i.imgur.com/aeBMw0w.jpg)


Powered by API/PUM imgur uploader (http://proinfrastructura.ro/poze.html)
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: horyatm on September 06, 2021, 06:10:55 PM
https://adevarul.ro/economie/stiri-economice/ministrul-transporturilor-numit-nou-sef-compania-investitii-rutiere-marin-griguta-1_61362a6e5163ec4271f1359b/index.html

QuoteMinistrul Transporturilor a numit un nou şef la Compania de Investiţii Rutiere. Cine este Marin Griguţă

Ministrul Transporturilor a numit un nou şef la Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), a anunţat luni Cătălin Drulă, precizând că noul director general Marin Griguţă este un profesionist.  ,,L-am numit pe Marin Griguţă în funcţia de director general al CNIR, companie ale cărei baze s-au pus încă din 2016, dar care a ajuns să fie operaţionalizată abia anul acesta.    Atingem astfel un obiectiv inclus în programul de guvernare şi bifăm una dintre reformele prevăzute în PNRR. Compania Naţională de Investiţii Rutiere va livra marile proiecte de infrastructură ale României - autostrăzi şi drumuri expres. Va avea obiective clare şi măsurabile şi va lucra pentru accelerarea acestora.   

Marin Griguţă este un expert în domeniul său - inginer, are o experienţă de peste trei decenii în managementul lucrărilor de infrastructură feroviară, rutieră şi aeroportuară.   A lucrat pentru companii mari de profil din Germania şi Qatar, iar acum revine în România, fiind unul dintre primii specialişti care au spus ,,da" acestei provocări, pe care am numit-o ,,o nouă aventură frumoasă".   

Am cerut public profesioniştilor din domeniu să ni se alăture. Am primit sute de CV-uri, am derulat zeci de interviuri pentru a selecta experţi, manageri de proiect, ingineri şi proiectanţi, care să se asigure că marile proiecte de infrastructură ale ţării se desfăşoară în bune condiţii şi la timp.   

Prima misiune a directorului general este să formeze în jurul său o echipă de oameni competenţi, să structureze noua companie şi să o dezvolte pentru a livra mai rapid şi mai eficient decât până acum proiectele din Master Planul de Transport al României.   Profesionalismul trebuie să devină regula, nu excepţia, iar CNIR este una dintre garanţiile că reformăm sistemul din temelii.   

O spun din nou: CNIR nu este o companie care să consume bani publici din bugetul de stat în plus, ci va avea ca sursă de finanţare o cotă-parte din veniturile realizate prin rovinietă", a scris ministrul, publicând CV-ul noului şef al CNIR. 
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: alin2pas on September 07, 2021, 11:39:08 AM
Impresionant CV! Dacă nu va fi tras pe linie moartă de guvernare, înseamnă că a venit sfârșitul erei studiilor de fezabilitate făcute din birou după Google Maps și hărți din 1900 toamna.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: alexandru_m on April 02, 2022, 08:05:18 AM
Oare cu CNIR ce se mai petrece? Stiu ca se incepuse ceva promitator anul trecut, fusese numit directorul companiei. Odata cu venirea lui OUG 13 iar a trecut pe linie moarta CNIR?
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: horatiu.cosma on February 12, 2023, 02:10:16 PM
Quote from: horatiu.cosma on December 02, 2022, 09:11:13 PMConsilierul lui Grindeanu pe proiecte blocate pe A8 în Moldova: "Luna Decembrie 2022 poate intra în istoria Autostrăzii Unirii-A8!

Vicepremierul României și Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu  poate fi primul ministru care după 15 ani de așteptări(Mai 2007) și promisiuni va lua o decizie istorică pentru Moldova și Ardeal:
Spargerea Carpaților și UNIREA celor două regiuni istorice românești!"

Știți ce decizie "istorică" mai e așteptată tot în decembrie? Dacă îl selectează sau nu Grindeanu din lista scurtă ca membru pe 4 ani în consiliul de administrație CNIR.

Curat murdar se potrivesc momentele astea istorice  :lol: .

Se pare că momentul "istoric" a venit pentru consilierul lui Grindeanu și a primit un post călduț in consiliul de administrație CNIR.

Evident că au rămas pe dinafară unii candidați cu experiență pe bune în conducerea unor companii naționale și internaționale de profil, dar având în vedere că a intrat în CA și Ștefan Ioniță sau Bogdan Pașcu (mâna dreaptă a lui Dan Voiculescu, fost angajat la Consitrans și actual director prin CNAIR responsabil cu menajarea Consitrans pe contracte), nu ne mai poate mira deloc o astfel de numire.

E ca de la cer la pământ diferența dintre aceștia și cei din 2021, Marin Griguță DG și cei numiți pentru scurt timp atunci în CA (și trimiși la plimbare imediat după ce am plecat).

Din păcate s-a ales praful de orice idee de reformă în domeniul rutier prin această nouă companie de drumuri. O să fie doar un nou loc de tocat bani publici de niște băieți deștepți care s-au gudurat suficient de mult pe lângă Grindeanu ca să le dea o sinecură, fără niciun rezultat real pe proiectele preluate de la CNAIR (dacă vor ajunge să preia ceva).
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: alexandru_m on February 12, 2023, 06:48:35 PM
Din pacate nu gasesc nimic surprinzator aici.

Sansele sa nu fie politizata si capusata aceasta Companie erau mici spre nule. Bugetul e gras, obiectul de activitate asigura vizibilitate, panglici de 1 Decembrie...

Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: mirceaeliade on February 14, 2023, 11:44:40 AM
QuoteNoul CA de la Compania pentru Investiții Rutiere (CNIR): Un fost vicepremier, doi foști directori generali din CNAIR, un secretar de stat la Transporturi și consilierul ministrului Grindeanu, Cătălin Urtoi, recent exclus dintr-o asociație civică pentru propagandă pro-PSD

Mariana Ioniță, de profesie inginer constructor, a fost director general CNAIR, numită în mandatul Lucian Bode, a condus CNAIR în mandatul lui Cătălin Drulă, dar a fost înlocuită imediat după ieșirea USR din Guvern (mandatul interimar Dan Vîlceanu) cu Cristian Pistol, în acel moment consiler pentru infrastructură al premierului Florin Cîțu și director implementare autostrăzi. Mariana Ioniță este secretar general al Ministerului Transporturilor. Mariana Ioniță are o bogată experiență în administrația publică, a fost detașată la Bruxelles și este o susținătoare pentru dezvoltarea infrastructurii de transport în Moldova.

Ștefan Ioniță, inginer CFDP (Căi Ferate Drumuri și Poduri), a fost Director General CNAIR și actual director CESTRIN, a condus Compania de Drumuri în primul mandat al lui Răzvan Cuc (PSD). În mandatul lui Ștefan Ioniță a fost semnat contractul pentru Podul de la Brăila, contract întârziat nu doar din cauza constructorului din Italia, ci și a statului care nu a făcut exproprierile la timp. Este singurul administrator cu specializare Drumuri și Poduri. Și la CNAIR un singur administrator a terminat CFDP – Septimiu Buzașu, după cum Economedia a scris aici.

Adrian Foghiș, ,,omul lui Bolojan", secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susținut de PNL, a condus Zona Metropolitană Oradea. Este absolvent de Șociologie și Științe Politice.

Marius Bota, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor, inginer absolvent al Universității Tehnice din Cluj-Napoca, a fost vicepreședinte al Comisiei pentru Transporturi din Camera Deputaților și a depus numeroase inițiative pentru dezvvoltarea infrastructurii de transport.

Bogdan Pascu, inginer mecanic, fost vicepremier în Guvernul Tăriceanu, a fost director general adjunct al CNAIR și director la firma de proiectare Consitrans. Bogdan pascu, un apropiat al lui Dan Voiculescu, a fost și șef al Departamentului pentru dezvoltare, promovare şi monitorizarea proiectelor de investiţii în infrastructură, înfiinţat de Guvernul Dăncilă.

Cătălin Urtoi, inginer hidrotehnic, este consilier onorific al ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu. Urtoi a fost numit consilier remunerat în ianuarie 2022 la propunerea celor trei asociații civice din Iași care militează pentru infrastructura moldavă, dar a fost exclus din Asociația Împreună pentru A8 la propunerea președintelui Ionel Apostol, fiind acuzat de propagandă pentru PSD.

Separarea fostului CNADNR în CNAIR și CNIR (administrare/întreținere și dezvoltare/investiții) este un proiect din Guvernul Dacian Cioloș și obligație în PNRR. Statutul CNIR a fost publicat în 2021. În 6 septembrie, Cătălin Drulă îl numise pe inginerul constructor Marin Griguță șef la CNIR.

https://economedia.ro/noul-consiliu-de-adminstratie-de-la-compania-pentru-investitii-rutiere-cnir-doi-fosti-directori-generali-din-cnair-un-secretar-de-stat-in-ministerul-transporturilor-si-consilierul-ministrului-gri.html
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: rota on February 14, 2023, 04:14:41 PM
declaratii de avere completate in 2010  :lol:  :lol:
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: RaduG on February 14, 2023, 08:14:31 PM
FB Catalin Urtoi https://www.facebook.com/photo/?fbid=5745602882223102&set=a.858895620893877

QuotePana în 2030 este obligatoriu să UNIM cele trei regiuni istorice Transilvania, Muntenia și Moldova prin autostrăzile A1, A7 și A3+A8!
Așa cum am promis, voi reveni cu detalii în legătură cu numirea mea în Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere.
Ce este CNIR?
Este o companie, care s-a înființat la solicitarea Comisiei Europene și conform Statut urmează să preia de la CNAIR proiectele de autostrăzi și drumuri expres, finanțate prin fonduri europene, în faza de Execuție sau Proiectare și Execuție.
Aceste investiții CNIR le va executa, după care le va preda către CNAIR pentru exploatare.
Este practic o companie nouă, pe care cei șapte membri ai CA va trebui să o operationalizam în cel mai scurt timp.
Este o mare provocare pentru toți cei șapte membri care facem parte începând de azi din acest Consiliu de Administrație!
Istoric:
1. În 2021 mi-am trimis CV-ul la MT, atunci când s-a declanșat operațiunea CNIR.
2. În Septembrie 2021, acțiunea CNIR s-a blocat odată cu plecarea fostului ministru.
3. În 2022 acțiunea a fost reluată de actualul minstru.
4. Două firme de recrutare, recunoscute la nivel european au câștigat concursul pentru procesul de selecție ce urma să se desfășoare în baza OUG nr. 109/2011 cu modificările și completările ulterioare.
5. În vara lui 2022 a fost făcut public prin presa Națională cât și pe site-ul MT anunțul de recrutare pentru CA CNIR.
6. Procesul de recrutare s-a desfășurat în trei etape.
După primele două etape am fost anunțat că am ajuns pe lista scurtă și urmează să mă prezint în fața Comisiei.
8. Ultima etapă s-a desfășurat în fața unei Comisii formată din nouă persoane, care erau din zona academică, corporatistă, firma de recrutare, MT.
Această etapă a fost înregistrată audio!
9. La acest interviu final am prezentat "Declarația de Intenție" și am răspuns întrebărilor Comisiei.
Aici vreau să amintesc că una dintre întrebările pe care mi le-a pus comisia a fost:
"Care este cea mai mare provocare pentru dvs în legătură cu activitatea ce urmează s-o desfășurați în CA CNIR?"
Am răspuns:
" Este obligatoriu ca până în 2030, aceasta companie CNIR să finalizeze cele patru mari proiecte ale României, respectiv A1 (cu Sibiu-Pitesti), A7 (Ploiești-Siret), A8+A3 (culoarul Borș-Tg.Mures-Tg.Neamt-Ungheni).
Este singura șansă de unire prin infrastructura rutieră moderna a celor trei regiuni istorice Transilvania, Muntenia și Moldova, pentru a crea o dezvoltare economica echilibrată"
#HaiCaSePoate!
10. În urma acestor etape am obținut un punctaj care m-a poziționat în primii șase candidați, adică o poziție eligibilă!
Etapa de selecție s-a finalizat astăzi odată cu numirea mea în Consiliul de Administrație al CNIR!
Menționez că în continuare voi monitoriza și proiectele Moldovei din poziția de Consilier Onorific al Ministrului Transporturilor!
Am decis să optez pentru această poziție de consilier onorific - neplatita, deoarece eu nu am venit la București ca să cumulez câștiguri salariale!
Eu am venit la București pentru proiectele Moldovei, iar din noua poziție mă voi dedica proiectelor de autostrăzi la nivel național și care vor fi preluate de către CNIR!
Voi fi în continuare alături de echipa de la MT și CNAIR!
În final țin să mulțumesc colegilor Irinel Bucur și Bogdan Ilut pentru modul în care m-au sprijinit necondiționat în toată această perioadă, una deloc ușoară!
https://www.mt.ro/.../comunicate-de-presa/4439-anunt14022023

Comunicat MT: https://www.mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/4439-anunt14022023

QuoteDesemnarea noului Consiliu de Administrație al CNIR
 Publicat: 14 Februarie 2023

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunță că, în urma procesului de selecției desfășurat în baza OUG nr. 109/2011 cu modificările și completările ulterioare, Adunarea Generală a Acționarilor a Companiei Naționale de Investiţii Rutiere S.A. (CNIR) a numit noul Consiliu de Administrație în următoarea componență:

- Doamna Mariana Ioniță
- Domnul Bogdan Pascu
- Domnul Ștefan Ioniță
- Domnul Cătălin Urtoi
- Domnul Adrian George Foghiș
- Domnul Marius Sorin Ovidiu Bota
- Domnul Ion-Cosmin Petrescu
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: mirceaeliade on February 17, 2023, 11:47:12 AM
QuoteAdministratorii și directorii companiilor din subordinea Ministerului Transporturilor selectați prin concurs extern și numiți pentru un mandat de 4 ani vor răspunde inclusiv penal dacă nu vor respecta criteriile de performanță stabilite, susține Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu într-un interviu acordat publicației europaliberă. Întrebat despre concursurile pentru administratori/manageri ,,profesioniști" la marile companii, CFR Infrastructură, CFR Călători, Metrorex, Compania de Drumuri și CNIR (care urmează să fie operaționalizată) și posturi ocupate pe principiul ,,la vremuri noi, tot noi" de oameni din administrația de stat și nu veniți din privat, Grindeanu a ,,pasat" procedura către firmele de consultanță care au făcut selecția și i-au trimis lista cu punctajul final. Grindeanu a spus că, niciun membru PSD nu a fost selectat în consiliile de administrație numite conform obligațiilor din PNRR (n.r spre deosebire de PNL care are mai mulți membri în CA-uri)  : ,,trebuie să aplicăm legea în vigoare, legea 109. Am făcut acest lucru, procedura a fost externalizată și am ajuns la mai multe CA-uri selectate conform legii. Mai mult decât atât, să știți că se schimbă și responsabilitatea membrilor selectați pe OUG 109. Este și responsabilitatea lor inclusiv penală care se aprobă în aceste Consilii de Administrație.

Criteriile CNAIR : ,,cel puțin doi dintre cei șapte administratori trebuie să aibă studii economice sau juridice și experiență în domeniul economic, juridic, contabilitate, de audit sau financiar. Dintre cei 7 administratori, cel mult doi pot fi din rândul funcționarilor publici sau a altor categorii de personal din Ministerul Transporturilor ori din cadrul altor autorități sau instituții publice"
https://economedia.ro/garantiile-ministrului-grindeanu-privind-selectia-pe-bune-a-noilor-administratori-si-directori-cu-mandat-pe-4-ani-vor-raspunde-inclusiv-penal-daca-nu-respecta-criteriile-de-performanta.html
Sunt curios ce fel de chestii penale sunt gandite pentru aceste noi consilii.  Sau e vorba doar de 'pe hartie zice ca pot raspunde penal, dar in realitate e relax'?
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: oneLess on February 17, 2023, 12:28:02 PM
Eu sunt curios care ar fi criteriile de performanță de respectat ! Criterii ? Pay respect ?
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: mirceaeliade on March 01, 2023, 01:05:42 PM

QuoteA7 si A8 vor fi transferate la CNIR
"Mandatul meu la CNIR este sa imping cele doua proiecte ale Moldovei", a precizat Catalin Urtoi. "Toate proiectele care trec la CNIR vor fi bugetate, astfel ca modul de abordare fata de actualul CNAIR va fi unul diferit. Vom aduce A7 si A8 la CNIR. Inclusiv tronsonul de la Pascani la Siret va veni tot la CNIR", a adaugat Catalin Urtoi.
https://infrapress.ro/2023/02/28/autostrada-a7-ploiesti-pascani-va-fi-gata-in-2025-a7-si-a8-vor-fi-transefarate-la-cnir/
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: shift2rail on March 06, 2023, 09:21:27 PM
CNIR, prima companie de stat fara stampile si hartii:

https://economedia.ro/institutie-de-stat-fara-stampile-si-hartii-compania-nationala-pentru-investitii-rutiere-cnir-promite-comunicare-electronica-nu-vom-plimba-hartii-dintr-un-birou-in-altul.html#.ZAY8f6TTUzY

Pas mal du tout, pe cand si un anunt de substanta, de ex organigrama dept PPP?
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: tom_sawyer on April 24, 2023, 08:56:37 PM
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: mirceaeliade on June 09, 2023, 01:35:23 AM
QuoteNoua companie de Autostrăzi (CNIR) a început procedurile pentru selectarea directorului general cu mandat de 4 ani
,,În cadrul ședinței de astăzi, 07.06.2023, Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere S.A., a hotărât încheierea unui contract de servicii cu o companie specializată în domeniul resurselor umane, pentru declanșarea procedurii de angajare a directorului general și a directorului economic-financiar, conform prevederilor O.U.G. nr.109/20211. " a transmis CNIR.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu spunea că primul proiect transferat ar putea fi un lot al Autostrăzii Brașov-Cristian (A3), în timp ce Sorin Bota a menționat capetele din PNRR ale Autostrăzii Moldovei (detalii aici)
https://economedia.ro/noua-companie-de-autostrazi-cnir-a-inceput-procedurile-pentru-selectarea-directorului-general-cu-mandant-de-4-ani.html
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: stangabriel on June 26, 2023, 10:15:52 AM
https://www.economica.net/cnir-va-prelua-primele-proiecte-de-la-cnair-pana-la-finalul-anului-2023-director-general-ce-se-va-intampla-cu-autostrada-ploiesti-brasov_677316.html

,,Proiectele de investiții vor fi preluate de CNIR SA în mod etapizat, pe o perioadă de trei ani, conform prevederilor legislației în vigoare. Preluarea proiectelor se va face prin Ordin al Ministrului Transporturilor", a precizat șeful CNIR pentru ECONOMICA.NET.

În ceea ce privește Autostrada Ploiești – Brașov, despre care însuși ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu a spus că ar putea fi transferată de la CNAIR la CNIR, Urtoi a spus că ,,în prezent nu este stabilit în ce etapă va fi preluat acest proiect".

În prima parte a lunii iunie, Urtoi declara la B1TV că licitația pentru proiectarea și execuția a cinci kilometri din A3 Ploiești – Brașov, respectiv tronsonul Cristian – Codlea, este aproape de lansare.

Întrebat cine se va ocupa de această licitație, Urtoi a precizat pentru ECONOMICA.NET că, până la definitivarea listei proiectelor ce vor fi preluate de CNIR, toate procedurile de atribuire a contractelor vor fi gestionate de CNAlR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere).

De asemenea, din cauză că acest proiect nu este încă în gestiunea CNIR, Urtoi ne-a îndrumat să întrebăm la CNAIR dacă proiectantul Consitrans se va încadra în termenul din luna septembrie pentru finalizarea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Ploiești – Brașov.

Rămâne de văzut când și ce proiecte va prelua CNIR de la CNAIR, dar mai ales care va fi soarta Autostrăzii Ploiești – Brașov. Sperăm ca cea mai așteptată autostradă să nu ajungă ca în proverbul românesc: ,,copilul cu prea multe moașe rămâne cu buricul netăiat".
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: RaduG on August 19, 2023, 06:13:13 PM
FB Catalin Urtoi

Quote15.08.2023
Deși astazi este zi liberă am ajuns în București pentru ultimele trei zile din această săptămână.
I) După cum ați aflat, săptămâna trecută CA CNIR mi-a prelungit mandatul pentru încă două luni, deoarece primele patru luni de interimat vor expira pe 19 August 2023.
Conform Raportului prezentat la finalul celor patru luni am finalizat cele patru jaloane importante care mi-au fost stabilite la începutul mandatului:
1. Organigrama CNIR conform OUG 55/2016 pentru 400 de angajați avizată de CA și aprobată de AGA, încă de acum două luni.
2. Achiziția pentru stabilirea consultantului în vederea recrutarii Directorului General CNIR și Directorului Financiar CNIR pe patru ani, conform OUG 109/2011 a fost finalizată conform legii.
În acest moment procedura de recrutare este continuată de către Comitetul de Nominalizare și Remunerare (CNR) a Consiliului de Administrație (CA) CNIR, așa cum prevede legea și Statutul companiei.
3. Grila de Salarizare CNIR, conform Organigramei aprobate a fost avizată de către CNR și de către CA CNIR, fiind introdusă în primul Buget de Venituri și Cheltuieli (BVC) al companiei.
4. Primul BVC din istoria acestei companii a fost finalizat, iar la solicitarea Comitetului de Audit din cadrul CA CNIR a fost transmis acestuia pentru evaluare săptămâna trecută.
După această evaluare urmează introducerea BVC-ului la avizare în CA, aprobare AGA, iar în final prezentarea sa de către MT în cadrul ședinței de Guvern pentru aprobare.
Conform noului mandat de două luni, care va începe în data de 19 August 2023 mi s-a stabilit de către CA CNIR un singur jalon:
- OPERATIONALIZAREA CNIR prin preluarea primelor proiecte de la CNAIR, conform procedurilor prin respectarea jalonului din PNRR!
La final am o observație în legătură cu situația financiar-contabilă a companiei CNIR:
Am preluat această companie în data de 19 Aprilie 2023 cu o pierdere înregistrată în urma unor plăti, iar la 19 August 2023, după patru luni de activitate, printr-o corectă gestionare a capitalului companiei, aceasta este acum pe profit și fără nici o datorie!
II) În partea a doua a acestei postări vin cu câteva informații despre Autostrada UNIRII-A8, secțiunea montană Miercurea Nirajului-Leghin(Vânători Neamț) - 156,8 km
După discuțiile de săptămâna trecută între reprezentantii CNAIR și Acciona s-a  intrat după o perioadă lungă de negocieri în linie dreaptă cu privire la finalizarea SF-ului pe această secțiune și avizarea documentației în:
- Consiliul Tehnico-Economic (CTE) CNAIR- luna August 2023
- Consiliul Tehnico-Economic (CTE) MT - luna August/Septembrie 2023
- Consiliul Interministerial de aprobare a indicatorilor tehnico-economici și emiterea Hotărârii de Guvern cu privire la finanțarea acestei secțiuni montane de pe A8.
Aceste trei etape pot fi parcurse în maxim 90 de zile, iar declarația Ministrului Transporturilor susținută în fața membrilor Comisiilor de Transport ale Senatului și Camerei Deputaților reunite  are acoperire sută la sută!
Urmează o perioadă decisivă pentru acest proiect!
După parcurgerea tuturor etapelor de  avizare a indicatorilor tehnico-economici, CNAIR va promova următoarele etape necesare realizării acestui obiectiv, cu posibilitatea preluării acestui proiect de către noua companie CNIR pentru derularea etapei de Proiectare și Execuție, conform legii OUG 55/2016.
Alte informații la zi despre Autostrada UNIRII-A8
Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț (211,1 km), parte a A8, este împărțită în 3 secțiuni, astfel:
- Secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km): finanțare PNRR,
- Secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin (156,8 km): finanțare PT,
- Secțiunea Leghin - Târgu Neamț (29,9 km): finanțare PNRR.
- Ofertele depuse pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a secțiunii Târgu Mureș – Miercurea Nirajului sunt în evaluare și se estimează că în prima parte a lunii Septembrie va fi desemnat câștigătorul.
- Secțiunea Leghin - Târgu Neamț, Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoare (19 iulie 2023), dar rezultatul a fost contestat.
CNSC trebuie să dea o decizie cu privire la rezultatul acestei licitații.
- Secțiunea de autostradă Târgu Neamț- Iași – Ungheni (93 km), este în etapa Studiului de Fezabilitate (SF) și ar urma să fie finalizat pânăla sfârșitul lui 2023 (inclusiv cu obținerea Acordului de Mediu), așa cum și-a asumat prestatorul.
- Autostrada Unirii-A8 va avea o lungime de peste 304 km (de la Târgu Mureș la Ungheni) și va asigura legătura cu Republica Moldova prin noul pod peste Prut de la Ungheni, pentru a cărui proiectare și execuție a fost lansată licitația.
#HaiCaSePoate!
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: RaduG on August 25, 2023, 03:49:26 PM
FB Cătălin Urtoi

Quote25.08.2023
Veștile bune care au venit în ultimele ore dinspre CNAIR, în legătură cu proiectele regiunii Moldova, continuă astăzi cu vești la fel de bune, care vin de la noua companie - CNIR!
Am privilegiul să fiu primul Director General al Companiei Naționale de Investiții Rutiere - CNIR, care anunță oficial concursul pentru ocuparea primelor 51 de posturi pe termen nedeterminat, pentru viitorii specialiști ai acestei companii.
Menționez că acești specialiști vor avea sarcina ca în următorii trei ani să preia etapizat de la CNAIR toate proiectele de autostrăzi și drumuri expres pe care să le gestioneze pentru realizarea lor și apoi să le predea companiei CNAIR pentru mentenanță.
Ei vor fi noua generație de specialiști, care vor finaliza în următorii ani autostrăzile A1, A3, A7 și A8, dar și celelalte proiecte de interes național!
Ministerul Transporturilor susține operationalizarea acestei companii, care este jalon în PNRR!
În calitate de Director General Interimar vă invit să vă alăturați echipei CNIR!
Vă mulțumesc!


FB CNIR - https://www.facebook.com/profile.php?id=100091762550158

QuoteCompania Națională de Investiții Rutiere (C.N.I.R. S.A.) organizează concursuri pentru ocuparea următoarelor posturi cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată. 
Pentru mai multe detalii, documente necesare, tematică și bibliografie, vă rugăm să accesați: https://www.mt.ro/web14/cnir-ca/4786-a25082023
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: RaduG on September 04, 2023, 10:07:32 PM
FB Cătălin Urtoi

QuoteDuminică,  03.09.2023
Iași-București

Am plecat la București pentru o săptămână importantă în evoluția companiei CNIR.

1. Luni și Marți vor fi interviurile cu viitorii angajați ai companiei pe termen determinat (4 luni)

2. Joi va fi o nouă ședință de CA, unde se va analiza primul Buget de Venituri și Cheltuieli CNIR, buget care trebuie avizat, apoi aprobat de AGA și în final de către Guvernul României, astfel încât această companie să devină operațională cât mai rapid, conform jaloanelor 78, 79 și 80 din PNRR.

3. Va continua procedura de înregistrare a CV-urilor transmise de către candidați, pentru perioada nedeterminată, astfel încât compania să aibă cât mai rapid un număr minim de specialiști pentru a putea prelua etapizat primele proiecte (primul) de la CNAIR, moment în care am putea spune că este operațională!

C.N.I.R. S.A. este o companie de importanță strategică națională, a cărei organizare și funcționare se bazează pe principiile guvernanței corporative, astfel cum acestea sunt definite de prevederile O.U.G. nr. 109/2011, cu modificările și completările ulterioare, iar operaționalizarea acesteia face obiectul jaloanelor 78,79 și 80 în PNRR.

Consililul de Administrație CNIR selectat în baza principiilor guvernanței corporative, precum și Directorul General Interimar CNIR și-au asumat prin contractele de mandat, implementarea unui management bazat pe competență, ceea ce implică promovarea unei politici de salarizare care să stimuleze performanța salariaților și crearea unui cadru competitiv real și onest.

Capitalul uman al unei astfel de companii de importanță strategică, ar trebui să fie supraspecializat, de înaltă ținută profesională, prin urmare procesul de recrutare și selecție va trebui să fie extrem de riguros, iar politica de salarizare va trebui să se bazeze pe un sistem flexibil, stimulativ, specific companiilor de proiect, un sistem de salarizare care să stimuleze performanța și actul profesional de înaltă calitate.
O companie de importanță strategică națională, fără a atrage o resursă umană de înalt nivel profesional NU poate subzista într-o economie de piață!

Pentru a putea dezvolta și controla performanțele angajaților, politica de salarizare ce va fi implementată la nivelul C.N.I.R. S.A. se va baza pe trei principii fundamentale ale guvernanței corporative:

-  Management bazat pe obiective;

- Standardizare a indicatorilor de performanță;

- Sistem de evaluare a performanțelor;

REALIZAREA indicatorilor de performanță de către salariați, atât cei cu funcții de conducere, cât și de execuție, va face obiectul unei monitorizări permanente, prin implementarea sistemului de evaluare a performanțelor.

#HaiCaSePoate!
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: tom_sawyer on October 03, 2023, 02:54:20 PM
Astăzi, 3 octombrie 2023, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Hotărâre de Guvern privind aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli  pe anul 2023 al Companiei Naționale de Investitii Rutiere – S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii

MT (https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/4848-hg03102023dgc-2)
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: alexV on October 03, 2023, 07:43:03 PM
Hai ca reusesc sa isi voteze salariile anul asta. E ceva.

17 milioane lei bugetul CNIR pe anul asta. Jumate salarii, jumate bunuri si servicii.
Au 104 angajati, isi propusesera 200. Media salariala 12.400 brut.

La directorul Urtoi juma de milion. La consiliul de administratie 1 milion.

De infrastructura mare sa intrebam prin 2025 probabil.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: JohannDB on October 08, 2023, 07:22:46 AM
"""" REALIZAREA indicatorilor de performanță de către salariați, atât cei cu funcții de conducere, cât și de execuție, va face obiectul unei monitorizări permanente, prin implementarea sistemului de evaluare a performanțelor.""""
    Cârcotit vorbind, cine implementeză și (mai ales) cine/cum evaluează.....
                     Ca mai bine să ne fie,
                     Cum nicicând nu s-a văzut,
                     Totul este ca-nainte,
                     De belele n-am trecut,
                     Şi cu asta ce-am făcut? (C-tin Tănase) Un zâmbet în umbra....lui Tănase.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: Earthchild on October 31, 2023, 11:38:27 AM
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: Stef on November 15, 2023, 04:43:17 PM
De astăzi e și site: cnir-sa.ro
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: misiekwas on November 15, 2023, 04:46:16 PM
^poate de astăzi, dar cumva pare și făcut undeva pe la 2010.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: Stef on November 15, 2023, 05:16:05 PM
^ceea ce confirmă că e o companie de stat. :p
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: a.l.x on November 15, 2023, 08:54:48 PM
Parcă era un ,,start up modern".
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: shift2rail on December 14, 2023, 08:46:07 AM
C Urtoi are concurenta la conducerea CNIR:

https://economedia.ro/candidatii-la-sefia-cnir-compania-care-va-prelua-proiectele-de-autostrada-doi-fosti-directori-generali-si-actualul-adjunct-al-cnair-concureaza-cu-interimarul-urtoi.html
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: Konter on February 15, 2024, 03:33:10 PM
Lista de proiecte de investiții, ce ar urma să fie preluate de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), a fost transmisă către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) , listă fără de care nu a putut fi aprobat bugetul CNIR pentru acest an.
De fiecare dată proiectul de buget a trecut de Consiliul de Administrație al CNIR, de AGA CNIR, de Ministerul Transporturilor și de Ministerul Muncii, dar toate variantele au fost respinse de ultimul minister avizator, respectiv Ministerul de Finanțe, a spus Cătălin Urtoi, directorul general interimar al CNIR.
Motivul acestor respingeri a fost lipsa unei liste cu proiectele ce urmează să fie preluate de la CNAIR de către CNIR.
În acest context, procedura de realizare a bugetului de venituri și cheltuieli al CNIR pe 2024, aflată în desfășurare, va trebui să țină cont de această listă de proiecte.
CNIR a transmis către CNAIR o listă de proiecte pentru care a solicitat fișa tehnică individuală, cu situația la zi a implementării și dacă au fost bugetate sau nu în BVC CNAIR pentru 2024.
"Funcție de răspunsul primit, vom face o analiză internă și vom solicita Ministerului Transporturilor o listă de proiecte care să facă obiectul transferului de la CNAIR la CNIR și care să fie prinse în Bugetul de Venituri și Cheltuieli CNIR pe 2024.
De asemenea, vom finaliza și o procedură de lucru în vederea preluării acestor proiecte, procedură la care se lucrează în acest moment și care va permite o preluare din mers, fără blocaje ale proiectelor", a declarat Cătălin Urtoi.

Această procedură va cuprinde întreaga gamă de proiecte: Studii de Prefezabilitate, Studii de Fezabilitate, Proiectare și Execuție.
Proiectele de investiții rutiere dorite de CNIR:
* Autostrada A13, Bacău – Brașov
* Autostrada Unirii (A8), secțiunea montană, Miercurea Nirajului – Leghin
* Autostrada Unirii (A8), tronsonul Motca – Letcani – Ungheni
* Autostrada A3, Ploiești – Brașov
* Drum Expres, Focșani – Brăila
* Drum Expres, Craiova – Târgu Jiu
* Drum de mare viteză, București – Giurgiu
* Autostrada Nordului A14, Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Suceava
* Drum Expres, Arad – Oradea
* Drum Expres, Cluj – Dej
* Drum Expres, Suceava – Botoșani
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: tom_sawyer on February 15, 2024, 08:40:48 PM
S-a finalizat concursul pentru director general?
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: pasadia on February 15, 2024, 10:07:09 PM
Stai sa inteleg, caci imi pare ca raman cateva proiecte la CNAIR:

Fagaras - Brasov
Bucuresti - Targoviste
Bucuresti - Alexandria (ma rog, daca exista ca si proiect)
Timisoara - Moravita
Buzau - Braila
Ploiesti - Targoviste - Titu (la fel, cu observatia "daca mai exista")
Braila - Tulcea - Constanta - Mangalia
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: Stef on March 19, 2024, 09:25:08 PM
Cică Urtoi ar fi out și CNIR rămâne momentan fără DG
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: Duta C on March 25, 2024, 03:46:29 PM
Ce știți de Gabriel Budescu? E ceva de el sau e un St. Ioniță ,un Neagu mai mic? As prefera sa fie o doamna Ioniță Mariana, dar cer prea mult!
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: a.l.x on March 25, 2024, 04:19:28 PM
COMUNICAT DE PRESĂ AL PREȘEDINTELUI CONSILIULUI DE ADMINISTRAȚIE AL C.N.I.R. S.A. (https://cnir-sa.ro/wp-content/uploads/2024/03/COMUNICAT-NUMIRE-DG-DF-CNIR.pdf)
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: mirceaeliade on March 26, 2024, 10:34:26 AM
Quote,,Consiliul de administrație al CNIR-S.A. a incheiat luni, 25.03.2024, procedura de selecție și recrutare a conducerii executive a companiei, în baza OUG 109/2011. Membrii CA al CNIR-S.A. au decis numirea domnului Gabriel BUDESCU pentru poziția de Director General, respectiv a domnului Cosmin-Vasile NICULA pentru poziția de Director Financiar, fiecare pentru un mandat valabil până în luna februarie 2027. Totodată, este preconizat ca în cursul lunii aprilie 2024 să fie aprobat primul Buget de Venituri și cheltuieli al Companiei Naționale de Investiții Rutiere prin care va fi posibilă derularea proiectelor stabilite și operaționalizarea efectivă a companiei." -CNIR. www (https://economedia.ro/surse-gabriel-budescu-numit-director-general-al-cnir-compania-care-trebuie-sa-preia-autostrazile-conform-pnrr-inginerul-budescu-vine-la-cnir-din-pozitia-de-director-adjunct-al-cnair.html)
Nu mi-e clar ca e mai bun ca Urtoi
Quote,,În cărți" pentru preluarea temporară a conducerii CNIR sunt Gabriel Budescu, director tehnic CNAIR (administrator CNIR) și Mircea Pop, directorul firmei de proiectare DP Consult susținut de Președintele CA CNIR, Marius Bota, potrivit informațiilor Economedia. Ministerul Finanțelor a respins la finalul anului trecut Bugetul CNIR.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: a.l.x on March 28, 2024, 09:21:36 AM
QuoteAm semnat Ordinul prin care
Compania Naționala de Investiții Rutiere (CNIR S.A.) preia de la CNAIR S.A. (Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere) o serie de proiecte de infrastructură rutieră!

- Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț (secțiunea Miercurea Nirajului - Leghin)

- Autostrada Târgu Neamț - Iași - Ungheni

- Autostrada Bacău – Brașov

- Autostrada Ploiești - Brașov

- Drumul Expres Bacău – Piatra Neamț

- Drumul Expres Focșani – Brăila

- Drumul Expres Filiași – Târgu Jiu


Transferul acestor proieiecte a fost posibil doar după operaționalizarea CNIR și numirea unui Director General și a Directorului Economic-Financiar.

Obiectivele vor fi preluate în baza unui protocol încheiat între cele  două companii.

FB Sorin Grindeanu (https://www.facebook.com/share/p/ptNfxDRAXswnvqMP/)
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: gruia88 on March 28, 2024, 09:57:24 AM
^Poate cineva sa ma ajute cu mai multe detalii despre CNIR si daca aceasta schimbare ajuta in bine proiectele mai sus mentionate ?

Am tot cautat sa vad diferentele intre CNAIR si CNIR , o sa fie ceva diferit la gestionarea acestor proiecte ?
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: naivu on March 28, 2024, 09:57:46 AM
Sunt curios cât va întârzia transferul la CNIR lansarea licitațiilor pe A8.montan (aveau ceva șanse MNiraj-Sarateni și Leghin-Pipirig).
Or fi transferat la CNIR și podul de la Ungheni-Prut, aflat în licitație de execuție?
Nu știu cât de bună e ideea să fie Focșani-Brăila și Buzău-Brăila la instituții diferite.
E interesant ce nu s-a transferat. Văd că nu s-a transferat ceea ce este deja în execuție sau în licitație pt execuție, ceea ce mi se pare normal. Pe lângă acestea, au rămas:
DX-urile din Dobrogea și Buzău-Brăila
A6 București-Alexandria, Craiova-DTS-Lugoj
A7 Pașcani-Suceava-Siret
DX Tișița-Albița
A9 Timișoara-Moravița
A13 Făgăraș-Brașov
A14 Suceava-SatuMare
DX Cluj-Dej
Sunt curios, pe viitor, care vor avansa mai cu spor?!
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: tom_sawyer on March 28, 2024, 11:42:48 AM
Ciudat că nu le-au dat și Pașcani-Suceava. Sau Alternativa Techirghiol.

Miercurea Nirajului-Sărățeni ar fi trebuit să rămână la CNAIR dat fiind că azi trebuia să fie trimis la ANAP și are Auditul de siguranță rutieră finalizat, deci aproape de lansarea licitației. Urtoi zicea că proiectele rămân la cine face caietul de sarcini.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: naivu on March 28, 2024, 12:52:52 PM
^pt Pașcani-Suceava și Alternativa Techirghiol ar putea fi un semn că nu vor să se lungească prea tare cu lansarea licitației de (proiectare+)execuție. Deși Pașcani-Suceava nu știu pt cine o scot, că arată urât dacă licitează UMB-ul?!
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: RazesIesean on March 28, 2024, 01:10:50 PM
Cred ca la CNIR s-au dat proiectele ce se v-or scoate la licitatie in minimum 2 ani.
Asa ceea ce va scoate la licitatie anul acesta si in 2025 o sa fie in continuare la CNAIR.

Deci sa nu ne facem probleme, UMB-ul va licita pe Pascani Suceava, va fi exact cand termina A7.

Eu nu inteleg de ce s-a dat (transferat) / se va transfera tot A8, avand in vedere ca 1B M. Nirajului - Sarateni trebuia sa fie in ANAP.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: reed on March 28, 2024, 01:13:31 PM
QuoteEu nu inteleg de ce s-a dat (transferat) / se va transfera tot A8, avand in vedere ca 1B M. Nirajului - Sarateni trebuia sa fie in ANAP.

Ca sa aiba pe cine da vina pentru intarziere
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: dr4qul4 on March 28, 2024, 02:08:35 PM
interesant ca au dat doar Filiasi - Tg Jiu, si au pastrat Craiova - Filiasi.
Probabil insemna ca SF-ul pana la Filiasi este mult mai avansat ca cel de la Filiasi la Tg Jiu.

Sau, poate ne surprind si va fi o competitie intre ele. Adica vor transfera CNIR si o parte din personal, astfel incat sa lanseze imediat Filiasi-Tg Jiu, Miercurea Nirajului - Sovata si Iasi - Ungheni
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: horatiu.cosma on March 28, 2024, 02:25:04 PM
Nu se transferă personal, e cu angajări de la zero. Au mutat aici ce nu e pe lista de priorități reale.
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: oneLess on March 28, 2024, 03:02:23 PM
^^
Quote,,Două mame stau de vorbă:
– Copilul meu nu plânge niciodată noaptea, pentru că atunci când începe să plângă, eu îi cânt un cântecel de leagăn și adoarme instant.
– Și eu îi cântam copilului meu, doar că vecinii mi-au zis că decât să îi cânt eu, mai bine să-l las pe el să plângă".

Adică să-și ia CNIR ce personal vor ei, că tot va fi mai bine dacât cu cei de la CNAIR!  :lol:
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: tom_sawyer on April 27, 2024, 01:19:54 AM
Astăzi, 26 aprilie 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a următorului proiect de act normativ:

Ordin comun pentru aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pe anul 2024 al Companiei Naționale de Investiții Rutiere S.A., aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii

MT (https://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/5259-omti26042024dgc)
Title: Re: Discuții cu și despre CNIR
Post by: Stef on May 11, 2024, 05:44:22 PM
Urtoi anunță pe facebook că în cele din urmă CNIR are buget.