News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

florin74

Spre sfarsitul saptamanii viitoare. Se incalzeste si se anunta ploi. Incalzirea nu pare sa fie brusca, depinde de cat ploua.

alecu26

Direct 15 grade. Va fi mai brusca ca acu 1-2 saptamani. Si solul e super saturat. Si vor mai fi si precipitatii.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Ionut

Constructorii sunt luați prin surprindere de viitura si autoritatile de zăpadă.

cristi5

#10113
Cred c-am gasit raspunsul la intrebarea mea "de ce accepta romanii situatia A10?". Nu e respectul fata de lege (proclamat de functionari). Nu e increderea in stat.

Quote
Ce ne face incapabili să reacţionăm? Lipsa de încredere. Nivelul capitalului social este foarte scăzut. Doar unul din zece români cred că pot avea încredere în alţi oameni, în timp ce restul consideră că este mai bine să fii prudent. Cifrele acestea, am mai spus-o, sunt 4-5 ori mai mici decât în democraţiile cu tradiţie. Efectul? Fără încredere, nu avem asociativitate. Fără asociativitate, nu avem participare. Fără participare, acceptăm o societate tot mai polarizată, tot mai tribalizată, şi căutăm să ne înconjurăm de oameni care gândesc exact la fel ca noi.

Articolul este despre propaganda ruseasca dar cred ca se potriveste foarte bine aici.

Este vorba deci despre "capitalul social" scazut. Nu cel din contabilitate ci valoarea retelelor de relatii intre oameni.

Robert Putnam a descoperit asta in Italia. In nord, oamenii sunt asociati in tot felul de organizatii (de la coruri la case de ajutor reciproc etc) pe cand in sud, au incredere doar in famiglie. Intr-ajutorarea, actiunea civica, rezistenta la manipulare, rezistenta societatii la abuzurile statului scad odata cu capitalul social. Stim cat e de "civilizat" nordul Italiei fata de sud.

Teza lui Putnam e ca capitalul social e in scadere in toata lumea occidentala, una din cauze fiind televiziunea. Cartea lui Putnam se cheama "Bowling Alone", titlu inspirat de faptul ca exista tot mai putine asociatii de bowling in SUA, si tot mai putine asociatii in general. In Romania capitalul social a fost distrus in mare parte de comunism probabil, desi nu stiu cat era de mare inainte, in ce zone, etc.

Asa ca suntem la mila lui Ionita.

Pe partea pozitiva, forumul e o forma de asociere, contribuim la cresterea capitalului social

pasadia

As zice ca e o reluare a unor cercetari mai vechi - https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Civic_Culture

Tot sper la o reeditare a acestei carti, singura editie in romana de care stiu datand din 1995. As zice ca e carte de baza, cel putin pentru cei care vor sa inteleaga cum se construiesc diversele societati umane.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk


JohannDB

Oricare ar fi "teoriile", se pleacă de la anticul principiu... "divide et imperat" ! Și "pare-se" că până azi a fost probat "pe lung parcurs". Restul, ca și-n psihologie, este despicarea firului în patru, pentru a da greutate/veridicitate. Umblii la "inducție-deducție/particula-general" și apoi la "analiză-sinteză/descompunere-recompunere". După anticul principiu începe "bătălia motivării" actiunilor, de/sub orice formă!

AUT_XY

ello !

I want to ask something:

Is there in Romania a application for the smartphone like this one in Serbia?

http://www.putevi-srbije.rs/index.php/en/road-toll/enp/aplikacija-za-mobilne-telefone-en

Is there also something similar for Romania that i could download?

timisoreanul

Orice s-ar spune, UMB a spulberat mitul ca la noi se pot face autostrazi doar din aprilie pana in noiembrie-decembrie. Uite ca se poate lucra si in februarie si in martie, chiar si in conditii de iarna. Avand in vedere deficitul de infrastructura, ar trebui ca toata tara sa fie impanzita de santiere de autostrazi. Pacat ca nu e asa.

adi

orice nume ar avea antreprenorul, nu urmareste decat profitul! modul in care urmareste sa il obtine, difera de la un antreprenor la altul....

dumbravaandrei

There are not that many toll-booths in RO.
A nice application that I use  for road taxes and parking in cities (where payment is possible by SMS) is T-Park.
With this application you can also pay HU vignette.

Unfortunately, you can buy only what is possible to acquire via SMS so the vignettes are for 7 days only :). But for a short trip in RO is ok.
Mind roaming taxes applied by your carrier. Otherwise, as soon as you enter in RO, just buy a pre-paid sim card, way much cheaper and you can talk almost for free in EU. Of course, we have lots of 4G traffic included on pre-pay -usage of Waze is highly recommended.

TibiV

Nu stiu unde s-ar potrivi mai bine decat aici "spaga eterna" din infrastructura romaneasca...

Quote from: Cuneo on March 24, 2018, 06:52:58 PM
Uite de ce nu se poate...
https://www.facebook.com/liveplus.ro/videos/1782029538535132/

Quote from: Dominik on March 24, 2018, 07:02:03 PM
Mda...trist, am uitat de interviul acesta

Da, mishto interviu cu un fost prim ministru...
Ar fi pacat sa "sarim" peste vorbele lui.
(De regula si eu la randul meu "sar link-urile") dar cred ca asta merita o "transcriere completa".
Asadar, Mihai Tudose, fost prim ministru al Romaniei despre problemele infrastructurii din Romania, cu "aplecare" la podul Braila, dar nu numai...

Quote
Tudose: Fiindca nu poti sa ceri spaga la baietii aia... De asta... Nu poti sa le ceri spaga, nu ?... Ala nu da spaga pentru chestia asta. Vine chinezul sa dea spaga?... NU. De asta nu s-a facut nici podul atuncea...
(...)
Am fost in China, in calitate oficiala, de presedinte al Comisiei politece-economice, la invitatia guvernului chinez, cu delegatii...
Oamenii aia s-au uitat in ochii nostri si au spus ca ei sunt in stare sa faca, pe banii lor, 2000 de km de autostrada pe an !
Ne-am ridicat de pe scaune... Am zis ca poate e o greseala de traducere, i-am rugat sa scrie ca sa... Cu cifre, "2000 de kilometri". Pe an, pe banii lor ! De ce nu-i lasam ?!... Fiindca ca nu mai pot sa... Sa lucreze firmele care trebuie la autostrada, da?!... De aia !
Moderator: Pai daca lucrurile stau asa...
Tudose: Pai nu, ca asa stau! Credeti-ma ca exact asa stau !
Moderator: De fapt in buzunarul cui intra, cine sunt cei care incaseaza spagi ?
Tudose: Dom'le, eu stiu sigur ca dumneavostra nu, si nici eu nu. Ca daca incasam nu mai eram aiciea, da?!... Haideti sa fim macar unul dintre noi, da ?.... Le incaseaza baietii destepti, vedeti cine lucreaza la autostrazi.... Si cine le da lucrarile.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)


infraAdi_ro

Asta e adevarul gol golut....as trebui promovat acest interviu sa stie lumea de ce nu se fac autostrazi in Romania.De ce mama supararii Serbia,Bulgaria,Muntenegru,Albania,Ungaria,Polonia fac autostrazi  si tuneluri in ritm accelerat si se dezvolta si noi parca stam pe loc...sau cred ca regresam.Nu conteaza cine le face sau cu ce bani,conteaza sa le facem pentru ca autostrazile aduc investitii,aduc bani,aduc locuri de munca.Acum lucrez in Polonia la modernizarea unui drum national la profil de autostrada,firma constructoare e Pizzaroti.Aici banii se dau la timp catre subcontractori,se lucreaza si iarna la anumite lucrari.Este o lege care obliga constructorii sa plateasca subcontractorii si furnizorii la timp astfel Compania de Drumuri poate intervenii direct sa plateasca restantele si apoi sa recupereze de la constructori.(Am auzit ca si in Romania este aceasta lege dar nu se respecta).
Sunt portiuni de autostrada cu plata dar e ieftin...pentru 110 km platesc 17 zl(aprox 19 lei=4 euro).Polonezii au angajat consultanti germani care sa le faca proiectele si asa au reusit sa atraga 99% din fondurile europene(ciclul 2007-2014).Este o tara in plina dezvoltare si modernizare.
Legat de Romania cred ca Ionut are dreptate, 80% din probleme sunt din cauza CNAIR si Guvern si apoi problemele vin in lant si pentru constructori,subcontractori,furnizori.
Se vorbeste pe forum despre Via Carpatia...(la noi doar se vorbeste).Polonia deja a inceput constructia anumitor sectoare,din vara o sa inceapa in teren constructia tronsonului de la granita cu Lituania spre Augustow -Bialystok(acuma se face proiectarea si organizarea de birouri,locuri pentru santier..etc.).
Romania are un viitor doar daca are prezent!

adiarc

nu exista scurtaturi si nici lucruri peste noapte.Sa nu credem ca daca maine vin chinezii...gata.

Trebuie luate etapele pe rand.Prima este DESFIINTAREA INTEGRALA A CNAIR....si apoi o noua companie...nu invers...iar compania noua sa fie profesionalizata cu manager pt fiecare proiect (cu puteri de ministru ) si structuri din toate ministerele implicate de la arheologie la relocari.

mi-e mie scarba de discursurile astea si nu ma convinge acest discurs orientat total spre gasirea de vinovati...culmea..din partea celor care au avut/au fraiele

pt mine discursul e un bull-shit de 2 bani,care se incadreaza perfect in definitia populismului ( populist este cel care spune omului ce vrea sa auda,chiar daca asta e o miniciuna gogonata si nu poate fii realizata )

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

infraAdi_ro

Sunt de acord cu tine Adiarc ca trebuie luate rand pe rand lucrurile..dar trebuie sa fim si realisti.Desfintarea CNAIR nu se va face prea curand,e prea mare mafia acolo.Doar daca ar veni un guvern care sa ii pese cu adevarat de problemele societatii si sa taie cancerul de la sursa.Si acest guvern sa aiba sprijin foarte mare in societate si in parlament.
Acest discurs a fost in 2012  si exprima unul dintre motive pentru care nu se fac autostrazi....spaga!(procent care creste de la an la an).Cei care au acceptat sa dea spaga cat au vrut politicienii si cei din conducerea Cnair,si spaga pentru consultanta, au primit contracte si nu au intampinat prea multe piedici sa duca contractele pana la capat.(va dau exemple multe daca vreti...UMB de ex (in general la DN-uri) a avut de partea sa consultanta si pana sa vina sa verifice consultanta sau cineva de la CNAIR lucrarile ei deja treceau la alta etapa.(voi stiti de ce se asterne asfaltul mai mult dupa amiaza si noaptea?).Si nu ma refer doar la UMB,majoritatea constructorilor procedeaza asa.Stiu exemple de diriginti de santiere care si-au facut 2-3 case pe o perioada de 1 an numai din spagile primite.
Romania are un viitor doar daca are prezent!