Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

#2625
amarati pe VP?  :lol:

traficul pe VP este in proportie de peste 75% generat de turisti, firme care activeaza (direct sau indirect) in sectorul turistic si proprietari de case de vacanta. turisti care platesc dublu fata de oricare alta zona din Romania (exceptand litoralul dar acolo e altceva). totul pentru ca e foarte aproape, iar timpul limitat.
localnicii din zona s-au imbogatit de mult de pe urma vanzarii de terenuri. Iar zona Bucuresti-Ploiesti-brasov este de departea cea mai dezvoltata economic.

cand dai 100-150 lei pe noaptea de cazare, 10 lei pe un porumb sau 5 lei pe un plic de ceai, dai si 10-20-30 de lei ca sa castigi 2 ore din timpul si asa prea scurt.

Bucatica asta de 50 si ceva de km deserveste aproape 25% din populatia tarii!!!! si nu am luat in calcul  nici un fel de trafic de tranzit ci doar: B, IF, DB, PH, BV, CV

taxa de 7 lei este doar o gluma electorala, iesim mai ieftin (pe 30 de ani) sa nu facem statiile de taxare si sa nu platim salariile taxatorilor.

Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

vancouver

Eu am tot criticat aceasta idee cu PPP (sau concesiune). Vreau sa fie clar: nu sunt impotriva acestei autostrazi. Ea trebuie evident facuta. Hai sa fiu si constructiv. Iata cum as proceda:

TEN-T + BERD + BUGET

1. Bucuresti-Ploiesti este pe TEN-T. Se poate obtine finantare 20% pe TEN-T (alti bani decat fondul de coeziune, unde avem 85%). Se poate urca la 30% daca se rezolva astfel zone cu ambuteiaje importante - si este cazul, deci 30%.
2. Pe coridoarele TEN-T se acorda credit de la BEI / BERD. Cu 1%-2% dobanda si pe 5 ani, cu perioada de gratie 5 ani. Sa zicem ca alti 40% ii finantam printr-un astfel de imprumut. 40% * 2% dobanda * 5 ani = 0,40 * 0,02 * 5 = 0,04, adica 4%. Deci pe dobânzi vom plati inca 4% din valoarea investitiei (nu 100-150%, cum este la PPP)
3. Restul de 30% de la buget.

VA GARANTEZ CA TEHNIC ACEASTA AUTOSTRADA NU SE POATE FACE IN MAI PUTIN DE 5 ANI. PE CUVANTUL MEU DE INGINER CONSTRUCTOR.  8)


8 LOTURI = PRET LA JUMATATE

Daca se imparte pe loturi - fiecare tunel licitat separat si luat direct de firme specializate in tunele, iar restul + asfaltul in tunele pe loturi de 10-15 km. Atunci avem 2-3 contracte pentru tunele si 4-5 contracte pentru poduri si asfaltare, total 8 contracte, fiecare a cate 100-150 milioane €. Multe firma pot participa = CONCURENTA MARE = PRET MIC.

VA GARANTEZ CA IN ACEST CAZ SE SCOATE UN PRET MEDIU SUB 15 MILIOANE EURO PE KM.


CONCLUZIE

Sa consideram totusi 16 milioane * 55 km = ca. 900 milioane €

UE 30% = 270 milioane
BUGET imediat = 270 milioane / 5 ani = 54 milioane € / an   (! Atentie, la Bechtel s-au dat de la buget cate 300 milioane pe an si asta inclusiv in ani de criza 2009-2010. DECI SE POATE)
BEI/BERD = 360 milioane + dobanzi = 400 milioane, care vor fi rambursati de la buget dupa deschiderea autostrazii, in 5 transe de cate 80 milioane € /an (bani care se strâng fara probleme dintr-o taxa modica).

Facts:
- AUTOSTRADA VA FI GATA IN 5-6 ANI.
- PLATA VA FI GATA IN 10 ANI cu efort bugetar MINIM in primii 5 ani, apoi din taxa se strange suma de rambursat la BEI / BERD.
- INCEPAND CU AL 11-lea an TAXA POATE FI PASTRATA MODICA SI DEVINE VENIT LA BUGET si se pot face alte autostrazi din banii colectati. Pana in al 30-lea an se mai strang 1-1,5 miliarde, cu care se mai face lejer inca o traversare a muntilor sau 150 km de autostrada normala.
- NICODATA TAXA NU VA CRESTE la niveluri mari, total efort bugetar va fi de 270 milioane €, fata de situatia PPP, in care statul va trebui timp de 26 de ani sa completeze cu 50-100 milioane € pe an, in total va da peste 1,5 miliarde !!!! in 30 de ani.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

dr4qul4

realitate:

Ten-T 30%  inseamna ca nu se vor face 40-50 de km de autostrada in alta parte
Berd - imprumutul intra pe deficit, astfel ca nu poate fi accesat in acest moment

8 loturi - licitatiile se termina in minim 2 ani. loturile vor fi terminate la date diferite, astfel incat e gata in 10 ani. (3 pentru imprumut+2 pt licitatie + 5 pentru ultimul lot de construit).

in formatul ales va fi gata in 3 ani pentru simplul motiv ca firmele nu primesc nici un ban pana nu o termina, asadar vor trage tare.

pretul este intr-adevar imens.

sunt curios exact cat va plati statul roman in fiecare din cei 26 de ani. momentan s-a semnat dar un memorandum, sper sa termine cu bancile si sa semneze contractul sa stim si noi exact despre ce vorbim


Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cezar-mario2012

Mai trebuie tinut cont ca taxa perceputa va creste in timp, cum dealfel si traficul va creste.

dr4qul4

nu stiu care e MZA-ul acum, dar pana e gata autostrada se va dubla.

in alta ordine de idei, stirile sunt contradictorii. pe Pro TV scrie ca "In plus, exista un plafon maxim al ratelor platite de statul roman: 3.12 milioane euro pe luna." facand referire la diferenta maxima de plata din partea statului roman.

cifra cred ca e aruncata doar asa pentru ca vorbim de 38,4 mil euro/an + taxa colectata. in conditiile in care 1,8 mld/26 de ani inseamna 69 mil euro/an + dobanzile.  30 mil se va colecta din taxa, dar dobanda?

de asta am zis sa asteptam sa vedem care va fi valoarea totala si care vor fi dobanzile
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

igorashu

Quote from: vancouver on January 17, 2014, 01:57:17 PM
TEN-T + BERD + BUGET

1. Bucuresti-Ploiesti este pe TEN-T. Se poate obtine finantare 20% pe TEN-T (alti bani decat fondul de coeziune, unde avem 85%). Se poate urca la 30% daca se rezolva astfel zone cu ambuteiaje importante - si este cazul, deci 30%.
2. Pe coridoarele TEN-T se acorda credit de la BEI / BERD. Cu 1%-2% dobanda si pe 5 ani, cu perioada de gratie 5 ani. Sa zicem ca alti 40% ii finantam printr-un astfel de imprumut. 40% * 2% dobanda * 5 ani = 0,40 * 0,02 * 5 = 0,04, adica 4%. Deci pe dobânzi vom plati inca 4% din valoarea investitiei (nu 100-150%, cum este la PPP)
3. Restul de 30% de la buget.
Nu se poate face in prima faza ceva gen half profile care sa serveasca drept centuri ocolitoare pentru localitati? Sunt 20 km de tuneluri, parca majoritatea in dreptul localitatilor.
Intreb, nu dati cu parul :)

dr4qul4

Sinaia are centura ocolitoare iar cel mai mare blocaj exact acolo e  :lol:

singurul mod pe unde se pot trece localitatile sunt prin tunel sau pe deasupra. conexiunile cu DN-ul ar costa imens pentru ca nu ar fi la acelasi nivel. una este sa faci 3 noduri si alta sa faci 10.
in plus, singurele zone unde nu exista constructii sunt cele unde nu s-a putut construi, astfel inca lungimea "centurilor" ar fi mai mare decat lungimea autostrazii. datorita reliefului localitatile sunt in forma de X sau Y, tocmai de aceea singura solutie este subtraversarea lor celor 3 mai mari.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

igorashu

Quote from: dr4qul4 on January 17, 2014, 05:00:47 PM
Sinaia are centura ocolitoare iar cel mai mare blocaj exact acolo e  :lol:
Pai prostia e ca centura are cedeaza.

ion59

Apropo de bani! Isi mai aduce cineva aminte cat s-a dat pentru cei 52km dintre Turda si Gilau?  Asta ca sa putem face o eventuala comparatie!

vancouver

Quote from: dr4qul4 on January 17, 2014, 02:56:52 PM
realitate:

1. Ten-T 30%  inseamna ca nu se vor face 40-50 de km de autostrada in alta parte
2. Berd - imprumutul intra pe deficit, astfel ca nu poate fi accesat in acest moment

3. 8 loturi - licitatiile se termina in minim 2 ani. loturile vor fi terminate la date diferite, astfel incat e gata in 10 ani. (3 pentru imprumut+2 pt licitatie + 5 pentru ultimul lot de construit).

4. in formatul ales va fi gata in 3 ani pentru simplul motiv ca firmele nu primesc nici un ban pana nu o termina, asadar vor trage tare.

pretul este intr-adevar imens.

5. sunt curios exact cat va plati statul roman in fiecare din cei 26 de ani. momentan s-a semnat dar un memorandum, sper sa termine cu bancile si sa semneze contractul sa stim si noi exact despre ce vorbim

FALS:
1. In acest moment România nu acceseaza nici o finantare TEN-T importanta. Finantarile TEN-T nu au plafon pe tara, doar la nivel UE, dar banii se mai pot suplimenta si acolo.

2. O prostie. FMI accepta cresterea deficitului EXCLUSIV pentru infrastructura rutiera si feroviara. PENTRU CONSTRUCTIA ROMANIEI AVEM VOIE SI E LOGIC SA PUTEM FACE DEFICIT. Ce nu se accepta este deficit pentru POMANA ELECTORALA, de ex. pensii mai mare, salarii la functionarii de stat - cheltuieli pentru bunastarea zilei de azi, dar fara legatura cu ziua de maine. Deficit = imprumut din ceea ce vom produce maine. E o aberatie sa traim mai bine azi, pe spinarea copiilor nostri, care vor munci maine. Dar sa le construim autostrazi - DA, ASTA E LOGIC. TE ROG MULT , NU MAI DEZINFORMA, la fel ca guvernul actual !!! Deficitul nu are legatura cu investitiile si cu infrastructura. In plus, este hilar - despre ce suma vorbim? 100 milioane de € pe an deficit in plus. Adica mai putin de 0,1% din PIB... Si nu in ultimul rand, in cazul PPP e clar ca vom plati anual 100-150 milioane de euro ca sa completam incasarile prea mici din taxa. ACELA NU MAI E DEFICIT? AAAAAAAA, smecherii care dau acum drumul la proiect si se vor lauda cu el, nu fac acum deficit. Deficitul incepe cam atunci cand ei nu vor mai fi la guvernare - ii doare la basca .... DA, CE DESTEPTI SUNT !!!!

3. incercam de peste 10 ani sa facem autostrada prin PPP. Faptul ca impartirea in 8 loturi inseamna o intarziere de 2 ani, chiar mai conteaza? Dar reducerea de pret de aproape 1 miliard de euro obtinuta prin impartirea pe loturi nu mai conteaza. Adineauri era o mare problema un deficit total de 540 de milioane de euro... acum, cand iti convine, o economie de 900 de milioane de euro prin impartirea pe loturi nu te mai interseaza??????

4. nu este posibil tehnic in 3 ani. E o utopie.

5. Nu stim despre ce vorbim. STATUL A GARANTAT ca banii care vor lipsi, o sa-i puna el. Constructorul nici nu se va sinchisi prea tare sa fie autostrada de calitate sau sa stranga multi bani: ORICUM STATUL PUNE DIFERENTA. Doar a garantat. E posibil ca statul sa trebuiasca sa dea peste 2 miliarde in 26 de ani.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

vancouver

Quote from: igorashu on January 17, 2014, 04:36:52 PM
Quote from: vancouver on January 17, 2014, 01:57:17 PM
TEN-T + BERD + BUGET

1. Bucuresti-Ploiesti este pe TEN-T. Se poate obtine finantare 20% pe TEN-T (alti bani decat fondul de coeziune, unde avem 85%). Se poate urca la 30% daca se rezolva astfel zone cu ambuteiaje importante - si este cazul, deci 30%.
2. Pe coridoarele TEN-T se acorda credit de la BEI / BERD. Cu 1%-2% dobanda si pe 5 ani, cu perioada de gratie 5 ani. Sa zicem ca alti 40% ii finantam printr-un astfel de imprumut. 40% * 2% dobanda * 5 ani = 0,40 * 0,02 * 5 = 0,04, adica 4%. Deci pe dobânzi vom plati inca 4% din valoarea investitiei (nu 100-150%, cum este la PPP)
3. Restul de 30% de la buget.
Nu se poate face in prima faza ceva gen half profile care sa serveasca drept centuri ocolitoare pentru localitati? Sunt 20 km de tuneluri, parca majoritatea in dreptul localitatilor.
Intreb, nu dati cu parul :)

Exact asa s-ar proceda intr-o tara chibzuita. S-ar da drumul intai la half profile (in 4-5 ani) si apoi in alti 4-5 ani s-ar finaliza complet. Construind fara hei-rup, costurile mai scad inca o data si calitatea creste.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

pasadia

Quote from: vancouver on January 17, 2014, 01:57:17 PM

TEN-T + BERD + BUGET

1. Bucuresti-Ploiesti este pe TEN-T.

Ok, ce rost mai are sa citesc mai departe? Bucuresti - Ploiesti e gata si se circula pe ea. Accesam fonduri POS-T pentru aia 6 kilometri care sunt in lucru intre Centrua Bucuresti si capitala? Sau poate pentru a continua bucata existenta spre nord de Ploiesti, dubland sau eventual imbunatatind centura Ploiesti?
Dar, revenind, ce legatura are cu Comarnic - Brasov?


Archi

Quote from: vancouver on January 17, 2014, 08:59:24 PM

5. Nu stim despre ce vorbim. STATUL A GARANTAT ca banii care vor lipsi, o sa-i puna el. Constructorul nici nu se va sinchisi prea tare sa fie autostrada de calitate sau sa stranga multi bani: ORICUM STATUL PUNE DIFERENTA. Doar a garantat. E posibil ca statul sa trebuiasca sa dea peste 2 miliarde in 26 de ani.

Pai banuesc ca statul asigura constructorul in cazul in care nu isi recupereaza investitia, constructorul ramanand fara profit (statul asigurand doar perderile, nu si profitul -mie asa mi se pare logic- ) ceea ce VAS nu-si doresc. Mie taxa de 7 lei mi se pare o gluma foarte umflata inainte de alegeri, un pret corect fiind ~ 20 lei autovehiculul <3.5 tone.

iuli

Ca tot va certati pe bani...

Ia cititi ce a scris Guran dupa discutia cu Sova:

Autostrada nu e ieftină, iar dobânda îi creşte mult preţul
-------------------

Watch my roadtrips
MyBlog

vancouver

Quote from: pasadia on January 17, 2014, 09:30:42 PM
Quote from: vancouver on January 17, 2014, 01:57:17 PM

TEN-T + BERD + BUGET

1. Bucuresti-Ploiesti este pe TEN-T.

Ok, ce rost mai are sa citesc mai departe? Bucuresti - Ploiesti e gata si se circula pe ea. Accesam fonduri POS-T pentru aia 6 kilometri care sunt in lucru intre Centrua Bucuresti si capitala? Sau poate pentru a continua bucata existenta spre nord de Ploiesti, dubland sau eventual imbunatatind centura Ploiesti?
Dar, revenind, ce legatura are cu Comarnic - Brasov?

Am vrut sa spun "Brasov-Ploiesti este pe TEN-T". Era chiar asa de greu de sesizat ca nu vorbeam de Bucuresti-Ploiesti, ci de Brasov - Ploiesti?
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.