Autostrada A3 București-Borș

Started by Ionut, September 14, 2011, 08:14:47 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

bond

Sova si genu asta de argumente categorice nu prea merg impreuna.... :P
Nu uita ca guverne/ministrii mult mai competenti/commited si in vremuri mai putin electorale promiteau mai putin pana in 2013... istoria am trait-o cu totii in ultimii ani.
NU cred ca dezastrul la absobtie de anul asta o sa provoace un boom pe sfarsitul anului. Sunt alte teme de campanie cu mai multa priza la public.
In schimb cred si re-iterez ca veriga slaba nu e ingoranta politicienilor ci CNADNR si in special modul de organizare/calitatea oamenilor de acolo. Momentan CNADNR prin incompetenta submineaza interesul national in materie de infrastructura (stiu ce inseamna sa ai tangenta cu cnadnr...)

NGC

#3316
Quote from: iulius on June 16, 2014, 10:24:07 AM
Autostrada Comarnic - Braşov, amînată cu cel puţin un an!!!
http://www.monitorulexpres.ro/?mod=monitorulexpres&p=eveniment&s_id=137627

In articol scrie "Revizuirea acordului de mediu este necesară, în condiţiile în care precedentul document a fost emis de către Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM) în 2007, iar între timp au apărut o serie de modificări tehnice în proiect.".

Interesant este faptul ca Acordul de Mediu 01 / 20.03.2007 (http://www.anpm.ro/upload/132592_Acord%20de%20mediu%20nr.%2001%20din%2020.03.2007%20revizuit%20in%2012.06.2014.pdf) a fost deja actualizat saptamina trecuta (12.06.2014) si i-a fost adaugata o anexa care precizeaza (printre altele) ca:



In acelasi timp, in SEAP apare publicata invitatia de participare 360985 / 02.06.2014, cu valoarea estimata de 568,863.36 RON si termen limita de depunere a ofertelor in data de 18.06.2014, avind obiectul contractului "Servicii privind revizuirea Acordului de Mediu emis de ANPM cu nr. 01/20.03.2007, pentru modificari ale proiectului "Autostrada Bucuresti-Brasov, tronsonul Comarnic - Brasov" – refacerea raportului privind impactul asupra mediului, realizarea studiului de evaluare adecvat, elaborarea unui raport pentru carnivorele mari.".

Intrucit acordul de mediu isi continua valabilitatea conform anexei din 12.06.2014, se pune problema pentru ce si de ce mai face CNADNR revizuirea acelor documente ? ??? ??? ???

Sau invers, de ce a aprobat ANPM acea anexa si a extins valabilitatea acordului de mediu daca acele documente revizuite nu sint inca gata ? ??? ??? ???

pasadia

Din cate vad anexa face referire si ofera acordul de mediu STRICT pentru lucrarile din zona Comarnic sud pana la Comarnic nord (si la cat de detaliat sunt descrisee clar ca aceasta "centura Comarnic" are un rol de sine statator. Pentru restul lucrarii insa, anexa nu are nici o referire.

disney

#3318
Acordul de Mediu este emis pentru intreg tronsonul Bucuresti - Brasov, "avand traseul pe teritoriul municipiului Bucuresti si a judetelor Ilfov, Prahova si Brasov" (pagina 1 din Acord).
Anexa face referire la acest acord si specifica faptul ca "aceste modificari se vor desfasura pe teritoriul administrativ al judetului Prahova" (pagina 1 din Anexa).

Quote from: pasadia on June 17, 2014, 10:33:15 PM
Pentru restul lucrarii insa, anexa nu are nici o referire.
Si atunci, cum se poate ca o anexa doar pentru o anumita zona sa extinda valabilitatea Acordului pentru intreg tronsonul ? :o

pasadia

Cred ca si pe restul tronsoanelor vor exista modificari de traseu fata de cel avizat in 2007 si ca va fi nevoi de noi anexe pentru acele modificari (de exemplu tunelul Predeal nu exista, din cate stiu, in propunerea 2007).

Tavi

In Monitorul Oficial 441 de ieri s-a publicat "Hotarare nr. 489 din 11 iunie 2014 privind declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national "Constructia autostrazii Bucuresti-Brasov, tronson Comarnic-Predeal".

Nimic spectaculos pana acum.. Insa daca citim art. 1 gasim ceva interesant si anume ca anexa 1 care contine planul de amplasament/harta topografica nu se publica din motive tehnico - redactionale dar poate fi solicitata la CNADNR de catre persoane fizice si juridice interesate.

AFC

Un articol din EVZ. http://www.evz.ro/lucrarile-la-autostrada-comarnic-brasov-nu-incep-nici-in-acest-an-avizul-de-mediu-a-expirat.html
Stiam de chestia cu Avizul de Mediu, dar e misto ce comenteaza Boagiu.
Iar imi vine sa spun " v-am zis eu ca nu se face " dar ma limitez la faptul ca se verifica inca odata ca intuitia mea lucreaza corect.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

alecu26

#3322
^^

oare se confirma faptul ca sunt proprietati doar din zona Comarnic? Poate verifica cineva?
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cutter

#3323
Da. Doar din Comarnic. Și nici suprafața nu-i așa mare: 10 ha.

Goldmund

Quote from: caf on June 18, 2014, 05:18:48 PM
Un articol din EVZ. http://www.evz.ro/lucrarile-la-autostrada-comarnic-brasov-nu-incep-nici-in-acest-an-avizul-de-mediu-a-expirat.html
Stiam de chestia cu Avizul de Mediu, dar e misto ce comenteaza Boagiu.
Iar imi vine sa spun " v-am zis eu ca nu se face " dar ma limitez la faptul ca se verifica inca odata ca intuitia mea lucreaza corect.

Poate ai dreptate, un PPP  pentru o autostrada in Romania e greu de crezut ca se va realiza vreodata(doar daca statul nu doreste sa iasa in paguba uriasa). In primul rand istoria Spaniei spune ca asa ceva si la un trafic rutier relativ ridicat(dar nu destul de mare)nu este rentabil, mai ales daca oamenii(o parte insemnata a soferilor) nu au bani destui pentru a plati tronsonul respectiv. Traficul nu poate fi mare pe acel tronson si pentru ca din Brasov nu porneste nici o alta autostrada, macar daca Autostrada Transilvania ar fi fost gata(cum va fi cazul cu A1, cand totul va fi gata in afara de ce este mai impportant: Valea Oltului si A0...)
Dar intreb si eu ca un novice in domeniu:
care ar fi alternativa la A3 Comarnic-Brasov?  Ambuteiaje uriase, o economie care gafaie(deja)pentru ca lipseste infrastructura moderna  Acest tronson trebuie facut, cat mai urgent

AFC

#3325
^
Bineinteles ca trebuie facuta cat mai repede, am acelasi punct de vedere, dar nu asa. Efortul financiar este urias si datorita faptului ca este multiplicat de dobanzi. Am lansat o parere intr-un post anterior cu privire la etapizarea proiectului si finalizarea lui cu bani de la buget sau cu fonduri europene pe  dezvoltare regionala. Daca privim global, problema cea mai mare este ca nici la ora asta nu avem o autostrada care sa traverseze muntii ( sau macar o certitudine referitoare la orizontul de timp in care se va face). Stim bine ca nu putem vorbi de clarviziune si profesionalism cand ne referim la politicieni sau ministrii ( nu toti) si din asta rezulta multitudinea de probleme ce privesc programul de constructie a retelei de autostrazi. Trebuie sa avem prioritati si sa terminam intai ce ne-am apucat sa facem sau ce trebuie sa facem.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

stangabriel

Pentru cumoscatori o intrebare,poate s-a mai discutat:

De ce nu se proiecteaza un drum 4 benzi mai inguste,parapet pe mijloc,pentru viteza de 80,max 100 km/h intre Comarnic si Brasov. Poate fara tunele sau viaducte inalte.Nu se poate scoate un pret la jumatate fata de autostrada in concesiune si sa fie sustinuta de stat?  Suna bine autostrada,dar  sa mergi cu 80,100 legal pe valea prahovei mi se pare foarte bine. Fac drumul des, ma gandeam si cateva centuri sunt mai mult decat nimic.

Inca o data imi cer scuze daca s-a mai discutat,dar A3 ,desi e in linie dreapta,e infranata de multe motive pertinente.

Cu o valoare electorala precum o sabie(datorata pretului mare) cu doua taisuri,devine o dorinta a celor din conducere pentru adunat voturi,in defavoarea unor solutii rapide,ieftine si realiste.

Apropo,cine a mai fost in week-end pe V Prahovei? Cum se circula atunci? S-au orientat oamenii si catre alte "vai"?

dr4qul4

Orice alta solutie in locul unei autostrazi cu minim 2 benzi! inseamna o mare gresela. Capacitatea de trafic ar fi depasita inainte de a iesi din garantie.
Ne apucam acum, e gata in 3 ani, si peste inca 2 ne gandim pe unde mai facem autostrada! Iar tirurile tot pe DN1A ar tb sa o ia.

Singura varianta ar fi sa faca o autostrada half profile pentru inceput. Dar pana se termina trebuie sa ne apucam de celalalt fir.

In ceea ce priveste traficul pe Valea Prahovei, nu exista weekend in care traficul sa nu se blocheze intre Sinaia si Comarnic
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

nirolf

#3328
Ba există, nu mai exagerați. Când e vremea ploioasă se circulă fluent, inclusiv duminică după-amiază/seara.

Niște centuri ocolitoare ar face minuni pe Valea Prahovei. Traficul de tranzit nu este chiar așa mare, dovadă că după Predeal (și chiar Bușteni) se merge fluent. Iar în timpul săptămânii traficul arată așa:



Sursa

AFC

Half profile si proiectul sa inceapa cu centurile (tronsoanele ocolitoare)Comarnic, Sinaia, Busteni, Azuga conectate la DN1 reprezinta situatia ideala.
Intradevar, in timpul saptamanii dar si in weekend cand vremea nu e propice turismului, traficul este ok. Totusi trebuie luat in calcul faptul ca traficul greu este deviat pe Cheia. Din cate stiu eu traficul greu pe vale este permis numai dupa ora 22.00, L- V.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell