Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

pentium10

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

pentium10

va multumim, ne vedem la urmatoarea ocazie

alinuttt si pentium10
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Kimi

Deci in cat noiembre se deschide circulatia? :D

TibiV

pentium10,

multe dintre pozele tale imi amintesc de semnatura lui marcelbanu...

Q: ai folosit doua aparate diferite, nu?....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pentium10

#29242
Este un singur aparat foto compact care va surprinde orice profesionist din domeniu Sony Cyber-Shot DSC-RX10 II. Defapt e ai sotiei.

@Kimi, daca nu e materie prima in tara, atunci nu mai are rost CNAIR sa astepte finalizarea 100%, deci ar trebui facute progrese incipiente si receptie partiala incat sa se poate da drumul circulatiei.
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

nedcatalin

Ce cauta oare Turda pe indicatorul de iesire de la aeroport... Ce rusine..  >:(

ivladbogdan

Indicatoarele sunt facute parca de niste redusi mintal. Mergi de la Cluj catre Targu Mures, defapt mergi din Gilau catre Turda, apoi catre Chetani?!?!, apoi de la Chetani catre Brasov/Ogra?!?! apoi cand intri in Targu Mures pe drumul de legatura faci dreapta catre Targu Mures/Reghin?!?! si daca vrei sa faci stanga mergi la Turda. Niste oameni cu mai mult de 2 neuroni faceau ca in tarile civilizate, anume la dreapta catre CENTRU si la stanga catre Cluj-Napoca.
Dar nu. Noi intram in Targu Mures si viram dreapta spre Targu Mures.

RaduG

Foarte frumoase pozele, mulțumesc pentru efort și update. :cheers:

Ionut

Am pus si pe Facebook, multumim inca o data, baieti! :cheers:

Chiar dacă dronele ne-au arătat în ultimii ani perspective unice, nimic nu se compară cu infanteria! Doi colegi din comunitate și-au pus bocancii și au luat la pas cei 4,5 km de autostradă plus 4,5 km ai drumului de legătură pe #AutostradaTransilvania în apropiere de Târgu Mureș. Fotoreportajul complet pe forum: https://bit.ly/2ZnmDXX.

Antreprenorul general, STRABAG, are toate șansele să dea în folosință lotul în luna noiembrie, decembrie cel mai târziu, incluzând aici procedurile de recepție, înainte de termenul contractual.

Șantierul arată foarte îngrijit, atenția la detalii de lângă asfalt surprinzându-ne plăcut: curățenie, taluzuri înierbate aranjate frumos, rigole bine executate, chiar puieți de arbori puși pe suprafețe întinse.

Un ciot, da, însă unul foarte așteptat de șoferii din zonă și un exemplu de "așa da" oferit de STRABAG, unul dintre puținii constructori serioși din peisajul autohton al infrastructurii de transport.

cosss

Good job, guys! :gj:
Pana acum avem cateva exemple pe A3 cu loturi mai mici de 10 km, sau chiar de 10 km, la care s-a respectat termenul contractual. Cu exceptia a doua, trei firme care au demonstrat ca pot lucra loturi mai mari, nu cred ca sunt multe firme care sa ne dea siguranta ca vor termina un lot de 15 - 20 + km in termen de 2 ani. Prin urmare, daca vrem sa atragem fonduri europene la timp, cred ca ar fi o solutie sa se scoata la licitatie loturi mai mici cu termene de executare a lucrarii de 1 an (exceptand zonele care necesita lucrari de arta complexe).

dragosm

^ o idee teoretic buna, dar cu mai multe dezavantaje in practica:
1. Capacitate administrativa (CNAIR)
Loturi mai mici -> licitatii mai multe -> contestatii mai multe
CNAIR nici asa nu se descurca sa isi respecte propriile lor termene la licitatiile deschise, daca ar licita loturi si mai mici problema s-ar exacerba.

2. Compensare terasamente: la proiectare se calculeaza volumul de sapaturi/umpluturi necesare si se optimizeaza design (vrei sa minimizezi cantitatea (si distanta) de pamant de transportat.
La un lot mic e posibil sa ai multe sapaturi sau multe umpluturi, pe cand la un lot mare se pot compensa.

3. Noduri
Nu poti pune noduri de intrare/iesire din 10 in 10 km, iar daca nu le ai e posibil sa ramai cu loturi muzeu daca lotul precedent/urmator (unde e nodul sa zicem) nu e gata (cum de altfel putea sa fie cu Lotul 3 Chetani).

Dar sunt de acord ca loturi de 25+ km sunt dificile pentru.. o anumita categorie de constructori.

Probiu

#29249
Quote from: horatiu.cosma on October 22, 2021, 06:19:17 PM
Cum să își asume constructorul studiul geo pus la dispoziție de CNAIR? Sau da, îl asumă in sensul că ia de bun ce i s-au pus la dispoziție și ofertează in consecință. Dar dacă realitatea din teren e alta, asta nu își poate asuma. Nimeni nu poate ghici in stele când un studiu de fezabilitate nu se pupă cu realitatea. Întradevăr a existat din partea CNAIR de multe ori mentalitatea asta "nu știu ce ai ofertat, tu proiectezi, tu propui, fă cum știi să te incadrezi in oferta, că nu primești bani in plus". Și de aceea au mers unele proiecte in gard.
Adica vrei sa-mi spui ca studiul geo nu e parte din documentatia de atribuire? Sau Antreprenorul isi asuma doar bucati din documentatie? Antreprenorul are posibilitatea sa ceara clarificari daca ceva i se pare dubios la faza de licitatie, ca sa nu mai zic ca nu-l obliga nimeni sa oferteze. Daca n-ar oferta nimeni poate ar realiza si CNAIR ca scoate la licitatie proiecte cu documentatii proaste. Ne dam de ceasul mortii ca pe PiSi 2 n-au ofertat decat Mapa cu Cengiz din cauza documentatiei de proasta calitate... Chiar as vrea sa vad daca o sa se semneze contractul cu ei si fac vreun claim pe studiul geo, o sa fim la fel de ingaduitori precum suntem cu UMB?! Eu nu spun ca nu trebuie "inteles" Antreprenorul, avand in vedere scopul comun (de a finaliza proiectul), eu vorbesc de tratament diferit in functie de numele Antreprenorului.