Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 10 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

poate au propus tunel ca sa protejeze natura si sa nu strice estetica locului. Am auzit ca la Brazi se face o rezervatie de petrol si gaze.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ciprebbe

#30886
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexandru_m

#30887
Voi vad ca va tot legati de tunelul acela de la Ploiesti. Corect, punctual acel tunel nu are justificare. Dar asta nu inseamna ca ideea de tunel la campie este proasta din cauza ca un SF a primit tema de casa si se chinuie sa o atinga.

Tunelurile astea nu trebuiesc musai sapate cu TBM, mai pot fi si cut&cover, mai sunt si alte tehnologii. Cat timp un studiu (facut pe bune) spune ca este nevoie de tunel la campie eu nu vad care este problema.

Sau spuneti voi care ar fi conditiile pentru oportunitatea unui tunel. Altitudine de minim 300m deasupra nivelului marii? Si daca ar avea un portal la 299 nu il mai facem? Solul sa fie doar argila, nu si cernoziom? Si daca e mozaic de soluri facem o combinatie de tunel-debleu-tunel? Cum ar fi ok?

Poftiti cateva tuneluri la campie:

Bruxelles
Anvers
Iata de pe acest forum un pod-tunel :)
Munchen

Fulgerica

#30888
Quote from: alexandru_m on September 07, 2022, 08:19:06 PMVoi vad ca va tot legati de tunelul acela de la Ploiesti. Corect, punctual acel tunel nu are justificare. Dar asta nu inseamna ca ideea de tunel la campie este proasta din cauza ca un SF a primit tema de casa si se chinuie sa o atinga.
Ca idee, la ultima emisiune "Drumurile noastre" de la B1(parca) seful Consitrans a explicat de ce a propus si aceasta varianta cu tunel.
Exista un caz celebru unde o rafinarie a explodat si s-a constatat ca are efectul unei bombe nucleare. Prin urmare, sa nu moara oamenii in masini prefera sa-i protejeze cu un tunel.

Pentru mai multe explicatii date de Consitrans pt traseul Ploiesti-Brasov puteti consulta aceasta emisiune:

mirceaeliade

#30889
-la 8:30.  tunelul de la Ploiesti: a motivat cica ca sa nu se mute liniile de inalta tensiune si da vina pe studiul de risc primit de la Petrobrazi ca sunt prea aproape de combinat chimic. pe scurt pentru ca in 1976 s-a intamplat: https://en.wikipedia.org/wiki/Seveso_disaster

-podul de la Campina da vina ca vireza de proiectare de 120 'cere' ca autostrada sa intre in albia MICA a raului Prahova, si cica sunt microhidrocentrale planificate [adica vor sa faca tunel sub hidrocentrala????]

-cica investigheaza o varianta la 80 km/h care nu ar ar cere tuneluri

-39km tunel din 111 km la 8 miliarde.

-motivul tunelului de la Comarnic: https://en.wikipedia.org/wiki/NIMBY  directorul tehnic CNAIR zice ca planuieste sa dea in judecata primaruld e acolo ca sa permita solutii mai acceptabile

-directorul zice ca estimeaza 2.5 miliarde euro sunt estimat alocati pt proiect

-tunelul de 7km la Predeal: cica MAPN complica pt ca era ok cu benzi iesire la 30 km/h dar acum la 60km/h nu mai vrea; da vina ca giratoriul suspendat pe DN1 ar trebui sa o ia peste giratoriul aflat acum in licitatie complica mult ca trebuie sa treaca la 5 m peste prezentul pod si viitorul giratoriu suspenda

-tunel Busteni: ca sa nu treaca viaducte pe langa castelul Cantacuzino

-15 tuneluri (8 dintre ele "mari") si 30 viaducte

-10 noduri in total de la Barcanesti la Codlea

-tipul de la Consitrans zice la final ca lucreaza la schimbarea tunelurilor in solutii mixte cu "vale pe o parte si deal pe cealalta"

alecu26

Sa le zică cineva repede la austrieci de autostrada și rafinăria de lângă VIENA. Cred ca nici nu realizează la ce riscuri se expun.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hefaistos

Argumentele de mai sus tocmai demonstrează ca întâi au pus tunelele pe traseu și acum încearcă sa găsească justificări pentru ele.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu suplimentar 200 lei: Se deschide traficul pe Lot 4 - Centura Focsani înainte de 15 iunie 2024.

archaeus

Aia de la consitrans din emisiune par din alt film ... daca astia trebuie sa gaseasca traseul potrivit atunci ne-am dat dreaq, mai dureaza inca 30jda ani!

Calin88

Daca folosim argumentul cu aproprierea de rafinarie, inseamna ca ar trebui ingropate in tunel si centura Ploiesti sau liniile de cale ferata. Si ele trec in apropriere de rafinarie.

montaniardul

Consitrans s-a ferit de un eventual tunel in zona Vestem pe A13 unde era justificat, dar vrea tunel in zona Ploiesti unde nu se justifica.  :headbash:

Cristian 74

În discuția asta pe care o dezvoltați acum, postarea mea pare ca musca în lapte, dar... here it is: grinzi la Zimbor.

Dan_s

^
In postarea ta se vede cum se construieste o autostrada.
Discutia de mai sus este despre cum isi bat unii joc de constructia A3-COBRA.

Good job @Cristian 74 , multumim pentru efortul tau sustinut de a ne tine la curent si multumim UMB pentru ca nu ne lasa cu autostrada inceputa si insista sa o finalizeze in ciuda incompetentlor din CNAIR.

horatiu.cosma

Emisiunea de mai sus sintetizează foarte sugestiv calitatea pieței de proiectare de drumuri din Ro (mare parte din ea): dificultăți vizibile de exprimare, fracturi logice, atenție pe detalii minore cu mize mici.

E trist când vezi cât de simplist gândesc. De la varianta de traseu din 2006 fără tuneluri prin mijlocul stațiunilor, au sărit la un elefant alb cu 40km de tuneluri și 30km de viaducte, practic la fiecare fir de iarbă intersectat au mai pus un tunel, iar acum, la presiunea publică gândesc o nouă variantă fără tuneluri și cu mega-deblee în loc. Alb sau negru, sărit dintr-o extremă în alta, nu există noțiunea de proiectat cu cap, cu inteligență, analizat traseul pas cu pas și găsit cea mai eficientă soluție tehnică. Funcționează uni-direcțional, pot duce maxim o sarcină generică, nimic nuanțat.

Plus ironiile la adresa Hotnews, plus senitătatea cu care explică că tunelul de la Ploiești e foarte bun că poate explodează Petrobraziul ca la Fukushima (pe ideea asta ar trebui evacuate satele din zonă, închisă centura Ploiești, calea ferată, DJ-urile din zonă) sau tunelul de 14km de la Câmpina nu poate fi evitat din cauza unor microhidrocentrale de pe Prahova, sau de nod subteran la Predeal cu bretele faraonice de 60km/h. Oamenii sunt compleți rupți de realitate și nu pare că au vreo idee despre ce înseamnă o autostradă de munte, despre analize cost-beneficiu, constrângeri reale în zone montane ce trebuie respectate și alte asemenea. Sau poate pur și simplu nu vor să proiecteze pe bune acest proiect.

E trist că e așa de jos nivelul de proiectare de la Consitrans în cazul de față, dar și de la alți proiectanți. În condițiile actuale e greu de crezut că se va livra un proiect construibil. Și situația asta se repetă pe toate trecerile montane. Pe Sibiu-Pitești turcii deja se scarpină îngândurați când văd cum arată în teren traseul ales, Brașov - Bacău e reziliat, Vatra Dornei - Suceava tocmai s-a realizat, A8 montan e complet blocat pe partea de geo și proiectare.

Și pe lângă calitatea proiectanților mai e și legislația care nu e pregătită pentru astfel de proiecte grele. A întrebat cineva la CNAIR zilele trecute cum ar trebui să procedeze la un SF cu forajele geo în zonele împădurite, fiindcă nu poate despăduri fără exproprieri și alea se fac după ce e gata proiectul. Și CNAIR a răspuns că nu știe, că nu s-a mai lovit de vreo astfel de situație, nu a strigat niciun proiectant în 20 de ani despre treaba asta. Dar noi "pe hârtie" avem SF-uri fără număr în zone împădurite/montane/cu acces dificil făcute în această perioadă.

alecu26

De acord cu microhidrocentrale. Dar și aia are un preț. Care cu siguranță e mai mic decât tunelul. (A se vedea ferma aia de pe A7....apropo același proiectant).
Oricum eu nu înțeleg de ce trebuie sa reinventam apa calda.
La doua ture consecutiv pe o concesiune s-a confirmat același traseu. Ma refer la traseul Egis....Vinci...Strabag...Aktor. (cel cu 3 tuneluri pe zona statiunilor).
Și acel traseu este ideal sau aproape de ideal.privind un cost pe ciclul de viață și ținând cont și de întreținere pe mulți ani, pe costuri de exploatare...pe sanse de a se închide iarna....pe riscuri în execuție etc.
Sa ma exprim altcumva...analiza multicriteriala mai bună ca aia nu exista.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Fulgerica

#30899

dupa acest video am realizat cum vom merge pe autostrada de la Bucuresti la Brasov.
Plecam pe A3 din Bucuresti, apoi tzusti facem la dreapta pe A7 la Dumbrava, iar la Bacau la stanga pe A13