Santierul Naval Constanta

Started by Harry, April 29, 2014, 10:29:37 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harry

Şantierul Naval Constanţa construieşte o navă de instalat tubulaturi şi cabluri submarine

QuoteGreu încercată de criza econo-mică, industria navală este încă departe de momentul relansării, din cauza conjuncturii nefericite. Flota mondială continuă să înregistreze un excedent de capacităţi de transport de 10 - 15%, în raport cu cerinţele pieţii, comenzile de construcţii noi sunt puţine în raport cu nevoile şantierelor navale, iar preţurile navelor de serie sunt de-a dreptul prohibitive pentru constructorii care nu beneficiază de ajutoare de stat.

Şantierul Naval Constanţa (la fel ca alte şantiere din Uniunea Eu-ropeană) a fost nevoit să schimbe structura producţiei, ponderea lu-crărilor de reparaţii navale devansând-o, în 2013, pe cea a lucrărilor de construcţii noi.

SURSA

tom_sawyer

Şantierul lui Bosânceanu va livra în decembrie un nou prototip de navă conceput de SNC. La construcţie participă şi 200 de muncitori vietnamezi

Un nou tip de tanc petrolier, conceput, proiectat şi construit la Şantierul Naval Constanţa va fi livrat în luna decembrie a acestui an unui armator străin, după cum precizează acţionarul majoritar, Gheorghe Bosânceanu. Noul prototip, de 40.000 de tdw va avea un consum de combustibil mai mic cu 30% decât primul prototip construit de SNC, care a înregistrat la rândul său o scădere de combustibil de la 30.000 de tone de carburant la 20.000 de tone pe zi, în contextul în care tonajul primului prototip era de 50.000 de tdw. Bosânceanu spune că ar fi putut realiza probabil de anul trecut acest nou tip de navă dacă nu s-ar fi confruntat cu un mare deficit de personal. De aceea, din luna martie 2018, pe Şantierul Naval Constanţa lucrează 200 de noi angajaţi navali de origine vietnameză.

În anul 2017, SNC a reparat 94 de nave pentru parteneri externi și 20 de nave pentru cei interni, cu o capacitate totală de aproape 5 milioane tdw. În domeniul construcțiilor noi, a livrat un tanc de 9.000 tdw și a demarat construcția a două tancuri de produse petroliere și chimice de 41.000 tdw, după un proiect propriu, modernizat.

economica.net

kitsune

#2
^ Niciodată în lumea asta un vapor de 40000 tdw nu va consuma 30000 tone de combustibil pe zi. Asa că aia cu reducerea de la 30000 la 20000 e (in cel mai bun caz) greseala de tipar.
Iar stirea e alambicată rău. Primul prototip, de 50000 tdw consuma (hai sa zicem) 30 t pe zi, iar al doilea prototip, de 40000 tdw consuma 20 t pe zi. Pai da, cară cu 20% mai putină marfă.

Later edit: momentan merg cu 180000 tdw si consum 50 t pe zi combustibil. Deci...
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

yetiman

^ Daca nu scriai tu, comentam eu. Extrem de des (de fapt, inadmisibil de des) "ziaristii" fac greseli fundamentale la unitatile de masura.  >:(

Daca un vapor de 40000 tdw ar consuma 30000 tone/zi, si-ar consuma propria incarcatura intr-o zi si un pic.  :lol:  Nici macar asta nu le da de gandit "ziaristilor"......
E clar ca e vorba de 30 de tone, iar punctul este, de fapt, simbolul zecimal folosit, in special, de anglo-saxoni.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Ionut

Șantierul Naval Constanța a botezat cea mai nouă navă, un tanc petrolier construit cu finanțare Raiffeisen

"Histria Atlas", un tanc de produse petroliere și chimice de 41.000 tdw a fost botezat și lansat la apă ieri de Șantierul Naval Constanța (SNC). Este a 10-a navă construită cu finanțare Raiffeisen Bank, cu care șantierul lucrează de peste 13 ani. Din cele 10 nave finanțate de bancă, 8 sunt din celebra serie de tancuri chimice de 41.000 tdw. Două nave sunt speciale: o navă tehnică, tip barjă (pipe laying shallow water barge), utilizată în Marea Caspică pentru rețeaua de conducte submarine de gaze, iar a doua este un ponton de mari dimensiuni utilizat pentru o macara plutitoate de mare tonaj.

"Histria Atlas este o navă modernă, actualizată la cele mai noi cerințe privind protecția mediului și consumul de energie. Este un proiect dezvoltat integral de Șantierul Naval din Constanța de la faza de concepție până la faza de construcție, asistați de un proiectant naval din Germania", spune Radu Rusen, directorul general al Șantierului Naval Constanța.

Profit.ro

Ionut

SN Constanta are actionariat de stat? Intreb pentru ca la celelalte santiere navale am pus in denumirea thread-ului si compania care detine santierul. Dar aici la Constanta nu stiu de cine apartine.

kitsune

#6
E privat. Histria Group. Gheorghe Bosânceanu prin RESOURCE INTERNATIONAL SA MAJURO MHL   94.7986%
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

tom_sawyer

Gheorghe Bosânceanu, acţionarul majoritar al Şantierului Naval Constanţa, spune că face tot posibilul să păstreze oamenii pe care îi are ca angajaţi şi chiar să aducă specialişti noi. Proiectele şantierului prevăd comenzi pentru următorii 3-4 ani, ceea ce presupune livrarea uneia dintre cele 4 nave contractate, odată la 9 luni.

Chiar dacă Damen a anunţat că a început concedierile în a doua parte a lunii august (circa 870 de persoane de pe şantierele din Galaţi şi Mangalia), Şantierul Naval Constanţa face angajări şi...zilnic, are 1.600 de oameni care intră la muncă pe poarta şantierului. "Covid 19 a dat înapoi şi piaţa noastră. Dar am redus doar paşii de livrare. Şantierul Naval Constanţa poate livra până la şase nave (n.r. - tancuri petroliere/chimice) pe an, dacă avem armatori cu putere financiară care să le comande", spune Gheorghe Bosânceanu.

Într-adevăr, «Histria Dione» este cea de-a doua navă din serie de 4 contractate de Constanţa Shypiard. Ea a fost dată la apă pe 14 august şi a fost finanţată de Banca Transilvania. Prima navă, «Histria Atlas», livrată în 2019, s-a bucurat de un real succes, fiind nominalizată la premiul «Tancul petrolier al anului 2019» de către societatea Tanker Shipping and Trading din Anglia, fiind listată de către The Royal Institution of Naval Architects, printre cele mai moderne nave livrate în anul 2019. Construcţia navei afost finanţată de Raiffeisen Bank.

Cea de-a treia navă din serie se află, deja, la montaj, în docul uscat, și va fi livrată în anul 2021. Reprezentanţii şantierului spun că îşi doresc ca din trimestrul patru al acestui an să înceapă debitarea tablelor pentru cea de-a patra navă din serie.

https://www.economica.net/bosanceanu-daca-nu-e-razboi-e-de-bine-snc-face-angajari-pandemia-doar-a-redus-ritmul-delivrare-al-navelor-la-una-la-9-luni_189640.html


tom_sawyer

#8
Launching of the third oil tanker – chemical tanker of 40,000 DWT

On 17th October 2021, Santierul Naval Constanta S.A. (Constanta Shipyard) has launched the ship bearing the Hull No. 591 – the third in the new series of 40,000 DWT Oil Tanker – Chemical Tanker under construction in the shipyard. The 180 m long and 32.26 m width vessel is slated to be completed beginning of 2022 and delivered to a French owner.



snc.ro


Successful completion of the sea trials for Hull No. 591
23.02.2022

The ship with Hull No. 591, the third ship of the new generation ECOMAXMR1 oil and chemical type IMO 2 product tanker, developed and built by Constanta Shipyard, successfully carried out the sea trials between 11 and 13 February. The ship, which has a capacity of 40,000 TDW, will be delivered to the company SOCATRA S.A., France, by the end of February. The project ECOMAXMR1 enjoyed a real success in the specialized press, the ship being nominated as follows: - Tanker Ship of the Year Award 2019 by the magazine "Tanker Shipping & Trade" - was listed in the "Significant Ships of 2019" catalogue by The Royal Institute of Naval Architects of United Kingdom.

The main particulars of the vessel are as follows:
• Length OA: 179.99 m
• Length BP: 173.30 m
• Breadth: 32.26 m
• Depth: 17.00 m
• Draught: 10.6 m design / 11.2 m scantling
• Main Engine: 1 x MAN B&W 6S50ME-C9.5
• Deadweight: 40,050 mt scantling
• Cargo capacity: 49,500 m3
• Segregations: 6 (double valves)
• Service speed: 14.0 knots
• Class: RINA



snc.ro