Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 12 Guests are viewing this topic.

nicolaem

#8145
@naivu, multumim de analiza.

Din pacate am pornit cu sperante prea mari la inceput de an. Si realitatea arata destul de rau.

La contracte noi semnate suntem la acelasi nivel cu 2018-19, ( in jur de 70km) de aproape 3 ori mai putin decat in 2020.

Ce s-a semnat anii trecuti merge sub asteptari. Selina, Pizza si Aktor pe A0...

Inaugurari - faptul ca circulam inca cu restrictii pe A10 si ambele loturi sunt inca in lucru nu poate fi trecut la realizari.
Cat despre A7 eu speram sa vad semnate cateva contracte deja, si pana la Bacau sa fie licitatiile deschise. Din pacate acum imi e greu sa cred ca in 2022 sa vedem vreun camion in teren pe A7.



ionescu63

Planificarea din POT este de 875M Euro Tg. Neamț- Iașii-Ungheni si 1000M Euro pe Tg. Mureș - Tg. Neamț
La care se adaugă capetele A8 din PNNR
Numai sa se facă.

Rodeo

Eu nu înțeleg de ce când se discută despre A8 toată lumea se preface că Prutul e un fel de litoral la Marea Neagră, zonă non-rutieră ce nu aduce trafic. Nu este. Spațiul de dincolo de Prut generează trafic în prezent și va genera si trafic suplimentar după ce va exista A8. Construim A8 până la Ungheni pentru a ne conecta cu spațiul Republicii Moldova după cum construim A7 până la Siret pentru a ne conecta la spațiul Ukrainei Centrale,  al Poloniei Răsăritene și al Țărilor Baltice. Dar dacă e greu de crezut că vor fi prea mulți lituanieni care vor vrea să exploreze cu mașina personală spațiul balcanic (iar fluxurile de mărfuri transportabile rutier pe această relație sunt neglijabile în un orizont de timp mediu) totuși e mai mult decât evident că aproape toți cei din Republica Moldova care vor să circule spre sau dinspre Vest o vor face folosind A8. Iar majoritatea vor folosi PCTF Ungheni, poate o treime din trafic va folosi în comun PCTF Sculeni și Albița și doar procentaje neglijabile Stânca-Costești, Rădăuți-Prut-Lipcani sau Oancea-Cahul. De aceea cred ca pentru orice discuție trebuie adăugat pe A8 un trafic echivalent cu circa două județe din România. Iar pentru acestă componentă a volumului de trafic varianta cu Autostrada Nordului este greu de preferat față de A8.

Ionut

Am nimerit aproape 100%.

API pe Facebook

Am prezis 2021 aproape perfect. Mulți ne critică pentru pesimism, diferența dintre ce spunem noi și autoritățile fiind enormă. Dar haideți să vedem ce am zis în 5 ianuarie 2021 (link: https://bit.ly/3mFEeTA) și care a fost realitatea. Nu doar că am "nimerit" perfect multe proiecte, dar per total am fost optimiști!

Am dat exact numărul de kilometri de autostradă inaugurați: 35. Am spus despre lotul A10 Alba Iulia-Aiud că va fi în august dar cel mai probabil în toamnă. S-a deschis pe 30 noiembrie.

DEx12 Craiova-Pitești? Am zis că în scenariul optimist am putea circula pe centura Slatinei. Realitatea? Nu s-a inaugurat nimic deși, într-adevăr, constructorul s-a mișcat excelent și vom scăpa de traficul de coșmar din Slatina și Balș în primăvară, probabil.

Am "ghicit" foarte bine și A0 Centura București: lucrări pe sud și cam atât. Autostrada Transilvania? "Chețani-Câmpia Turzii este mai aproape de reziliere decât de deschidere în 2021." Iar am avut dreptate, s-a reziliat în 11 martie. Acum este în curs de re-licitare, contestații.

Așa cum am prezis aproape perfect, 2021 a fost un an cu multe șantiere noi: A0 Sud, A3 Suplacu-Nușfalău, Nădășelu-Poarta Sălajului și A1 Pitești-Curtea de Argeș.

Am greșit doar cu A3 Biharia-Chiribiș unde nu credeam că vom pierde UN AN ÎNTREG cu tergiversările și cerințele ilegale pe care insistă antreprenorul Trameco/Selina, așa cum v-am explicat de nenumărate ori. Lucrările nu doar că nu au început, cum anticipam în ianuarie, ci suntem foarte aproape de reziliere (a treia).

Vom reveni în scurt timp cu viziunea noastră despre 2022.

oneway

^ ce bine ca mai exista si oameni realisti care ne mai aduc cu picioarele pe pamant. Pana la urma asta e realitatea tarii noastre  :((
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

qionescu1

@GDC
Mai ușor cu ce am pierdut până acum din 2007-2013, e alt capitol. Nu știu cât am absorbi pe  A8 (montan) exercițiul astă bugetar... Până una alta, niște diferențiale...







Powered by API/PUM imgur uploader

ionescu63

Quote from: Ionut on December 29, 2021, 01:16:52 PM
....
Am "ghicit" foarte bine și A0 Centura București: lucrări pe sud și cam atât.
...
Au început lucrările si pe A0N lot2. Cei drept sunt intr-o faza foarte incipienta

hvm

@qionescu
eu cred ca GDC a explicat cat se poate de bine motivele tale. Si de asta am si spus ca le inteleg. Si tocmai ti-ai demonstrat singur ca e mai bine A8 decat ANord. Toata lumea si-ar dori un DX cat mai aproape, si pari bun de politician. Invarti adevarul in asa fel incat sa fie cat mai pe dorinta ta. Uite ca dorinta mea e sa fie o autostrada peste carpati din moldova in urmatorii 10 ani, si dpmdv singura varianta cu sanse reale intre A8 si ANord este A8. ANord are sanse minimie sa fie gata in urmatorii 10 ani chiar daca orice ministru sau secretar de stat sau angajat care are de facut ceva pentru proiect face cu promptitudine, eu raman cu aceasi parere avand in vedere evolutia proiectelor actuale si trecute. Sunt curios ce ai sustine intre A8 si ANordului daca constructia s-ar incepe dinspre Moldova. Ai ramane tot pe Anordului, sau ai prefera A8 si cand e gata A8 sa faca DX pana la Dej/Bistrita.

Acum revenind la subiect si pentru a explica de ce nu cred ca ANordului e mai usor de facut decat A8 o sa te intreb cand ai fost ultima data de la Bistrita la Gura Humorului si pe Ditrau - Targu Neamt ca sa emiti afirmatii in cunostinta de cauza ca ANordului e mai usoara decat A8 la trecerea peste munti? Intreb fiindca si mie mi se parea mai direct pe ANordului (cum spuneam locuiesc in zona si stiu cat de cat traseul ca as exagera sa spun ca il stiu cu ochii inchisi), dar traseul este mult mai greu de construit decat pare. Nu am analizat niciodata in detaliu terenul sa vad exact cat spatiu exista pana acum vreo 2 luni cand m-am pus sa analizez traseul pe baza unei ideei mai vechi pe care o aveam si pe unde s-ar putea face mai usor un DX. Am ajuns la concluzia ca oricum ai face tot trebuie traversata o portiune de vreo 50-60 KM care arata cam la fel ca Valea Oltului plus inca vreo 60 -  80km care sunt putin mai usori
- Tihuta - Dorna candrenilor - Iacobeni - Mestecanis - Campulung Moldovenesc - Gura humorului - e doar Dorna/Bistrita/Putna/Moldova, munte la stanga si la dreapta si pe mijloc localitatile pana la marginea dealului. Singura optiune este 65km cocotati pe deal/munte/tunel/viaduct. mai departe Muresenii birgaului - poiana stampei- deal si vale vreo 30km urmat de depresiunea cu cele 4 localitati lipite de pe valea bistritei (cealalta bistrita de pe valea bargaului) pana in marginea dealului (inca vreo 15-20 km si unde tre sa faci doar pe deal ca pe vai e plin de case), in jurul clujului oricum ai lua-o tot asa este, doar vai si dealuri tot vreo 40km.
- Tihuta - Valea Sarisorul Mic - Saru Dornei - Vatra dornei - Chiril - Stulpicani - Negrileasa - Gainesti - Slatina - Falticeni (o propunere de a mea la care ma gandeam uneori ca ar fi o trecere mult mai directa si mai simplu de realizat fiindca nu s-ar bloca in 3 orase mari: Vatra Dornei, Campulung, Gura Humorului, insa si valea bistritei intre Dorna si Chiril e la fel de grea ca si valea bistritei inre Iacobeni si Vatra Dornei. iar apoi ai trecerea intre Chiril si Gemenea unde ai nevoie de un tunel de 1.5-2km si intre Stulpicani si Gainesti unde ai nevoie de un tunel intre 2 si 4 km.
- A8 varianta actuala care are si ea vreo 110km de munte - zona cea mai grea e tot vreo 60km intre Ditrau si Tulghes fiindca in rest e destul de acceptabil Traseul actual si nu trece prin Gura Humorului, Campulung si Vatra Dornei (asta e chiar un avantaj cand ai de expropriat o fasie de vreo 50m latime dintr-un capat in altul.

Si acum revenim la discutia generala: ce ar fi cel mai bun pentru mine - varianta 2. Care ar fi cel mai scurt traseu pentru orice este la nord de iasi/roman ca si distanta: tot varianta 2.  Ce ar fi cel mai rapid de implementat? Varianta 3 pentru ca avem fonduri pentru ea in urmatorii 10 ani, si nu sunt 5mld euro ci undeva la vreo 2.5 cel mai probabil un HP pe cei 110km. Cat despre Anordului in afara de un DX pana la Bistrita n-ai nici un fond posibil deci nu o sa fie deloc.... sau aproape deloc. E un fel de: posibil, cine stie, vom vedea....

Insa un lucru e clar, povestea ta cu MZA-ul ti-o prezint in felul urmator. MZA-ul e mai mare pe Gura humorului - Bistrita fiindca e mult mai bun drumul. Si ca sa intelegei ce vreau sa spun tu pe unde ai merge cu masina din Cluj-Napoca pana la Mahilyow, Belarus? Ai doua trasee: Cluj Napoca - ungaria - slovacia - polonia - Mahilyow 1476km in 14h sau Cluj-Napoca - Gura Humorului - Cernauti - Kiev - Mahilyow - 1185km si 18h? distanta e mai mica pe cernauti - MZA-ul e mult mai mic, cred ca e de 3 ori mai mic. Ai idee de ce? Daca nu atunci iti spun eu fiindca drumul prin ukraina e mult mai prost. Asa ca lasa vrajeala ca A8 n-are trafic. nu are trafic ca e prost drumul, cand se faca A8, o sa te trezesti ca Anordului nu are trafic fiindca tot traficul de tranzit o sa se mute pe A8 si pe ANordului o sa fie doar traficul local..


Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

GDC

Pentru cei care ar fi tentați să creadă tâmpeniile lui qionescu1:
- din centrul Iași până la A8 nod Lețcani sunt 15km.
- A8 are traseu aproximativ stabilit, de pe planșă se observă că de la nod Lețcani până la capăt A8 lângă Tg. Mureș sunt 270 de km.
- de la capăt A8 până în Cluj sunt încă 105 km

Total Iași-Cluj pe A8: 390 km.

În rest total de acord: Iași-Cluj pe la Suceava 457 km. Până la traseu A Nordului stabilit, permiteți-mi să nu cred că vor fi mai puțin de 440 de km.

În rest, cred că am spus ce am avut de zis.

@hvm: mulțumesc că mă ajuți cu argumente cât se poate de valide și "de la fața locului" pentru a explica că pentru Moldova de nord soluția acum e A8.

GIV

^^^^ fiindca postarea e pe topic de autostrazi, prognoza e foarte simpla :13 km noi de A. si nu cred ca ar trebui sa ne imbatam cu apa rece ca vom avea si primul drum expres.. care se apropie ca nivel de siguranta de autostrada.

Ionut

Mai e un ciot posibil in 2022, cu chef, coordonare, stat pe constructor, presiune publica... si din pacate cu efect destul de mic in trafic... dar fiecare km ajuta. Hai sa vedem cine il gaseste! :D

johnny

Pe A3 lotul Nusfalau-Suplac, facut de Nurol. Am ghicit?

marinul


Ionut

Nurol nu stau rau dupa 4 luni de munca, din care vreo 2 a tot plouat. Dar nu, nu e fezabil deloc sa termine in 2022. Se vor duce in primavara 2023.

Marinul a ghicit, A0 DN6-DN5. Vom pune presiune pentru acest obiectiv, primul episod e in 20 de minute, live pe Digi24. :D

ionescu63

Aaaa.
Dar sectorul asta o sa aibă ceva influenta in trafic. De asta nu m-am prins  :D