Discutii diverse despre infrastructura feroviara

Started by marcelbanu, July 31, 2013, 10:51:59 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

thinker

#150
@frunzaverde

https://www.capital.ro/cfr-anunta-un-profit-de-400-500-mil-lei-pentru-2016.html

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/cum-si-a-majorat-cfr-sa-profitul-de-peste-12-ori-in-2015-la-aproape-110-mil-lei-15494221

era si un alt articol acum cativa ani o stire ca CFR infrastructura a avut multe sute de mil lei profit intr-un  an si exact asta era concluzia ca nu repara mai nimic si raporteaza profituri neintretinand infrastructura. o sa gasesc si acest articol

dar nu cred ce scrie la ziar,  frunzaverde sa intelegem ca acolo la CFR infrastructura merge cat de cat treaba (la standade rezonabile) si in mare problema e subfinantarea?

Inteleg acesti bani, sute de milionae lei anual nu ar fi rezolvat complet problema intretinerii curente fara modernizari, dar o mica parte, pe poate x % din retea s-ar mai fi rezolvat cate ceva de exemplu.

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

frunzaverde

Ignora jurnalistii de doi lei care nu stiu despre ce vorbesc... Astia inca folosesc termenul SNCFR (nu mai exista din 1999 o entitate feroviara cu numele asta) si nu inteleg distinctia intre CFR SA si CFR Calatori. Uite aici alocarile pentru reparatii curente si capitale din ultimii ani, raspuns CFR:



respectiv



Vorbim de fonduri suficiente pentru un drum judetean, nu pentru o retea de cale ferata... Profiturile din 2015-2017 sunt aproape exclusiv amortizari contabile...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

thinker

Daca ne uitam pe situatiile financiare si pe bugetul de venturi si cheltuieli ale companiei pare foarte ineficienta. Cu siguranta este.

http://www.cfr.ro/index.php/ct-menu-item-3/ct-menu-item-15/ct-menu-item-17

Oricum te uiti pe bugetele anuale si pe situatiile financiare arata dezastruos.  Ineficienta.
Reparatiile si intretinerea anuale sunt in jur de 1-1.5mld ron anual, sau asa e acolo in bilant. Ce era in raspuns sunt numai RK-uri, si numai din surse bugetare -transferuri de la bugetul de stat,  nu si din surse proprii.

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

frunzaverde

#153
Quote from: thinker on September 15, 2018, 02:06:01 AM
Reparatiile si intretinerea anuale sunt in jur de 1-1.5mld ron anual, sau asa e acolo in bilant. Ce era in raspuns sunt numai RK-uri, si numai din surse bugetare -transferuri de la bugetul de stat,  nu si din surse proprii. Reparatiile si intretinerea anuale sunt in jur de 1-1.5mld ron anual, sau asa e acolo in bilant. Ce era in raspuns sunt numai RK-uri, si numai din surse bugetare -transferuri de la bugetul de stat,  nu si din surse proprii.

Nu, ce e in documentul ala sunt transferuri pentru RK si reparatii curente (RG, REV...). Sursele proprii se adauga peste, dar sursele astea sunt minuscule - veniturile din TUI de-abia daca acopera costurile de operare ale retelei.

Da, reparatiile si intretinerea anuala sunt de 1 - 1.5 miliarde anual, dar asta include si o parte importanta din costurile cu reconstructia CIV! Pentru restul retelei ajung in jur de 200 milioane de lei anual, asta incluzand reviziile si inspectiile, etc. etc..

Si da, exista ineficienta - cat timp lucrari se fac la lopata pentru ca mecanizarea este extrem de putina, si scumpa, ce eficienta vrei? La fel, operarea se face in unele locuri cu CEM sau SBW-uri si legaturi telefonice, ca in 1920. La fel inspectia obiectelor care au termene la RK depasite de 10 ani, care trebuie inspectate 24/24 (paza permanenta) in loc de o data pe luna...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

thinker

Da ai dreptate frunzaverde, dar nu e nici o problema sa vezi cat de repede o sa se mecanizeze. Au 23 000 salariati si salariul mediu e ceva, dar la lopata cred ca e mai mic.

Pe langa TUI am vazut in bilant ca mai ia subventie de la stat inca echivalentul TUI in medie.
Toti care muncesc pe bani putini parasesc tara, o sa ramana curand fara forta de munca, demografia e in aceasta directie de asemenea, vor nu vor o sa se mecanizeze si modernizeze. Alta cale nu e, forta de munca ieftina masiva condamna la subdezvoltare. 
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Ionut

Acum, (aproape) live din Comisia de Transporturi din Camera Deputatilor.
Declaratii Sova si Neaga.

Sova vrea "abordare bugetara". Mai multi bani pentru intretinere. Anual 300 km scadenti la RK/reparatii din care se repara 16.

tom_sawyer

BEI: CFR are nevoie de aproape 6 miliarde de euro doar pentru reînnoirea căilor ferate

CFR are nevoie de aproape 6 miliarde de euro pentru reînnoirea a 10.000 de kilometri de cale ferată, iar Banca Europeană de Investiţii (BEI) este dispusă să ofere companiei un împrumut în acest sens, a declarat, marţi, Mihai Frumosu, expert în sectorul transporturilor în cadrul BEI, prezent la o conferinţă de profil.

"Avem 60% din subsistemele de cale ferată care sunt scadente la înnoire. Toată lumea ştie că restricţiile de viteză duc la prelungirea timpului pentru pasageri, iar la trenurile de marfă durata este mai mult decât dublă. Aproape 10.000 de kilometri de linie de cale ferată scadenţi la reînnoire. De ce am ajuns aici? În primul rând, a fost vorba de subfinanţare. În al doilea rând, pierderea facilităţilor interne de înnoire, atât în cadrul CFR SA, care şi-a pierdut utilajele interne de reparaţii, dar şi la nivel naţional, în piaţa de construcţii, antreprenorii şi-au direcţionat eforturile către alte sectoare sau către alte ţări", a continuat Frumosu.

O altă problemă invocată de oficialul BEI este întârzierea cu care este aprobat bugetul anual al CFR, de regulă în luna mai, ceea ce duce la pierderea unei perioade foarte lungi de timp de implementare, însemnând pierderea bugetului, care oricum este foarte mic. Totodată, optimă ar fi aprobarea unui buget multianual.

"În strategie este publicată o sumă imensă, aproape 6 miliarde de euro necesare doar pentru reînnoire, nu discutăm de alte nevoi ale CFR SA", a arătat el.

Este vorba de un program pe 15 ani, 660 de kilometri pe an, însemnând 386 milioane de euro pe an.

"Pentru a obţine aceşti 6 miliarde de euro, soluţia cea mai simplă este un împrumut. Foarte multe ţări au ales această variantă, iar BEI sprijină aceste proiecte şi am putea să vă ajutăm", a mai spus Frumosu.

economica.net

Ionut

Viteza trenurilor de marfă a scăzut până la cea a unei biciclete

Calea ferată din România se degradează de la an la an, în condiţiile în care compania de infrastructură CFR SA a pierdut sume uriaşe pe care nu a fost în stare să le cheltuiască pentru reparaţii şi modernizări, a afirmat, miercuri, Vasile Şeclăman, director al Direcţiei de Supraveghere Feroviară din cadrul Consiliului Concurenţei. "Calea ferată din România, din punctul de vedere al calităţii, în fiecare an se degradează, lasă de dorit. Aceasta se exprimă prin viteza de circulaţie foarte mică, de circa 44 de kilometri la oră în medie la călători şi nu mai vorbim la nivelul transportului de marfă, unde a scăzut în ultima vreme de la 18 kilometri la oră la 15-16 kilometri la oră", a arătat Şeclăman, potrivit Agerpres.ro.

"Investiţia principală, dacă vrem să dezvoltăm transportul feroviar de călători şi de marfă, trebuie să fie îndreptată către infrastructură, să existe programe naţionale, care să aducă bani de la bugetul de stat şi de la fondurile europene, astfel încât să putem ajunge cât de cât din urmă ţările dezvoltate. Mă refer la viteze astronomice pentru noi, când vorbim de transportul de călători, de 250 de kilometri pe oră, pe când la noi cea mai mare viteză este de 160 de kilometri la oră, pe tronsonul Bucureşti - Constanţa, recent modernizat", a continuat Şeclăman.

În consecinţă, a arătat el, anul următor, în 2017, Ministerul Finanţelor a alocat cu 19% mai puţini bani pentru investiţii în infrastructura feroviară.

Digi24

Ionut

Le pun aici si va rog sa discutam detalii despre fiecare pe thread-urile dedicate.




CFR SA anunta noi proiecte cu finantare UE

"Pentru atingerea obiectivelor sale de investitii pentru reabilitare de linii si constructii noi, CFR SA are in planificare pentru urmatoarea perioada de finantare europeana un portofoliu de proiecte, aflate in diferite stadii de pregatire, porofoliu ce permite actualizarea in functie de cerintele pietei de transport feroviar", a punctat Valentin Dorobantu.

Noile proiecte sunt:

• modernizarea liniei Arad – Timisoara – Caransebes
• reabilitarea liniei de cale ferata Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebes
• reabilitarea liniei de cale ferata Craiova – Calafat
• electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj – Oradea – Episcopia Bihor
• modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera
• modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti
• dublarea liniei de cale ferata intre statiile de cale ferata Mogosoaia si Balotesti
• electrificarea liniei de cale ferata Radulesti – Giurgiu Nord
• electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj – Coslariu
• sistem de telegestiune a energiei electrice si de compensare a factorului de putere in substatiile de tractiune
• modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferata
• modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanta
• modernizarea sectiunii feroviare Predeal-Brasov
• modernizarea unor statii de cale ferata din România (47 statii)
• lucrari de reabilitare pentru poduri, podete si tuneluri (etapa II)
• lucrari de reparatii / modernizari ale liniilor de cale ferata (Bucuresti-Brasov, Timisoara-Arad, Bucuresti-Buzau, Bucuresti-Craiova, Pascani-Iasi, Bucuresti-Constanta, Bucuresti-Pitesti), pentru asigurarea unei viteze sporite si cresterea calitatii serviciilor de transport feroviar (Quick Wins)
• modernizarea liniei de cale ferata Ploiesti–Adjud-Focsani–Bacau-Roman-Pascani-Iasi-Frontiera

ClubFeroviar.ro

Ionut

Romania trebuie sa se concentreze pe reabilitarea infrastructurii feroviare

"In ultimii cinci ani, s-a obtinut o finantare mai mica de 10% din necesarul proiectelor de reabilitare a infrastructurii feroviare din Romania, iar un procent de 60% din subsisteme este restant la reabilitare, aceasta situatie determinand restrictii de viteza si in lant, la scaderea atractivitatii transportului feroviar. Conform unei analize elaborate de BEI, aproape 10.000 km de cale ferata sunt scadenti la modernizare din cauza subfinantarii, a incertitudinii unui buget anual, a pierderilor interne a facilitatilor pentru reinnoirea infrastructurii (cum ar fi utilajele companiei nationale de infrastructura feroviara) si, la nivel national, din cauza antreprenorilor care si a eforturilor lor redirectionate catre alte moduri de transport sau tari", a declarat Mihai Frumosu, Senior Transport Expert – Banca Europeana de Investitii, in cadrul Summitului Zilele Feroviare, organizat de Club Feroviar si Asociatia Industriei Feroviare din Romania – AIF, la Bucuresti.

Analiza arata ca necesarul investitional pentru reabilitarea infrastructurii se cifraza la 5,8 miliarde de euro, suma ce ar sustine reabilitarea a 660,5 km de linii pe an, pentru o perioada de programare de 15 ani. Ca urmare, este necesara o investitie de 386 milioane de euro pe an pentru reabilitarea infrastructurii.

Mihai Frumosu a precizat ca, pentru a ajunge mai rapid la cresterea calitatii infrastructurii, lucrarile de reabilitare pot conduce la indeplinirea unor obiective, comparativ cu proiectele de modernizare. "Fata de modernizare, in reabilitarea infrastructurii nu sunt provocari majore de proiectare si de mediu, pregatirea proiectelor se poate face mult mai rapid si este mai ieftina si nu sunt necesare exproprieri si nici cercetari arheologice. De asemenea, prin noile tehnologii, viteza de reabilitare este mai mare decat realinierea liniilor de cale ferata, iar ca avantaje putem mentiona rapiditatea implementarii proiectelor si valoarea financiara adaugata. Conform analizelor noastre, fata de modernizare, activitatea de reabilitare este cu peste 40% mai rapida si mai ieftina", a explicat Frumosu.

In Romania, pe segmentul de transport, BEI a alocat o finantare de 1 miliard de euro, sprijina modernizarea retelei de cale ferata, inclusiv pe Coridorul IV, precum si modernizarea retelei de metrou si a constructiei noii linii – Magistrala 5. De asemenea, banca ofera servicii de consultanta pentru CFR SA, Autoritatea pentru Reforma Feroviara, dar si Metrorex, prin PASSA (format standard de contract pentru asistenta tehnica).

ClubFeroviar.ro

Vlad94

Observ ca nici macar nu se doreste dezvoltarea transportului de naveta pentru zonele metropolitane, asa numitele trenuri urbane. Din punctul meu de vedere ar trebui incluse in strategia de dezvoltare, fiind profitabile pentru CFR si se pot implementa cu fonduri putine.

TibiV

Ce înțelegi prin "profitabile" ?...

Nu cred că la noi există vreo rută profitabilă, dacă excludem faimoasa subvenție...
Pur și simplu transportul feroviar de călători NU își acoperă costurile din biletele vândute...
Da, dacă "suma forfetară" dată ca subvenție pe cap de călător transportat te "aruncă" în domeniul profitabilităţii, atunci OK, putem discuta despre rute profitabile...

Dar strict pe venituri din activitatea de bază/costuri, nu cred că mai există vreo rută "profitabilă"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

rizzuh

#162
Quote from: Ionut on October 20, 2018, 09:50:56 AM
• modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera

Oare au in plan sa refaca si podul? :lol:

Quote from: Ionut on October 20, 2018, 09:50:56 AM
• modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Aeroport International Henri Coanda Bucuresti

Ce? Avem CF pana la aeroport? De cand? :o

Poate se refera la racordul pentru combustibili, numit pompos "Bucuresti Nord - AIHC".

Quote from: Ionut on October 20, 2018, 09:50:56 AM
• electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj – Coslariu

Parca este deja electrificata...

Quote from: Ionut on October 20, 2018, 09:50:56 AM
• lucrari de reparatii / modernizari ale liniilor de cale ferata (Bucuresti-Brasov, Timisoara-Arad, Bucuresti-Buzau, Bucuresti-Craiova, Pascani-Iasi, Bucuresti-Constanta, Bucuresti-Pitesti), pentru asigurarea unei viteze sporite si cresterea calitatii serviciilor de transport feroviar (Quick Wins)

2 segmente (Bucuresti - Crasov, Bucuresti - Constanta) au fost deja reconstruite de la zero, alt segment este in plan (Timisoara - Arad), nu cred ca se va mai face ceva.

Nu inteleg care-i diferenta intre reabilitare si modernizare...

Vlad94

Quoteelectrificarea liniei de cale ferata Radulesti – Giurgiu Nord
Pe bune? Care e rostul, daca se reactiveaza Bucuresti Nord-Jilva-Giurgiu?

dan tm

Rostul este circulatia directa a trenurilor pe racordul Videle spre vest.

OBB duce si in prezent locomotivele electrice in stare rece pe distanta Radulesti-Ruse.

Uite un tren Curtici Fr-Giurgiu Nord Fr. pe racordul Videle

DSCF7755 by David Daniel, on Flickr