Companii aeriene europene

Started by iuli, October 12, 2013, 05:18:44 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

iuli

Ryanair a inceput cu Rombac 1-11 inchiriat de la TAROM (YR-BRG)



London - Luton (LTN / EGGW), iulie 1990
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

EASYJET RENUNŢĂ LA ROMÂNIA. DIN NOU!!!

Quote[...]

"easyJet confirmă că va înceta operarea zborului Londra Gatwick-Bucureşti începând din 27 martie 2015″, se arată în declaraţia oficială a companiei. În continuare, reprezentanţii transportatorului spun că "easyJet operează pentru a servi cel mai bine interesele companiei şi ale clienţilor săi, asigurând atractivitatea reţelei sale de destinaţii. Asta înseamnă că operatorul aerian îşi concentrează toate eforturile pentru menţinerea şi dezvoltarea rutelor sale care s-au dovedit a fi populare în rândul clienţilor."

În prezent, easyJet operează patru zboruri pe săptămână de la Londra Gatwick la Bucureşti şi retur, în zilele de luni, joi, vineri şi duminică.

Aceasta a fost cea de-a doua tentativă eşuată a operatorului easyJet pe piaţa din România. Prima dată, compania low cost a venit la Bucureşti în 2007 şi a lansat zboruri directe spre Madrid şi Milano, la care a renunţat însă, după 4 ani de operare. Reprezentanţii operatorului s-au plâns atunci că zborurile, deşi populare printre români, nu erau profitabile din cauza costurilor operaţionale foarte mari determinate de taxele de la Otopeni. Mai apoi, exact acum un an, pe 17 octombrie 2013, easyJet a revenit în capitala România lansând cursa Londra Gatwick-Bucureşti. Din nou, avioanele portocalii au fost pline, iar transportatorul britanic părea să fie mulţumit mai ales că obţinuse o schemă de taxe avantajoase de la Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Despre lansarea de acum un an puteţi citi aici, unde puteţi găsi şi fotografii de la zborul inaugural. Iată însă că după un an de operare, Bucureştiul nu se mai încadrează în strategia de dezvoltare a companiei low cost. E-adevărat că între timp, la concurenţă directă pe relaţia Bucureşti-Londra a intrat şi eternul rival Ryanair care tocmai a dublat numărul zborurilor spre capitala Marii Britanii.

Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

Quote from: Archi on January 10, 2015, 08:24:22 PM
Sunt curios cum se prezinta celelalte companii concurente (easyjet, ryanair, blueair) in legatura cu acest aspect. Eu personal am zburat doar cu Wizz din seria companiilor lowcost.

Ryanair - >10 segmente cu ei, in principiu NYO-BVA si VST-STN (si vice-versa). Avioane noi, dar in cea mai spartana configuratie vanduta de Boeing dpdv al fittingurilor interioare (folosesc modelul de cabina vechi, fara "mood lighting" si alte balarii). Scaunele sunt surprinzator de confortabile (mai bune ca la Wizz), loc de picioare un pic mai mare ca la Wizz sau la Norwegian. Check-in doar online, ca la WZZ.

Zboara in toate coclaurile (exact ca Wizz; intamplator, STN e un coclau langa un loc unde vreau ocazional sa ajung, si VST e convenabil, asa ca nu ma plang). Procedurile de imbarcare si formalitatile sunt facute cu gandul la a minimiza la maximum timpii morti ai avionului, si difera destul de mult de standardul din industrie; daca zburati prima oara cu ei, ochii in patru, imbarcarea se face altfel decat standard (adica, imbarcarea se face catre o alta sala/coridor, de unde, la un moment anume, se deschide o usa si fuga la avion; daca ai ratat imbarcarea initiala, chiar daca toata lumea asteapta in continuare pe sala, si avionul e acolo, vei fi refuzat).

Multe din masurile diferite de industrie (gen dimensiuni diferite ale gentilor acceptabile la transport), care duceau cu gandul la incercari de jecmanire au fost abandonate.

Interiorul decorat in cele mai urate culori de pe fata pamantului, galben-aprins si albastru-ultra-marin-inchis-sters. Reclame peste tot; ca masura de a reduce timpii de curatenie, au eliminat buzunarele din scaun. In loc, revista e prinsa de masuta sau distribuita de echipaj (depinde de zbor); pliantul de securitate e lipit de spatarul scaunului. Dat fiind turnaroundul extrem de scurt (20-30' pe aeroport intre sosire si plecarea in urmatoarea cursei), e rezonabil de curat - dar curatenia se degradeaza spre sfarsitul zilei, mai ales daca esti pe o cursa spre "soare" sau una cu petreceri de burlaci. Mancare calda disponibila pe orice zbor, calitate decenta la preturi cat-de-cat acceptabile.

Easyjet - 1 segment cu ei. Tin minte ca locul de picioare era groaznic (e 29", scaunele sunt "clasice", nu slim-line, asa ca tot zborul am stat cu genunchii la gura, si am 1.82). Era o perioada in care OTR-ul lor era groaznic, noi am stat 4 ore intarziati dupa fundul lor; nu aveau suficiente avioane in flota pentru program. Curat si interior amenajat cu FOARTE mult gust (griuri si portocaliu, o schema excelenta de culoare pentru orice companie). Preturi foarte mari la BOB.

Au televizoare deasupra scaunelor (nu functionau in singura data cand m-am dat), si servesc in general aeroporturile principale.

Norwegian - muuuuuulte segmente cu ei, >20. Ultimul in decembrie acum. Flota foarte noua, interior dotat cu toate bells-and-whistles. Mood lighting cu lumini care-si schimba culoarea si luminozitatea in functie de ora si de luminozitatea de-afara, wi-fi si internet gratis pe toate zborurile, televizoare deasupra scaunelor. Extrem de curat la bord. Acum, in decembrie, m-am dus cu Norwegian la Oslo si m-am intors cu SAS; ambele cu un 737-800. SAS-ul arata ca o martoaga obosita si ruginita dupa drumul cu Norwegian.

29-31" loc de picioare, adica, in functie de unde stai, ori e foarte bine, ori e binisor, ori e mai rau. Cu cat mai in fata, cu atat e mai bine. Dar au scaune slim-line, asa ca chiar si la 29 nu stai cu genunchii la gura. Mancare rece, preturi imense la orice mancare au la bord (ma rog, imense pentru oricine; pentru norvegieni sunt mai ieftine ca ce gasesti in oras).

Nu au check-in on-line. Pe multe aeroporturi nu au check-in. Deloc. Biletul serveste si ca boarding-pass daca n-ai bagaj. Locul rezervat ti-l cumperi; daca nu ai cumparat, il primesti automat la poarta. Daca ai bagaj, exista un bag-drop*; daca n-ai printat acasa bilet, poti obtine un cupon de trecut prin security ori de la bag drop ori de la automat; dar in majoritatea aeroporturilor, nu e nevoie decat de biletul printat (sau pe tableta) adus de-acasa.

* Pe ARN, unde sunt operatorul principal, alaturi de SAS, si au doua piruri proprii, folosesc fix 9 ghisee pe externe si 4 pe interne. Nu e niciodata coada la ei; nu e nevoie, 80% merg fara bagaj, asa ca direct din taxi la poarta; cei cativa distrati care si-au uitat biletul au un rand de automate in fata ghiseelor, e suficient sa-ti scanezi pasaportul, si primesti o chitanta cu care poti trece prin security.

Zboara exclusiv pe aeroporturi principale, frecventele pe rutele principale, unde au potential business, sunt la nivel de companie legacy (pana la 6xd pe ARN-CPH de exemplu). Au atras o importanta clientela business, si au program de fidelizare.

Divizia long-haul este din toate punctele de vedere o alta companie (inclusiv birocratic), si sunt de-abia la inceput. Au avut mari probleme cu punctualitatea la inceput, in principiu s-au rezolvat. Mai sus vorbim de compania short-haul.

Blue Air - doua segmente cu ei, unul cu un 737, unul cu un MD80 de la JetTran (sau Medallion, tot dracu ala e), ambele cu vreo 6 ani in urma. Trist - totul arata a improvizatie; 737-le: avion vechi, prost ingrijit, tapiterie murdara, jeg pe jos, jeg pe tavan. Multa banda adeziva pe peste tot. MD-80-ul arata inca si mai rau, ca si cum a fost luat din desert - am fost fortat sa ma mut, scaunul cadea de la sine in spate, din fericire LF-ul era sub 50%, asa ca erau destule randuri libere, mirosea oribil, budele erau inutilizabile - una avea placuta, la alta nu curgea apa albastra (am vazut ulterior ca era folosit si la transfer puscariasi pentru nu stiu ce guvern, parca italian sau francez).

Mancarea stiu ca era la preturi cat-de-cat rezonabile. Scaunele extrem de uzate, dar spatiu de picioare decent, si scaune stil "vechi" cu plus, nu cu piele; dar atat de uzate, cel putin pe MD, ca nu erau utilizabile. Serviciile la bord erau altfel bune; pacat ca bordul era rau.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

holger

Nu stiu daca am prins locul potrivit pentru intrebarea, dar stie cineva daca va intra o data Turkish pe aeroportul din Cluj?

din 30 octombrie 2013

http://www.clujtoday.ro/2013/10/30/turkishairlinesifaceintrareapeaeroportulinternaionaldinclujcarevafiprimaliniepecarevaopera.html

frunzaverde

Quote from: holger on January 14, 2015, 02:49:34 PM
Nu stiu daca am prins locul potrivit pentru intrebarea, dar stie cineva daca va intra o data Turkish pe aeroportul din Cluj?

Nu pot intra nici daca vor, cel putin nu pe termen scurt-mediu. In momentul asta nu au dreptul legal de a opera pe CLJ. Situatia e un pic complicata - o s-o explic mai jos:

Legaturile aeriene Romania - Turcia, ca majoritatea legaturilor internationale aeriene, sunt guvernate de acorduri bilaterale inter-guvernamentale, care spun cine are voie sa opereze, pe ce aeroporturi, in ce conditii (frecvente, perioade etc.). Drepturile date de bilaterale sunt semi-standardizate, si se incadreaza in asa numitele "libertati ale aerului".

Acordurile bilaterale pot fi de tip clasic (limitative) sau "open skies" (cu libertati foarte mari sau chiar nelimitate de operare). Legaturile aeriene intre Romania si Turcia exista un acord bilateral din 1966 modificat in 2002. Asta prevede ca liniile turcesti au voie sa opereze de oriunde din Turcia in MAXIMUM 2 orase din Romania, din care unul trebuie neaparat sa fie Bucuresti. Liniile romanesti au voie sa opereze de oriunde din Romania DOAR pe Istanbul (oricare aeroport) si Ankara.

Cum Turkish opereaza pe OTP si pe CND, cele doua orase permise de bilateral sunt epuizate; pentru a putea deschide o linie pe CLJ, Turkish are nevoie sa convinga guvernul turc sa negocieze cu guvernul roman extinderea bilateralului. Extinderea asta dureaza minimum 6 luni (negocieri, semnari, ratificari), dupa care se poate incepe operarea.

Alternativ, Turkish trebuie sa renunte la CND; daca fac asta, pot deschide un al doilea oras in Romania incepand cu urmatorul orar. TK vrea sa consolideze (cel putin momentan) CND, asa ca nu e cazul.

Turcia negociaza un acord tip "open skies" cu UE de ceva ani; datorita extinderii masive a Turkish, multe tari din UE nu doresc open-skies, fiindu-le frica de compania turceasca acaparand prea multa piata, mai ales inspre Asia. Asa ca nu cred ca va fi ceva semnat inainte de 2016.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

holger

#110
^

Multumesc mult pentru raspuns, deci de la Cluj suntem taiati afara... sincer ca sa ajungi intr-un hub ca lumea este numai Luft, sau trecerea prin Buc.
Pacat un zbor direct spre istanbul ne ar fi ajutat enorm. Ma intreb de ce air france/KLM inca nu au incercat cu o legatura directa catre Schipol sau CDG, o fi din cauza ca TAROM e in Skyteam si nu vrea sa pierda pasegeri pe rute interne?

@sof

O stire aparuta azi in presa olandeza:
http://www.nu.nl/ondernemen/3976014/fokker-hoeft-roemenen-geen-papieren-geven.html

Din cate inteleg Transylvania International Airlines a cumparat un avion Fokker 100 dar producatorul nu vrea sa emita documentele de zbor. A cerut in instanta acest lucru,  asa ca avionul e consemnat la sol. Asta se intampla pentru ca in actionariatul TIA se afla un olandez care a facut afaceri in trecut cu Air Batumi (Georgia). Iar firma georgiana a folosit avioan vandute de KLM pentru a zbura in Iran. Din cauza acestei increngaturi cei de la Fokker au avut probleme judiciare in SUA.




iuli

Polish regional carrier EuroLOT to halt operations

QuotePolish regional carrier EuroLOT is suspending operations from the beginning of April.

The airline, affiliated to flag-carrier LOT, has not indicated the reason for the decision.

But its management board says it is committed to keeping its schedule intact until 31 March.

EuroLOT, which has a fleet of Bombardier Q400 turboprops, says it will offer a refund to passengers or reassign bookings to another carrier.

The airline is putting a block on its reservation system in order to prevent attempts to book flights for 1 April and beyond.

EuroLOT was set up in 1996 and operates a network covering several major Polish cities with routes to a number of European destinations.

It underwent a fleet modernisation in 2012 when it ordered 14 Q400s to replace its ATR turboprops.

Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

frunzaverde

Quote from: iuli on February 06, 2015, 06:19:00 PM
Polish regional carrier EuroLOT is suspending operations from the beginning of April.
The airline, affiliated to flag-carrier LOT, has not indicated the reason for the decision.

Eurolot se lichideaza complet; flota de Q400 se muta la LOT, care va lichida o parte din ea. Anumite rute se vor pastra de catre LOT, celelalte se vor inchide definitiv. AOC-ul se defiinteaza.

Motivul e lipsa de disponibilitati financiare. In plus faptul ca atat LOT cat si Eurolot aveau zboruri de acelasi tip (lungime si cerinte operationale) insemna ca o singura companie poate face toate operatiunile fara overheadul cauzat de personal administrativ si structuri de management dublate.

Cu inchidere Eurolotului, practic se revine la situatia dinainte de 1996 - adica un singur transportator aerian national in PL.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!

iuli

3 rute noi Ryanair din Bucuresti: Roma, Milano, Bologna

QuoteDavid O'Brien, CCO-ul Ryanair, a anuntat astazi la Bucuresti 3 rute noi din orarul de iarna 2015/2016: Roma, Bologna, Milano.

De asemenea, frecventele spre Dublin si Londra urmeaza sa fie marite din cauza cererii mari. "Nu vom deschide baza la Bucuresti in viitorul apropiat pentru ca nu vedem nevoia", a declarat CCO-ul Ryanair. "De asemenea, nu intentionam sa zburam spre alte orase din Romania pentru ca aeroporturile sunt scumpe."

In orarul de iarna 2015/2016, Ryanair ofera 7 rute in total (Madrid, Bruxelles, Londra, Dublin, Milano, Roma, Bologna), 57 de zboruri dus-intors catre / dinspre Bucuresti, 415.000 pasageri noi (700.000 in total / an). Frecvente in orarul de iarna:

Milano Bergamo – zilnic (nou)
Bologna – 5x saptamanal (nou)
Roma Ciampino – 2x zilnic (nou)
Bruxelles Charleroi – zilnic
Dublin – 4x saptamanal
Londra Stansted – 2x zilnic
Madrid – zilnic

Pentru a marca lansarea noilor 3 rute, Ryanair anunta si o promotie valabila incepand de astazi pana joi, 2 aprilie, la miezul noptii: 3000 de bilete pe noile rute – Roma, Milano, Bologna – la preturi ce pleaca de la 30 lei / segment. Locurile sunt limitate, asa ca e bine sa verificati constant astazi site-ul Ryanair pentru a prinde promotia.

Sursa: aeronews.ro
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Boeing 747-8i Lufthansa in retro livery (D-ABYT)





-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Lufthansa to Serve JFK with Both A380 and 747-8I for First Time



QuoteWith the introduction of its 2015 summer schedule, Lufthansa will serve New York JFK with its two largest aircraft types for the first time. Its summer schedule will see Lufthansa reinstate its night flight, LH 405, which departs New York JFK (IATA code JFK) at 9:55 p.m. and arrive at Frankfurt Airport (FRA) at 11:35 a.m. the following morning, local time.

Sursa: AirLive.net
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog


iuli

Aer Lingus Inaugural Flight EI119 from Dublin to Washington

http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=126812513
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

iuli

Lisbon selects two bids for TAP stake; rejects local's offer

QuoteAs the quest to privatize TAP Portugal (TP, Lisbon) moves ahead, the Portuguese Council of Ministers says it has accepted bids from the two South American-backed consortia while excluding another from local entrepreneur Miguel Pais do Amaral's Quifel Holdings.

Portuguese Transport Secretary Sergio Monteiro said in a statement that the tender committee had accepted proposals for a 61% stake in the national airline from Gateway, a joint-venture between jetBlue Airways (B6, New York JFK) and Azul Linhas Aéreas Brasileiras (AD, Campinas Viracopos) founder David Neeleman and Portuguese bus company Barraqueiro Group, and SAGEF, a consortium led by Avianca Holdings chairman Germán Efromovich.

Local media outlets report Parpública, the firm which oversees government's shareholdings in companies, rejected Quifel Holdings' proposal on the grounds that as it was not binding, it did not therefore meet the tender's legal requirements. Amaral's request for an additional month to draft a formal binding offer was also rejected.

The Portuguese government will now hold further meetings with SAGEF and Gateway in the coming days to further hone their offers. Lisbon has hired consultancy firm Freshfields to ensure all candidates comply with European Union regulations concerning airline ownership quotas. Current quotas cap foreign ownership at 49% and while Efromovich is exempt by virtue of his Polish citizenship, Neeleman, who holds US and Brazilian citizenship, may come under additional scrutinization insofar as his bid is concerned.

Portugal's Publico newspaper says Efromovich has already announced he will challenge any outcome in which Neeleman's bid is chosen as the winner and has already surrounded himself with legal advisers in this regard.

Sursa
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog