News:

.

Main Menu

În parcare

Started by bogdymol, April 07, 2012, 02:19:49 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danutzu_1069

Apropo de lifturi, intrebarea mea este, daca te afli la un etaj oarecare, si nu ai afisaj care sa-ti zica unde e liftul (cum e in majoritatea cazurilor), de ce apesi in sus cand vrei sa mergi in jos?
De unde stii unde este liftul????
Cu problema asta ma confrunt zilnic la locul de munca, o cladire cu 3 etaje + un subsol. Uni coolegi apasa aiurea, sau chiar pe ambele butoane.
Doar la parter e afisaj cu etajul la care se afla liftul, in rest, doar butoane.
Logica de functionare a liftului este sa faca curse de la cel mai de sus "apel" pana la cel mai de jos "apel" si cu opriri intermediare, in funtie de "apelurile" primite.
Instructiunile sunt simple si la loc vizibil: apesi pe butonul in directia in care vrei sa mergi. Ce e mai simplu decat atat?????
Doar sa nu stii la ce etaj te aflii

Marius

Logica de programare a lifturilor respecta anumite reguli, la fel ca si logica de programare a semaforului. La semafor e ceva mai simplu deoarece factorul uman nu intervine decat in cazul trecerilor de pietoni. O simpla bucla de program intrerupta de apasarea pe buton a pietonului care doreste sa traverseze.
In cazul liftului, apasarea butonului "sus" sau "jos" are (sau ar trebui sa aiba) acelasi efect, respectiv chemarea liftului la etajul unde a fost actionat butonul "sus sau jos". Deplasarea ulterioara a liftului sta la "mana" celui care a scris programul sau a celui care a platit lucrarea  :)

danutzu_1069

daca liftul se deplaseaza in sus si tu il chemi sa mearga in jos, nu va veni la tine decat dupa ce a ajuns la ultimul apel pe directia de deplasare (in sus, in cazul nostru)
Logica de programare e foarte bine studiata pentru a economisi timp, energie si pentru a minimiza uzura pieselor in miscare.

Marius

Da, ai perfecta dreptate, ce vroiam eu sa subliniez e ca indiferent de butonul apasat (sus sau jos) liftul va executa deplasarile comandate anterior. Apasarea butonului e doar un trigger pentru deplasarea la un anumit etaj.

PS. cred ca suntem putin offtopic, discutia s-ar putea muta intr-un topic dedicat (automatizarilor)

Earthchild

#2389
Quote from: adiarc on August 24, 2014, 11:27:03 AM
ar trebuii sa se inscrie si la circ respectivul motociclist inconstient

din pacate am fost si eu atent pe autostrada......cam 70% din soferii romani nu stiu sa circule pe autostrada
- folosesc banda 2 ca banda de deplasare si nu banda 1
- nu semnalizeaza la schimbarea dir de mers
- accelereaza atunci cand depasesti
- franeaza puternic , INAINTE , sa intre pe banda de decelerare
- nu intra pe banda de decelerare din timp si intra la sf , unde de fapt , e linie continua
- ies imediat pe banda 1 de pe banda de accelarare cu 40-50 de km/ora
- la schimbarea benzilor sau la circulatia in coloana nu pastreaza o distanta de siguranta
- desi sunt suficiente spatii de servicii , folosesc mai degraba banda de urgenta pt orice doresc
etc, etc , etc
Din pacate Politia nu face educatie rutiera
consider ca toti acestia ar trebuii trasi pe dreapta de Politie  - eventual la inceput sanctionati cu avertisment si amendati drastic pt abateri repetate
dar din nou...Politia e prea ocupata sa stea in boscheti la 30 la ora...pe portiuni unde mergi lejer cu 70-80 si unde n-a fost vreodata vreun accident

Apropos de cele de mai sus, acum doua saptamani am avut de-a face pe A3 cu unul din astia pentru care autostrada=DN. Eram pe prima banda cu 120km\h, pe banda a 2-a veneau vreo doua masini cu 140-150 si inconstientul porneste de pe banda de urgenta pe care stationase pana atunci si intra pe banda 1 cu 40 la ora in fata mea. A trebuit sa franez puternic pana am fost depasit de cei de banda a 2-a, iar cand am trecut pe langa el si l-am claxonat si-a cerut scuze...
F...g moron!

iulius

salutare, cum pot pune si eu cateva foto pe forum, am tot incercat, dar nu reusesc, mersi

Ionut

Terminam si noi cu liftul? :) Cred ca mai bine comentam cum utilizam scarile, nu liftul. :D A se vedea: la metrou, la urcarea/coborarea din mijloacele de transport in comun si in alte zone publice.

dr4qul4

Quote from: iulius on August 26, 2014, 06:35:22 AM
salutare, cum pot pune si eu cateva foto pe forum, am tot incercat, dar nu reusesc, mersi
intai trebuie sa le incarci pe google+ sau pe imgur. Dupa dai click dreapta pe imagine (deschisa in format mare) si copiezi Image URL, apoi aici pe forum apesi pe butonul "insert image"  (cel cu monalisa, ) , paste si gata.

Atentie sa nu ai pozele deschise in format mic atunci cand copiezi image URL pentru ca pe forum va aparea imaginea la aceea dimensiune.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

davyl

Exact, o poza care arata cum se opreste o autostrada in mijlocul a "nimic". Exact ca in expresia aia: "in the middle of nowhere"...

Ma interpela un coleg de serviciu zilele trecute: "Imi place ca voi romanii ati inceput sa faceti autostrazi. Astept sa si uniti segmentele care le-ati inceput deja. Pentru moment nu e prea unitar".

Am zambit stramb, dar avea dreptate...

adiarc

#2395
mda...dar la o medie anuala ( in ultimii 25 de ani ) de nici 20 de km/an..nu se poate spune ca am inceput sa construim...daca s-ar mentine media din ultimi ani ( sa fim aproape de 100 de km/an ) , atunci DA...s-ar putea spune ca am inceput.Din pacate anul acesta vom trage iarasi media in jos...cu inaugurarea a 22 de km....sau max aprox 60...daca apare o minune pe Arad-Nadlac
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Harry

Quote from: adiarc on August 26, 2014, 08:31:16 PM
http://www.zf.ro/business-construct/constructiile-se-pregatesc-de-un-al-doilea-semestru-pierdut-pretul-taierii-investitiilor-publice-este-disparitia-locurilor-de-munca-a-investitorilor-si-a-fluxurilor-de-marfuri-13143437


^^
Azi noapte am luat Clujul, Constanta, Brasovul, Iasiul si Timisoara si le-am puricat la doua capitole: constructii si retail.

La capitolul constructii am studiat autorizatiile de construire emise de la inceputul anului. Mai putin la Iasi unde lipsa de transparenta a primariei m-a impiedicat sa aflu aceste info.

Brasov - 551
Cluj - 841
Timisoara - 1058
Constanta - 1335

Pe retail am adunat doar lanturile internationale prezente - discount market, supermarket, hypermarket si cash & carry-

Brasov - 23
Timisoara si Iasi la egalitate cu cate - 25
Cluj - 34
Constanta - 41

Cu cateva note. Clujul are cele mai multe Profi dupa Bucuresti, in timp ce Constanta are cel mai mare numar de mall-uri dupa Bucuresti, este singurul oras din cele 5 cu 2 Selgros si singurul din Romania care are toate lanturile internationale.

pasadia

Concluzia care fiind? Si oricum nu vad nici legatura cu ce se spunea in acel articol.

Da, daca vorbim strict de piata constructiilor, atunci in perioada de criza maxima (2009-2012), constructia de noi spatii comerciale (Kaufland, Lidl, Penny, etc...) a reprezentat o gura de oxigen enorma pentru foarte multe firme. Gura ce a disparut caci investiitile in noi spatii nu mai sunt necesare.

MNU

Si oricum la Timisoara nu e corect numarul de retaileri (retelele internationale).

MHN

^^
Exact!
Deci, Harry, ce ai inclus in numaratoare? Ai pus cumva si lanturile de bricolaj? Dar dm-urile?
Mie-mi da o valoare diferita de a ta, pentru Timisoara, de exemplu.
Ai calculat cumva luand filialele de pe website-ul fiecarei retele?! Caci acelea nu sunt la zi.