Drumul Expres DEx12 Craiova-Pitești

Started by Ionut, February 12, 2013, 07:35:36 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 16 Guests are viewing this topic.

TibiV

Foarte interesante discutiile de pe pagina asta precedenta.
Am umplut userii de like-uri.

Chiar si pe Ionut monarchul, care odata cu varsta a inceput sa mai uite...  ;)

@paulmare,
corect, An-30, nu An-26...  :-[
Dar astea seamana ca doua picaturi.
(Nu cred ca este vreun aparat din familia An-24/26/30 care sa nu imi fi trecut prin mana in anii '80...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

^Bachus01 - nu as fi asa optimist cu intrarea in forta a UMB in primavara pe lot.
Acum 2 ani intrau fara dubiu.
In prezent proiecteaza fix 12 luni si noroc ca primesc amanari la OIL si deci intra mai tarziu.

Atentie: nu zic ca o sa dea teapa si nu se face lotul!
Dar totusi sa ne uitam in prezent cum merg lucrurile - A0 sau la GL spre exemplu.


Sealand01

Lasa ca pt dx-ul asta umb are un atasament probabil, eu sunt sigur ca in secunda cand va trece prima masina pe tr2, va ajunge si primul muncitor pe tr4

razvan96

Nu putem compara cu alte proiecte ale UMB, aici avem exproprieri făcute, deci nu vor obține amânări la OIL. Sunt sigur ca vor ca in ianuarie-februarie sa obtina AC si sa intre in teren.

pest1969

Pe TR4 vor fi si mai aproape de baza. Vor fi si mai motivati sa termine cat mai repede.
Nu au absolut niciun interes sa tina de termene pana la maximum. Mai putin in cazul in care cererile de genul asta vin de la beneficiar.

alecu26

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Bachus01

@voicu . Nu te contrazic , dar logica imi spune va fi abordat în forță.  Având lucrări în zona pentru minim 2 ani , cred ca este mult mai simplu sa angajeze local (soferi,  necalificați,  etc ), sa elibereze din personalul actual pe celelalte loturi . In plus , au cam totul in apropiere . Deja se stiu "mersurile" : furnizori locali , balast , etc .
Pe A7 de exemplu,  sunt ceva muncitori din zona care au lucrat doar șantierul respectiv.  Ulterior au demisionat . Nu au vrut să lucreze în "deplasare".

Oricum la Umb nu trebuie sa avem emotii. Si daca finalizează in termeni contractuali tot este bine . Deja au 6 luni de munca pe DX12/T3 si A0 fara nicio factura . Si au facut ceva lucrări.  Nu cred ca mai avem exemple de genul.

Oneinthecrowd

@alecu26, daca nu se mai gasesc zubline mai sunt TD320DH :)

pierreprowo

1. Cel mai târziu în vara anului 2024 tot drumul expres va fi terminat!
Nu cred că italienii de pe primul lot pot întârzia mai mult de atât pe cei 17 kilometri ai lor.

2. Dacă DX12 începe din centura nord a Craiovei, iar A6 va fi construită pe la sud, cum se va face
joncțiunea între ele? E clar că trebuie să fie tot o bucată de drum expres sau autostradă
și va trebui ca DN 65 să fie ridicat peste bucata respectivă.

hefaistos

#4599
Daca vorbim de terasamente,  unde e munca multa si monotona, in 2021 au lucrat la T2 (cu ceva facut pe T3) si in 2022 vor trage pe T3 unde e departe de a fi gata. In acelasi timp in 2022 vor ramane cu toate resursele deja alocate blocate pe A3 (unde e de munca nu gluma) si ar trebui in jumatatea a doua a anului sa deschida activitatile si pe A0N lot 2. Nu pun la socoteala A0N lot 4 unde terasamentele nu reprezinta mult.
In acest context logic ar fi sa amane finalizarea proiectarii Dx12 T4 pana la termenul limita de un an si sa se apuce de executie la sfarsit de 2022 sau eventual, prin taraganare, la inceputul anului 2023. Nu stiu daca se pot extinde deoarece nu e vorba de angajat oameni. Pamantul se muta cu utilaje specifice, care costa destul de mult si se amortizeaza in 5-7 ani. Deci trebuie sa ai perspectiva unor contracte multe ca sa te extinzi. (pentru ca UMB deja s-a extins odata in primavara asta cu utilajele ce lucreaza pe A3)

Cel mai probabil la lucrarile cu terasamente multe vom vedea ceva de genul:

DX12 T2   2020  2021
DX12 T3            2021  2022
DX12 T4                     2022   2023
A0N L2                       2022   2023   2024
A3                    2021  2022   2023
A7 (?!?)                                2023  2024  2025 

Dupa cum se vede, in 2022 exista o suprapunere de 3 lucrari mari, una "pe coada" (DX12 T3) dar celelalte cu activitati din plin.
Pentru 2023 nu e suprapunerea a sa mre deoarece A3 si DX12 T4 se vor termina in prima parte ceea ce va elibera resurse pentru eventuale contracte noi (Pe A7).
   
Evident ca aberez si fac o multime de presupuneri bazate pe experienta dar care pot fi ingrozitor de eronate.
Probabil de la ora tarzie si temperaturile inalte. Caldura mare monser!
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

MihaiD

Toate calculele astea trebuie să aibă în vedere un lucru: +1700 oameni, sute de utilaje și mașini care lucrează în schimburi au front de lucru și avem certitudinea despre ele că merg din plin. Indiferent de cât de riscant e ca supraîncărcare, e mai puțin riscant decât varianta pe care o cunoaștem ca să meargă dronele și să nu vedem nici oameni, nici utilaje, dar să ni se spună că ,,lucrează". În plus, cu tronsonul ăsta din DX se cam oprește momentan lista licitațiilor în care e implicat UMB, zic eu, măcar pentru șase luni la nivel de atribuiri și OIL. Știm că nu e la tuneluri, nu cred că se bagă la ciotul rămas pe A3 și m-aș mira să se bage la A7 între Ploiești și Buzău. Deci șase luni minim se concentrează doar pe ce are deja, sunt curios de unde le va stârni interesul A7. 

hefaistos

#4601
 :D :D :D
Nu cred ca anul asta vedem semnari pe A7. Oricum nu asta era ideea.
Voiam sa evidentiez ca, date fiind lucrarile angajate si obligatia contractuala de a incepe lucrari pe A0, nu cred ca vor da navala sa deschida si T4 de aici.
Sa vedem daca ma insel sau nu.
In rest, da, sunt o forta, dar si portofoliul de lucrari active este cat suma urmatorilor 3-5 drumari din Romania. Deci se compenseaza.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

Feri

ˆUMB or sa aiba in executie si DX Br-Gl 2022-2024

dr4qul4

Vor face doar grinzile pt T4 cat mai repede pentru ca tb sa mute fabrica.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

Feri

QuoteLegislaţia naţională permite contestaţii din partea unor societăţi care nu cunosc realitatea şi situaţia clară a marilor proiecte din România, ceea ce a dus la întârzierea cu un an a drumului expres Craiova-Piteşti, a afirmat directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Mariana Ioniţă, citată într-un comunicat remis, marţi, AGERPRES.

"Ne bucurăm că am semnat astăzi (marţi - n.r.) acest contract, lotul 4 fiind cel care închide întregul proiect al drumului expres Craiova - Piteşti. Din păcate, legislaţia naţională permite contestaţii din partea unor societăţi care nu cunosc realitatea şi situaţia clară a marilor proiecte din România. Ar fi fost bine dacă acest proiect începea încă de anul trecut când l-am mai semnat, dar aşa cum spuneam, a fost contestat şi am întârziat. Acum am fi avut poate peste 30-40% din lucrare finalizată. Ţinând cont de importanţa acestui obiectiv pentru România, finalizarea acestuia cu un an mai devreme, ar fi adus o plus valoare majoră din toate punctele de vedere. Dar, la acest moment, ne concentrăm pe implementarea întregului proiect drum expres Craiova - Piteşti", a declarat Mariana Ioniţă, director general al CNAIR.
https://www.agerpres.ro/economic-intern/2021/08/17/sefa-cnair-din-pacate-legea-permite-contestatii-ale-unor-firme-care-nu-cunosc-realitatea-din-romania--764667