Industria auto în România

Started by Ionut, September 16, 2011, 10:46:49 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ionut

Attila Szabo, director general Ford: Cu Ecosport vom fi în top 3 cele mai bine vândute SUV-uri mici. Tot mai multe companii aleg SUV pentru angajaţi datorită valorii reziduale a acestora pe termen lung

,,Tot mai multe companii aleg SUV-uri pentru angajaţi datorită va­lo­rii reziduale a aces­tora pe termen lung, aces­tea înregistrând o devalo­ri­zare mai mi­că în timp. De asemenea, există un in­teres din partea autori­tă­ţi­lor pentru Ecosport", explică Attila Szabo, directorul general al Ford România. Ford România a înregistrat peste 300 de precomenzi pentru noul Eco­sport înainte de lansarea maşinii pro­duse la Craiova. Volumul a depăşit esti­mările iniţiale, în condiţiile în care ma­şina nu era prezentă în showroomuri.

În prezent la Craiova compania pro­duce circa 600 de maşini Ecosport pe zi, volum ce urcă pro­duc­ţia lunară spre 12.000 de unităţi, volum neatins vre­odată în istoria uzi­nei de la Craiova, nici de către Oltcit şi nici de către Daewoo. Dacă cererea se va menţine, în pre­mie­ră Ford are ocazia să livreze cel puţin 130.000 de maşini din Bănie anul acesta. Din producţie, circa 75% din ma­şini pleacă pe tren fie către Vest, fie către portul Constanţa, iar restul pe ca­mion, mixul fiind determinat de lipsa auto­străzilor din jurul Craiovei.

ZF

Ionut

Au început negocierile cu sindicatele de la Dacia, mari diferențe între revendicări și oferta de creștere salarială

Sindicatele din uzina Dacia de la Mioveni au pe lista de solicitări pentru contractul Colectiv de Muncă 2018 creșterea salariilor cu 600 de lei, o sumă inacceptabilă pentru companie. Ion Iordache, vicelider al sindicatului, a declarat că negocierile sunt în programul stabilit, articolele contractului au fost discutate fără probleme, însă nu s-a ajuns încă la cele care prevăd modificările salariale. Discuțiile pe acest subiect pleacă de la contraoferta Dacia, care vine cu o creștere de 60 de lei. ,,Cu conflict de muncă sau fără conflict de muncă, vom ajunge la un acord", a spune Iordache.

Profit.ro

Ionut

Directorul Ford România: Duster și EcoSport nu au aceeași calitate, dar sunt competitori



Ford România lansează în această perioadă noul model EcoSPort pe piața românească, un eveniment important pentru marcă și pentru uzina de la Craiova. Este al doilea model de volum produs la uzina românească și primul care ar putea să genereze vânzări substanțiale pentru Ford, pe piața internă. Au fost angajate aproape 2.000 de persoane pentru noul produs, au fost instalați noi roboți, au fost pregătite toate condițiile pentru ca EcoSport să poată reprezenta un competitor important pe segmentul SUV-urilor de clasă B din Europa.

Ford Craiova este singura uzină din Europa în care este produs EcoSport. Așa cum Dacia Mioveni este singura uzină din lume care produce Dacia Duster. ,,Dacia produce la altă calitate decât Ford, iar pachetele pe care le oferă cele două mașini sunt diferite, dar Duster este unul dintre competitorii EcoSport", a declarat Szabo într-o întâlnire cu jurnaliștii pentru prezentarea noului model. ,,Pentru noi, cel mai important concurent este Opel Mokka X, dar vom ținti clienți și de la Renault Captur, care este doar un crossover".

Profit.ro


Ionut

România încheie luna ianuarie pe primul loc în topul creşterilor înmatriculărilor de maşini noi

Înmatriculările mărcii Dacia au urcat cu 17% luna trecută în Europa, la un total de aproape 40.000 de maşini. Înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat în ianuarie o creştere de 66% pe piaţa locală, la un volum de aproape 11.800 de maşini, avans ce a poziţionat România pe locul întâi în topul creşterilor la nivel european, conform datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

ZF

Ionut

Sindicatul Ford a decis semnarea contractului colectiv de muncă la Craiova

Sindicatul uzinei Ford de la Craiova a decis semnarea contractului colectiv de muncă pentru anii 2018 şi 2019, astfel încât următoarea rundă de negocieri va avea loc la începutul anului 2020. Odată cu această decizie este eliminat riscul unei greve, care dacă ar fi avut loc, ar fi pus în pericol campania de lansare a noului Ecosport la nivel european. De asemenea, luna trecută în fruntea sindicatului a fost realeasă Maria Manea, cu toate că anterior ea fusese revocată din funcţie.

ZF

Ionut

Românii au prins gustul maşinilor înalte: una din patru maşini vândute anul trecut a fost un SUV. Care sunt mărcile din top 3



Segmentul SUV-urilor a înregistrat anul trecut cel mai mare salt pe piaţa auto locală, urcând cu aproape trei puncte procentuale spre 26% cotă de piaţă, potrivit datelor din piaţă, pe măsură ce nu doar persoanele fizice, ci şi firmele au preferat maşinile cu o gardă mai mare la sol şi o poziţie mai înaltă de condus. Creşteri au fost punctate şi pe segmentul SUV-urilor mici non-premium, care potrivit datelor Jato Dynamics citate de Ford România au urcat de la 9,3% cotă de piaţă în 2016 la 10,9%. În total, anul trecut vânzările maşinilor de teren au urcat cu 26% faţă de 2016, la aproape 35.000 de unităţi, avansul fiind dublu comparativ cu cel al pieţei auto.

ZF

Ionut

Care este cea mai sigură Dacia din toate timpurile

Cel mai recent model Dacia care a trecut pe la testele Euro NCAP a fost Duster, asta se petrecea în luna decembrie a lui 2017. Modelul românesc primea 3 stele din 5, dovedind un nivel de securitate suficient. Euro NCAP, organismul european care se ocupă de testarea siguranţei maşinilor.

Dacia Duster se comportă bine la capitolul protecţia pasagerilor, obţinând un calificativ general de 71%. Conform măsurătorilor manechinelor, pot apărea probleme minore în zona pieptului, iar, pe partea şoferului, unele componente ale bordului pot duce la lovirea picioarelor. În ce priveşte protecţia copiilor, calificativul general se ridică la 66%, Duster primind punctajul bun pentru copii de 18 luni în scaune dedicate, precum şi un punctaj foarte bun pentru copiii de 3 ani, plasaţi pe bancheta spate. La capitolul protecţia pietonilor: calificativul general este de 56%. Spoilerele şi capota motorului sunt tari şi reprezintă un pericol pentru picioarele şi capetele pietonilor, în cazul unui impact.

ZF

Ionut

EXCLUSIV Afacerile Dacia și ale familiei Logan la nivel global în 2017: 1.3 milioane de mașini, circa 35% din vânzările Renault

Dacia reprezintă nu doar o parte a succesului Renault din ultimii ani, ci și cheia cu ajutorul căreia Renault Group și Alianța Renault Nissan Mitsubishi pot astăzi să reclame poziția de lider global al industriei auto. Autovehiculele Dacia, care au însumat 655.235 unități vândute la nivel global, reprezintă doar o parte din povestea Logan, deaorece acestora li se adaugă alte 645.737 autovehicule din această familie care poartă sigla Renault pe capotă. În total, mașinile Logan & compania au însumat nu mai puțin de 1,3 milioane de exemplare.



Dacă ne limităm doar la marca Dacia, aceasta avut o cotă de 17,4% din totalul grupului, vânzările mărcii fiind în creștere cu 12 procente. Mai puțin de jumătate din mașinile Dacia vândute în Europa, Africa și Asia au fost fabricate în România (313.883 unități, mai puține ca în 2016), restul fiind fabricate în Maroc. Ponderea mașinilor cu marca Dacia în totalul vânzărilor grupului a fost diferită, de la 24% în Europa, la doar 13,3% în regiunea Euro-Asiatică și 0,7% în regiuena Asia Pacific (unde s-au vândut 1.417 mașini Dacia).



Profit.ro

Ionut

FOTO TEST DRIVE Ford EcoSport, noua vedetă a industriei auto românești, pe șoselele din România



Ford EcoSport este, începând din toamna trecută, un automobil românesc, chiar dacă este dezvoltat de o companie americană și mai este fabricat și în alte două uzine, pe glob. Am testat pe șoselele din România cel mai mic SUV al Ford, care din luna februarie este disponibil pentru comenzi la dealeri.



Poze si informatii pe Profit.ro

voicul

Oare cat de apropiat este consumul urban - 6.2l, fata de cel real?

Mai (re)punctez un aspect: in comparatie cu motor diesel (cost de achizitie si de intretinere mai mare) ajungi ca e mai rentabil sa iei benzina.
Doar daca faci peste 200.000 poate 300.000 km (depinde ce motoare compari), abia atunci ajungi ca diesel-ul sa devina mai rentabil. Totusi, putini fac aceast numar de km si oricum il fac in 15 - 20 de ani!

Diesel-ul nou este o afacere proasta (probabil un alt motiv pentru care este retras din oferta producatorilor).

perfidus

In cazul particular EcoSport varianta benzina vine cu un bonus de 3cm pentru garda la sol (190mm fata de 160 la diesel).
Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

cezar-mario2012

 Prețul de 13.500 euro este pentru Rabla, prețul de catalog fiind de 15.400 euro pentru versiunea Trend (Jante oţel de 16", finisaj Sparkle Silver, Faruri cu halogen cu lumini de zi cu leduri, Faruri de ceaţă, Oglinzi exterioare acţionate electric și încălzite cu indicatoare laterale și carcase de culoarea caroseriei, Volan îmbrăcat în piele, Consolă centrală cu suport de pahar, Tehnologie MyKey, Pornire/oprire automată,  Radio cu afișaj de 4,2", șase difuzoare, plus conectivitate Bluetooth® și USB și comenzi pe volan).
  La consum niciodată nu ajungi la cel specificat în fișa tehnică. Eu am concurentul direct specificat de cei de la Ford și consumă în oraș circa 9% față de 6% declarat, mers economic mix am obținut 6,5% față de 5,1%. Mașina este nouă, are doar 2500 km, motor 0,9 L de 90 CP. Acum un Capture pleacă de la 12.950 euro preț de listă se oferă o reducere de 500 euro plus 6500 lei rabla, deci cam 11.000 de euro pentru Capture EVO Life cu jante aliaj, AC, geamuri electrice față și spate, oglinzi electrice și roată de rezervă.   

Ca spațiu Duster este mult mai generos.

voicul

#1453
Am gasit si consumul la diesel:

Consumul de combustibil - urban   4.5 l./100 km.
Consumul de combustibil - extra-urban   3.8 l./100 km. 
Consumul de combustibil - mixt   4.1 l./100 km.

6.2-4.5=1.7l economie la 100km - adica 9 lei economie la 100km. Diferenta diesel - benzina 1200eur (pret luat de pe autovit - nu stiu daca erau masini similare ca si optiuni).
Deci amoritare diferenta vreo 60.000km. Cu tot cu revizii, RCA, impozite - probabil in vreo 80.000km devine mai rentabil diesel-ul.
Deci in cazul de fata nu se aplica.

Totusi un astfel de calcul trebuie facut neaparat pentru ca vei ajunge la situatii in care diesel-ul ajunge mai rentabil dupa 200.000km sau mai mult.

L.E @cezar-mario2012 stiu ca difera consumul declarat cu cel real, dar si cel real difera intre soferi (in functie de stilul de sofat). Am mers pe consumul oficial ca sa fie o comparatie cat de cat exacta.

cezar-mario2012

^ Dacă ești interesat de Ford uite aici toate informațiile:

http://www.ford.ro/SBE/BrosuriSiPreturi