Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 14 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

^
Vor sa faca ceva de genul, Cipri, cu devierea canalului in rau si inapoi?


Legat de Suplacu-Bors, asa s-a zis, dar nu de constructori(ei cred ca sunt foarte multumiti cu cele 700 de milioane de lei), ci de constructori si proiectanti. Ai alte informatii? Sper ca nu :).

GDPR

#8356
Quote from: ciprebbe on February 02, 2016, 05:50:08 PM
In planul CNADNR este vorba sa inchida acumularea din aval(alimentata de Canalul Somesul Mic) . Deja o parte din rau curge printre pilele ridicate(practic sunt doua cursuri de apa Canalul Somesul Mic si Raul Somesul Mic). Se doreste mutarea intregului curs pe acolo(de pe canal pe rau) in perioada constructiei.

Ups, acumularea din aval si hidrocentrala aferenta (Floresti 2) nu vor fi afectate daca se inchide canalul, dar in schimb vor trebui oprite cele 3 centrale de pe canalul de derivatie, adica Gilau 1, Gilau 2 si Floresti 1. Aici vorbim de o capacitate instalata de 20 MW si de o energie medie de 36 GWh/an. Stiind ca pretul de vanzare pe MWh practicat acum de Hidroelectrica este de 251.36 lei, pe baza unei perioade de constructie a podului de sa zicem 6 luni, putem face un calcul simplu cam care ar fi pretentiile financiare ale HE: 36,000 MWh/an x 1/2 x 251.36 = 4,524,480 lei.

Daca costul respectiv nu este inclus in SF, atunci vad o problema.

LE Cred ca e mult mai ieftin sa se schimbe proiectul podului si sa se modifice deschiderile, chiar daca in felul asta o parte din vechile grinzi merg la gunoi.

ciprebbe

Horatiu - se poate face doar prima deviatie(st) conform schitei tale ( ai uitat cat de inalt e digul de acolo? cota apei e mult mai sus in canal decat in albie). 
Initial era vorba exact de ce spune adrian rosca cu 3 hidro afectate si devierea cursului din Gilau 1 prin albie insa cu o deviatie inainte de viaduct(deci dupa Gilau 2)   ramane in aer doar Floresti 1. Apele Romane nu vor sa le fie distrus digul canalului.
Hidroelectrica cerea undeva pe la 10 mil euro fata de 1 mil cat iasa din calcule. (Daca se apuca de el in 2009 si nu era gata nici azi? :d )
Cele 2 pile din albie se pot face fara mari batai de cap si cu debitul actual urmatoarele 2 care dau in dig ridica probleme conform AR.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

GDPR

#8358
Aha, inteleg. Dar si derivatia asta nu se face oricum, ci trebuie sa fie ceva de genul asta. Iar pe perioada executiei ei, pe care o estimez intre 2 si 3 luni, trebuie oprite toate cele 3 centrale.

Nu cred ca sunt sanse ca CNADNR-ul sa se inteleaga cu Borza & comp, asa ca dupa mine, tot schimbarea proiectului ramane solutia.

horatiu.cosma

Asa arata in dreptul viitorului viaduct.

Intr-adevar, inspre Oradea, inaltimea digului e semnificativ mai mare, dar si diferenta de nivel intre partea superioara a digului si nivelul apei e mare. Tind sa cred ca apa e cam la acelasi nivel acolo, doar digul difera. Dar daca Hidroelectrica nu accepta distrugerea digului, nu mai conteaza.


@adrian rosca, nu cred ca va sta 6 luni inchis. Cand fiecare zi inseamna cateva mii de lei, eu zic ca se va lucra la foc automat la pilonii si pilele care interfereaza cu canalul. Eu cred ca pot da drumul apei pe canal dupa ce pilele sunt suficient de sus, nici macar finalizate. Orice alta lucrare(finalizare pile, asezare grinzi, predale, suprabetonare,hidroizolatie) se poate face cu apa curgand linistita in actuala configuratie.

TibiV

Horatiu, cred ca ai dreptate si treaba va merge mult mai repede...

In Bucuresti, la strapungerea N.Grigorespu-Splai, in doua luni au forat pilotii, au ridicat culeeele si pilele pentru pasaj plus doua poduri, fara sa opreasca Dambovita, desi daca va veti uita in topicul repectiv au forat in albie...

Si nu a lucrat UMB-ul, ci ACM-ul... :)

Sincer, cred ca daca se apuca hotarat de treaba, intr-o luna au iesit cu structurile suficient peste nivelul apei ca sa poata lucra linistit mai departe cu apa curgand linistita pe sub ei... 
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

#8361
@horatiu, ce zici tu poate ca e valabil in conditiile in care constructorul are lansator de grinzi. Altfel, avand in vedere deschiderile podului, montajul grinzilor se face de pe lateral, vezi spre exemplu poza lui @ciprebbe de anul trecut:

Sau poate ar merge cu un Felbermayr din ala imens? Nu-mi dau seama insa cat de grele sunt grinzile.

Vor trebui insa create platforme de lucru si rampe temporare ceea ce inseamna distrugeri punctuale ale digurilor si apoi sunt si lucrarile de refacere. Ok, poate ca 6 luni e prea mult, dar nu trebuie nici sa subestimam timpii. Mai trebuie doar ca Hidroelectrica sa permita interventia la diguri, altfel vorbim discutii.



ciprebbe

Quote from: adrian rosca on February 02, 2016, 09:22:39 PM
Mai trebuie doar ca Hidroelectrica sa permita interventia la diguri, altfel vorbim discutii.
Exact!
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

horatiu.cosma

@adrian, exemplul tau nu e cel mai potrivit. Alea sunt cele mai inalte pile de pe Gilau-Nadasel, cred ca au in jur de 40 de metri inaltime. Acolo doar intre pile a putut sta "monstru". Nici chiar el nu era suficient de inalt pentru a aseza grinzile dintr-o alta pozitie. Dar in poza pusa de mine cu culeea dinspre Gilau, inaltimea e sub 10 metri. Acolo la 100 de metri cat are "monstrul", poate sta putin "aplecat" intre culee si pila 1, cand va aseza grinzile deasupra canalului, intre pila 1 si pila 2. Ideea e ca grinzile sunt asezate in teren pentru lansator. Adica cele mai apropiate de canal sunt cele care vor ajunge pe partea opusa, la culeea lipita de lotul UMB. Va fi interesant cum le vor muta.

TibiV

Revin şi eu cu ceea ce am văzut şi am tot pozat...
Stăpungerea N.Grigorescu-Splai....
Acolo grinzile au fost puse DOAR de pe mal. Cu Felderrmayer, desigur...
Şi nu sunt convins că grinzile alea au fost mult mai scurte...

Puteţi arunca un ochi în tipicul respectiv....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Quote from: TibiV on December 20, 2015, 04:10:25 PM

Ochiometric, inaltimea e de aproximativ 10 metri si distanta intre pile peste 30. Aproape aceeasi situatie ca si aici. Deci se poate(sper).

TibiV

Sper şi eu....
Şi mă enervez singur că de o oră caut poza cu macaraua albastră care a pus grinzile acolo (ŞTIU sigur că am pozat-o cel puţin de două ori...) şi NU o găsesc...
Şi sunt pozele mele ! ... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

danutzu_1069

@TibiV
Vezi ca am pus (si) eu poza la momentul respectiv, daca nu aici arunci pe MU.

Ciprianul

Sunt curios daca asa cum se anunta la 1 Martie vor demara lucrarile la Suplac Bors.
Romania....o tara unde toti dar absolut toti pot face un ban...egal CUM dar fac.

ciprebbe

E obligatoriu.
Momentan sunt in perioada de 30 zile in care trebuie sa vina cu PT-ul. Deja se cauta si subcontractorii din zona.
Probabil avansul va mai intarzia cateva luni dar daca dovedesc ca sunt seriosi vor fi platiti.Exista alocare in buget pt lucrarile de acolo.
Trebuie incepute urgent si negocierile cu OMV-ul altfel riscam sa repetam situatia de la Gilau-Nadasel.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe