Extinderea autostrăzilor la 3 benzi pe sens

Started by horatiu.cosma, November 06, 2022, 10:47:10 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 6 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

pai si cum traversezi calea ferata si apoi te bagi pe sub pasajul peste DNCB?
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

ovicor


dumbravaandrei


ovicor

Scuze, voiam sa zic o bretea pe un viaduct nou , cand am zis larg ma refeream la raza mare a bretelei. Cel mai scurt traseu pe GM ar fi ocolind acel spatiu de dezmembrari auto, cel mai lung ar fi pe str Preciziei si pe langa DRDP. Par si alte variante intermediare, daca nu s-a construit intre timp. Ideea e daca se justifica financiar, daca merita luata in calcul o asemenea varianta si in alte situatii asemanatoare.

dumbravaandrei

N-ai altă soluție decât 
1) masiv exproprieri (cu costuri imense)
2) îngropat cf (cu costuri mari)

Altă șansă nu ai (nici măcar să pui centura pe piloni să supratraverseze A), că dacă trebuie să asiguri gabarit cf la 5m, intervine fizica....

dr4qul4

Solutia este mult mai simpla de atat: Drumul radial intre A0 si Bd Timisoara, cu nod (giratoriu suspendat) cu DNCB, dar si conexiuni cu zona comerciala si logistica din sudul A1 (pe ambele parti ale CF spre Craiova, poate chiar in lungul ei, folosind pasajul peste CF pt nodurile denivelate).
Prin A0 si drumul radial asiguri ruta dinspre A1. Prin conexiunile cu zona comerciala te asiguri ca nu mai aglomerezi bucata aia din A1 si nodul A1xDNCB.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

GAC

Reabilitare A1 trebuie sa insemne in primul rand largire la 3 benzi pe bucuresti-pitesti. sincer cred ca demersurile trebuiau incepute deja, traficul o sa creasca mult dupa finalizarea dex12 si cu loturile pisi. nu avem alternative la largirea la 3 benzi, mai ales ca in apropiere de bucuresti, A1 arata infect.

pasadia

Sunt atatea alte lucruri de facut inainte de a largi A1 la 3 benzi pe sens.

Precum DX-UL Titu - Ploiesti + DX-ul Bucuresti - Targoviste (si uite asa ai deja o varianta alternativa foarte faina la A1, chiar 4 benzi pe sens nu doar 3).
Sau cel putin A/DX Alexandria - Bucuresti (in ideea de a aduce trafic dinspre Craiova si mai de la sud de Craiova pe la Alexandria si nu pe la Pitesti
Nu mai zic de A0 si de radialele, macar intre DNCB si A0.

Gio

#218
A1 Bucuresti-Pitesti este deja foarte aglomerata si trebuie extinsa la 3b cat mai curand. Mai ales ca dupa finalizarea DX12 si PiSi va creste probabil traficul pe aceasta ruta.

Nu gasesc utila punerea in contrapondere a unor proiecte noi (DX-ul pana la Tirgoviste, Bucuresti- Alexandria) cu upgradarea unei autostrazi deja existente. Proiectele noi sa concureze cu proiecte noi iar drumurile existente sa fie aduse la nivelul cerintelor actuale, ar fi chiar culmea sa astepte upgradarea lui A1 ca toate autostrazile si DXurile sa fie construite. Este si diferenta de pret intre o banda in plus la campie si o autostrada noua.

In plus doar ideea ca m-as duce la Targoviste ca sa ajung la Pitesti mi se pare deja neseriosa, e facuta in spirit de gluma, doar asa ca suntem speriati de perspectiva sa avem si autostrazi cu 3b pe sens? :D. Nu e interzis sa ai 3b pe sens, daca ai trafic faci 3b sau cate ai nevoie, n-o iei pe la Targoviste. 

Asta cu autostrada spre Alexandria e si mai neserioasa, adica vorbim de un proiect care deocamdata este spre Alexandria si atat, nefiind nimic clar in privinta prelungirii spre Craiova si cand s-ar intampla asta. Acuma zau, largirea A1 nu poate astepta 20 de ani sa se construiasca Alexandria si sa se decida prelungirea pana la Craiova. Una peste alta de la Pitesti se desprind 2 autostrazi (PiSi si DX12), deci avem trafic de 3b.
Chiar si cu un A6 Bucuresti-Alexandria-Craiova probabil tot va fi trafic de 3b pe Bucuresti-Pitesti.

antadrian

Neserioasă a fost și abordarea de a face A0 cu doar două benzi, trebuia făcută din start cu 3 benzi pe sens. Așa cum sunt autostrăzile de centură ale capitalelor vecinilor noștri cei mai apropiați: Sofia și Budapesta.

RazesIesean

Vezi ca A0 va avea 4 benzi nu 3 ca Budapesta. Ca sa intelegi mai bine ai 2 pe sud si 2 pe nord. Budapesta are doar un semi-inel.
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

paullie

Mai adauga si DNCB care speram ca intr-un viitor nu foarte indepartat va fi 2+2 complet.

pasadia

Nu știu ce găsești neserios in abordare mea. Dar când vorbim de un oraș de dimensiunile Bucuresti-ului, atunci punctul de interes (origine/destinație) pe care îl ai (că e Valea Cascadelor, Berceni sau Pantelimon) dictează în primul rând traseu preferabil (care poate fi pe la Ciorogârla, Târgoviște sau Alexandria).

Apoi A0are exact rolul de a distribui acel trafic. Nu A1, ci A0.

Apoi lărgirea nu va fi atât de ieftina. Ai de refăcut toate podurile, supratraversările, ai de refăcut terasamente și rigole, trebuie gestionate toate rețele de utilități întâlnite, etc... Și toate acestea sub trafic. Ar fi și mai ieftin și mai rapid să construiești un drum nou decât să lărgești unul existent.

captiva

^
Poduri sunt puține și, cu excepția celui de peste Argeș, scurte. Se poate renunța la banda de urgență pe pod pentru 50-100-200 de metri,am văzut asta și în alte părți.
La o prima vedere, subtraversările sunt făcute încât să acomodeze la limită o a treia bandă PLUS banda de urgență. Sau se poate renunța la banda de urgență sub viaducte, este vorba despre cca 20 de metri,nici nu se simte.
Singura chestie este ca multe noduri ar trebui reconfigurate, astfel încât banda de decelerare/accelerare să nu fie sub viaductele care supratraverseaza autostrada, cum e acum. Dar vorbim despre mutarea unor bretele în câmp, la nivelul solului, deci nimic extrem de costisitor.