Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 9 Guests are viewing this topic.

RataRR

Quote from: trex on January 27, 2024, 03:27:46 PMSe observa ca în ambele situații, cele mai defavorizate 5 sunt aceleași. Se mai observă în același timp ca Brașov in comparație cu celelalte reședințe este bine spre/dinspre București iar ca medie de populație ponderata este pe locul #2 dupa Ploiești la ajuns în toate celelalte reședințe de județ ale țării.
Nu mi se pare modalitatea in care s-a facut tabelul una foarte onesta. Da din Satu Mare/Baia Mare/Oradea faci mult pana in Bucuresti, dar asta se datoreaza si faptului ca sunt cele mai departate resedinte. Normal ca Brasov va fi foarte aproape ca timp de alte resedinte cand e aproape de centrul geografic al tarii. O variabila mai importanta mi se pare viteza medie de deplasare. Orice am face, drumul Satu Mare-Bucuresti nu are cum sa ajunga la 2 ore. Brasov-Bucuresti, cu A3 deschis, e probabil sa scada sub 2 ore. Pe datele din tabel, drumul Satu Mare-Bucuresti e mai rapid cu aprox 10km/h decat Brasov-Bucuresti.
Si pe termen mediu viteza din Satu Mare va creste(se vor deschide tronsoane noi din A3, din PiSi), in timp ce din Brasov va dura din ce in ce mai mult din cauza traficului ce pe aceleasi drumuri se va inghesui(Valea Doftanei probabil nu va ajuta prea mult).
Nu zic sa nu se investeasca si in A/DEx la periferia tarii, dar viteza de deplasare pana la Bucuresti are o limita maxima, de care sunt mai aproape unele resedinte "defavorizate" decat e Brasovul.

Deutschländer

Mie personal pare absurd gandul "trebuie sa fiu legat mai rapid de capitalea mea decat de alta". Asa e geografie, oameni din Köln, Brno, Malmö, Szczecin si Bregenz tot ajung mai rapid in alta capitala. (nici nu vorbim de Vladivostok, Vancouver etc)
Adevarul este, autostrazi sunt scumpe si trebuie finantate prin ceva. Si cel mai usor este printr-un cred care se refinanteaza prin crestere economica. Si da, nu este prima prioritate cresterea economica, prio #1 trebuie trebuie sa fiu vieti. Dar imediat dupa vine cresterea economica. Si daca UE finanteaza in mare parte aceasta autostrada, atunci e dreptul lor incepe cu A8 spre Rep Moldova decat CoBra. Dar la fel, daca e platita de statul Roman, atunci ar trebui sa fie CoBra inainte de Baia Mare-Cluj.

TVlad

Trex a incercat sa introduca un criteriu cantitativ in prioritizarea constructiei de autostrazi. E si asta o metoda de lucru cita vreme ne punem de acord asupra obiectivului pe care il urmam. El spune de rapiditatea interconectarii resedintelor de judet, altii de accesibilitatea autostrazilor catre vest si cine stie cite alte criterii se mai pot gasi. Discutia nu se va termina.

Eu cred ca pentru inceput e bine sa fim reactivi: sa avem incredere in judecata omului de rind care de voie sau de nevoie are de facut drumuri prin tara si sa vedem care sint acum tronsoanele cu cele mai ridicate valori de trafic. Odata construite autostrazi acolo, traficul se va reorienta sau vor aparea noi rute congestionate catre capetele acelor autostrazi. La iteratia urmatoare, extindem autostrada pe directiile respective. In timp vom obtine o retea completa, mulata perfect pe nevoile cetatenilor.

shift2rail

^^Evident, ptr Oradea, BM, SM, Arad, etc al doilea criteriu- facilitatea accesului la reteaua A/Dx din HU- nu e relevant: dar, de ex, in balanta Iasi vs Brasov, devine un metric  pertinent, iar Iasiul (A8) apare sever dezavantajat.

rt25

#9694
Quote from: trex on January 27, 2024, 03:27:46 PMSe observa ca în ambele situații, cele mai defavorizate 5 sunt aceleași. Se mai observă în același timp ca Brașov in comparație cu celelalte reședințe este bine spre/dinspre București iar ca medie de populație ponderata este pe locul #2 dupa Ploiești la ajuns în toate celelalte reședințe de județ ale țării.

Pai tocmai aici nu intelegi ce ai gresit si ce tot spun eu.

Faci 2.46 BV->Bucuresti doar la ore obscure. Tot repet ca drumul acesta se face in aproximativ 3h.30->4h pentru blocajele sunt perpetue ... Trebuie sa nimeresti ora aia cand nu traverseaza nimeni strada in Busteni sau nu face nimeni stanga in Comarnic sa faci 2h 46.

Dar pe autostrada ar fi cam 170 km, pe care i-ai face in: 1h 30h. Deci fata de scenariul mediu ai salva 3.5h - 1.5h = 2h salvate. Mi se pare cel mai mare quick win.

Sa zicem ca ai un trafic de 10.000 de masini zilnici care consuma 1l combustibil pe ora, deci 2L in plus, iti da 20.000 L * 3E * 365 zile iti da 21 milE doar din combustibilul ars stand in trafic.

RataRR

^^^ Ce-i drept nu m-am exprimat foarte fericit zicand ca nu e onest, dar tot mi se pare mai bine sa comparam viteza medie intre A si B, pentru ca timpul depinde mult si de distanta, care nu se micsoreaza semnificativ cu A noi.
^^ Intre Iasi si Bucuresti, cu datele din tabel, tot mergi in medie mai repede decat intre Brasov si Bucuresti. Nu cu mult, doar 2km/h(dupa calculele mele), dar avand in vedere ca A7 e in constructie pana la Pascani, e foarte probabil sa scada durata Iasi-Bucuresti cu o ora in anii ce vor urma, iar A8 va ajuta si mai mult. Din nou, nu zic ca trebuie sa facem A doar in anumite zone, si nu zic ca A8 nu e prioritara, dar din tabel pare ca Brasovul e avantajat cand de fapt nu prea e.

trex

Quote from: RataRR on January 27, 2024, 06:30:23 PM[...] dar din tabel pare ca Brasovul e avantajat cand de fapt nu prea e.

Brasovul nu este avantajat, nici un dubiu, dar este departe de a fi in coada clasamentului.

rt25

#9697
Chestiunea nu e sa nu facem in Sighetu Marmatiei autostrazi. Ci faptul ca un drum de 170km dureaza 4h in loc de 2h pentru un numar foarte mare de masini o perioada foarte mare a zilei.
Ai 10k masini zilnic care merg de la BV la Bucuresti si poate sute care merg de la Baia Mare la Bucuresti.

La Bascov poti intelege de ce stai: se construieste autostrada. Ai un orizont de timp in care se va rezolva.

In schimba la BV se joaca alba neagra si mai tot vin politicieni sa bage in fata alte prioritati.

PS: nu stiu cum calculeaza Google, dar repet inca odata ca traficul de marfa merge pe DN1A, Cheia in timpul zilei. Deci ambuteiajele alea frumoase sunt facute doar de turisme. Noaptea e foarte aglomerat cu TIR-uri.

trex

Quote from: trex on January 27, 2024, 03:27:46 PM[...]
Din toate aceste puncte de vedere, prioritățile maxime nu sunt Târgoviște sau Techirgiol. Ci A1, A7, A8 și A3 în această ordine.
[...]

Asta a fost singura mea concluzie. Si A3 include Bucuresti-Brasov inca, nu?

trex

#9699
Quote from: rt25 on January 27, 2024, 06:39:20 PMChestiunea nu e sa nu facem in Sighetu Marmatiei autostrazi. Ci faptul ca un drum de 170km dureaza 4h in loc de 2h pentru un numar foarte mare de masini o perioada foarte mare a zilei.

Asa. Am inteles. Si Maramures are beneficia de pe urma acestui tronson de A3 gata ca nu s-a nascut nimeni pe Valea Oltului, dar pana la urma blocam toate restul pentru ca Brasovenii sunt defavorizati? Se va face, nu stim cand, dar nu repede.

Quote from: rt25 on January 27, 2024, 06:39:20 PMAi 10k masini zilnic care merg de la BV la Bucuresti si poate sute care merg de la Baia Mare la Bucuresti.
[...]

Asta este oarecum o luare in derizoriu a celor 450.000 de maramureseni care au aceleasi drepturi ca si cei 540.000 de brasoveni. Nu cred ca ai date care sa iti sustina afirmatia. Si maramuresul are ski si este o zona turistica si acei cetateni au aceleasi drepturi. Nu cred ca a spus nimeni de autostrazi in Maramures, dar macar un drum rapid spre A3 s-ar putea?

Posibil ca unii sa se astepte ca din Brasov, sa bea cafeaua pe Dorobanti si sa fie inapoi in Brasov la pranz. Maramuresenii s-ar multumi sa nu faca o zi intreaga pe drum spre Bucuresti  ci doar o jumatate de zi. Si atunci poate ar fi numar de masini egale ca din Brasov si din Maramures. Nu e vina Brasovenilor ca au Valea Prahovei acolo si un munte de incompetenta la guvernanti, dar nici a Maramuresenilor ca nu i-a luat un alt imperiu sub aripa si sunt asa departe. Suntem toti egali.


mike_us

Brașovul va fi legat de Sibiu de A13, deja sunt licitate tronsoane acolo. Cu asta e legat de A1 si de vest direct. Pe de alta parte e doar la 100 km de Ploiești de unde are autostrada spre București sau Constanta. Deci nu e chiar așa de rău.

Avem deja 700+ km licitați pentru următorii 3-4 ani asta ar trebui sa fie prioritatea absoluta sa terminam cit mai mult din ei.

rt25

Nu a zis nimeni sa nu se faca in Maramures. Nici macar in gand nu am facut vreo argumentatie in acest sens.

Acest sector Comarnic-Brasov are o istorie zbuciumata.
Pentru ca intotdeauna apar alte prioritati ... Adica pentru un sector de drum ultra-aglomerat (poate cel mai aglomerat) nu s-au gasit 30 de ani solutii (doar vorbe), in timp ce vezi ca il alte parti se construieste.

Imi aduc aminte cat de mult zbucium si freamat era pentru ambuteiajul de la Alba Iulia Nord (care era light fata de cel din Busteni).

Sau cum se spune BV-ului ca n-are nevoie de aeroport si altele pe alte thread-uri ca ai Otopeni la 160km (dar access aiurea de la tren si impredictibilitate maxima la rutier). Tind sa cred ca desi se canta prohodul aeroportului, va avea success pana la urma tocmai ca nu se da nici o sapa la nenorocita asta de autostrada.

Acum pune peste asta ca vin oameni sa te trimita pe la Sibiu pe autostrada de la Bucuresti la BV (ca-i suficient, nu?) sau sa traversezi o Transalpina mai mica pe Valea Doftanei ca sa ajungi in capitala la Bucuresti.

Sunt 40 de KM nenorociti...

trex

Quote from: RataRR on January 27, 2024, 06:56:24 PM[...]
4. N-am implicat ca un brasovean e mai important. In schimb, in viata reala cu proiectele existente, Brasovul e cam ocolit de drumuri de mare viteza. Noroc cu A13 ca a mai apropiat autostrazile(in constructie) de Brasov, ca altfel se multumeau cu ciotul de la Rasnov. Si tot ai de mers vreo 60 de km pana la primul nod A13, si asta cand va fi gata. Si asta cu o pozitie geografica cel putin avatajoasa a Brasovului, fiind in mijlocul tarii. Nu zic ca e normal sa nu se bage banii in Maramures, dar nici Brasovul nu e favorizat din punctul asta de vedere.

Am imediat 51 de ani. Conduc de la 18 ani. Pana sa ma mut la Bucuresti, am facut drumul Baia Mare la Bucuresti de am uitat numarul. Si era dat cu banul. Valea Oltului sau Valea Prahovei? In ultimii 15 ani, am fost de 2 ori la Brasov si doar odata in drum spre Bucuresti. Deci un Maramuresean stie cat de mare dezastru e lipsa A3 pe Valea Prahovei pentru ca a ramas doar Valea Oltului plus toate TIR-urile si tot traficul dinspre vest si spre vest. De asta am spus ca A3 acolo este o prioritate maxima. Fara nici un dubiu. Am spus doar ca acel drum nu este pentru Brasoveni, chiar daca ii va avantaja si pe ei implicit. Acel drum are o importanta maxima pentru motivele enumerate in postul meu de mai sus. Brasovenii nu sunt asa de dezavantajati. Inteleg ca a sta in plus 2h in trafic e un cosmar. Stiu la fel de bine ca orice maramuresean, motivarea prioritatii pentru A3 am adresat-o eu. Si A7 si A8 cred ca e mai mare.

trex

Quote from: RataRR on January 27, 2024, 06:56:24 PM[...] Baia Mare-Bucuresti e un drum lung pe care nu-l parcurg multe masini.[...]

Vezi tu, aici ai pus punctul pe i, printr-o involuntara insulta. Evident ca desi populatia e asemanatoare MM cu BV (vezi cifrele), ca un maramuresean sa se inhame la un drum de bucuresti care poate fi 8h, dar poate fi 12h, plata combustibil si hotel, si pe urma venitul inapoi, evident ca sunt mai putine masini. Va pica cerul inainte sa se inhame la un asa drum, deci daca ii vezi spre Bucuresti inseamna ca e super important si ca si-au rupt de la gura 2 zile cel putin si un portofel de bani si nervi. Si e normal? Daca drumul ar fi 6h, si tot ce trebuie e un drum rapid pana la A3, nu impuscat avioane... ar creste si economia si evident ar creste si numarul de masini, asa cum e normal.

In cele mai de baza carti de economie, fundamentul este infrastructura. Cum te astepti o dezvoltare economica sau turistica de la un asa judet daca nu facem nimic pentru infrastructura? Adica sa roage Budapesta sa grabeasca ei construirea unei autostrazi spre M3-ul lor? Ca probabil daca le dam voie se imprumuta de la Orc-ul sef si fac repede drumul.

Calin88

Mergand pe logica expusa aici, ar fi trebuit sa incepem constructia de autostrazi de la Baia Mare, Suceava, Timisoara si Constanta spre Bucuresti, ultima autostrada construita in reteaua de baza, urmand sa fie A0.
Ca doar ala din Jilava e cel mai aproape de Bucuresti.