News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dr4qul4

De pe 97 pe 71 in 18 ani si nu vezi cresterea?
Dupa revolutie, 10 ani PIB-ul a fost in cadere libera. De atunci insa este in crestere sustinuta.
Daca te intrebi de ce nu erau ambuteiaje atunci, raspunsul este unul singur: nu erau automobile.

Principiul de care zici se numeste in romana: costul de oportunitate. Si este cel mai bun indicator pentru a masura o investitie.
Dar stii care era costul de oportunitate pentru PiSI daca o faceam in exercitiul financiar trecut?
Iti spun eu: 0. Pentru ca banii pe care i-am fi cheltuit pe ea nu i-am mai primit de la UE.
La fel si acum. Cat timp avem bani trebuie sa construim cat mai mult.
Si sunt de parere ca trebuie sa incepem intai cu cioturile mici si folositoare. Atat autostrazi, variante de ocolire, cat si tunele half-profile pe DN-urile aglomerate. Dar sa si inchidem coridoarele.
Stii de ce trebuie construit acum totul? Simplu. Costul de oportunitate acum e cel mai scazut posibil, deoarece acum dobanzile sunt la cel mai mic nivel posibil.
In 5 ani insa situatia se va schimba. De asta trebuie sa o facem acum.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Quote from: andrei@buc on June 02, 2017, 03:27:17 PM
@vancouver, discutia nu este daca autostrada este mai buna sau nu, si nici daca autostrazile sunt necesare/utile. este de la sine inteles ca sa ai autostrazi este mai bine decat sa nu ai, ca sunt necesare, utile, sigure, ajuta la cresterea pibului, si aduc pacea pe pamant

insa discutia este daca dupa ce pui pe hartie rapoartele cost/beneficiu si le sortezi, ai doar autostrazi in top 20 sau nu.

Nu inteleg de ce imi spui mie lucrurile astea. chiar e asa de greu de inteles ca eu nu am comentat pe acest subiect al finantarii sau al prioritizarii. Chiar e asa de greu sa cititi pe romaneste ce scriu? Repet si o mai spun si de zece ori: nu am facut decat sa explic DE CE ACUM AUTOSTRAZILE SUNT GOALE. PUNCT.

Iar ca discutie secundara, am comentat parerea unora, cum ca traficul nu va creste in anii urmatori. Fara sa concluzionez daca trebuie autostrazi sau nu, ce facem prima data cu banii, etc...

E asa de greu de inteles ca nu am nici un alt scop, decat de a lamuri aceste doua puncte. Concluziile le trage fiecare pentru el.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: vancouver on June 02, 2017, 02:46:00 PM
5. scaderea pretului automobilelor
Cred ca ai vrut sa spui cresterea puterii de cumparare, pentru ca preturile automobilelor tot cresc, fie si numai pentru a acoperi costurile tot mai mari impuse de cerintele de mediu tot mai riguroase...

Quote from: dr4qul4 on June 02, 2017, 06:51:35 PM
Dar stii care era costul de oportunitate pentru PiSI daca o faceam in exercitiul financiar trecut?
Iti spun eu: 0. Pentru ca banii pe care i-am fi cheltuit pe ea nu i-am mai primit de la UE.

WTF ?!?!
De unde ai scos-o pe asta ?....
Coridorul (nu conteaza ca ii spunem IV sau Rin-Dunare, tot aia e...) a fost prioritatea UE inca inainte sa aderam, este acum si va fi pana la finalizarea sa integrala (inclusiv A0).
Sa-l fi facut noi macar jumatate in exercitiul financiar trecut si nu ne-am mai fi zgariat pe ochi ca am pierdut 1 mld. euro pe POS-T...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

Daca faceam PiSI in exercitiul trecut POS-T nu ne costa nimic. Pentru ca erau banii aia pe care nu am reusit sa-i cheltuim.
Chiar incasam din taxe mai mult decat contributia...

Bine, ca sa fim corecti, costul de oportunitatea e beneficiul adus de cea mai buna optiune.
Care putea fi si CoBra si cateva zeci de bucatele de VO sau crampeie de autostrada. Pe care nu le-am facut, adica tot 0 beneficiu ne-au adus.

@TibiV,  crezi ca acum poti sterge posturile in care spuneai ca UE nu da bani pt A3 ci da doar pt A8?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

andrei@buc

Quote from: vancouver on June 02, 2017, 09:11:59 PM
Nu inteleg de ce imi spui mie lucrurile astea. [...] nu am facut decat sa explic DE CE ACUM AUTOSTRAZILE SUNT GOALE. PUNCT.

@vancouver, cred ca avem o problema de comunicare, nu de opinie. am incercat sa exprim faptul ca eu sunt de acord cu pasadia (in sensul in care ar trebui discutat si despre o posibila alta abordare, nu doar constructia de autostrazi) si am avut impresia din trecut ca esti de opinia contrara. atata tot. te rog sa nu iei lucrurile personal ca e doar o discutie teoretica despre politici guvernamentale. la discutiile tehnice nu cred ca te contrazice cineva

TibiV

dr4qul4,
cred ca a fost o mica confuzie...
Am crezut ca ai vrut sa spui "Pentru ca banii pe care i-am fi cheltuit pe ea nu i-am mai fi primit de la UE" si ca ti-a scapat fi la tastare...
Imi cer scuze pentru eroare si neintelegerea corecta a textului tau de catre mine... :(

Aici insa NU imi cer scuze... ;)

Quote from: dr4qul4 on June 02, 2017, 10:41:09 PM
@TibiV, crezi ca acum poti sterge posturile in care spuneai ca UE nu da bani pt A3 ci da doar pt A8?
Am explicat in amanunt in "Autostrazi din Romania: discutii diverse..." de ce cred ca in cel mai bun caz UE va da bani pentru A3 doar de la Cluj spre Bors (pentru Cp.Turzii-Tg.Mures a dat deja, si este clar de ce).

Daca vad in exercitul 2014-2020 o finantare europeana de macar 10 milioane de euro pentru A3 Bucuresti-Tg.Mures (mai exact pentru CoBra) sunt dispus sa scriu de 3 ori, in "Parcare", in "A3" si in "Autostrazi din Romania: discutii diverse..." acelasi mesaj: "Onorata instanta, am fost un dobitoc !"

Si ma banez singur, nu mai postez nimic timp de o luna cel putin. (Doamne, ar fi ingrozitor... :(( )
Deci nu, nu voi sterge posturile respective...
Voi recunoaste ca am gresit in ele, dar in momentul in care se va intampla minunea.

(Atentie, nu am spus niciodata ca "UE nu da bani pt A3 ci da doar pt A8". Am zis ca UE pana acum a dat bani doar pentru autostrazi Core, nu pentru autostrazi Comprehensive...
Asadar UE va da bani si pentru A0 si pentru A7, daca suntem in stare sa le punem pe masa "proiecte mature". Adica ceva mai "rasarite" decat tristetea aia de "centura Bacau"...)

PS
Daca ajungem in 2020 si UE nu ne va da bani pentru pentru CoBra (de fapt pentru nici un tronson la sud de Tg.Mures...) stergi tu postarile tale ?....
Aia de mai sus nu o  sterge insa, ma va "alina" daca mai traiesc peste 3 ani.... O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dr4qul4

pana in 2020 nu avem ce sa decontam pe CoBra.
Dupa ce vom licita si semna toate loturile din A1, vom putea deconta si CoBra.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

#8707
Quote from: TibiV on June 02, 2017, 10:15:48 PM
Quote from: vancouver on June 02, 2017, 02:46:00 PM
5. scaderea pretului automobilelor
Cred ca ai vrut sa spui cresterea puterii de cumparare, pentru ca preturile automobilelor tot cresc, fie si numai pentru a acoperi costurile tot mai mari impuse de cerintele de mediu tot mai riguroase...

Da si nu. Sunt mai multe "componente":

- cresterea puterii de cumparare
- progresul tehnologic, care a permis scaderea permanenta a preturilor automobilelor cu aceleasi caracteristici (nu e vizibil acest lucru in practica la masini noi, datorita politicii firmelor de a baga dotari si optionale in plus si de a mari dimensiunile masinilor de aceeasi marca).
- nu vorbim numai de masini noi - masinile second din anii 2006-2008 au ajuns la preturi f. mici, dar totusi sunt masini in stare inca foarte foarte buna multe dintre ele

152.222 de vehicule înmatriculate în primul trimestru din 2017: http://www.bihon.ro/152-222-de-vehicule-inmatriculate-in-primul-trimestru-din-2017/1829145
fata de 89.900 in aceeasi perioada din 2016. Tendinta continua si in aprilie, cu cresteri la nivel de 50-60% fata de apr. 2016.

In 2017 putem estima ca. 600.000 vehicule. In total in 2016 au fost inmatriculate 396.500 vehicule, iar in 2015 cifra era de 332.200. Sursa: http://www.click.ro/news/national/record-de-masini-inmatriculate.

La inceput de 2017 erau inmatriculate in total ca. 7 milioane de vehicule in Romania. La final de 2017 putem estima 7,5 milioane. In tarile din vest stabilizarea s-a produs undeva la vivelul de 1 vehicul pe locuitor (adica in Germania 80 milioane de vehicule la 80 mil. locuitori, in Italia putin sub 40 milioane vehicule la 40 milioane locuitori). Tendinta de la noi este clara in aceeasi directie. In 30 de ani de acum inainte cred ca ne vom apropia de 17-18 milioane, adica populatia tarii. (evident ca nu toate sunt in uz concomitent, asta fiind valabil in toate tarile, iar reguli de genul celor din Italia cu taxe mari de autostrada opresc mobilitatea populatiei la distante mai mari, masinile acolo circuland mult local si putin regional). Una peste alta, numarul masinilor inmatriculate arata evident si tendinta de aglomerare, ca doar nu se inmatriculeaza masini ca sa se uite proprietarii la ele si sa plateasca impozit si taxa de parcare.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

La 31 decembrie 2016 erau inmatriculate 7.010.608 vehicule.
http://www.drpciv.ro/info-portal/downloadFile.do?menu=stats&lang=ro&id=2733

Din total vehicule, 5.470.578 erau autoturisme..
Dintre acestea 3.879.001 (70,1%) erau vechi de cel putin 11 ani (aproape 2,3 mil. au peste 16 ani...)

In 2010 erau vechi de cel putin 11 ani 1.849.219 masini, adica doar 42,9% din parcul de 4.307.290 de autoturisme.

Adica vorbim de o imbatranire accelerata a parcului.
Si fenomenul se accentueaza.

De exemplu inmatricularile din aprilie 2017 (vs. aprilie 2016) arata asa:
Autoturisme noi:  6.640 (vs.6.174) adica +7,55%
Autoturisme second-hand: 39.144 (vs.23.984) adica +63,21%

Pe scurt: disparitia mult-hulitei taxe de inmatriculare/poluare a deschis robinetul importului de rable.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#8709
Quote from: vancouver on June 02, 2017, 01:18:56 PM
Cristi5, eu sincer nu inteleg cum ai ajuns tu la concluzia ca la capete ar trebui acum - dupa teoria mea - sa se creeze ambuteiaje. Capacitatea unui drum este data de punctul cel mai gatuit. De ex. la Vestem, gatuirea este la sensul giratoriu de la Petrom la intersectia DN1 cu DN7. Daca vin prea multe masini pe DN1 sau DN7 spre vest, atunci se creeaza cozi acolo, pe DN7 sau pe DN1 (capacitatea sensului giratoriu fiind de max 3000 veh. / ora in toate directiile adunate, exceptie directiile care au banda separata).

OK, deci putem spune ca trebuie 4 fluxuri complete de DN (cu localitati/treceri de pietoni si sensuri giratorii => 1000 vehicule pe ora pe sens) ca sa "infunzi" un sens de autostrada cu 2 benzi pe sens?

La Turda spre sud, la terminarea A10 ar fi asa:
- 1 flux dinspre Huedin
- 1 flux dinspre Cluj prin Floresti
- 1 flux dinspre Dej via centura de diamant, si din Cluj prin Turda sau Tureni. Poate cu nodul Tureni e ceva mai mult de 1 flux de 1000 pt ca DN1 are 2 benzi  pe sens si se elimina gatuirea in Turda
- 1 flux dinspre TgMures (DN15)

Deci putine sanse de blocare A10 la Turda pt ca fluxurile nu pot fi _complete_: toti cei care vin din Huedin ar trebui sa o ia spre sud, nimeni spre Cluj.... La fel dinspre Floresti,  sau Dej nimeni nu merge spre Oradea... etc. Trebuie sa fie pline pana la refuz toate fluxurile concomitent, etc. Probabil trebuie sa ajngem la 7-8 fluxuri de DN posibilie ca sa ne facem griji ca echivaleaza cu 4 complete?

La terminarea A3 Tgm-CT (presupunand ca e finalizat dupa A10), fluxul maxim dinspre Targu Mures se dubleaza (DN15 de la Reghin + DN13 de la Brasov) , deci se ajunge la max 6 fluxuri de DN care se reunesc pe sensul A10-sud la Turda.

Daca se termina podul Gilau avem in plus un flux dinspre Zalau pe A3 (inainte de terminarea podului, traficul DN1F se descarca via Cluj prin Floresti sau Tureni), deci 7 fluxuri majore de DN. Poate-poate atunci sunt sanse de ambuteiaj la Turda, _daca_ Zalaul chiar poate genera 1000 pe ora pe sens.

Mergand spre sud, A10 duce max 4000 pe ora pe sens, presupunand ca de la gatuitura Margina-Holdea mai vin 1800 pe ora pe sens (poate mai putin, dar se mai aduna si dinspre Deva, Brad, Hunedoara). Din aceste 5800 de vehicule/ora care ajung la Sebes dinspre nord si dinspre vest, cate o vor lua spre est? Unele dinspre Holdea vor coti totusi spre nord (hai sa zicem o treime), iar altele dinspre Turda vor merge totusi spre Timisoara (zicem trei sferturi). Rezulta 1200 de la Holdea + 3000 de la Turda, la limita pt Sebes-Sibiu _dupa_ ce ajunge A10 la capacitate maxima, ceea ce, (daca e corect ce am scris mai sus) cred ca va fi abia la terminarea podului Gilau, si a A3 CT-TgM (vezi mai sus). E drept ca mai intra din Alba Iulia, etc.

Cand se termina tunelurile la Holdea, atunci problema se complica la Sebes _daca_ chiar pot Nadlac, Arad, Timisoara si A6/Lugoj sa genereze 2000-4000 de vehicule pe ora spre est. Probabil la vacantele capsunarilor.

In sensul est-vest, traficul de la Sibiu are cam cat trece prin giratoriul Petrom + ce mai vine din Sibiu, hai sa zicem max 2000/ora/sens din care la Sebes jumatate continua sa zicem spre vest. De la Cluj mai vin max 4000 (hai sa zicem ca 1000 merg spre vest, ca mai sus, pt ca Clujul are si varianta Oradea spre vest), iar la Holdea gatuitura permite 1800... E putin peste capacitatea Holdea, dar din nou, _dupa_ ce A10 e incarcat la maximum. Poate ajunge A10 la maxim inaintea terminarii tunelurilor la Holdea? La cat de rapid se fac tunelurile, probabil ca da.

Va creste suficient economia ca sa se ajunga de ex. de la 1800 de vehicule pe ora pe sens pe Sebes-Turda la 4000? Poate ca exista acel potential chiar azi dar masinile nu pleaca la drum lung pt ca nu e loc pe DN-urile pomenite mai sus?

In discutile economice nu ma (mai) bag, pot doar sa spun ca nu cred ca se aplica modelul Germaniei. Cateva contra-argumente
- gospodariile nemtesti nu prea au datorii
- Germania primeste imigranti, echilibrand astfel problema demografica
- politicienii germani nu traiesc din pomana electorala
- sa nu vorbim de productivitate, etc.

E drept ca, chiar si cu politicieni pomanagii, economia si traficul in Romania au crescut. Intrebarea e cat mai pot creste cu generatii tot mai mici  (si deci oameni ai muncii tot mai putini), pensionari tot mai multi si pomeni tot mai mari. Sigur, infrastructura va atrage investitii dar... nu prea mai avem proiecte pregatite... Sper sa traim si sa vedem.

aschiutza

S-au vazut multe pe soselele din Ro dar asta e premiera (cel putin pt mine).

must see


Harry

^^ A mai fost o faza mai nasoala


danutzu_1069

#8712
Nici sa injuri nu mai ai putere...
Nivelul adrenalinei se ridica brusc...
E bine sa tragi pe dreapta un pic...

vancouver

Quote from: cristi5 on June 03, 2017, 05:11:57 PM
(...) Intrebarea e cat mai pot creste cu generatii tot mai mici  (si deci oameni ai muncii tot mai putini), pensionari tot mai multi si pomeni tot mai mari. Sigur, infrastructura va atrage investitii dar... nu prea mai avem proiecte pregatite... Sper sa traim si sa vedem.

Simplu, ti-am raspuns mai sus deja. Limita este numar de vehicule egal cu populatia (oricum si daca mai creste peste, asta nu mai poate aduce trafic in plus, adica si cand fiecare cetatean va avea 3 masini, tot nu le poate folosi pe toate concomitent).

Daca ne uitam in trecut avem asa:
1989 - ca. 1,3 milioane masini
2010 - ca. 4,3 milioane masini
2016 - ca. 7,0 milioane masini
2017 - cifre record la inmatriculari..
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

TibiV

Quote from: vancouver on June 05, 2017, 01:13:41 AM
Daca ne uitam in trecut avem asa:
1989 - ca. 1,3 milioane masini
2010 - ca. 4,3 milioane masini
2016 - ca. 7,0 milioane masini
2017 - cifre record la inmatriculari..

Daca ne uitam in trecut, avem asa:
1989 - nici macar nu ma puteam gandi la masina pe vremea lui nea' Nicu
2010 - aveam o masina, deja veche de 13 ani (Dacia 1310, of course, "prima mea iubire"... ;), si un Logan "nou nout" din 2007
2016 - Doua Logan si o Dacie 1310 "trasa pe dreapta" (stau la casa, curte incapatoare :D )
2017 - Fi'miu are carnet din octombrie 2016 si i-am luat un Logan "second-hand". Fica-mea are examenul auto in iulie ("traseul", caci "sala" a luat-o deja)...

Quote from: cristi5 on June 03, 2017, 05:11:57 PM
Limita este numar de vehicule egal cu populatia (oricum si daca mai creste peste, asta nu mai poate aduce trafic in plus, adica si cand fiecare cetatean va avea 3 masini, tot nu le poate folosi pe toate concomitent).

Evident ca nimeni nu poate sofa 3 masini concomitent...
Dar in 2006 eram o familie de 4 persoane cu un singur "permis de sofer" si o singura masina.
In 2007 doi "soferi", doua masini.
La sfarsit de 2016 erau "trei permise".
La sfarsit de 2017 vor fi probabil 4 "permise de sofer", ramane sa ne uitam in portofele sa vedem daca putem creste "parcul auto al familiei" sau trecem pe sistem "Uber" inter-familial...:D
Mama proștilor este mereu gravidă... :)