Aeroportul Avram Iancu Cluj-Napoca [CLJ]

Started by Ionut, April 10, 2012, 03:05:20 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

Dacă din analiza CE a reieșit că un metrou M6 la Otopeni ar circula aproape gol, nici nu vreau să știu cum ar arăta o analiză similară pentru aeroportul Cluj. O medie de vreo 50-70 de oameni per mijloc de transport la interval de 10 minute încap lejer într-un trolebuz.

nicolaem

^
taxi centru-aeroport e cam 40 RON.

nu prea folosesc uber/bolt pentru ca nu imi place idea lor de bussines jumate la negru.
deci ii evit din principiu. taxiurile in oras is ok. aplicatie plata card, masini curate tarif fix.
am vazut ca la generatia tanara boltul e folosit in cluj.

pt ca nimic nu e perfect.... la intors de la aeroportul din Cluj tre doar avut grija sunt cativa vechi tepari (masini albe Activ taxi) care iau straini in general si negociaza pret in euro.

raulbogdan23

#467
In functie de zona de unde pleci inspre aeroport sau in ce zona mergi de la aeroport ai tarife destul de maricele pentru taxi/bolt/uber.

Quote from: nicolaem on January 06, 2024, 08:31:04 PM^
taxi centru-aeroport e cam 40 RON.

confirm

De exemplu de unde stau eu (Calea Turzii) pana la aeroport avem asa cam 55 ron taxi si intre 45-120 bolt/uber in functie de cerinta. De multe ori am renuntat la aceasta varianta si am mers cu masina personala, am lasat masina intr-o parcare privata peste drum de aeroport (pana in 7 zile) si am platit mai putin decat daca mergeam cu taxi/bolt/uber. De alte ori cand imi permitea timpul mergeam cu troleu 5 pana in centru apoi autobus 21.

Problema cu autobusul AE e faptul ca nu este sincronizat cu zborurile de pe CLJ, de cand a fost introdus eu nu am reusit sa il iau niciodata, de obicei aveam de asteptat 25-30 de minute, timp in care aveam alte alternative.

CLJ are foarte mult pax care nu e din Cluj ci Bistrita, Baia-Mare, Satu-Mare, Salaj.

Daca momentan nu merita o legatura pana la CLJ pentru metrou, poate peste 10 ani cand se vor termina lucrarile  s-ar putea sa renteze o statie la CLJ pe continuarea Bulevard Muncii (depinde de cat PAX va avea CLJ, de analiza cost-beneficiu)

klax187

Cred ca o linie de metrou catre aeroport se justifica atunci cand in jurul aeroportului se creeaza o industrie.
Hoteluri, birouri, activitati atractive, complexe comerciale, cladiri industriale, warehouse-uri, Park and Ride, etc.
In felul acesta, zona ar atrage trafic suplimentar fata de traficul limitat la cursele aeriene.

Ori zona aeroportului din Cluj e ne-frecventabila (si va fi mult timp...). Ajungi acolo doar daca vrei sa calatorsti cu o aeronava sau sa iti inmatriculezi masina.


This:
Quote... ar fi frumos, dar orasul e mai mic decat ni se pare noua (clujenilor)...

Vlad94

Aeroportul se afla la 200 de metri de calea ferata. Cu un pasaj subteran si o halta, ai transferul perfect spre Cluj.

raulbogdan23

#470
Un video pus recent de catre CLJ pe pagina lor de facebook cu progresul lucrarilor

https://www.facebook.com/watch/?v=341229092135552


Termenul de finalizare este amanat pentru 31 mai 2024, din cauza deciziei Schengen tarzie.

nicolaem

eh, sa fim seriosi , e o scuza, dar realist vorbind era de asteptat intarzierea si raman la parerea ca nu e nimic grav ca se intarzie. Criticabil e doar ca s-au apucat cu vreo 5-6 ani prea tarziu de aceasta extindere atat de necesara.

raulbogdan23

Oare stie cineva pana la ce pax e estimat sa tina aceasta extindere a terminalului?

utopium

Conform unui articol din ZF, 5 milioane de pasageri/an va putea duce aeroportul dupa extinderea terminalului.

raulbogdan23

Sunt curios cum va arata spatiul dupa extindere, cate poti de imbarcare vor exista, etc.

Din exterior avem aceeasi lungime a terminalului plecari, doar pe adancime se modifica.

Are cineva niste planuri mai concrete cu aceasta extindere?



In alta ordine de idei s-au finalizat inca 4 locuri de parcare fata in fata cu locurile 13-17 apron est (inca nu e operational).

Apron-ul de langa terminal este deschis doar pt avioanele de dimensiuni mici, in rest totul merge spre apron est.

klax187

QuoteDin exterior avem aceeasi lungime a terminalului plecari, doar pe adancime se modifica.

Se extinde spatiul pt "Duty Free"  :lol:


PDF cu o schema si cateva randari pe situl aeroportului adica aici sau in articolelel mai din urma pe acest thread adica aici




Powered by API/PUM imgur uploader

raulbogdan23

Multumesc @klax187 , stiam despre aceste randari si acest plan. Ma gandeam ca poate are cineva ceva mai in detaliu.

utopium

Quote from: raulbogdan23 on January 30, 2024, 10:24:22 AMSunt curios cum va arata spatiul dupa extindere, cate poti de imbarcare vor exista, etc.
Din ce am vazut declarat, vor fi inca 3 porti de imbarcare noi, pana acum erau 6 pentru zboruri internationale (B1-B6) si trei pentru zboruri interne (A1-A3), deci vor fi 12 in total in noul terminal extins. Nu stiu daca le vor si reconfigura tinand cont ca intram si in Schengen cu aeroporturile si n-ar mai trebui sa fie diferente intre zboruri interne si internationale, ci intre Schengen si non-Schengen.

Ca o comparatie, Iasul pe terminalul nou (aproape la fel de mare, 31.250 mp vs 33.200 mp cat va avea cel de la Cluj dupa extindere, adica 26.000 mp actuali + 7.200 mp noi) au facut doar 7 porti de imbarcare. Dar au facut 3 cu burduf, ceea ce probabil limiteaza posibilitatea de a face mai multe porti de imbarcare. Plus ca Iasul are si vechiul terminal T3 unde mai are vreo 3 porti de imbarcare. La noi s-a mers pe ideea de a face mai multe porti de imbarcare, ceea ce la ritmul de crestere pe care il avem, e un lucru bun.

utopium

Cica portile de imbarcare de la Iasi sunt duble, whatever that means (nu e clar daca ai doua porti pentru acelasi zbor pentru a face imbarcarea mai rapid sau le folosesti ca sa te imbarchezi pe curse diferite). Daca ar fi cazul doi, ar fi ciudat ca au dat peste tot in presa informatia ca au 7 porti de imbarcare.

raulbogdan23

Cred ca ei se refera la porti de imbarcare duble prin 2 fluxuri de pasageri pentru acelasi zbor (gen priority vs normal sau business vs economy)