Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 15 Guests are viewing this topic.

MNU

Quote from: dr4qul4 on February 16, 2015, 04:43:08 PM
Dar de ce ai avea nevoie acum de autostrada pe aceasta portiune ? poate peste 15 ani sau mai bine zis cand se va lega mai departe de Bacau sau de Fagaras.
In plus, CoBra, nu tb facuta pentru viteze de 130 km. 100-110 ar tb sa fie de ajuns.

Tocmai, ca discutia despre transformarea/construirea Ploiesti-Comarnic a aparut in contextul completarii intregii distante dintre Bucuresti si Sibiu (via Brasov). Era in discutie distanta ramasa de acoperit.

QuoteMomentan sa-i puna cruce cat mai repede PPP-ului si sa scoata la licitatie centuri/tunele (la nivel de autostrada sau macar half-profile) pentru Comarnic si Busteni.
Si mai departe discutam peste 3 ani.

100% de acord.

alecu26

chiar vroiam sa scriu si eu despre traficul de pe VP.

Practic de la Predeal pana la Ploiesti se circula in coloana. Sensul spre Brasov. Si asta la ora 10 AM, intr-o zi de marti. OK...singura chestie era ca tocmai incepuse vacanta de o saptamana a copiilor...dar totusi greu se explica.

Si pe sensul invers nu era neaparat coloana..dar erau multe masini.

E foarte greu de anticipat traficul pe acel drum...ca nu putem sa ne dam seama cat de mare sau de mic ar fi aportul camioanelor....nu neaparat la valoare MZA ci la congestia efectiva a drumului.

As zice ca poate si 250-300 de zile pe an, intre orele 7-19...nivelul de trafic al acelui drum este undeva pe la C spre D, cu foarte multe zile de congestie completa.

Poate dupa constructia PISI, traficul de camioane nu va fi urias pe Cobra, dar trafic va fi. Lejer un 20.000-25.000 MZA. Asta mai ales daca va fi facuta intrarea in Bucuresti, Ploiesti-Comarnic...etc.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

dr4qul4

Chiar crezi ca PiSi va prelua din traficul de camioane Ploiesti-Brasov?  De ce ar alege cineva acum sa se catere pe DN1A in loc sa o ia pe VO? Eu nu cred ca va prelua nici din cel Pitesti-Brasov.....
Cel putin nu destul incat sa contracareze cresterea traficului din urmatorii 4-5 ani (pana la finalizarea PiSi).

Cine trece pe VP observa destul de multe camioane intre Ploiesti si Brasov pe DN1... Toate acele camioane au ca destinatie Valea Prahovei, nici macar Brasovul. NU de putine ori mi s-a intamplat sa cobor spre Rasnov in spatele a 3-4 camioane, care nu depaseau 20 km/h.
Multi, din exterior, nu-si dau seama cate locuri de cazare(+vile particulare) sunt in aceasta zona, si mai ales ce industrie s-a dezvoltat in jurul ei.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

alecu26

eu ma gândeam la traficul de tranzit...nu cel cu tinta Brasov.

Ma gândeam mai ales la camioanele care merg spre Cluj...si Oradea. Prin extindere putem adauga si Baia Mare.

De fapt Sunt curios intr-o ancheta origine-destinatie ce camioane sunt cele (si sunt multe) intre Brasov si Sibiu.

Eu la aceastea ma refer, mai ales cele cu destinatie Cluj...ca vor prefera Pisi in proportie de 90% când va construita. Momentan...cred ca gusturile sunt impartite....in functie de unde se pleaca din Bucuresti. La fel, probabil e impartit si traficul spre o buna parte a Ungariei.

In momentul construirii Pisi, pare rezonabil chiar si trafic spre Kosice, si Varsovia sa se mute pe Pisi.

In fine...astea sunt povesti de dragul povestilor.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

adiarc

http://www.biziday.ro/2015/02/16/comarnic-brasov-o-fantoma-ce-refuza-sa-moara/

Daca nu facem o licitație normala , ca sa facem aceasta autostrada la un preț decent , dar mai ales real si corect de 1-1,5 mld de euro si iarăși vom înregistra excedent , pt ca nu am mai investit nimic , atunci cel care se bate cu pumnul in piept ca avem excedent , pt ca a tăiat investițiile , acela poate primi titlul de CRETINU anului
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

vancouver

#5420
hotnews.ro: EXCLUSIV Autostrada Comarnic - Brasov ar putea sa coste "doar" 1 miliard de euro si ar putea fi facuta si din fonduri europene. Informatia apare in Master Plan, insa autoritatile au decis sa prelungeasca discutiile pe marginea concesiunii care presupune sa platim anual 325 mil. euro timp de 26 de ani sursa: http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-19389268-exclusiv-autostrada-comarnic-brasov-putea-coste-doar-1-miliard-euro-putea-facuta-din-fonduri-europene-informatia-apare-master-plan-insa-autoritatile-decis-prelungeasca-discutiile-marginea-concesiunii-.htm

Quote(...) Practic, traseul autostrazii a fost in detaliu analizat si a fost regandit intr-o varianta in care e nevoie de tuneluri doar pe o lungime de 13 km. Astfel, noul cost estimat pentru constructia Comarnic - Brasov ar fi de aproape 1 miliard de euro, iar de la Comarnic la Ploiesti costul ar fi de aproape 300 de milioane de euro, potrivit unor surse apropiate situatiei consultate de HotNews.ro.

Daca autostrada Comarnic - Brasov ar fi scoasa la licitatie in modul clasic, s-ar putea obtine chiar si un pret mai mic decat cel estimat

(...)

Exista o solutie aplicata cu succes si in cazul altor proiecte: fonduri europene + buget + imprumut

Totusi, o parte mai mica din aceste fonduri europene nerambursabile ar putea fi folosita in combinatie cu fonduri de la buget si fonduri provenite din imprumuturi.

O astfel de reteta a fost aplicata cu succes pe autostrada A2 Cernavoda - Constanta, acolo unde schema financiara a presupus exact aceasta combinatie: bani europeni prin Fondul de Coeziune + fonduri de la bugetul de stat + fonduri dintr-un imprumut contractat de la Banca Europeana de Investitii.
(...)


Un articol excelent. Sunt in mare masura lucrurile si ideile pe care si eu, si altii, le-au explicat si aratat aici pe forum. Bravo Victor Cozmei.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Oricum A3 CO-BRA se poate face lejer si NUMAI cu bani de la buget. Iata un tabel facut de mine in mai 2013 si pe care evident l-am prezentat si atunci pe forum:



Si harta aferenta.






Se observa ca, cu o alocare anuala de la buget de 255 milioane € se puteau face aproape 600 km de autostrada in perioada 2014-2020. Repet: IN 2008, 2009, 2010 si 2011 ROMANIA A ALOCAT MAI MULT DE 255 MILIOANE € ANUAL PT. AUTOSTRADA BECHTEL, deci NU SE PUNE PROBLEMA CA NU SE POATE. Ba se poate.

Din ceea ce am publicat eu atunci, Pecica-Nadlac credeam ca nu mai merge pe fonduri UE, datorita scandalului cu Nelu Iordache. De asemenea nu credeam ca CT-TgMures merge pe coeziune. In rest datele sunt cam aceleasi.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

VictorC

#5422
Mixul de fonduri europene + buget + imprumuturi (pot fi si proiecte cu doar 2 din acestea) pare sa fie solutia ideala pentru Ro in urmatorul exercitiu financiar. Practic, in fondurile europene pe 2014 - 2020 avem indeajuns incat sa putem face, sa zicem, Sibiu - Pitesti si ceva din A0 pe Fonduri de Coeziune (poate inca ceva pentru o autostrada spre Moldova) si Comarnic - Brasov (pe FEDR). Daca se aplica mixul de surse de finantare, se pot intinde sursele de fonduri europene nerambursabile pentru mai multe proiecte. Mai ales in contextul in care trei mari imprumuturi de la BEI si BERD (fara sa includ si cel de la metrou M5) au fost "lichidate" prin plata retroactiva a CE prin Fondul de Coeziune. E rezonabil sa gandim urmatoarea perioada astfel incat sa nu ne punem toate "ouale" in doar doua sau trei mari cosuri...

Reteta mixului de fonduri UE + buget + imprumut a functionat pe alte proiecte la noi, proiecte care teoretic puteau merge direct pe 85% FC. Cine stie cum a inceput POS-T intelege de ce. Noi in programul ala ne-am angajat ca terminam tot Proiectul Prioritar 7 (TENT 7 Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta) in exercitiul financiar trecut, doar ca banii in Axa Prioritara 1 (Fondul de Coeziune) nu ar fi ajuns. Asa cam am apelat la mixul de fonduri pe Cernavoda - Constanta, A4 sau Arad -Timisoara, plus fondurile ISPA. Am ramas acum la final cu bani necheltuiti din FC pentru ca nu am gestionat bine situatia (iar PiSi nu s-a mai facut).

Din surse bine avizate pot spune ca pentru Strategia de Implementare (documentul cheie in care va fi "citit" Master Planul) se lucreaza si la astfel de scenarii, cu costuri estimate si retete de financiare care presupun mixuri de fonduri.

Exista oameni in Minister care stiu foarte bine asta, insa de cele mai multe ori decizia sta doar in mainile factorului politic. Presiunea pozitiva din locuri precum acest forum sau din presa i-a facut pe unii sa iasa in fata si sa comunice.


Quest

Quote from: VictorC on February 17, 2015, 01:11:10 AM
...
Reteta mixului de fonduri UE + buget + imprumut a functionat pe alte proiecte la noi, proiecte care teoretic puteau merge direct pe 85% FC.
...
Exista oameni in Minister care stiu foarte bine asta, insa de cele mai multe ori decizia sta doar in mainile factorului politic. Presiunea pozitiva din locuri precum acest forum sau din presa i-a facut pe unii sa iasa in fata si sa comunice.

Daca asa stau lucrurile, nu poate decit sa ma bucure. Probabil ca acest forum se poate considera pe drept ca fiind ceea ce tot blamam ca nu exista in Ro, Societatea Civila.
Common sense will get you far !

NGC

MAXIDESIGN a castigat contractul pentru realizarea SF-ului pentru nodul Martinesti / Tureni.

Katana_ro

Ar fi intr-adevar  excelent daca s-ar putea realiza acest mix. Iar pentru partea de finantare privata se pot obtine si dobanzi mai mici, pentru ca se reduce din risc.

Am doar o presupunere: poate din cauza asta au amanat cu 2 luni - sa astepte daca pot reface mixul de finantare sa includa si fonduri EU si sa refaca modelul financiar, dar sa pastreze castigator pe Vinci? Vom vedea...

MNU

Da' ce au dom'-le Vinci astia? Sunt ultimii constructori ramasi pe planeta?

FRS

Pe surse: cam in 10 zile s-ar putea sa se semneze contractul cu Straco... ar fi misto.

alecu26

chetani-campia turzii? ce inseamna sa se demareze? ordin de incepere?

eu zic ca in momentul semnarii, daca CNADNR continua trendul bun ar trebui sa avem comunicat de presa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).