Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

6 Members and 5 Guests are viewing this topic.

pbh

Nimic nu are AC si AM in tara asta. Dupa ce am ascultat interviul Homorului de luni , TOATE vor fi rezolvate pana la sfarsitul anului-20,12,2016.  A0, A1, A3, A10, A mia oara cand promite!!!!!!  Daca chiar se intampla asta nu o sa mai ascult Hrusca si Stefan!!!! de craciun ci Homor.   Sa vedem zeci de licitatii in decenbrie de la centuri ocolitoare, drumuri expres , autostrazi, poduri si podete, spatii de parcare si alimentare....vai de mama noastra ce o sa mai avem de scris pe forum.
Ce mi-a atras atentia in interviu - nu a raspuns la nici o intrebare legata de cei vinovati din CNADNR si daca au fost luate masuri ca sa nu se mai repete performantele din trecut. Si au fost vreo 7 intrebari de genul asta. Concluzie - nu se va schimba nimic, o sa urmarim cu "atentie si ingrijorare" alaturi de domnul pres. licitatii anulate si/sau constructori care dupa 18 luni reziliaza contractele din incapacitate de a se apuca macar de lucru.  God help us!!!!-cum ar zice Trump.

realfanady

Am si eu niste nelamuriri cu marele MPGT. Din cate stiu tronsoanele Core sunt finantate 85% de UE. O gramada de tronsoane Core figureaza in MPGT ca si DX (cel mai deranjant este Ploiesti-Siret si Bucuresti-Lugoj via Craiova), iar tronsoane, care ar trebui sa fie de legatura si sunt tronsoane Comprehensive, adica finantate de UE pana la 25% sunt trecute ca si autostrazi (Craiova-Pitesti, Brasov-Bacau, Sibiu-Fagaras). Nu inteleg ideea, adica unde se poate obtine ajutor mai mare, noi nu vrem sa profitam, iar unde trebuie sa finantam din banii nostri platim cat se poate de mult. Poate cineva sa-mi explice si mie? De ce nu facem invers? Tronsoanele Core sa fie autostrazi si Comprehensive sa fie DX.

dr4qul4

UE finanteaza A10 tot cu 85% si nu e pe Core. O sa spui ca e "drum de legatura" dar si A12 poate fi numit asa.
Cat timp pastram PiSi ca si prioritatea nr 1, UE va finanta (85%) orice dorim, in limita fondurilor.

ALegerea intre DX si A se face in functie de trafic si de lungimea drumului. Ma rog, asa ar trebui.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

TibiV

Quote from: dr4qul4 on November 12, 2016, 11:59:52 PM
UE finanteaza A10 tot cu 85% si nu e pe Core. O sa spui ca e "drum de legatura" dar si A12 poate fi numit asa.

O  sa ma doara gura/mana de cat tot repet (stiu ca unii va enervati...) dar: A10 nu este "drum de legatura" si este "core", pentru ca de la Buruxelles ea se vede ca "A8".
La fel se vede si "A3" Cp.Turzii-Tg.Mures (ca tot pomenea un coleg ca pe nu stiu care harta apare ca A8. Logic, este corect sa apara asa...)
Iar A8 este "foarte core".

Ne place sau nu ne place (noua, unora dintre romani...) pentru Comisia Europeana ruta spre Moldova este prioritara, cam la acelasi nivel cu A1-A0-A2....
Putem noi sa le rebotezam A25 sau A73, pentru ei conteaza traseul UE->Moldova

Cel putin asa au actionat ultimele doua Comisii (ca am prins si o schimbare de componenta...)
Nu va mai cramponati de numerotarea noastra (A10, A3, A73 etc...)

Uitati-va ca pana acum NU au finantat nici o autostrada in afara de fostul CIV si de traseul spre Moldova (care nici macar nu aparea ca vreun coridor la vremea aia... Dar este probabil "expresia" renuntarii la CIX in conditiile in care viitorul Ucrainei este tare incert...)
Slava Domnului ca A7 a ramas "core".

Din acest punct de vedere, acceptarea finantarii A12 este o adevarata premiera absoluta !
Dar probabil si "industria auto" a avut un cuvant de spus la Bruxelles. ;)

Atentie insa !
Planul de implementare arata ca au acceptat pentru moment doar "punctele critice", adica Slatina si Bals.
Despre toti cei aproape 130 km ai A12 "discutam mai tarziu"...
Probabil ca restul nu va primi finantare decat daca terminam A1 (PiSi) si demonstram ca suntem avansati in implementarea A0 si A8.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut

Nu e nimic nou de fapt in stire, o pun pentru recapitulare.




Studii de fezabilitate pentru 550 de kilometri de autostrăzi

România se reapucă de studii de fezabilitate, după mai bine de un an. În ultimele două luni s-a dat undă verde pentru realizarea unor astfel de studii pentru aproape 550 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, spre Moldova şi Oltenia. Şefii de la Drumuri promit că de data asta nu se vor arunca bani pe fereastră. Ce va ieşi din mâinile proiectanţilor, va fi de calitate şi va trece repede de pe hârtie în teren.



Digi24

Dan027

#3785
Dar pe nenorocitele alea de tronsoane din autostrada Comarnic-Brasov+Brasov-Sibiu de pot deservi drept centuri pentru localitatile din zona metropolitana Brasov (Rasnov - Cristian - Ghimbav - Codlea => 18km) si centura Fagaras; de ce nu se pune in discutie realizarea lor in mod direct de catre CNIR la fel cum se face cu centurile de pe Pitesti-Craiova?! ...

Observ ca si aici pe forum fiecare vede doar proiectele de care este direct interesat...

dr4qul4

Orice centura facuta de la 0 in regie proprie este sortita esecului.

Chiar nu vreau sa vad asa ceva pe Comarnic sau le Rasnov ca o sa facem un weekend prelungit de revelion.  In masina :)
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Dan027

Si totusi ar fi bine sa se miste ceva si pe respectivele tronsoane...

Goldmund


dr4qul4

Cat e recordul pana acum? 100 si cat de km?
Pt anul viitor au 15 km pe LD2 si vreo 25 pe LD3, 9 pe Gilau, 40 la ST 3 si 4 si posibil inca vreo 15-20 pe CT-TgM.

Adica 100 si putin...dar asta doar daca NU deschid nimic anul asta.

Si asta desi au primit lucrari (cu sau fara AC dar fizic realizate) si licitatii (unele incheiate) mult mai avansate decat vor lasa!
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ddfab

^^^ visuri domnule Homor! cica SebesTurda 95% :lol: poate 40%.

GDPR

Cand ii vad pe Homor si pe Buse la TV schimb programul pe Tree Channel, e mai interesant acolo.  :lol:

lupualb

#3792
La inaugurarea centurii Brasovului ministrul transporturilor a spus ca in 15 decembrie se vor inaugura 15 km lot 2 Lugoj - Deva, iar in 2017 se vor inaugura 150 km. Stirea este luata de pe adevarul.ro.  Din cei 150 km campanie electorala in mod real cati kilometri s-ar putea inaugura si dati in folosinta?

alecu26

Pai...Ilia-Grind, Gilau - Nadasel și ST lot 3 și 4. Și câțiva km la intrare A3 în București.  Astea sept finaliza ca și lucrări.  Deschis la trafic mult mai puțin.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

NGC

Quote from: lupualb on November 19, 2016, 09:58:20 AM
La inaugurarea centurii Brasovului ministrul transporturilor a spus ca in 15 decembrie se vor inaugura 15 km lot 2 Lugoj - Deva, iar in 2017 se vor inaugura 150 km. Stirea este luata de pe adevarul.ro.  Din cei 150 km campanie electorala in mod real cati kilometri s-ar putea inaugura si dati in folosinta?

Quote from: alecu26 on November 19, 2016, 10:53:07 AM
Pai...Ilia-Grind, Gilau - Nadasel și ST lot 3 și 4. Și câțiva km la intrare A3 în București.  Astea sept finaliza ca și lucrări.  Deschis la trafic mult mai puțin.

Quote from: bogdix on November 19, 2016, 11:08:57 AM
Aş interveni puţin legat de datele prezentate de CNADNR pentru progresul fizic pe LD.

^^^ Foarte corect ceea ce spui.

Pentru ca sa nu mai existe tot felul de estimari mai mult sau mai putin exacte, oricine poate solicita de la CNAIR, in baza legii 544/2001, sa primeasca prin E-Mail si in format editabil graficul de executie actualizat de antreprenor.

Aveti un exemplu de document mai jos, obtinut "pe surse". :p