Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Ionut

Straco acum.

Nu ne lipsește mare lucru. Avem problemele majore rezolvate de principiu la autostrăzi. Zice și de Domnesti. Suntem in faza de proiectare.

Ionut

Porr ST4.

Suntem din Austria dar de 15 ani în România. Plătim taxe. Toți sunt vinovati - autorități, constructori. Trebuie să stăm la masa rotundă. Trebuie să discutăm cum rezolvăm problemele. Nu depinde de unde este o companie. Trebuie să fim constructivi.

Ionut

Geiger.

350 angajati avem. 20 ani în România. Lipsește încrederea. Noi credem că acum sunt probleme în pregătirea autostrăzilor. De ce facem autostrăzi proiectare si executie? S-au mutat responsabilitatile către constructori.

De ce dam drumul la proiecte fără utilități, exproprieri și fără AM? Ce forță are un constructor să reloce, să exproprieze? Constructorii trebuie să aibă terenul liber de sarcini.

Exista constructori seriosi si neseriosi.

Proiectarea? Slabă. Primim proiecte slabe, nu nivel bun de detalii de execuție.

S-au tăiat capitolul de cheltuieli neprevăzute. Si astea se regăsesc în claim-uri. Nu e normal sa licitezi xontracte fara neprevazute.

OMT 600? Nu e soluția pe termen lung doar curând responsabilitatile la constructori. Trebuie dialog.

Partea de implementare. Lupta intre autoritățile statului. Nu este coerenta între MT și mediu și CNAIR. Sunt aspecte interdisciplinare. Pregătirea proiectelor data la constructori genereaza dispute.

Legislație. Se vb prea mult doar de autostrăzi. Sunt probleme și la DN uri și alte drumuri. Legislație Achizitii publice- gropi de împrumut de exemplu. Nu ne uitam la detalii. Cum sa faci autostradă în 12 luni? Din start stim de aceste termene imposibile și ajungem la dispute.

70% din motivele de claim pot fi eliminate din faza de pregătire a proiectelor.

Foarte bun Fabian de la Geiger. Foarte bun.

Ionut

Tot Geiger.

Lipsa forței de muncă. E nevoie de formare duala. Ucenicie. Foarte bun.

pentium10

Mi se pare foarte OK ce au zis cei de la Geiger.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Ionut

#4985
Proiectant ST2

Pregătirea proiectelor.

Bugetare. Trebuie alocare bugetară.

Recepția lucrărilor. Avem CTE. Trebuie dialog tehnic și juridic. Nu poti cere calitate la pretul cel mai mic. Vorbeste despre meciurile din CTE între CNAIR și constructori.

Incompetența și în CNAIR dar și la unii constructori.

Ionut

#4986
STRABAG.

Avem probleme în teren. Avem nevoie de ingineri FIDIC buni. Avem nevoie de angajament în teren și de shared responsibilities. Trebuie luate decizii la timpul potrivit!

Despre licitatii. Sunt reguli norme schimbate. Trebuie actualizare SF înainte de lansarea licitației pt a evita clarificările și spațiu de interpretare pt contestații.

Ionut

Aktor Euroconstruct. ST2 și București.

Majoritatea problemelor generate de autorități pt ca nu au luat decizii suficient de rapide. Mai sunt probleme de rezolvat.

Accelerarea execuției depinde de bună înțelegere a responsabilitatilor. Antreprenorii își asumă cele mai multe riscuri.

Am primit clarificări verbale ca se rezolva problemele.

Subcontractori. Intelegem și folosim firmele locale la maximum posibil pt a transfera experienta noastra și a rămâne aici.

Ionut


Ionut

Cătălin Drulă. CNAIR este acum la punctul de jos cu privire la competență. Cere operationalizarea CNIR.

Ionut

Tirrena ST3.

Nu intelegem de ce nu deschid ST3. Noi zicem ca nu sunt probleme. Diferenta de interpretare a rezultatelor.

Ionut

Sova este slab. Foarte slab. Teribil de slab. Habar nu are despre ce vorbeste. Pe lângă subiect, vede jumătăți de adevăr, deja gata l-au infectat cei din CNAIR.

Timp pierdut.

ovicor

 PNL a fost live mai bine de 2 ore de la Comisia Transporturi din Camera Deputatilor.Puteti urmari pe FB !

KenyaSong

Quote from: ovicor on February 13, 2018, 03:50:12 PM
PNL a fost live mai bine de 2 ore de la Comisia Transporturi din Camera Deputatilor.Puteti urmari pe FB !

Mulţumesc! Înregistrarea aici

raulbogdan23

MT pe pagina de facebook:

QuoteConstructorii de autostrăzi și drumuri naționale față în față cu Ministrul Transporturilor, Lucian Șova la Comisia pentru Transporturi și Infrastructură din Camera Deputaților.
Acestora li s-au cerut explicații pentru că nu reușesc să finalizeze la termen lucrările din cadrul contractelor câștigate precum și pentru calitatea execuției. Lucian Șova le-a atras atenția că trebuie să-și asume responsabilitatea, după câștigarea licitațiilor.

Ei cand o sa isi asume responsabilitatea in cazul LD 3?