Extinderea autostrăzilor la 3 benzi pe sens

Started by horatiu.cosma, November 06, 2022, 10:47:10 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

imho,

-Varsarea A7 in A3, impune 3 benzi pana in Bucuresti. A3 are traficul sau spre Ploiesti, DN1, traficul sau. Asa cum zice si Sorinus, in Bucuresti orice diferenta de peste 5km deja forteaza traficul pe o anumita ruta, intrucat un ocol de 10 km poate insemna si 40 de minute in plus pe traseu.
- A1 Bucuresti-Pitesti de multa vreme trebuia extins la 3 benzi/sens. Cu DX12 cu orizont de finalizare in urmatorii 5 ani, cu atat mai mult trebuie largit.

Insa, daca gandim largirea la 3 benzi cu mentinerea vitezei maxime legale la 130km/h, suntem mari idioti, ca nu o sa rezolvam mare lucru. Cu cat aglomeratia pe segmente creste, cu atat trebuie redusa diferenta de viteza intre diverse categorii de trafic.  
Aglomeratia inseamna si reducerea distantei intre autovehicule, reducerea timpului de reactie precum si cresterea gradului de nervozitate in trafic.
Orice largire, fara reducerea limitei de viteza cat mai aproape de 90 km/h, fie ea si o limitare dinamica afisata prin intermediul VMS-urilor (in A, DE, FR, limita de obicei e pe la 110 km/h), fara un sistem de management al traficului pe baza modelelor de trafic (seara cand nu e trafic, nu vad relevanta aplicarea de limite de viteze inferioare), dar mai ales fara un sistem de sanctionare a celor care nu respecta regulile de trafic, este irelevant.

@Sorinus problema pe DN1 nu e limita de 70 km/h. Poti sa o faci si 30, atat timp cat nu sunt camere de viteze care sa trimita amenda acasa, tot cu 90-100km/h se va merge prin localitate.

carutasul

La A1 problema e că drumurile alternative se cam întrerup la cele două linii ferate; dacă s-ar face două-trei pasaje (simple, ca să fie ieftin) s-ar rezolva multe lucruri

GIV

Quote from: dumbravaandrei on February 23, 2023, 12:47:47 PMCu DX12 cu orizont de finalizare in urmatorii 5 ani

dx12 gata in 5 ani? totusi nu lucreaza pizzarotii.. chiar cu a7 pe cap eu zic ca o sa fie gata mult mai repede

Ionut

Păi nu lucrează, dar de fapt nu mai lucrează nimeni pe T1. Așa că într-un scenariu nașpa, T1 va fi inaugurat în 5 ani. Sper să fie 2-3 ani, nu 5. Dar nu e exclus să fie 5.

Oricum, se va pune presiune pe A1 clar. Și cu DEx12, dar și DEx spre Găești și spre Ploiești. Totuși, prioritatea absolută ar trebui să fie Bolintin-Militari și Dumbrava-Moara Vlăsiei.

Vedeți că POT este deja suprasubscris la greu... de unde atâția bani să facem de toate?

AndreiB

#64
Nu e vorba numai de accidente ci de confortul in localitatile respective de pe DN1. Tie ti-ar placea sa se circule pe strada pe care locuiesti cu 70km/h? Teoretic, ca practic stim cu toti ca se circula cu 100km/h.

mirceaeliade

#65
Nu mi-e clar ce corelatie exista intre limitarea vitezei legale sub 130 si largirea la 3 benzi. Zici ca trebuie micsorata limita?  Ca in principiu se circula putin mai repede pe segmentele mai largi. Pe A3 zona cu 3 benzi as zice ca sunt unii care baga 10 km/h in plus la vitezomentru fata de zona dupa unde se stramteaza.

AndreiB

#66
@Sorinus a zis ca nu merita redusa limita de la 70km/h pe DN1 daca nu e siguranta afectata. Eu sustin ca nu conteaza numai siguranta, ci si confortul oamenilor din localitatile alea, si de aceea trebuie redusa limita la 50km/h (+trotuare, locuri de parcare, semafoare etc).

dumbravaandrei

#67
@GIV cand am spus 5 ani m-am gandit la T1 si la faptul ca nu exista perspective nici in 2023 sa avem AC de la Albota la A1.

@mirceaeliade uitandu-ma pe la altii care au facut astfel de largiri, B1 a devenit o banda kilometrica de intrare/iesire de pe A, unde de obicei traficul se "taraie" cu pana in 70 km/h, B2 va deveni banda pentru camioane/intrare in flux A si B3 va ramane pentru restul. Asa ca pe acelasi sens, ai 3 categorii de trafic cu diferente de viteze imense. Cand aceste 3 categorii incearca sa se intercaleze, apare un fenomen de ambuteiaj ("phantom jam"). Singura modalitatea de a elimina numarul de "categorii" de trafic, e sa restrictionezi limita de viteza astfel incat lumea sa se miste mai fluid.



@AndreiB de acord cu tine, dar practic cum faci ca lumea sa nu mai mearga pe acolo cu 90km/h, altfel decat montand si operand camere de radar fixe (cum au fost candva)?

danvoicu

Corect. Daca smecherii(asta doar in mintea lor) care sunt de fapt niste fraieri, ar respecta deplasarea cu 130/140 km/h si nu s-ar merge cu diferente de zeci de km/h intre autovehicule, atunci cred ca traficul ar fi fara gatuiri. Dar deh! Eu am invatat la scoala de soferi acum peste 30 de ani ca depasirea, pe care o consider una dintre cele mai importnate in trafic, se face respectand 2 conditii esentiale : daca este necesara si daca e posibila. Si din cate stiu eu nici coloana de masini nu se depaseste. Depasec doar de placere nu din necesitate si pe urma vad ca nu au unde sa revina pe banda si tulbura tot traficul. Cine respecta astea? Noii soferi? Ei invata chestionare, fara sa cunoasca legea?

dumbravaandrei

#69
sper ca acum 30 de ani se explica diferenta intre depasire si devansare, precum si ce presupune circulatia pe mai multe benzi. Ca nu e "despre smecheri" sau "despre zmei". de multe ori tine si de disciplina in trafic si educatie per general (noi fiind un popor unde tinem mai mult la individualism decat la valori colective).


Revenind la lucruri ontopic, ca sa elimini "ambuteiajul fantoma", diferenta de viteza trebuie sa fie de maxim 20 km/h intre B2 si B3.

in anumite zone si merge si mai agresiv, pana la incetinirea aproape completa a traficului pentru a egaliza viteza intre benzi si a evita ambuteiaje monstruase:


mirceaeliade

Aha, inteleg acum la ce te referi. Numa eu zic sa fim atenti sa nu punem carul inaintea boilor. Ambuteiaje pe autostrada personal mi se pare 'problema deceniului viitor'.  Deocamdata cred ca se pierde timp din lipsa de autostrazi, si mai e pana o sa fie din prezenta ambuteiajelor de pe autostrazi.  Legislatia se poate modifica, dar suspectez ca oricum vor fi ceva mai multe masini in deceniul urmator care se vor auto-adapta la conditii de phantom traffic.

TVlad

A propos de ambuteiaje, cum credeti ca se poate ameliora iesirea din A1 catre centura Bucurestiului, catre sud? Pina termina aktorii tronsonul lor din A0, tot traficul o sa se inghesuie prin giratoriul imbecil de la Hornbach. Google Earth mi-a improspatat memoria: pina in 2008 iesirea se facea printr-o bretea simpla insa odata cu constructia complexului comercial au gasit de cuvinta sa insereze giratoriul. A functionat rezonabil la valorile de trafic de atunci insa acum a devenit evident o problema.

carutasul

pentru mine e de mirare că totuși funcționează; am mers de mai multe ori pe centură Bragadiru-A1 și intrare în București, adică întoarcere în giratoriul prelungit de la Carrefour, urcare până la Hornbach și din giratoriu pe A1, chestie care merge suficient de bine. E complicat să rezolvi mai bine și într-un timp suficient de scurt ca să și conteze, că mai puțin de un an nu prea are cum să dureze. Până acum aș fi fost de părere că meritau niște treceri la nivel provizorii cu centura, dar cum trag speranțe că de prin vară o să circule trenul de Giurgiu nu știu dacă ar mai merge... Pentru cei care vin de pe A1 spre Giurgiu poate ar merge să faci o ieșire prin spate pe la Hornbach direct în centură, nu știu cui aparțin terenurile de pe acolo dar pe gmaps pare posibil ( să cobori de pe A1 inainte de Hornbach și să ocolești tot complexul ieșind pe undeva pe lângă TitanMar) Poate s-ar putea face și o ieșire din Hornbach pe acolo. Dar A1 și centură spre Otopeni nu prea ai cum să faci fără să tai sensul de mers ... Centură și intrare în București mă gândeam eventual că s-ar putea face cu trecere peste cf dar nu ai loc pentru o bandă de stocare suficientă...   

dumbravaandrei

^^ la centura trebuie exproprieri sanatoase si facut un nod complet nou, dedicat strict centurii si autostrazii. Fara alte zeci de intersectii cu tot neamul de magazine si depozite.
O bretea cu dublu sens din centura care sa plece de la renault, apoi prin spate pe la depozitul lidl si sa se intepe in A cam pe unde e calea ferata de la Chiajna. Iar conexiunea spre Jilava sa fie pe dupa Divertiland, prin spate pe la Kaufland si sa iasa in dncb la 100m mai jos de piatra design. 
 
Iar accesul din centura dinspre Jilava in Bucuresti sa fie facut printr-o intrare dedicata, cu pasaj peste calea ferata, prin spatele depoului din militari.

Cealalta solutie presupune ingroparea cf si un giratoriu peste A, ceea ce ar duce la o tampenie megalomanica de intersectie pe 3-4 nivele...

carutasul

Da, colegul cred că întreba de o soluție mai temporară, pentru că o soluție permanentă durează mai mult decât terminarea lotului Aktor ... Oricum și după terminarea A0 în zonă o să rămână destulă agitație, sunt depozite, fabrici prin zonă care produc trafic de tir-uri (și nu numai) deci ceva va trebui făcut.