Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

2 Members and 15 Guests are viewing this topic.


dorum

Quote from: b69crx on December 09, 2013, 11:46:20 PM
incep sa imi doresc s-o zbarceasca la fel ca in 2010 cu rahatul asta de autostrada...ce bine ar fi sa nu gaseasca finantare din nou...o porcarie de 100 mil E pe km

Sincer, nu-ti inteleg punctul de vedere!
De ce iti doresti s-o zbarceasca? De ce afirmi ca e un rahat de autostrada?
De ce sa nu gaseasca finantare? - In conditiile actuale, bancile stau la coada pt finantarea acestui proiect...
De unde ai scos 100mil E pe km cand e 1.2-1.3 mld euro 58km?

ovicor

& dr4qul4 Ai spus o vorba mare! Parerea mea ca e imperios necesar ca, cei ce construiesc si administreaza tronsonul respectiv de autostrada, sa ia in intretinere si DN 1 - varianta la autostrada. Astfel, ei isi vor diminua benevol taxa de autostrada, spre a atrage traficul de pe DN => taxa mai mica de la mai multi => amortizarea mai repede a investitiei ! De ce spun "benevol": scotind traficul de pe DN, => diminuarea uzurii acestuia => reducerea costurilor de intretinere a DN ! In varianta in care DN ramane in administrarea statului, constructorii autostrazii au tot interesul ca traficul pe autostrada sa ramana redus ( taxe mari ), amortizarea suportand-o statul !

dr4qul4

Eu cred ca asta ar fi singura solutie pentru ca romanul sa plateasca acea taxa de autostrada, care indiferent cat va fi, daca merge ocolita, noi romanii o vom face.

Daca insa vom fi obligati sa o luam pe autostrada o vom face. Acest lucru se poate face prin: limitarea vitezei la 40 km/h in localitati si 70 in afara localitatilor in zonele montane, inmultirea radarelor, crearea de zeci de treceri de pietoni intre Comarnic si Predeal, care de altfel sunt absolut necesare in statiuni; iar daca acest lucru nu functioneaza, atunci efectuarea unor reparatii/consolidari la posada, cu blocarea unui sens si devierea circulatiei pe un singur sens cu semafor, sigur va da roade.

Cu siguranta vor mai fi cativa care vor continua sa prefere DN-ul, dar vor fi prea putini pentru ca traficul sa se mai blocheze ca acum.

Acum o luna am consumat aproape 33 litrii de motorina pt un drum Bucuresti-Bran (de fapt am consumat 20 pana la Bran ca la intoarcere am prins aglomeratie doar din Sinaia) si am facut peste 7 ore dus-intors. trebuie tinut cont ca nu am prins aglomeratia cea mai mare, ca atunci cand politia este nevoita sa inchida drumul. Nici nu vreau sa ma gandesc ce se va intampla in weekendurile viitoare, acum ca a aparut si zapada.
Daca aceasta autostrada ar fi existat, as fi consumat 20-23 litrii (mers 140 pe autostrada) si as fi facut acelasi drum in 3,5-4 ore.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

dorum

#2389
Astazi m-am documentat despre tunele:

""Maximum daily advance peaks of 10 m in stable rock conditions can easily be targeted.""

articol interesant care prezinta tehnologia si comparatie TBM/NATM

http://wiki.iricen.gov.in/doku/lib/exe/fetch.php?media=824:ankurjain.pdf

TBM - tunnel boring machine
NATM - new austrian tunnelling method

Avantaje NATM:


*NATM can be adjusted to emerging ground conditions, flexibility in terms of the excavation sequence and support measures.

*Excavation can be done with road header, drill and blast

*Maximum daily advance peaks of 10 m in stable rock conditions can easily be targeted.

Xenos


Cert este ca autovehiculele peste un anumit tonaj trebuie obligate sa o ia pe autostrada, mai ales camioanele si autocarele de lung parcurs!

Iar in ce priveste DN-ul, nu trebuie uitat ca acesta sectioneaza statiunile montane, Poiana Tapului, Busteni, Predeal indeosebi, deci e firesc sa fie introduse restrictii de viteza si semafoare pentru pietoni. Adica de vreme ce avem autostrada si DN-ul ramane pentru traficul local preponderent, e clar ca prioritatea trebuie sa o aiba oamenii care locuiesc acolo si turistii. Asa e e in orice stat civilizat.

mariansb

"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

dr4qul4

Calculele nu sunt facute foarte corect. Putem compara cu un credit de casa.
Oricum taxa va fi de minim 5 euro pt trecere. Probabil ca va aduce in jur de jumatate din rata anuala.
Dar in 30 de ani traficul va creste considerabil si mai sunt si benzinariile care vor plati taxe frumoase concsionaruilui.
Iar daca statul se imprumuta la fmi, oricum plateste dobanda.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nenea_hartia

^ Un studiu mai vechi al Societății Academice Române, dar încă destul de actual. Calculele sunt făcute acum trei ani, când s-a încercat prima concesiune cu Vinci-Aktor (l-am mai postat la vremea aceea), totuși rămâne foarte interesant de citit.

teocharis

Quote from: nenea_hartia on December 18, 2013, 11:05:05 AM
^ Un studiu mai vechi al Societății Academice Române, dar încă destul de actual. Calculele sunt făcute acum trei ani, când s-a încercat prima concesiune cu Vinci-Aktor (l-am mai postat la vremea aceea), totuși rămâne foarte interesant de citit.

calculele sunt cunoscute de multa vreme: "dstractia" Bv-Comarnic va costa bugetul de stat aprox. 180 mil EUR/an iar incasarile din taxa de acces vor fi, intr-un scenariu optimist, 30 mil EUR/an


dr4qul4

la un cost de 1,4 mld, in 30 de ani se returneaza sub 3 mld. adica 100 mil euro/an. intretinerea nu poate costa mai mult de 10 mil. iar taxele si chiriile vor aduce 40-50 mil, medie in primii 10 ani si 60-70 medie in ceilalti 20 de ani.
nu mai aruncati cu cifre aiurea, nu plateste nimeni 180 mil euro pe an doar de la buget.

in primii ani statul va plati maxim 70 mil/euro pe an, cifra care se va reduce in timp.

iar concesiunea se poate face si pe 50 de ani sau mai mult.

taxa nu va fi de 2 euro cum zice ponta ci probabil de vreo 5. hiar si asa nu e de speriat. cine nu vrea sa o plateasca sa o ia pe DN1A.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ovicor

dr4qul4 , Parerea mea ca e preferabil sa iei 2E de la toti ce-ar dori sa acceseze autostrada, decat 5E de la un sfert, ce si-ar putea permite acel tarif. Am mai spus, daca nu se incaseaza bani din taxa ( prea mare, descurajanta) statul va suplini de la buget, autostrada nu se va uza in perioada respectiva, se vor uza, in schimb, DN-urile, povara repararii acestora revenind tot bugetului.

alecu26

costul va fi mult mai mare de 1,4 miliarde. Peste 1,8 va fi doar constructia.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

teocharis

se va ajunge la suma din 2010: aprox 4.5-4-8 mld EUR

problema este ca plata de disponibilitate de 150-180 mil EUR/an nu va putea fi extrasa din calculul deficitului anual agreat cu FMI

Goldmund

Quote from: teocharis on December 18, 2013, 02:50:39 PM

FMI nu are nici un cuvant de spus cand e vorba de un imprumut(indiferent cat de mare, dar conteaza conditiile in care este luat) care vizeaza exclusiv dezvoltarea infrastructurii.
FMI e preocupat de gaurile negre in buget, de salariile bugetarilor, de 'pensiile nesimtite', de 'cheltuieli nejustificate'.
BM, BERD, FMI, BCE s.a. imprumuta mereu guvernele care dezvolta infrastructura tarilor lor., dupa zicala:
"nu va dam peste pe gratis, va dam undita cu care veti prinde singuri pestele"....(Mai ales)Infrastructura aduce dupa sine o dezvoltare durabila a economiei, de aceea au acces guvernele la multi bani de pe pietele internationale cand e vorba de infrastructura - trebuie sa existe vointa si viziune politica