Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 21 Guests are viewing this topic.

__dir

Cred ca asta a si fost planul inceput in 2012, blocarea pana prin 2017 a tuturor proiectelor de infrastructura.  Sunt revoltat!

vancouver

Quote from: dr4qul4 on December 06, 2015, 10:42:02 AM
De fapt s-a renuntat exact la cea mai importanta... Cresterea salariului minim.
Tinnd cont ca la toti bugetarii va creste cu minim 10%, reiese ca doar la privat vom mai avea salariu minim.
Taxele platite pe salariu ar fi crescut si ele si ar fi adus mai muti bani la buget. Dar interesele patronatelor au fost rasplatite.

M-am saturat de scuze penibile cu "greaua mostenire". Scuza asta o putea invoca si Ponta mai mult ca oricine, dar in loc sa faca autostrazi, el a pus banii la ciorap.
Se pare ca tehnocratii continua sabotarea infrastructurii romanesti. Macar Ponta o facea cu talent, asta o face pe fata.
NU ai voie sa nu aloci sumele necesare pt finalizarea LD si A10, toate cu termen anul viitor.

Planul pentru autostrazi al guvernului actual este: NU FACEM NIMIC. Poate la anul si la multi ani...

Esti varza. S-o crezi-o tu ca in economia reala cresterea salariului minim duce la cresterea reala a banilor primiti de cei care lucreaza. FALS TOTAL FALS. Exista n metode de a da mai putini bani, de ex. angajarea cu jumatate de norma sau pur si simplu trecerea catorva zile ca fiind nelucrate in fiecare luna la toti angajatii. Sau dare afara si reangajare. Sau PFA. etc. etc.. Plus evident munca la negru. La noi munca la negru deocamdata este mica. In Germania se estimeaza ca NUMAI IN BERLIN SUNT PESTE 300.000 DE OAMENI LA NEGRU, mare parte in constructii, mare parte Polonezi. In constructii in Germania exista un salariu minim fabulos, de 14,70 € / ora brut (ca. 9-12 € / ora net, functie de situatia familiara) - adica la 180 ore 2650 € / luna brut (1600-2200 net). In realitate nici un muncitor roman, polonez, croat, turc etc.. in Germania nu castiga mai mult de 1200-1300 - doar sefii de echipa si macaragii ajung la 1500-1700. SALARIU MINIM MARE = MUNCA LA NEGRU MARE.

RETINE: NICIODATA STATUL NU POATE DICTA PRIN LEGI STUPIDE GEN "SALARIUL MINIM" VENITUL REAL PLATIT DE PATRONI. Este o iluzie totala. Ceea ce fac in general toate partide social democrate in Europa (nu doar PSD-ul nostru) este PURA CAMPANIE ELECTORALA PENTRU FRAIERI. Care voteaza pe cei care - viseaza ei - le cresc salariile.

Cat despre greau mostenire iar esti varza: daca un guvern pur si simplu isi bate joc si creste salariile bugetarilor (=celor mai lenesi si spagari dintre angajati) aruncand cheltuielile in aer  - atunci da, avem o mostenire grea. DE DATA ASTA CHIAR AVEM. Si am mai avut o data, cand Tariceanu a facut acelasi lucru pe ultima suta. ATENTIE, mare ATENTIE: in anul 2015 povara cresterilor de salarii este inca redusa, multe se aplica numai in ultima luna a acestui an, altele au fost din august sau octombrie. Deci tupeu maxim: produci cheltuieli, dar de suportat le vor suporta altii, ca guvernul din 2015 acum nu mai are nici o raspundere.


Dupa ce faci toate astea si arunci cheltuielile in aer, MAI AI TUPEUL SA SPUI "Planul pentru autostrazi al guvernului actual este: NU FACEM NIMIC. Poate la anul si la multi ani...". ESTI DE UN TUPEU INCREDIBIL.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

teocharis

Quote from: vancouver on December 06, 2015, 12:25:46 PM


Dupa ce faci toate astea si arunci cheltuielile in aer, MAI AI TUPEUL SA SPUI "Planul pentru autostrazi al guvernului actual este: NU FACEM NIMIC. Poate la anul si la multi ani...". ESTI DE UN TUPEU INCREDIBIL.

aici nu e vorba de tupeu, oamenii au pur si simplu memorie si rationalitate limitate.

in clar, antevorbitorul nu intelege cauzalitatea dintre deciziile de relaxare fisscala/cresteri salariale adoptate in 2015 dar care vor produce consecinte abia in bugetul din 2016.




nicolaem

1200 brut poate fi enorm pentru firme mici. De unde sa produca de ex un vanzator de butic/alimentara in mediu rural banii astia pt a putea fi platit legal?
Si eu sunt nervos ca acest guvern nu pune infrastrcura pe primul plan, dar intrebarea e , poate? Cand lucreaza cu bugetul super socialist facut de altii care au actionat pe principiul dupa mine potopul. A fost bataie de joc cand parlamentul si-a aratat muschii cu acea creastere cu 10% imediat dupa desemnare. Ala a fost semnalul.

Revenind mai la subiect. E evident ca alocarea pt A10 de exemplu e insuficenta. Dar in alocare sunt inclusi si banii primiti de la UE? Stiu ca initial guvernul plateste intergral, dar pana la finalul anului UE deconteaza parte din lucrari. Chiar e vorba de subfinantare aici?

alecu26

Cutter,  pe Ogra - targu mures nimic? Am văzut ca pe Ogra câmpia Turzii sunt bani chiar frumoși.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

__dir

E totusi un proiect de buget, trebuie trecut prin parlament. Nu inteleg de ce au alocat asa de multi bani pentru A3 ?! Ce interese au oare?

alecu26

Probabil ceva promisiuni la udmr.....habar nu am.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

carutasul


mhCoder

QuoteE evident ca alocarea pt A10 de exemplu e insuficenta. Dar in alocare sunt inclusi si banii primiti de la UE? Stiu ca initial guvernul plateste intergral, dar pana la finalul anului UE deconteaza parte din lucrari. Chiar e vorba de subfinantare aici?

Stie cineva daca banii alocati pe ST si LD sunt doar cei 15% dati de guvern urmand sa mai plateasca si UE 85%? Daca banii alocati sunt doar cei 15% suntem in grafic, si se explica si dece sunt alocati mai multi bani pentru A3(pentru ca Suplacu de Barcau - Bors este integral de la guvern daca nu ma insel).


teocharis

evident ca vorbim de cei 15% ptr ca restul de 85% se acopera prin credit din trezorerie (banca statului..) rambursat ulterior de UE.

pe ce te bazezi cand spui ca acesti 15% sunt acoperiti in buget?

cutter

Nu, banii alocați (sumele citate pe paginile anterioare) sunt toți, inclusiv contribuția UE și cofinanțarea națională.

cutter

Quote from: alecu26 on December 06, 2015, 01:15:45 PM
Cutter,  pe Ogra - targu mures nimic? Am văzut ca pe Ogra câmpia Turzii sunt bani chiar frumoși.

Sunt 250 de mil cu totul pe Cîmpia Turzii-Tîrgu Mureș.

mhCoder

QuoteNu, banii alocați (sumele citate pe paginile anterioare) sunt toți, inclusiv contribuția UE și cofinanțarea națională.

Eu inteleg in felul urmator(si sper sa am dreptate):
Dupa bugetul de la transporturi de aici http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-20643663-bugetul-2016-transporturi-cati-bani-sunt-unde-duc-deficitul-bugetar-urias-spulbera-sansele-scenariului-optimist-din-master-plan.htm
Transporturile au 11,9 miliarde lei, astia sunt banii care ii primeste ministerul transporturile de la guvernul romaniei si din banii acestia sunt impartiti pentru proiecte:
    - A1 Lugoj - Deva: 348 milioane lei
    - A1 Timisoara - Lugoj: 34 milioane lei
    - A1 Orastie - Sibiu: 20 milioane lei
    - A10 Sebes - Turda: 247 milioane lei
    - Autostrada A3 - Bucuresti-Ploiesti-Comarnic-Brasov: 210 milioane lei
    - Autostrada A3 - Tg Mures - Campia Turzii, Gilau - Mihaiesti si Suplacu de Barcau - Bors: 680 milioane lei
    - Centura Capitalei pe Zona de Nord intre DN2 si A2 si DN7 si A1: 72 milioane lei
    - Largirea la 4 benzi a Centurii Sud Bucuresti: 30 milioane lei
    - Autostrada de Centura Bucuresti: 5 milioane lei
    - Varianta de Ocolire Bacau: 80 milioane lei
    - Varianta Ocolire Targu Jiu - 104 milioane lei
    - Variante de Ocolire Suceava - 45 milioane lei
    - Pasajele de pe centura Arad ce zac neterminate de ani intregi primesc 12, respectiv 8 milioane de lei in 2015...
    - Centura Radauti: 20 milioane lei
    - Varianta ocolire Caracal: 26 milioane lei

Eu de aici inteleg ca banii astia care sunt impartiti pe proiecte sunt banii de la guvernul romaniei, adica in cazul ST si LD sunt doar 15%, urmand ca pe langa acestia sa intre si fondurile europene de 85%.

etalgor

Quote from: __dir on December 06, 2015, 01:55:17 PM
E totusi un proiect de buget, trebuie trecut prin parlament. Nu inteleg de ce au alocat asa de multi bani pentru A3 ?! Ce interese au oare?
Dl Ciolos e din Salaj... Plus ca s-o fi gandit ca Suplacu - Bors e portiunea cea mai veche si mai intarziata din cate exista... plus promisiunile de a face ceva si inspre Moldova (Turda-TgM). Cel mai bine era sa fi putut mentine alocarea la nivelul din 2015, si ar fi fost mai mult decat suficient si pentru Lugoj Deva si Sebes Turda, impaca si capra si varza...

teocharis

Quote from: cutter on December 06, 2015, 02:37:03 PM
Nu, banii alocați (sumele citate pe paginile anterioare) sunt toți, inclusiv contribuția UE și cofinanțarea națională.

gresit, cei 85% NU sunt bugetati ptr ca ridica doar o problema de cash-flow fiind gestionata prin imprumuturi pe termen scurt din trezorerie.