[B] Mentenanța, modernizarea și extinderea infrastructurii STB

Started by doryan93, November 14, 2013, 02:56:59 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Duta C




(GPS)


(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader
Or avea de gand sa indrepte linia care s-a serpuit destul de tare??

Duta C

Am uitat sa spun ca este vorba de Linia 32!Cred ca in cel putin 10 locuri este iarba data laoparte!


shift2rail

De ce nu se transforma linia 32 intr-o adevarata linie de "metrou usor" pe modelul de succes aplicat de @basescu  liniei 41?

Eventual "cuplata" cu linia 21 la Pta Unirii- la moment se parcurg aproape 2 km pe jos intre cele doua capete!- 21 upgradata tot la status de lightrail, ptr a realiza o conectie decenta sudwest-nordest?

larson



E in intentiile lui Nicusor, daca semneaza contractul de executie pana la urmatoarele alegeri s-ar putea sa avem noroc.

carutasul

Asta e de bine. Iar legarea celor două zone la Piața Unirii ar fi un succes major, din toate propunerile lui Nicușor, unele proaste, altele bune în diverse grade asta mi se pare cea mai bună. Eu am locuit o perioadă la 11 Iunie și lucram la Obor, teoretic era aproape cu tramvaiul 14 dar practic mergeam o grămadă pe jos :) Din păcate acolo în subteran e full, dar traficul la suprafață nu e așa de rău, se poate găsi un traseu să încurce relativ puțin, și oricum dacă mai preia din pietoni s-ar putea ca per total să iasă cu plus...

shift2rail

^exist ceva concret, un proiect tehnic de unire a celor doua linii?

La suprafata gasesc imposibil in traficul/haosul de la Unirii...trebuie subteran(cel mai indicat) sau, nomina odiosa, suprateran.


shift2rail

^Merci, exact la conectarea celor doua boucle ma gandeam (sf vineri tram 21 si capatul pta unirii sud-est tram 32)

Dar articolul nu ofera niciun indiciu despre posibilul "racord" dintre bucle: subteran/suprafata/suprateran....mister :-[

liviubalan31

Subteran nu ai pe unde ca sunt 2 magistrale de metrou + un pasaj, suprateran nu se face. O sa se faca 100% la sol, iar traseul va fi definit de studiul de fezabilitate.

carutasul

mă gândeam așa într-o doară, apropo de suprateran, dacă nu ar merge să faci un arc spectaculos peste Dâmbovița și bd Unirii și să îl duci pe Splai prin fața Bibliotecii Naționale cu o coborâre înghesuită pe lângă Tribunal, fostul magazin Junior :) Mă rog, știu că visez, dar poate ar merge, acolo în spate e (încă) un fel de teren viran care iese chiar la piața Sf Vineri... Iar Dâmbovița acolo e canalizată, probabil că se mai poate modela. Sigur, trebuie niște măsurători ca să vezi dacă încape, ochiometric pare că s-ar putea face.

frunzaverde

@shift2rail - 32 a fost a doua linie din pachetul "metrou usor" din mandatul Basescu. Prima a fost 41, a doua 32, a treia 21. In principiu s-a facut la acelasi standard cu 41 cu doua exceptii :

1. nu s-a mai pus catenara de cale ferata partial tensionata. La 750 V si viteza maxima 55 km/h, catenara e inutila si extrem de inestetica; chiar si la 70, viteza de proiect, e inutila. A fost o economie bine facuta. De altfel, se apucasera cu catenara, exista un segment intre Chirigiu si Ferentari.
2. nu s-a montat gardul galben, ca la 41. Gardul galben a fost extrem de controversat in epoca, multe droburi de sare, multi soferi care intrau pe terasament si nu stiau sa iasa etc. etc.

In rest, e acelasi standard, sina 49/60 cu traverse de beton si prinderi Pandrol fastclip - practic o linie de cale ferata prin oras. Extrem de inestetic, dar extrem de rezistent. Ca si la 41, s-au pastrat portiuni mai estetice in zonele centrale (Chirigiu - Unirii), unde bulevardul e prea ingust sa poti baga calea ferata si sa ramana macar o banda. Au pus dale si la Piata Rahova, ca sa nu separe cele doua sectiuni de piata (piata veche/economat de piata noua/Niki Scorpion - da, asa-i zice).

Primaria sector 5, in idiotenia ei, a pus gazon peste terasamentul de cale ferata (adevarat, oribil de inestetic, cum am zis mai sus) crezand ca asa se face green track. Nu, nu asa se face green track. Rezultatul a fost ca s-a colmatat terasamentul, si nu a mai fost capabil sa sustina suprastructura. Rezultatul e ca linia serpuieste in draci, si e praf dupa doar cativa ani. Daca se scoate mizeria, se  face ciuruire si buraj, si se inlocuiesc traversele sparte, linia mai tine vreo 25 de ani (e construita la standard de cale ferata, mai mare multe milioane de tone in rezerva). Dar va arata in continuare ca dracu, din cauza a cum a fost facuta.

De coborit in subteran, e foarte problematic. Linia ar trebui sa coboare undeva la vreo -30 metri. Deja linia coboara la declivitate maxima de la Chrigiu pana la Regina Maria (cu limita 20 km/h din cauza pantei), asa ca raman doar vreo 700 metri sa cobori astia 30-35 metri, adica iar la limita maxima (deci alte restrictii, alte limitari). Au incercat diverse idei, solutia gasita a fost o magistrala de metrou complet subterana (mai ales dat fiind traficul pe 32).

La suprafata, se vorbeste de o legatura din 1990, cand s-a inceput refacerea buclei de la Unirii - prelungirea la Sf. Vineri existand inaintea nebuniei numita Ceausima. Dar nu prea are sens acum, traficul e foarte greu, ar insemna ocol pe laturile pietei (nu poti darama fantana), care dureaza mult si bine (20 minute++). Nu o vad intamplandu-se, ca ar trebui, pentru o solutie utila, resistematizata intreaga piata; plus ca 21+32 au deja trafic de metrou, asa ca atunci cand s-or apuca de ceva, ar fi mai util metroul direct.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

carutasul

Mie mi se pare că fără legătura de la Unirii nu prea folosește la nimic să mai dezvolți tramvai în zonă. Ok, faci metrou, probabil în 50 de ani vine și rândul lui, dar până atunci trebuie să faci ceva, Bucureștiul e rupt în două pe direcția Nord-Sud de Dâmbovița și până nu legi cele două părți transportul în comun nu funcționează. 32 te duce la Unirii unde ai legătură la metrou. Dar cum e legătura asta? sunt vreo 300 de m de mers pe jos, incluzând o traversare a unui mare bulevard, cu semafor. Poți pune lejer 10 minute transbordare, asta se adaugă la timpul oricărei călătorii cu schimbare. Dacă mai ai încă o schimbare, s-a cam terminat. Da, 32 e full mereu pentru că nici nu ai altceva. De asta funcționează 41 și 1, că traversează Dâmbovița "regulamentar" și te duc de pe o parte pe alta fără probleme. Probabil că o soluție ar fi reabilitarea ocolirii prin bd Mărășești, care acum e groaznică din toate punctele de vedere.

medicul de garda

@frunzaverde, cred ca te referi la linia 25 cand vorbesti despre acel pachet de modernizari din mandatul Basescu, fiind a treia linie de care s-au apucat in perioada respectiva, folosind un credit BEI cu care au modernizat toate liniile din vestul orasului, cam 35% din reteaua orasului. Linia 21 a fost facuta mult mai tarziu, in mandatul Videanu, in alt val de reabilitari (parca 2006?), cu alta tehnologie, cu sina inglobata in beton.

Si da, cam toate liniile din vestul orasului s-au construit pe tehnologia cale ferata acoperita cu dale de beton acolo unde se suprapune cu traficul rutier, solutie care peste tot s-a dus dracului din cauza lipsei de intretinere  minimala din partea STB + inierbari populiste ale primarilor de sector.


Referitor la linia de tramvai propusa prin piata Unirii, solutia visata initial merge pe laturile sudica si estica a pietei, adica fix pe unde ai conflictele cele mai mari de trafic. Un dezastru complet  :dunce: Solutia ulterioara prezenta si in documentatia de licitatie a SFului, prevede sine separate pe sensuri, care merg pe laturile parcului. Ceva mai bine, dar tot cu probleme serioase de spatiu si exploatare, mai ales daca se vor contrui in locul unei benzi rutiere, asa cum se vede in documentatie.

Asociatia Metrou Usor a propus o solutie alternativa mult mai logica si mai fezabila dpdv fluxuri, care permite inclusiv pasaje de acces direct catre ambele statii de metrou de sub piata, dar si o bucla de intoarcere, pentru a oferi flexibilitate in exploatare, caci nu toate liniile trebuie sa fie diametrale. Si folosind tehnologia green-track, poate fi integrata cu deranj minim in "parcul Unirii". Puteti consulta solutia mai jos:

AMU nr25 16 03 2022 adresata PMB ref Extindere retea tramvai.pdf
Trust me, I'm an east-european doctor!

frunzaverde

Am gresit, asa-i, 25 a fost facuta atunci, 21 a fost mult mai tarziu. Parca chiar printre ultimele din liniile mari facute inainte de "marele inghet" din epoca Oprescu...

Planul Metrou Usor arata foarte bine, e incredibil ca propunerea primariei e o carioceala aberanta, si propunerea MU e practic la nivel de SF... O diferenta de la cer la pamant.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

TibiV

Multumim...
;)

MU a muncit cateva luni bune pentru varianta respectiva, cu studii si poze "pe teren"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)