Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 20 Guests are viewing this topic.

mirceaeliade

>CNAIR a anunțat joi că licitația rămâne în curse de evaluare și că documentul privind anularea este unul intermediar, aflat încă în analiză.

Update-ul la articolul asta publicat anterior ma face sa ma intreb daca nu cumba CNAIR s-a gandit sa faca bluf cu "leak" la document in anulare care e "inca in analiza" ca sa vada daca cumva ofertantii vin cu propuneri de ultim moment.  Sau sau cumva anularea e decisa dar incearca sa optimizeze documentul publicat ca sa previna contestatii la anulare?  ....

https://www.economica.net/autostrada-transilvania-inca-un-esec-licitatia-pentru-tronsonul-suplacu-de-barcau-chiribis-anulata_522852.html

altr

#28321
Quote100 de kilometri între Cluj-Napoca și Târgu Mureș sunt parcurși de șoferi în două ore, din cauza a 15 km de autostradă nefinalizați

Lotul de autostradă dintre Chețani și Câmpia Turzii a mai primit o șansă. Singurul tronson care lipsește de pe traseul dintre Cluj-Napoca și Târgu Mureș a fost scos la licitație. Locuitorii din Câmpia Turzii spun că centrul orașului ține loc de centură, iar camioanele le tot strică drumurile.

Cei 100 de kilometri dintre Cluj-Napoca și Târgu Mureș sunt parcurși de șoferi în două ore. De vină sunt 15 kilometri de pe A3, rămași nefinalizați.

Contractul pentru construcția lotului dintre Chețani și Câmpia Turzii a fost semnat în 2015. Au trecut 6 ani de atunci, iar stadiului fizic al lucrărilor este doar 40%. Tocmai de aceea, în martie, șefii de la drumuri au reziliat contractul, după ce au văzut că pe șantier nu mai există activitate de luni bune.

,,În momentul ăsta s-a putut relua licitația, pentru că antreprenorul general a intrat nu doar în insolvență, ci în faliment. S-a permis lansarea licitației care în urma rezilierii era blocată. În 14-16 luni, dacă avem un constructor serios, ar trebui să putem circula pe acest lot", estimează Ionuț Ciurea, președinte Asociația Pro Infrastructură.

Mașinile de mare tonaj o iau prin centrul orașului Câmpia Turzii

Până atunci, DN15 ține loc de centură metropolitană sau chiar de autostradă, deși trece prin centrul orașului Câmpia Turzii. Sute de mașini de mare tonaj, încărcate cu marfă, traversează zona în fiecare zi.

,,De când a fost închis podul de la Turda și nu mai este legătura între Turda și autostradă, circulă camioanele destul de mult, îngreunează circulația", spune un localnic.

,,Sunt multe accidente la ieșirea din orașul Câmpia Turzii. Șțiți cum e, lumea nu are răbdare, vin mașinile de tonaj greu, e străbătută zona respectivă de comune care au specific agricol", explică un altul.

,,Noi am încercat să restricționăm traficul greu prin oraș, pentru că creează grave probleme atât în ceea ce privește infrastructura stradală, pentru că toată lumea trece prin Câmpia Turzii ca să meargă la Cluj sau la Târgu Mureș, însă nimeni nu contribuie financiar la refacerea străzilor, lucru pe care îl suportă Primăria până la urmă", se plânge Dorin Lojigan, edilul din Câmpia Turzii.

Suma licitată pentru lotul problematic este de aproape 400 de milioane de lei.

Un alt ciot de autostradă, tot de pe A3, între Ungheni și Târgu Mureș, va fi dat în folosință peste o lună, spun reprezentanții CNAIR. Tronsonul măsoară patru kilometri. Aceștia vor fi primii kilometri de autostradă terminați anul acesta.

https://digi24.ro/stiri/economie/transporturi/100-de-kilometri-intre-cluj-napoca-si-targu-mures-sunt-parcursi-de-soferi-in-doua-ore-din-cauza-a-15-km-de-autostrada-nefinalizati-1608089


Am si eu niste intrebari:
1) Ionut estima cele 14-16 luni cu sau fara lunile de proiectie?
2) Oare care sunt sansele ca Strabag sa termine constructia intr-o luna (asa cum este scris in articol)? (Sau, ma rog, sa ajunge la 90%+, cand autostrada poate fi predata circulatiei, cu niste lucrari ramase)

buggy234h

"Până atunci, DN15 ține loc de centură metropolitană sau chiar de autostradă, deși trece prin centrul orașului Câmpia Turzii. Sute de mașini de mare tonaj, încărcate cu marfă, traversează zona în fiecare zi."
E exagerat si sensul e distorsionat. aceste masini de mare tonaj intra in municipiul Campia Turzii doar daca au destinatie sau punct de pornire Campia Turzii altfel doar cei care au prea mult timp sau vor sa viziteze Campia cu TIR-ul vor intra prin oras, pt tranzit este autostrada Bechtel de peste 10 ani, parca. Tronsonul lipsa de autstrada ar scoate traficul din niste comune (Luna, Luncani, Chetani), ceea ce ar fi foarte bine.
Concluzia: toti ne dorim autostrazi, mai ales in zonele unde activam, dar cei de la Digi24 abereaza si distorsioneaza adevarul sa nu zic ca manipuleaza!

voicul

#28323
Cauti in urma sa vezi la ce stadiu e Strabag - http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=6.msg350782#msg350782

Vezi ca sunt la 55 + au mai facut ceva si in cea mai fenomenala excelenta luna au facut 20%
Deci are sunt sansele sa faca 30% intr-o luna?
R: Eu zic ca zero.

Poate mai repede doar bucata de 1km de A, dar si acolo as zice vreo 2 luni.

dumbravaandrei

#28324
Bai, astia de la Digi trebuie batuti cu harta in cap... fac niste greseli fantastice, total decuplate de realitate.
Camioanele merg pe DN1, prin Turda, pe Strada Armatei, nicidecum prin Campia Turzii.... daca vezi 15 camioane de la Turda la Luna e minue in ziua aia...
Ma intreb daca ei stiu ca Turda si Campia Turzii nu sunt aceeasi localitate  :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:

alecu26

E clar ca la Strabag in maxim o luna scad mult volumele de lucrari si se apropie de demobilizare.

Marcajele, semnalizarile vertical, parapetii...sunt operatii fara foarte multa manopera, si in general incredintate unor firme subcontractoare foarte specializate si rapide.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

gicu

^^Merg și prin Câmpia Turzii. Când str. Armata Roșie din Turda e blocată, dacă vii dinspre Luna Waze-ul rutează prin Câmpia Turzii.

NGC

3C1, Suplacu de Barcau - Chiribis

@mirceaeliade: Ofertele sunt depuse si nu se mai poate veni cu "propuneri de ultim moment". In plus, nu se poate "optimiza documentul publicat ca sa previna contestatii la anulare". Contestatiile in sine nu se pot preveni, in sensul ca daca cineva vrea sa traga de timp, o poate face. Chiar daca isi blocheza niste bani cu cautiunea la CNSC, dupa solutionarea contestatiei ii primesc inapoi.

O sa va mai zic io ceva zilele viitoare, dar sa nu influentam acum actiunile CNAIR. ;)

lucianluci96

#28328
https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/o-noua-intarziere-la-autostrada-transilvania-in-bihor-un-document-arata-cum-comisia-de-evaluare-cnair-a-respins-ofertele-constructorilor-3767333/

Depășiri de buget
Potrivit unui document semnat de inginerul Ioan Bârsan, membru în comisia de evaluare a CNAIR, în procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție pentru tronsonul Suplacu de Barău – Chiribiș, comisia de evaluare a concluzionat că propunerile depuse de Asocierea Construcții Erbașu și de Asocierea Drum Asfalt SRL sunt admisibile și ambele totalizează 39 de puncte, din maximul de 47 de puncte posibile. Aceeași sursă mai arată că, după ce au fost evaluate și propunerile financiare ale celor doi ofertanți "Comisia a constatat ca ambii ofertanți calificați în etapa de evaluare financiară au depus oferte care depășesc valoarea estimată a lucrărilor." Astfel, Construcții Erbașu a depășit bugetul estimat cu aproape 40 de milioane de lei, fără TVA, adică cu 7,80%, pe când oferta depusă de Drum Asfalt SRL a depășit bugetul cu aproape 60 de milioane de lei, fără TVA, reprezentând 11,75%.

Nota Individuală semnată de membrul comisie, din 15 iulie 2020, arată că, după ce au constatat că ambele oferte depășesc bugetul, comisia de evaluare a încercat să afle dacă Guvernul are la dispoziție fonduri suplimentare. Comisia s-a adresat: Direcției Economice și Financiare, Direcției de Implementare Proiecte, Direcției Tehnice și Departamentului de Obțineri Finanțări, din cadrul Guvernului. Niciunul dintre aceste departamente nu a dat un răspuns clar comisiei, legat de o existența fondurilor suplimentare.

Posibilă amânare a lucrărilor
Prin urmare, comisia a hotărât, că cele două oferte sunt declarate inacceptabile. Ioan Bârsan însă, consideră că hotărârea nu a fost luată în cunoștință de cauză. "În consecință, consider că ne aflăm în fața unei chestiuni de decizie și că se impune un răspuns consolidat la nivel de CNAIR cu privire la posibilitatea disponibilizării de fonduri suplimentare pentru acest contract de achiziție publică. Am solicitat în cadrul comisiei formularea unei adrese de clarificare suplimentară", arată membrul comisiei de evaluare.

,,Decizia mea de a nu vota respingerea ofertelor rămase în procedura de atribuire, și de a solicita clarificări suplimentare, a fost luată și ținând cont de costurile de oportunitate potențiale care pot lua naștere în urma amânării finalizării acestui obiectiv timp de cel puțin un an de zile, în eventualitatea reluării procedurii de atribuire, precum și de resursele consumate pentru realizarea acestei proceduri de atribuire", mai precizează Ioan Bârsan, în Nota Individuală.

O altă sursă, ne-a declarat, de asemenea, că s-ar fi decis anularea licitației și că cei doi constructori vor contesta în instanță hotărârea CNAIR. Însă procesul în instanță poate dura și până la cinci ani de zile, perioadă în care lucrările ar urma să fie blocate.

,,Tronsonul a fost evaluat la valorile din 2017, dar și atunci a fost subevaluată valoarea lucrărilor. Ofertanții au depășit valoarea dată de ei (n.r. CNAIR), însă s-au încadrat în marja de 15%. Cu toate astea comisia ar fi decis anularea licitației", ne-a declarat sursa. Potrivit aceleași surse, conducerea CNAIR nu ar fi de acord cu decizia comisiei de evaluare.

Poziția CNAIR
De altfel, compania a trimis un comunicat în care ne spune că licitația nu a fost anulată, însă nu oferă detalii legat de decizia comisiei de a respin cele două oferte. "Procesul de evaluare a ofertelor este în desfășurare. În acest moment nu au fost emise Comunicările de rezultat. CNAIR infirmă informațiile referitoare la anularea procedurii. Ulterior finalizării procesului de evaluare și aprobării Raportului Procedurii, Autoritatea Contractanta va emite Comunicările de rezultat prin care ofertanții participanți vor fi informați cu privire rezultatul procesului de evaluare", se precizează în comunicatul CNAIR.

In articol exista un document cu nota individuala.

NGC

#28329
3C1, Suplacu de Barcau - Chiribis

Decizia finala a comisiei de evaluare in cadrul etapei de evaluare financiara a fost de 3 : 1 pentru aplicarea art. 137 alin. (2) lit. e) din HG 395 / 2016. Altfel spus, 3 membrii ai comisiei de evaluare au considerat ca trebuie aplicat acest articol, iar domnul cu opinia separata a fost impotriva.

Quote
Art. 137
(1) Comisia de evaluare are obligația de a respinge ofertele inacceptabile și neconforme.
(2) În condițiile art. 215 alin. (4) din Lege, oferta este considerată inacceptabilă în următoarele situații:
[...]
"e) prețul, fără TVA, inclus în propunerea financiară depășește valoarea estimată comunicată prin anunțul de participare și nu există posibilitatea disponibilizării de fonduri suplimentare pentru îndeplinirea contractului de achiziție publică respectiv".

Dar ce avem noi aici? :D

Quote from: lucianluci96 on July 23, 2021, 08:53:52 PM
https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/o-noua-intarziere-la-autostrada-transilvania-in-bihor-un-document-arata-cum-comisia-de-evaluare-cnair-a-respins-ofertele-constructorilor-3767333/

Quote
După ce au constatat că ambele oferte depășesc bugetul, comisia de evaluare a încercat să afle dacă Guvernul are la dispoziție fonduri suplimentare. Comisia s-a adresat: Direcției Economice și Financiare, Direcției de Implementare Proiecte, Direcției Tehnice și Departamentului de Obțineri Finanțări, din cadrul Guvernului. Niciunul dintre aceste departamente nu a dat un răspuns clar comisiei, legat de o existența fondurilor suplimentare.

Quote
"Cu toate astea comisia ar fi decis anularea licitației", ne-a declarat sursa. Potrivit aceleași surse, conducerea CNAIR nu ar fi de acord cu decizia comisiei de evaluare.

Dar cine evalueaza in mod obiectiv ofertele si stabileste in final ofertantul castigator, comisia de evaluare independenta sau conducerea CNAIR? ;)
Cum ziceam si ieri, o sa mai revenim asupra subiectului. ;)

vancouver

Una e comisie independenta si alta e o comisie fara reguli si care face ce vrea. In afara de asta, chiar daca comisia este independenta, nu inseamna ca nimeni nu are voie sa aibe o parere contrara, ba mai mult, atat MT cat si ofertantii, cat si oricine are voie sa conteste admistrativ sau in instanta deciziile comisiei.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

NGC

#28331
Normal ca oricine are voie sa conteste deciziile comisiei, dar poate nu ai inteles intrebarea. Este comisia independenta sau conducerea CNAIR umbla pe ici pe colo "pe la butoane"?

MihaiD

Răspunsul e clar. Cum ziceam acum câteva postări, va fi foarte greu pentru același Guvern și același CNAIR să justifice cum scot la licitație un contract pe valori mult mai mari decât cele pentru care ezită acum să spună dacă sunt sau nu bani. În cazul de față, pentru mine e clar, comisia de evaluare e (aproape) degeaba. Punctul de vedere al d-lui Bârsan, membru al comisiei de evaluare, e lămuritor pentru mine și de bun-simț (și bravo pentru curaj, nu cred că i-a fost ușor!). Că nu ne place sau nu-mi place mie ce face Beniamin Rus cu un lot câștigat e una, ce se întâmplă aici e altceva și e prea pe față. Din punctul meu de vedere, ar trebui ca asocierea cu Erbașu să ia contractul, dacă restul documentelor sunt în regulă.

ivladbogdan

Cred ca in momentul de fata "butoanele" lucreaza in interesul nostru, spre deosebire de acum ceva ani.
Comisiile astea "independente", precum si unele instante de judecata par ca sunt de pe alta planeta uneori, chiar daca ei fac ce cred ei ca e corect, si poate uneori chiar au dreptate, problema e ca nu mai avem noi TIMP.
Doar parerea mea...

alex8

Se grăbesc sa dea o decizie aiurea pentru 3C1, deoarece pot sa ceara motivarea depășiri bugetului și dacă se încadrează în lege sa accepte pana la maxim 15% din bugetul inițial. Bani suplimentari pot sa fie inclusi în bugetul de anul viitor care nu a fost aprobat, în acest fel sa nu afecteze execuția bugetara de anul acesta sau găsesc un alt proiect care nu se finalizează și preiau bani de la acesta.
Cu privire la solicitarea făcută la guvern, ma mir ca nu s-au gândit sa facă solicitare la UE. Este o problema a CNAIR, prin urmare Direcția Financiara a CNAIR ar trebui sa le răspundă în cazul în care unul dintre membri nu face parte din aceasta direcție.
Dacă comisia a luat o decizie, CNAIR se spala pe cap cu ea.