Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

razvan96

Nu au binevoit a actualiza fisierul cu stadiul tuturor proiectelor, insa au actualizat alte documente de pe site-ul CFR si avem ceva informatii despre stadiul fizic pe BraSig:

S1+3: 11,6%
S2: 6%.

TibiV

https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/5181028791931947

CFR SA a lansat licitația pentru Servicii de consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Lucrări în stațiile CF Fetești și Ciulnița, de pe linia de cale ferată București – Constanța"

Bucureşti, 3 ianuarie 2022
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA a lansat licitaţia deschisă, în valoare totală de 4.992.516,79 lei fără TVA, pentru Servicii de consultanță și supervizare a proiectării și execuției lucrărilor aferente obiectivului de investiții ,,Lucrări în Stațiile CF Fetești și Ciulnița".
Valoarea estimată a contractului este de 4.992.516,79 lei fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din Fonduri de Coeziune și de la Bugetul de Stat. Durata totală estimată a serviciilor este de 84 de luni, care este calculată luându-se în considerare: durata estimată de proiectare și execuție a lucrărilor – 24 luni și perioada de garanție și notificare a defecțiunilor – 60 luni.

Contractantul/Supervizorul va urmări ca Proiectul tehnic să fie elaborat conform regulamentelor legale în vigoare, cu respectarea tuturor etapelor din HG nr. 907/2016, privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările ulterioare.
În cadrul serviciului de consultanţă și supervizare în domeniul managementului execuţiei şi pentru verificarea execuţiei lucrărilor de construcţii și instalaţii aferente obiectivului de ,,Lucrări în Stațiile C.F. Fetești și Ciulnița, de pe linia de cale ferată București – Constanța", Contractantul va desfăşura activităţi de coordonare, consultanță și supervizare.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Poputes

https://economedia.ro/licitatia-pentru-modernizarea-tronsonului-de-cale-ferata-dintre-predeal-si-brasov-va-fi-lansata-anul-viitor.html

Licitația pentru modernizarea tronsonului de cale ferată dintre Predeal și Brasov va fi lansată anul viitor

Licitaţia pentru modernizarea tronsonului de cale ferată dintre Predeal şi Braşov va fi lansată anul viitor, informează Radio România Actualități.

Proiectantul finalizează în prezent studiul de fezabilitate, necesar refacerii liniei de aproape 30 de kilometri. Pe magistrala Bucureşti – Braşov calea ferată este modernizată până la Predeal, iar viteza maximă este de 140 de kilometri pe oră la trenurile de călători, a precizat pentru Radio România Actualităţi purtătoarea de cuvânt a CFR Infrastructură, Oana Brânzan.

,,Pe tronsonul Predeal – Braşov avem deja în execuţie contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate. Studiul de fezabilitate are un procent de implementare de 46%. Termenul estimativ pentru prezentarea ofertei finale, variantei optime de modernizare pe acest tronson, este anul 2022. (...) Stă la baza lansării următoarelor etape, şi anume, proiectare şi execuţie", a adăugat Oana Brânzan.
Între Bucureşti şi Braşov circulă 70 de trenuri pe zi.

Modernizarea tronsonului de cale ferată Brașov – Predeal este discutată de câțiva ani, astfel încât să fie crescută viteza de circulaţie a trenurilor. Până acum, însă, investiţia nu a trecut de faza analizei unor posibile soluţii tehnice. Proiectul se regăseşte şi în planul de investiţii al Ministerului Transporturilor ce a fost supus dezbaterii publice. Pentru modernizarea acestei căi ferate este propusă ca sursă de finanţare Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) vizează finalizarea reţelei TEN-T. Valoarea lucrărilor de modernizare totală a acestui tronson de cale ferată, cu o lungime de 27 km, este estimată la 1,4 miliarde euro.

shift2rail

^scump, domnule, scump...ce se doreste a se "moderniza" cu 1,4 mld EUR intre Predeal-Bv?

cu 120-140 mil EUR/km forezi tunel de baza (costul mediu St. Jean de Maurienne(FR)-La vallée de Susa(IT) la care se lucreaza as we speak)...

Xenos

Da, e o aberatie, acolo un RK pe amplasament si taierea copacilor care cad pe catenara ar fi fost suficient, vad ca nu ne mai vindecam de megalomanie!

frunzaverde

Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!


Xenos

Tunel de unde pana unde?
Adica de dincolo de Timisul de Sus pana spre Azuga? Si care e sensul, se economisesc 100 m inaltime, 150 m?
E si pt pasageri sau doar pt marfa?
Pt pasageri nu vad sensul unor trenuri care sa nu stationeze in Predeal, poate cu exceptia unor Railjeturi sau a celebrului Dacia....

shift2rail

^27 km x 120 mil/km (min minimorum) = 3.4 mld EUR. iar bugetul alocat este de 1.4 mld ptr sector. o varianta ptr a acoperi gap-ul de finantare ar fi implicarea colectivitatilor "locale" (Bv-Buc, cei de pe traseul mai indepartat in cote regresive cu distanta fata de tunel) dar ma tem ca disponibilitatea de a plati ptr cf la romani este extrem de redusa, vezi inexistenta.

frunzaverde

Pentru ca costurile de constructie sunt imense, costurile de intretinere sunt uriase, si exista zeci de mii de alte locuri pe retea cu raport beneficii/pret mult superior. Practic, asta e o masura "finala" - cand tot restul retelei e perfecta...
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

alinuttt

Întrebarea mea este unde mai încape pe viitorul CEF 2 Predeal-Brașov... Că probabil Sighișoara-Brașov va fi cazat pe CEF2,  sume deloc semnificative.

Puteau frumos să facă un singur fir prin tunel(deci un al treilea zid) strict cât e necesar pentru marfare, iar în rest reabilitarea actualului amplasament până la Brașov. Dar no, bibeloul 160 km/h pentru trenurile de călători strălucește tot mai mult.

shift2rail

^doar SF e finantat din CEF, executia Predeal-Bv intra in noul POT 2021-2027, ca a doua prioritate (dupa Buc-Craiova); asta cel putin in "Planul de acţiune pentru transferul modal..." din Dec 21(Grindeanu) care ar trebui sa implementeze Strategia CF (gandita de Bode&Drula).

deja USR (Ghinea) a iesit cu un document f acid de "monitorizare" a PNRR in care acuza ca Planul de actiuni si Strategia se bat cap in cap...de unde necesitatea unui pact transpartinic pentru caile ferate pe 15-20 de ani.

le: exista, in fact, un al treilea document strategic care acopera (si) sectorul feroviar ptr aceieasi perioada, intitulat Plan Investitional MT 2020-2030. am renuntat sa mai caut coerente intre cele 3 documente "strategice" baietii nu fac nici macar minimul efort a semna autorii/contactele lor , ca pentru orice policy paper decent.

cristi5

Hai sa punem si Maste Plan-ul (MPGT) si Planul de actiune pe doclic-ul nostru. Avem si PNRR acolo...

Din pacate stam si bajbaim cu SFul de la Predeal pt ca nu avem acces nici la proiectant nici la PMul din CFR. Nici macar nu stim cine e PMul.

Xenos

Ar fi ff interesant sa intelegem mai concret ce vor sa faca la Predeal, de acord.

shift2rail

^ in Planul de Actiuni/Planul Investitional MT 20-30 "modernizarea"(whatever that may mean) Predeal-Bv e bugetata la aprox 600 mil EUR, in timp ce @Poputes mentioneaza o investitie de 1.4 mld EUR (citand-o pe  purtatoarea de vorbe a CFR Infra?)

posibil ca la moment, nici la nivelul MT/CFR Infra sa nu se stie exact ce se doreste, concret, de la aceasta modernizare.