Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

alecu26

Esti optimist.

Asa per global....totul plus un an (in afara de execeptiil evidente: Saliste Cunta, Arad-nadlac).

PS: ma indoiesc ca dupa alegeri si dupa ce se vor scobi de ultimii bani de la buget lucrarile la gilau-nadasel vor continua asa ca pana acum. Acolo in curand se va lucra in functie de bani disponibii...maxim 20-30 milioane pe an.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

laszlo.robert

Crezi????atunci ca solutie alegeri i fiecare an(glumim serios).
Sper totusi ca nu o-sa fie in fiecare an taieri asa drastice de la investitii ca in 2014

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

alecu26

nu are legatura. Pur si simplu e foarte greu sa se termine...spre imposibil.

Toate loturile au fost sublicitate, toti realizaeza ca UE nu va da un ban in plus indiferent de motive...si se si ajunge la blocaje din cauza asta.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

TEO73H11

Pana sa apara vestitul Masterplan urmaream cu interes si placere acest forum,dar in ultimul timp desi continui sa urmaresc a aparut o stare de iritare si nervozitate fata de acest plan tampit.constat o mare dezamagire si nervozitate din partea colegilor de forum ,o invrajbire intre colegi fiecare cu argumentele sale si interesele locale, lucru dorit de autoritati pt. a ne indeparta de problemele reale .Dupa mine noi ar trebui sa facem presiune a se construi ceea ce este licitat  si a se elimina birocratia si incompetenta si a se urgenta licitatiile din ex. bugetar 2014 2020.Parerea mea este ca pt. noul ex. bugetar prioritatile ar fi macar jumate din Pitesti Sibiu ,respectiv Sibiu Boita si Pitesti Curtea de Arges,macar 25 km din A0 Nord ,Sibiu Brasov si ceva din Iasi Tg Mures . Nu ma acuzati de interes regional ,local ,etc eu fiind de loc din Suceava.

horatiu.cosma

De cateva zile doar citesc ce se discuta pe acest topic, si am zis ca ar fi momentul sa zic si eu una alta legata in principal de Sibiu-Pitesti vs Sibiu-Brasov-Ploiesti.

1) In Master Plan s-a facut comparatia respectiva luand in considerare pretul total al autostrazii Sibiu-Pitesti. Daca e sa puna 200-300 de milioane de euro pe tronsonul respectiv(cat am avea de dat din bugetul de stat, restul da UE), toata socoteala lor cade.
2) Daca se merge pe ideea din MasterPlan si se face trecerea pe VP, si fara A0 Nord, intrarea in Bucuresti pe A3 si centura Nord a capitalei vor ajunge sa fie strangulate de trafic.
3) In 2020 ar trebui sa organizam 4 meciuri la CE de fotbal, si e cerinta expres sa avem conexiune Bucuresti-Budapesta pe autostrada. Varianta pe VP e scumpa, dificila, si la cum ne miscam, nu vad cum putem termina pe banii nostri pana la inceputul lui 2020.
4) Sunt din Cluj, am casa in Busteni, prefer personal autostrada pe VP, dar sa fim seriosi, ratiunea tine cu VO, fara niciun dubiu.

Cea mai buna solutie pentru noi ar fi sa terminam cu aceasta polemica si sa incercam sa facem ceva concret in acest sens. Spre exemplu, ne-am putea gasi aliati foarte puternici in sefii federatiei de fotbal, in cei de la Dacia, la o adica in UE, care pot pune o presiune mare pentru realizarea Sibiu-Pitesti, si care la randul lor pot vedea in noi niste aliati "de teren" pentru a-si vedea scopul indeplinit.

pasadia

Quote from: TEO73H11 on October 09, 2014, 08:16:43 PM
dar in ultimul timp desi continui sa urmaresc a aparut o stare de iritare si nervozitate fata de acest plan tampit.constat o mare dezamagire si nervozitate din partea colegilor de forum ,o invrajbire intre colegi fiecare cu argumentele sale si interesele locale, lucru dorit de autoritati pt. a ne indeparta de problemele reale .

Poti citi linistit in continuare, nu are sens sa insist. Nu sunt Don Quijote, ma retrag dintr-o disputa pe care nu are sens sa o port chit ca sunt convins ca punctul meu de vedere e valid.

ps; Si iti recomand sa nu dai vina pe autoritati; din contra, ar trebui sa te bucuri ca esti (inca) pus in situatia de a alege dintre 2 puncte de vedere, fiecare cu argumentele lor.

alecu26

apropo de faza cu turismul la Brasov...ce a declarat mai demult Basescu? Ca turistii nu vin cu masina? ca nu nevoie de autostrada la Bv? ca ei zboara si dupa aia 130 km nu e mult pe DN? Imi amintesc doar vag de ea.

Si apropo de VO...un argument care l-am mai zis..dar am uitat pana acum de el: ce facem cu gramada de centre logistice de pe A1 la intrare in Bucuresti? Nici alea nu conteaza? ce sa faca bietii oameni?

Si din punctul meu de vedere....o mare pierdere pentru VP este ca nu se va face Bv-Tgm. Se pierde trafic generat practic de 2 judete...Mures si Bistrita.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

north

Quote from: horatiu.cosma on October 09, 2014, 09:18:58 PM
3) In 2020 ar trebui sa organizam 4 meciuri la CE de fotbal, si e cerinta expres sa avem conexiune Bucuresti-Budapesta pe autostrada. Varianta pe VP e scumpa, dificila, si la cum ne miscam, nu vad cum putem termina pe banii nostri pana la inceputul lui 2020.

Aici... s-ar putea menționa o problemă de sorginte tehnică, pe care nu văd să o fi ridicat cineva, sau să fi fost inclusă în comparațiile VO/VP (lăsând la o parte orice alte criterii) - respectiv calitatea terenului pe cele două văi.
După cum toată lumea știe, alunecările de teren și problemele similare au fost și sunt la ordinea zilei pe VO (spre exemplu chiar actuala restricție pe DN 7 între Pitești și Rm. Vâlcea este derivată din așa ceva). Pe VP nu există așa ceva.
În aceeași ordine de idei ne putem apleca asupra căii ferate Vâlcele - Rm. Vâlcea. Am avut ocazia să văd poze cu calea ferată (de pe vremea când încă șinele și traversele mai erau la locul lor...) unde CF arăta efectiv ca o panglică de hârtie creponată! Eu știu că în anii '80 s-a făcut economie cruntă la acest proiect (ca la majoritatea, Casa Poporului excluded...), dar chiar și așa, ceea ce am văzut în acele poze m-a pus serios pe gânduri.

Nu zic că nu se poate realiza tehnic în mod teoretic (poate chiar până în 2020... deși mai sunt doar șase ani!), dar mi-e teamă de următorul scenariu:
1. Se comandă SF cu studii geo extrem de detaliate.
2. Se ajunge la concluzia că pentru o construcție sigură / "serioasă" sunt necesari peste 3 miliarde de euro (înspre 20 MEUR/km), pentru megaconsolidări, lucrări de artă mult mai mari etc.
3. SF se "cosmetizează" ca să nu se sperie CE / societatea civilă etc. la valori de ~2,5 md. euro.
4. Se licitează și se câștigă cu soluții tehnice la limită, la prețuri chiar mai scăzute decât această estimare.
5. ???
6. Alunecări / probleme de tip Săcel / Aciliu x 1000!
7. Întârzieri, poate chiar rezilieri, scandaluri și An PIF = 2025. Iar apoi în 2026 închidere temporară (mă rog... temporară de ordinul anilor gen centura Domașnea...) datorită alunecărilor.

Nu știu... mă gândesc că acest proiect ar trebui licitat pe FIDIC roșu. Este prea complex ca să ne hazardăm la galben.
Sau dacă nu, măcar să fie DBM cu perioadă de întreținere de câteva decenii acolo. Dar așa ne-ar cocoșa bugetul...
Două drumuri paralele nu formează neapărat o autostradă.
Atlanta freeways at night * Vordhosbn * Centură * Autobahn * Happy cycling

ghrt

S-a tot spus că în VO traseul autostrăzii a fost mutat mult spre nord pentru a evita zonele cu alunecări. Calea ferată trece totuşi prin apropiere de Rm. Vâlcea, pe când traseul propus este prin zona DN7D. Pe DN7D au fost alunecări semnificative?

Pe de altă parte, referitor la VP, am citit la un moment dat o discuţie despre structura geologică a munţilor în zona Sinaia, care nu ar permite tuneluri (căutam diverse despre ce s-a întâmplat pe strada Aosta). Este vreun sâmbure de adevăr în chestia asta?

Cont (aproape) inactiv.

carutasul

Buba mare cu acest "Master Plan" e , dupa mine, ca nu e un Master Plan. Cel putin eu prin masterplan inteleg un plan care arata varianta "ideala" la care vrem sa ajungem (in 2018, in 2020, in 2500, cand o fi) , si abia dupa aia prioritatile si detaliile.
Ori eu vad ca varianta ideala sa avem autostrada de centura la Bucuresti, ambele ( VP si Vo) treceri ale muntilor pe autostrada etc.
Dupa aceea vin detaliile; pe aia o facem initial half-profile, pentru aia nu avem bani momentan , pentru aia facem un smen cu Vinci etc.
Ori "Master Planul" prezentat nu raspunde acestor cerinte. Chiar daca tin ei mortis sa faca VP mai intai , A1 trebuie sa ramana autostrada; daca nu suntem in stare pana in 2020, atunci in 2040, 2060 sau 2080; ideea e sa existe in plan. Intre timp se mai schimba guverne, se mai schimba economia, mai apar/dispar bani... trebuie sa existe planul ca sa ai la ce te raporta.

alecu26

North, intradevar pe VO se urmareste valea argesului spre a se obtine o urcare cat mai lina si uniforma. Iar de VP sigur ai auzit de faimoasele "straturi de Sinaia".
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

#1467
Pe VP nu avem alunecari deoarece DN-ul actual este puternic antropizat. CUnde a fost sa alunece a alunecat acum un deceniu. Insa cand se vor apuca sa taie dealurile dintre breaza si posada vor fi ceva alunecari. Mult mai mici decat pe VO dar oricum solutia est emult mai scumpa deoarece autostrada va fi tot timpul cocotata, ceva de genul VTVTVTVTV.

Pe VO nu sunt probleme cu alunecarile in zona de munte insa intre curtea de arges si Tigveni exista dealul Mamoaia unde exista deja o alunecare activa! Dar lipsa asezarilor permite nivelarea dealului. In plus, un singur tunel cut&cover ar duce autostrada din valea Argesului in Valea Topologului, si ea foarte lata. Iar de la Salatruc deja avem munte (aici autostrada urca la 7-800 m in functie de cat de lung vor face acel tunel).

Bineinteles ca vor fi zone cu consolidari masive si inainte de Curtea de Arges (sunt cateva lacuri de acumulare, astfel incat vor urca pe deal putin) cat si in valea Topologului, dar la fel de multe vor fi si intre Brasov si Sibiu.

Daca ari fi sa comparam, dpdv al dificultatii, cele 2 variante, pe sectiuni, avem:



VO                        
sectiune   tip   lungime   alunecari   V/T   arheologie   localitati   dificultate   altele
Vestem-Boita   campie   13   nu   nu   da   nu   usoara   
Boita-Greblesti   munte   17   nu   da   nu   nu   mare   
Greblesti-Salatrucu   deal/munte   29   nu   da   da   nu   medie   
Salatrucu-Tigveni   vale   18   nu   nu   da   nu   usoara   
Tigveni- C Arges   deal   13   da   da   nu   nu   mare   
C- Arges- Pitesti   vale   32   nu   nu   nu   nu   usoara   
                        
                        
VP   tip   lungime   alunecari   V/T   arheologie   localitati   dificultate   altele
Barcanesti-Banesti   vale   35   nu   nu   nu   da   usoara   
Banesti-Comarnic   vale/deal   23   nu   da   nu   da   medie   
Comarnic-Cristian   munte   48   nu   da   nu   da   mare   
Cristian-Sercaia   deal   36   ?   da   da   nu   medie   
Sercaia -Avrig   vale   78   nu   nu   da   da/nu   medie   poduri olt si vai secundare
Avrig-Vestem   deal   15   da   da   da   nu   medie   
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

Ai fi surprins ce putin poduri sunt pe Valea Prahovei.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Daca fac 3 tunele cred si eu ca raman putine poduri. Oricum vor avea si cateva viaducte.
Poduri multe vor fi pe Brasov-Sibiu
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024