Coridorul Feroviar Rin-Dunare Nord | Curtici-Bucuresti-Constanta

Started by ionescu63, April 01, 2012, 12:40:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

oc7avian


athosga

subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA    86.85% (financiar 82.33%) vs. 88.25%

Vai, cat de incantator este sa vezi din cand in cand o evolutie de peste 1%. :D "Daca vrei ca adevarat, poti". ;)


dan tm


cristi5

Lot feroviarStadiu noiembrie 2022 (financiar)Stadiu noiembrie 2023 (financiar)Estimare finalizare iunie 2023Estimare finalizare noiembrie 2023Întârziere aprobată
pâna în noiembrie 2023
subtronsonul 2a: km 614-Cap Y Bârzava"  Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA        79.85% (68.31%)90.12% (77.33%)mar 2024apr 202446 luni
subtronsonul 2b: Cap Y Bârzava - Cap Y Ilteu" Astaldi S.p.A., FCC Construccion SA   
82.44% (76.38%)88.25% (82.33%)aug 2024oct 202565 luni
subtronsonul 2c : Ilteu - Gurasada :  RAILWORKS (ALSTOM, AKTOR, ARCADA)           
58.85% (56.98%)67.65% (63.85%)feb 2024dec 202560 luni
tronsonul 3: Gurasada – Simeria. : FCC- Astaldi                                     
70.90% (64.55%)82.00% (73.74%)ian 2024sep 202448 luni
Secţiunea: Braşov – Sighişoara. Subsecţiunile: 1. Braşov – Apaţa şi 3.Caţa – Sighişoara." 
Asocierea Railworks (Alstom, Arcada, Aktor,Euroconstruct Trading 98)
19.28% (13.63%)24.15% (21.58%)dec 2025apr 202724 luni
Subsecţiunea 2 (Apaţa-Caţa) - Aktor13.50% (12.04%)19.85% (18.69%)feb 2026oct 202623 luni
Modernizarea linie CF Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră - Lot 1
Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana : PORR
36.04% (50.03%)89,06% (82,44%)mar 20249 luni
Semnalizare ERTMS Sighisoara- COSLARIU : ALSTOM98.60%  (88.08%)99.15% (88.08%)
Semnalizare ERTMS Simeria- COSLARIU : ALSTOM94.20% (84.83%)97.20% (89.44%)

Întârzieri reale la lucrari civile, Loturi terminate Sig-Sim:
- Sighsoara-Atel (FCC-Alpine-Azvi)    56 luni
- Atel-Micasasa (FCC-Alpine-Azvi)      66 luni
- Micasasa-Coslariu (Aktor-Arcada)    52 luni
- Coslariu-Vintu de Jos (Pizzarotti)  78 luni (!!!)
- Vintu de Jos - Simeria (Swietelski)  46 luni

Cetatean

Wow...astia cu cine lucreaza ? Ii trage cineva la raspundere pentru ceva?

Cum sa-ti estimezi in iunie 2023 ca mai ai de lucru pana in trim 1 din 2024 ca in dec 2023 sa estimezi ca mai ai pana in dec 2025? WTF? Care dec 2025 o sa fie aug 2026...aproape 10 ani!!!
Cred ca e nevoie de un raspuns adevarat de ce,cat si cum!
Pentru anii astia de taraganat,platim milioane de euro pe actualizari. Sa nu mai vorbesc de dezastrul din trafic.

Penibil.
Nu se sesizeaza nimeni de la comisie sa ii traga putin de sireturi?  Ca de la cfr...sau minister,n-are cine.

daniel_avram

Buna treaba @cristi5. Acuma avem o imagine de ansamblu a dezastrului in domeniul feroviar. Nu poti sa nu observi ca pentru intarzaieri de 3-6-9 luni pe rutier e scandal national, dar pentru intarzaieri de 65 luni pe feroviar nimeni nu scoate o vorba. Nu stim de ce, dar de feroviar toata lumea se fereste, se poarta cu manusi, cand defapt aici e marea buba. Sper sa terminam odata cu constructia autostrazilor si sa inceapa treaba pe feroviar, pana nu se vor produce tragedii si pana vor mai fi oameni dispusi sa calatoreasca cu trenul.

cristi5

@Cetatean o precizare: vorbim de intarzieri certificate de consultant.

Adica intarzieri din vina beneficiarului, a traficului feroviar, a vremii sau alte elemente "potrivnice". In plus, fiind certificate, CFR a semnat ca e de acord. In tabelul remis ClubFeroviar aceste intarzieri sunt specificate in zile. Adica fiecare zi este negociata de cele 3 parti (beneficiar, antreprenor, inginer). Si intarzierile CFR/guvern sunt si mai mari, ca din ele se scad intarzierile din vina antreprenorului!

QuoteCum sa-ti estimezi in iunie 2023 ca mai ai de lucru pana in trim 1 din 2024 ca in dec 2023 sa estimezi ca mai ai pana in dec 2025?

Nu "iti estimezi". Adica nu estimeaza antreprenorul, ci consultantul. Beneficiarul si antreprenorul se duc la consultant cu motive de intarziere (plangeri despre cealalta parte in principiu), si consultantul le analizeaza. Strangerea documentatiei respective, analiza ei, toate astea dureaza si actualizarile nu se fac continuu.

Si atentie, astea sunt intarzierile certificate pana acum: se vor mai acumula! Evident ca Bv-Sighisoara nu se pot termina in 2026 si 2027 daca dupa 3 ani sunt la 20%-25%.

Lotul 2a spre exemplu are la ClubFeroviar 36 luni + 1492 zile . 1492/365,25*12  sunt de fapt 49 de luni. Eu am socotit 46, ca atatea reies din raportul trimestrial CFR (vezi mai jos) daca finalizarea este aprilie 2024 si ordinul de incepere a fost 27 iulie 2017.

La lotul 2b clubferoviar a primit doar 813 zile intarziere, in vreme ce tabelul CFR da octombrie 2025, adica 65 de luni intarziere, ceea ce e mult mai plauzibil data fiind situatia din teren. Va mai amintiti de copaceii netaiati de statul roman timp de 5 ani? Ei bine, 5 ani sunt 60 de luni...

Pun screeenshots din tabelul CFR, ca dispare de pe site cand apare urmatorul..






Powered by API/PUM imgur uploader

Cetatean

Imi pare rau,dar asta e estimare de "porc". Pentru ca asta fac. Raportul ala pe care inginerul il aproba cu prelungirea duratei de executie este inaintat de antreprenor. Pentru ca cine sa il faca de la consultanta? Cei 7 pensionari angajati pe 4 ore? Sau sa il analizeze? La modul pus pe grafic de executie corelat cu productivitati resure,utilaje etc...
Sa fim seriosi.
Altceva ma frapeaza. Cum sa estimezi gresit in jumate de an cu 2 ani?
Ai uitat lucrari,mai ai de facut un tunel?
Astia se pun la masa si zic... Ce mai avem de facut,5 schimbatoare si un km de linie. 100 de zile. 
Intarzieri din cauza vremii? Glumim nu? Trafic?
Cum ar suna intarzieri cauzate de slaba mobilizare? 

Eu n-am reusit sa ii inteleg pe astia de pe coridor,mai ales care au avut variante de traseu. Si alea au durat 4-5 ani,doar terasamentele si suprastrucutra. Ce probleme ai avut acolo? Podurile 4-5 ani? Serios?
A,da,nu s-a mutat un stalp. Ok. Iti iei prelungire. A plouat 100 l mp? Ok.

Problema cea mai mare este ca ne fac astia de bani,o lalaie si joaca meniaito prin spate toti. Conultanta,beneficiar dar mai ales "antreprenorii"

cristi5

@Cetatean nu e nicio estimare. Sunt zile de intarziere aprobate de CFR. Vezi de exemplu copacii de la Batuta https://bit.ly/copaciBatuta5ani. 5 ani au stat in gura tunelului. Sunt pe varianta de traseu. Era treaba CFR sa-i taie. Vezi arheologia de la Micia, au trecut 6 ani deja. Vezi cetatea Varadia, au trecut 6 ani. Vezi LEA de la Vetel, tot dupa 6 ani. Si tot asa. Fireste ca antreprenorii executa pe loc un beneficiar slab in astfel de situatii.

motorzbh


Pai aici e veriga slaba! De ce era treaba CFR sa taie copacii? E CFR sub contractor la lucrare? Nu. Cine decide ce atribuții au parțile?



cristi5

@motorzbh contractul decide cine obtine actele de scoatere din fondul forestier (ca acolo a fost problema) si cine taie copacii (aia a mers rapid, atata ca a trebuit sa astepte sa se termine iarna- trecuta).

La CNAIR/autostrazi au mutat de vreo 5 ani (daca nu mai mult) toate obligatiile astea la antreprenor. Cred ca dupa faza cu Pizzarotti care a executat in 2013 CNAIR pe lotul ala de langa Bucuresti, unde CNAIR n-a fost in stare sa obtina ceva autorizatie pe la Pandele la Voluntari. Au rezolvat pana la urma dand o lege ca la loturile de interes national nu e nevoie :)

La feroviar vad ca nu se intampla, nu stiu cum e pe FIDIC galben, vom vedea pe Cluj-Oradea ca in rest nu prea sunt copaci.

cristi5

CFR a mutat iar documentatia km614-Simeria, este sub https://cfr.ro/library/ProiectArhiva/

Din pacate iarasi nu permit acces la indexul (lista de fisiere si subdirectoare a) fiecarui folder, asa ca singura solutie e sa gasim link-uri in postari vechi si sa inlocuim prefixul vechi cu cel de mai sus...

Am gasit postarea asta cu legaturi la toate cele 4 memorii de terasamente, si le-am salvat pe doclic-ul API. Tot acolo se gasesc si planurile de situatie, salvate de @RobertH . Pentru alte detalii tehnice, daca sunt cumva legate pe forum putem gasi plansa, daca nu, mai greu.

https://pum.project-online.se/doclic/Feroviar/km614-Simeria/

Culmea, pentru cautarea documentelor (devreme ce stim aproximativ numele) Yahoo a functionat mai bine decat Google. Exemple de cautare:
"ReabilitareCurticiSimeria2a-2b" terasamente
"ReabilitareCurticiSimeria2c-3" tuneluri

subdirectoarele cu cele 4 loturi se numesc TR.2_A_1, TR.2_B_1, TR.2-C_1, TR.3_1 . Terasamentele sunt in TR.NUME-LOT_1 dar alte lucrari pot fi in _2 sau _3

Uneori gaseste documentul/plansa direct la CFR...

Pentru ca sunt inca importante, las aici ce gasesc pe forum despre tunelurile 2c (Ilteu-Gurasada). Am gasit link-urile intr-o postare din 2014 a lui @florin74 . Dar i-a scapat polata :) si nu reusesc sa gasesc plansele

- plan tunel km 523+747 -  km 524+425
http://www.cfr.ro/library/ProiectArhiva/ReabilitareCurticiSimeria2c-3/TR.2-C_1/LOT%203/desene/TUNELURI/PLAN%20SITUATIE%20TU%201.1.pdf
http://www.cfr.ro/library/ProiectArhiva/ReabilitareCurticiSimeria2c-3/TR.2-C_1/LOT%203/desene/TUNELURI/PROFIL%20TRANSV.CS%201.pdf

-plan tunel km 524+826 - km 525+124
http://www.cfr.ro/library/ProiectArhiva/ReabilitareCurticiSimeria2c-3/TR.2-C_1/LOT%203/desene/TUNELURI/PLAN%20SITUATIE%20TU%202.1.pdf
http://www.cfr.ro/library/ProiectArhiva/ReabilitareCurticiSimeria2c-3/TR.2-C_1/LOT%203/desene/TUNELURI/PROFIL%20TRANSV.CS%202.pdf

LE polata km 523+425 - 523+675

https://cfr.ro/library/ProiectArhiva/ReabilitareCurticiSimeria2c-3/TR.2-C_1/LOT%203/desene/POLATA/PLAN%20SITUATIE%20PO%201.1.pdf

Cred ca am putea gasi si memoriul tehnic de tuneluri.

cristi5

Daca vreti poze cu TBM https://www.linkedin.com/in/chatzimeletiou-ioannis/

Sa punem una (de acum 2 saptamani) cu copy-paste in uploader:



Se vede in fundal si podul Arcada peste Olt.

Powered by API/PUM imgur uploader