News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

gruia88

Well lucrurile nu au mers chiar asa se pare , nu sunt departe de previziuni dar cu emotiile de rigoare si "vremea" la ultimele inaugurari , si da toate au depasit in rau previziunile in afara de A3 - Strabag/Geiger.

P3trut

Da, nu stiu ce s-a intamplat anul acesta dar multi n-au muncit mai nimic pana in a doua jumatate a anului si unii au lasat-o balta iar din toamna...

GDC

Quote from: horatiu.cosma on December 14, 2022, 12:03:41 PMCâteva dintre alocări:

- zero pentru A7 Focșani - Bacău
- zero pe capetele A8
- 300 de milioane pe A3 Nadaselu - Poarta Salajului, pe care ii consumă UMB din 2-3 facturi
- 377 milioane pe PiSi4+5, care e cam 10% din valoarea contractelor cu TVA
- 200 milioane pe Chețani - C. Turzii, adică cam 40% din votarea proiectului cu TVA, ce ar trebui sa fie gata cu puțin noroc la anul
- cam jumate din necesar și pe Craiova - Pitești sau A0 Nord
- 1 milion pe proiectarea Ploiesti - Comarnic - Brașov pe un contract de 55 de milioane
- aproape zero pe proiectările drumului nordului


Asta se căuta? Bănuiesc că au mai fost rectificări, dar știm în mare de la ce am plecat.

ovicor

Ionut, foarte buna analiza de la Sebastian Zachman, pe Prima News. E o incantare prezenta ta la el sau Tudor Musat. Si mai sunt cativa moderatori la care te poti desfasura. Sa nu-l uitam pe Victor Cosmei. Felicitari!

Ionut

Mulțumesc frumos pentru aprecieri!

Cristian 74

@ovicor , @Ionut : un link de la intervenția/analiza de la Prima News este undeva? Mulțumesc!

tom_sawyer

Quote from: horatiu.cosma on December 17, 2023, 05:44:27 PMPrincipalele elemente din bugetul de la Transporturi pe 2024 sună cam așa:

- pe A8 sunt zero lei (nici măcar pe capetele PNRR nu au alocat ceva)

Toate proiectele de #infrastructură rutieră mare au finanțare prin bugetul pentru 2024, fie că vorbim de Autostrada #A8, Autostrada #A7, Autostrada Sibiu-Pitești sau Drumul Expres Craiova- Pitești.

facebook.com/grindeanusorin

mike_us

Quote from: horatiu.cosma on December 18, 2023, 09:18:24 AMUMB nu cere avans pe proiecte. Ca să aveți un ordin de mărime, anul ăsta au facturi plătite de 3 miliarde și neplătite de aproape 800 de milioane.
Foarte bune cifre ca sa ne facem o idee cam citi bani sunt necesari pe an. Deci UMB cam 3.8 miliarde lei (~760 milioane euro). Celelalte firme împreuna cit au facturat pe 2023?

hvm

Nu stau sa caut care e valoarea exacta la A8 dar pun si eu aici sa avem pe la anu.
@horatiu.cosma vs Irinel Bucur
0 vs 570 milioane
Presupun ca s-a schimbat alocarea?
Quote from: horatiu.cosma on December 17, 2023, 05:44:27 PMÎnainte de a intra în pâine, e important de zis că banii prinși în bugetul de stat al României includ toate sursele de finanțare (bani naționali, fonduri europene, împrumuturi etc). Deci sumele care sunt acolo sunt banii (cu TVA inclus) pe care își asumă la acest moment România că o să îi plătească într-un an calendaristic pe proiectele respective.

Principalele elemente din bugetul de la Transporturi pe 2024 sună cam așa:

- scad cu 500 de milioane de lei banii pe proiecte finanțate din fonduri europene clasice (POIM+POT)

- creșterea bugetului total vine din PNRR, unde sunt +5,4 miliarde de lei față de 2023

- pe A8 sunt zero lei (nici măcar pe capetele PNRR nu au alocat ceva)

- pe A7 sunt cam 15% din valoarea totală (cu TVA) a contractelor semnate

- pe A0 Sud sunt cam 40% din banii rămași de plătit pentru finalizarea tronsoanelor, la fel și pe Craiova - Pitești

- pe Sibiu - Pitești sunt 7% din valoarea contractelor (1,1 miliarde de lei față de vreo 1,5 plătiți anul acesta), în condițiile în care intră în lucru în 2024 tronsoanele montane

- tot în jur de 10-15-20% din valoarea proiectelor sunt banii alocați pe DX Brăila - Galați, DX Tureni, centurile Timișoara, centura Craiova, centura Zalău.

Astea ar fi cele mai relevante. Dacă vă interesează vreo alocare anume pentru alte proiecte să ziceți și completez mesajul ăsta.


Quote from: klausro on December 20, 2023, 06:49:32 AMA8 - Tg Mures - Tg Neamt si bugetul alocat in 2024.

1. Bugetul pt S1 din A8, Tg Mures - Miercurea Nirajului.

Sunt prevazute sumele in buget pentru etapele care se pot derula in anul 2024! Cum contractul nu este inca semnat, fiind in contestatii, probabil maxim se va putea plati doar proiectarea tehnica, proiectare ce dureaza 6 luni si faza PAC. Deci sumele nu au cum sa fie substantiale in 2024 chiar daca in buget sunt prinsi aproximativ 150 milioane euro, bani care mai mult ca sigur nu se vor putea cheltui, in acest moment nefiind inca contract semnat.

2. Bugetul pt S3 din A8, Leghin - Motca

Sumele bugetate sunt de aproximativ 100 milioane euro pt 2024. Personal sunt de parere ca suma este mai mare decat lucrarile care se vor si deconta de constructorul UMB dar probabil sunt in linie cu HG-ul de indicatori, HG prin care se stabileste bugetul pt fiecare an din durata de executie, sumele fiind clar specificate.

3. Bugetul pt S2, zona montana de 159.2km din A8, Miercurea Nirajului - Leghin

Sumele prevazute in buget sunt de 1.6 miliarde lei, adica aproximativ 320 milioane euro in conditiile in care nu s-au lansat macar licitatiile de proiectare si executie.
O parte din suma se va duce pe exproprieri si probabil o mica parte pe lucrari ce se vor efectua, daca se va reusi semnarea contractelor in 2024, emiterea ordinului de incepere si sa vedem macar ca se fac niste foraje, orice!


PS: despre Motca - Iasi - Ungheni nu poate fi vorba de buget pt executie de vreme ce nu exista un SF si HG de indicatori iar conform transparentei CNAIR, aflam ca in aprilie 2024 se va preda SF-ul iar indicatorii dupa ce se va emite si acordul de mediu unde n-ai demarat inca procedura, hat prin iunie 2024 dar eu zic ca va fi in toamna si nu se vor tine de termenul avansat la nivel ministerial. As vrea sa cred dar nu mai am motive dupa multele minciuni spuse de proiectant, de cei de la Iasi in conferinte de presa dupa vizitele secretarului de stat si de cei care aveau panouri pe drumul european ca ei fac autostrazi! Acum vad ca au disparut ca na, s-a prins lumea ca era doar gargara!

Sursa https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0fGyCxok6gpyuHczxeR1rsJywG11tfDqXE9pGbmnZ6EvNMtRAW52zS4X94WuhrGmpl&id=1120129996
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

mirceaeliade

@tom_sawyer ai uitat sa pui si calificativul esential dat de Grinda:

QuoteSumele alocate sunt direct corelate cu gradul de execuție al lucrărilor estimat pentru 2024 în cazul acestor proiecte.

Daca oamenii lui Grinda estimeaza ca gradul de executie pentru 2024 va fi 0%, atunci au alocat din oficiu suma pentru A8.   :troll: 

horatiu.cosma

#9445
^^
Am explicat pe thread-ul A8 dezinformarea (intenționată sau naivă) a lui Irinel.

Legat de alocări, l-a întrebat @cutter pe Grindeanu la audierea în Parlament despre alocări. Dezbaterea (atât cât a lăsat puterea să se numească dezbatere, gen 3 minute per partid) a arătat cam așa:

C D: Ne-am uitat pe cifrele din buget, la proiectul x e alocare 25% din necesar, la y 15%, 10%, 0 lei etc etc. Cum vreți să le terminați dacă alocările arată așa?

S G: Până la anul se termină 250km, tot A0 Sud, tot CraPi, Br-Gl, Timișoara etc

C D: Păi bun, dar cu ce bani, că v-am zis că fiecare dintre ele nu are alocați banii?

S G: O să mutăm de unde merge mai prost bani la unde merge mai bine.

C D: Păi bine, dar ca să faceți 250km trebuie să meargă toate bine, de unde să mutați? De fapt vă trebuie bani în plus, niște miliarde de lei extra față de bugetul actual, adică rectificare, extra deficit.

S G: Eu știu să negociez miliarde în plus.

Neoficial, se cam scarpină toți în cap prin MTI, fiindcă pur și simplu nu știu cum să scoată cămașa. Până anul acesta, pe POIM, dacă Grindeanu plătea o factură de 100 de lei la constructori, cerea înapoi de la Comisia Europeană 85 înapoi. Acum, pe POT, fiindcă se presupune că am redus decalajele ca țară față de vest, a scăzut finanțarea europeană de la 85% la 40% pe rutier. Adică în bugetul mare la 12 miliarde de lei românești sunt doar 8 miliarde de lei europeni. Și dacă proiectele cer mai mult, trebuie să vină Grindeanu cu bani naționali în același procent 60-40.

Asta în condițiile în care o să crape din toate încheieturile bugetul general la anul, cu măririle de pensii speciale, recalcularea pensiilor din septembrie pentru care nu s-au pus banii în buget, sumele electorale, banii pentru partide, multele greve pentru salarii în plus în sistemul de stat, veniturile prea optimist estimate și multe altele.

Ce se va întâmpla? Păi vedem deja preview-ul de acum. Au crescut termenele de plată la 1-2 luni pentru facturi. UMB are azi peste 800 de milioane de lei facturi emise și neachitate. Webuild 300 și ceva. La anul o să crească găurile astea și ca volum și ca durată de plată. Câți pot susține așa ceva? În condițiile în care în ziua x a lunii trebuie plătite salarii, în ziua y dările la stat, în ziua z subcontractorii și furnizorii. Iar încrederea de bun platnic se câștigă greu și se pierde foarte repede. Dacă ajunge pe topogan zvonul că x nu mai plătește la timp, se prăbușește ca un castel de domino, nu mai lucrează cu el nimeni decât cu banii jos, cum e cazul Aktor care se târâie cu 2-3 subcontractori miloși și cu termene de livrare "când oi avea timp și de tine".

dr4qul4

"UMB are azi peste 800 de milioane de lei facturi emise și neachitate"... In cazul asta e clar de ce nu acccelereaza UMB.
Am mai speculat eu in trecut ca asta ar putea fi o cauza, dar valoarea asta este mult peste cea la care ma gandeam eu.
Este absolut normal sa se miste cum o fac acum. Nu ar avea de unde sa plateasca subcontractori.
Si doar noua ni se pare ca se misca incet. Pt stat se misca foarte repede. Cu vreo 800 de mil lei prea repede.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024


hvm

Nu ma asteptam ca Irinel sa zica sunt bani doar pe baza de promisiune....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

dr4qul4

La cum arata lucrurile, la sfarsit de an vom avea (A+DX):
- 5 loturi deschise: 2xA0, 1xDX12, 2xA3)
- 28 loturi in constructie (semnate si cu PT aprobat macar partial): 13xA7, 1xDX6, 3xA0, 2xDX12, 3xA1, 1xDX11, 1xDX4, 4xA3
- 10 loturi in Proiectare (sau licitatie incheiata, dar contract nesemnat): 2xA0, 1xA8, 2A1, 4xA13, 1xA3 (cel cu Precon)

Cele 5 loturi deschise au fost usoare. Mult mai usoare ca cele aflate in proiectare.
Daca ignoram acest lucru, putem spera ca in 7-8 ani vom avea gata cele 38 de loturi pe care avem constructori in acest moment.
Unele se vor bloca, dar vor aparea si alte proiecte.

Am ratat ceva?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024