Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

elphax

azi sigur - ca de maine ploua pana luni-marti

prd.marius

A pus si cnair-ul ceva filmare de pe ST2, in care arata realitatea de pe acest lot. Jalnic...
https://www.facebook.com/cnadnr/posts/2675888722671190

alinuttt

Eu văd o îmbunătățire importantă a situației de pe ST2. Se avansează mult mai bine la asfaltări, stau camioanele la coadă, la nodul Teiuș s-a avansat. Sunt în teren, trebuie să fim obiectivi.

vancouver

Eu din filmarea CNAIR vad ca se lucreaza destul de intens in acest moment pe lotul Aktor. Mult peste ce am vazut in anii anteriori. Clar inca sub potential si departe de forta unor alte firme care baga tare. Dar totusi se lucreaza binisor si in acest moment o reziliere nu mi se mai pare oportuna sau de actualitate.

Sigur, se vede si cat de mult mai este de munca, mai ales la podul peste CF de la Teius (acele lucrari sunt pe drumul critic, adica ele vor determina cand se va deschide autostrada pentru trafic). Estimarea mea din vara, in care spuneam ca au nevoie de minim 9 luni DUPA ce va fi relocata linia de inalta se mentine, doar ca in 3 luni au facut treaba de doar 1 luna. Deci mai avem 8 de acum inainte, daca in sfarsit trec IN ACEL PUNCT CRITIC la viteza turbo. Daca tot asa o lalaie si in 3 luni ei fac cat altii intr-una, atunci 8*3=24, deci peste 2 ani o sa spele asfaltul pe pod ca sa pregateasca inaugurarea (in octombrie 2022). Go Aktor ...  :sleep: :popcorn: (=popcorn si rabdare).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dragos76

Eu sper că o să aibă Pizza cât de cât cap, și să finalizeze la dumul de legătură cu nodul Alba Sud jumătatea de giratoriu de pe aliniamentul cu DN-ul doar cu 1-2 zile înainte de a deschide autostrada. Altfel, dacă acolo se circulă chiar și acum cât de cât fluent, o să mai bage o gâtuire pe traficul și așa nenorocit de pe DN dintre Alba și Sebeș.

voicul

Nu e graba la Pizza, dar acolo nu ar trebui sa se gatuie, si daca se va intampla (deci lumea are nevoie sa intoarca acolo - de ce?) arata cat de buna este organizarea acum.

elphax

Logic ar fi sa faca jumatate si sa devieze circulatia pe acolo. Dar fiind pe o singura banda nu au cum sa intre ambele sensuri. Nici sa lucreze a doua jumatate sub trafic. Deci vor trebui sa largeasca putin peste tot.

paulmare

Asa ceva e interzis in tarile cu apa calda, de aia arata asa jalnic capetele pilotilor 



Powered by API/PUM imgur uploader

Captura e din filmarea CNAIR de pe lotul 2

epsilonaminocaproic

@paulmare Ati putea explica( pentru un outsider din domeniul constructiilor) ce se vede in imaginea respectiva? Mentionez ca am observat si eu in clipul postat "procedura" cel putin contraintuitiva de a sparge ceea ce pare o un element destul de bine armat. Multumesc!

alexV

Quote from: alexa_adrian2001 on October 27, 2020, 07:24:41 PM
Se pare ca in sfarsit le-au venit rosturile de dilatatie!

Sustin colegii ce promoveaza educatia in domeniul constructiilor. Astfel avem:
Le-au venit aparatele pentru acoperirea rosturilor pentru dilatatie.

Fiindca un "rost" inseamna literalmente o gaura, sau conform dictionarului: spatiu ingust intre doua constructii sau doua parti ale aceleiasi constructii.

mihaionescu

Quote from: epsilonaminocaproic on October 28, 2020, 12:27:59 PM
@paulmare Ati putea explica( pentru un outsider din domeniul constructiilor) ce se vede in imaginea respectiva?
Acel beton nu este bun deoarece contine substante de la forarea pilonilor fiind de calitate inferioara, plus ca in acea groapa sapata in jurul lor se va pune un radier din fier beton peste care se vor ridica stalpii.

alexV

Quote from: epsilonaminocaproic on October 28, 2020, 12:27:59 PM
@paulmare Ati putea explica( pentru un outsider din domeniul constructiilor) ce se vede in imaginea respectiva? Mentionez ca am observat si eu in clipul postat "procedura" cel putin contraintuitiva de a sparge ceea ce pare o un element destul de bine armat. Multumesc!

Am aflat de la un inginer constructor: se vede etapa de spargere a capatului unui pilot din beton armat. Operatiunea e necesara intotdeauna la fiecare pilot, fiindca in varf este beton contaminat cu pamant in urma turnarii. Betonnul bun ramane jos cand e turnat, contaminarile "plutesc" in partea de sus.

Spargerea trebuie sa fie facut cu scule de mana, sau cu o scula hidraulica speciala care actioneaza din lateral. Daca e facuta ca in imaginea de mai sus, este riscul real ca fisurile provocate de piconul ala sa se propage in jos in betonul bun. Rezulta fundatii mai slabe decat in proiect.

paulmare

^ nu e voie sa sparga cu piconul de pe excavator, trebuie sa demoleze fie "clasic" cu picamer de mana, sau sa foloseasca o scula speciala ca sa demoleze capatul, au tot fost poze aici cu una a UMB si pe CraPi si pe LD la lilieci, asa cum fac astia din filmare - pot fisura coloana
Pilotii sunt noi, puteau pune si teci de polietilena pe armatura care le trebuia pentru radier

epsilonaminocaproic

Va multumesc pt raspunsuri. Zilnic invatam cate ceva. Sper totusi sa circulam pe A10 complet cat mai curand si lucrarile sa fie cat se poate de calitative. Scuze daca a fost OffTopic. Zi buna tuturor in continuare!

gicu

Procedeul ideal de spargere presupune și montarea unor manșoane de PVC pe armaturi. Astfel betonul din capul pilotului care se sparge nu este lipit de armături, se poate fisura din lateral și ridica ca un bloc întreg. Spargerea pe bucăți cum fac pe lotul 2 este mai ieftină, de aia o fac.