Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

GIV

O fi facut careva vreun comparativ tunel vs mutat tot dealul si construit viaduct mamut?

da s-a facut mutat dealul < tunel < frica de tunel  :lol:

rdt

Ieri seara târziu (ora 23.00) UMB lucra în mai multe puncte, cu diverse utilaje. În spate la Sancrai, intre Sancrai și Sutor, precum și la dealul de la Zimbor. La Zimbor, se vedea destul de luminat dealul din DN1F (excavatoare și camioane)

raulbogdan23

#33032
Cateva noutati de pe Nadaselu - Topa Mica de azi:

- se lucreaza la realizarea hidroizolatiei la viaductul de la Nadaselu
- in dealul de la Nadaselu unde s-a reactivat alunecarea se aduce piatra sparta
- la primul viaduct dupa modificarea de traseu de la Nadaselu avem 1 cale suprabetonata, iar cealalalta cale pregatita pentru suprabetonare
- la al doilea viaduct dupa modificarea de traseu de la Nadaselu se ridica grinzi intr-o veselie, minim 5 azi pana la ora 13 (tot aici au inceput sa ridice si predale). Pe deschiderea unde se pun acum grinzi se realizeaza ridicare in 2 etape si anume:
    a) prima etapa grinda e luata de pe trailer cu 1 macara mare si este ridicata pe o pozitie temporara
    b) etapa a doua grinda e luata de alte 2 macarale mai mici si translatata pe pozitia finala
- langa Sardu aveam o alunecare mai veche, s-a mai scos material din acel deal si s-au mai indreptat pantele
- la Sardu se ridica bordurile la viaduct
- foreza continua lucrarile in dealul de dupa Sardu
- in spate la Sanpaul se ridica predale, se armeaza si se toarna placa. Pe o cale avem 1/3 din lungimea viaductului turnata placa
- in continuare inspre Mihaiesti, lucrari diverse (ridicari de borduri la viaducte, terasament)

LE:
- am uitat sa mentionez ca la Mihaiesti se contureaza viitoarea deviere a DN1F

marinul

Eu sunt mai zgarcit in descrieri, o sa las imaginile sa vorbeasca  :)

Nușfalău-Suplacu de Barcău, proiect finalizat in proporție de 99%



raulbogdan23

Obiectiv: Autostrada A3 Nãdãșelu - Mihãiești - lotul filmat complet
Data Filmare: 26.08.2023
Constructor: UMB



Enjoy!

danutzu_1069

Mie imi place cum arata lotul "fabricat" de Nurol. Cartonas ...verde!! S-a vazut pe parcurs ca au lucrat cat de cat ingrijit...
Intrebarea ar fi daca acele semne de distantare au fost cerute prin tema de proiectare sau le-au pus ei in proiectul prezentat....
Asta pentru ca la ei in tara nu am vazut asa ceva...
Avem si parcari gata la cheie, dar evident vor fi nefolosite pentru ca...cnair... (doarme, in loc sa aiba deja in derulare licitatia pentru paza/exploatare sau ce o fi....)

Nu prea imi place nodul provizoriu in T, dar probabil nu aveau loc pentru un giratoriu pe DN (proximitatea CF) sau se presupune ca traficul pe A nu o sa fie asa mare in anii urmatori.. (multi)

Sper sa mai castige loturi de A, poate chiar continuarea actualului!!
Bine, nu stiu cat de mult isi doresc asta, probabil ca au facut "incursiuni" si studii de fezabilitate interne firmei, pe pod si in contunuare....

cfdp

#33036
sa facem un calcul simplu: debleu de 50m adancime cu taluze la 45grade fara sa socotim un unghi mai mic si banchetele obligatirii pentru santuri, dr acces, s.a.m.d.
MINIM. baza mare B= ampriza autostrada= minim 30m+taluze la 45 grade=50m*2=100 , aria A=(30+130)/2*50/2=2000mp/m    deci la 1000m rezulta 2milioane mc in conditia ca pe un lot de la Nadaselu  stiu ca terasamentele insumau in jur de 2,5milioane mc sapatura. Deci trageti concluziile. A sapa inseamna si transport, imprastiere , ar trebui compactare si stabilizare a depozitului,inclusiv masuri pentru stabilitatea acestuia. Practic s e schimba relieful in aceste zone. 2milioane mc este fff mult pamant pt 1 km.  Calcul unui km de tunel nu il cunosc dar cred ca pragul de rentabilitate este undeva la deblee adinci de cca 35-40m. Poate gresesc. 
Gandititi_va ca la Zimbor este cca 30%din suprafata , si cat este DEALUL.
De aiaci si cut and fill, inseamna fff multa munca desi la prima  vedere este simplu.

shift2rail

^ f interesant calculul, posibil sa fim la nivelul de indiferenta intre tunel si debleu, in acest caz.

La munte nu exista dilema tunel vs debleu deoarece ...nu putem muta muntii din loc. Inca.


cfdp

in f de natura terenului unghiul taluzului poate sa fie vertical sau chiar copertina. La munte in stanca unghiul este in generat (media 10:1 deci 10m pe verticala la 1m pe orizontala. Nu se pune problema in podisul Transilvaniei. unde cum se vede la Topa nici 1 la 5 nu cred ca are stabilitate.

ijwtsh

Quote from: danutzu_1069 on August 26, 2023, 07:26:06 PMNu prea imi place nodul provizoriu in T, dar probabil nu aveau loc pentru un giratoriu pe DN (proximitatea CF) sau se presupune ca traficul pe A nu o sa fie asa mare in anii urmatori.. (multi)

N-as spune chiar multi. Dupa ce e gata UMB cu loturile si sunt gata si loturile Suplac - Chiribis si Chiribis - Biharia, presupun ca va deveni varianta preferata a masinilor mari. Bine, mai e mult pana acolo, dar n-as zice ca mai sunt chiar atat de multi ani. Raman optimist :)

danutzu_1069

#33040
Este bine sa fi optimist, dar si mai bine realist....
De ce?
Pentru ca la ceea ce ai zis, ramane marea gaura care se numeste Meses, de fapt absenta "gaurii Meses" ...
Nu prea vad masini mari pe serpentinele Mesesului... chiar si cu centura "chinezeasca" a Zalaului in functiune...

mirceaeliade

Mesesul va fi pentru A3 ce este acum Margina pentru A1

hefaistos

E mai "rau".
Mai lung si mai dificil traseul, cu serpentine si pante.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

horatiu.cosma

Între viitorul nod Poarta Salajului și intrarea pe centura Zalău sunt 15 km (aceeași distanță ca la Margina) de drum modernizat, lat, cu 2+1 integral pe urcări, net superior față de ce e la Margina.

danutzu_1069

#33044
OK, daca tin bine minte, serpentinele de pe Meses sunt cu banda dubla la urcare, deci nu putem compara cu Holdea - Margina...

LE: ... postat la cateva secunde dupa opinia unui... localnic... Eu nu am mai fost de ceva vreme in zona... :)

LE1: totusi pentru transportul greu... urcarea este anevoioasa, consum de carburant, urzura masinii...etc...